Gå til innhold

Treningskamper 2018


Tom Bruaset
 Del

Anbefalte innlegg


Tabbemarkering på dødball. Vi har vel opplevd det før. Vi kan ikke sette Hernandez til å passe på en av Eliteseriens beste hodespillere. Det er sånne juniorfeil vi MÅ luke bort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fantastisk dårlig duell av Ohi. Å la en som er et hode lavere en deg vinne hodeduellen er meget svakt. Dødballtreneren har litt å jobbe med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var veldig gode i første omgang, før vi i 2 slår av en bryter.
Mye positivt i første 45 og små positive ting også i andre, som Bjørkeies innhopp.

Av negativt så rakner vi åpenbart totalt
- Boli og Kassi var usynlige eller rotete store deler av kampen.
- Hanche og Granli som stoppere var ikke veldig god kombo og virket ikke samspilte i det hele tatt.
- Vi roter bort en komfortabel kamp igjen.

 

La oss håpe at vi bare skal spille 1 omganger i år.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gikk mye bedre i første omgang, men se gjerne på de feilene vi gjør da også, men som vi har flaks og ikke blir straffet for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når de to siste glipper mot, har vi byttet ut 5 av spillerne som startet. Verken Brochmann, Hugo, Boli eller Sæter er vel de første vi stoler på når det gjelder markeringer på dødball, men noe kan det kanskje ha å si.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En del bra, men kjipt å miste en seier nok en gang. Hernandez og Kassi hadde veldig svake innhopp og kan ha hatt en del å si for utviklingen utover i kampen. 2 dødballmål i mot, håpløst av Hernandez på første og håpløst av Ohi og Mande på det andre.

 

Får håpe sprekken virker skjerpende inn mot seriestarten og at ikke at vi roter bort seiere gang på gang går ut over selvtilliten.

 

Plusser i min bok i dag: Brochmann, Hou Sæter, Ohi, Ovenstad og Hanche

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis vi ser bak resultatet, var dette ikke så galt i første omgang. Jevnspilt og vi var i en heldig ledelse. Annen omgang avslørte gamle svakheter - dårlig press i forsvaret, mange feilpasninger og dårlige utspill fra Sayuba. Hernandez og Vetlesen virker som om de er langt unna toppform.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm,

 

Vetlesen er ung og det er naturlig at prestasjonene svinger. Vi kan håpe på, men ikke forvente en reprise av fjoråret.

Prestasjonene varierer for mange spillere - ikke bare unge. Soyuba var bedre som ung spiller enn i dag, men kan komme sterkt tilbake, men da må noen gjøre gjøre noe med fks. utspillene hans. Tror sikkert Hugo kommer i form i år, og han er et offer for at vi mangler struktur i de bakre rekker. Jeg er mer bekymret for Hernandez, som jeg synes sliter med plasseringen og det går mer på intuitiv spillerforståelse - selv om også han sliter med å fungere i en manglende struktur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig, men det er mer typisk for unge spillere at de får en reaksjon etter å ha slått igjennom med dunder og brak i pur ung alder.

 

Det er nærmest en ren bonus om de fortsetter å levere. Det er supert om det skjer, men ikke noe man kan basere planene sine på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det da ganske mye Toni kan bruke inn mot serieåpningen, både positivt og negativt.

 

Hadde vi vunnet i dag hadde jeg blitt mer enn litt overrasket. Vi og Sarp kommer nok til å være på hver vår halvdel ved sesongslutt, så knepent bortetap på overtidsmål lever jeg godt med... (hvertfall siden det bare er treningskamp)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Resultatet er som forventet, men det hadde vært fint om vi ikke varierte så mye i en og samme kamp. Skjønner at byttene betyr noe, men likevel, det var noe av det samme i fjor også. Og så må vi slutte å lage frispark i farlig område og hjørnespark....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Påfallende at de to siste baklengsmålene kommer etter spesifikke instrukser/coaching fra Jalland i forbindelse med dødball. Han sto og ropte fra hjørnet av teknisk sone rett før målene ved begge tilfellene.

Just saying...

 

Ellers var jo dette en blåkopi av IFK-kampen, kanskje med unntak av at vi var bedre i første omgang i går enn vi var i Sverige. Kampbildet var identisk. Læringskurven er ikke utpreget bratt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Påfallende at de to siste baklengsmålene kommer etter spesifikke instrukser/coaching fra Jalland i forbindelse med dødball. Han sto og ropte fra hjørnet av teknisk sone rett før målene ved begge tilfellene.

Just saying...

 

Ellers var jo dette en blåkopi av IFK-kampen, kanskje med unntak av at vi var bedre i første omgang i går enn vi var i Sverige. Kampbildet var identisk. Læringskurven er ikke utpreget bratt!

 

Næææh, en trener som roper på spillerne? Makan :) Kan jo være at han prøvde å instruere spillerne slik at baklengsmålene kunne unngås?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett treningskampene tror jeg egentlig det ikke mangler så veldig mye for at årets sesong skal bli bra. Som Toni og IAO sier, så trenger vi å styrke stallen med et par spillere. Er enig med VG som plasserer oss på 10. plass med dagens stall. Med et par forsterkninger kan vi havne på 4-6 plass. Jeg er likevel ikke helt fornøyd med hvordan trenerne har benyttet vinteren. Vi spiller med høy risiko, vi har tidvis dårlig forsvarsorganisering og vi har svakt press på ballfører. Ellers synes jeg treningskampene viser et slags gjennombrudd for Brynhildsen som viser en taktisk vurderingsevne og evne til å plassere seg, som kan gjøre han til en absolutt toppspiller i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Påfallende at de to siste baklengsmålene kommer etter spesifikke instrukser/coaching fra Jalland i forbindelse med dødball. Han sto og ropte fra hjørnet av teknisk sone rett før målene ved begge tilfellene.

Just saying...

 

Ellers var jo dette en blåkopi av IFK-kampen, kanskje med unntak av at vi var bedre i første omgang i går enn vi var i Sverige. Kampbildet var identisk. Læringskurven er ikke utpreget bratt!

Næææh, en trener som roper på spillerne? Makan :) Kan jo være at han prøvde å instruere spillerne slik at baklengsmålene kunne unngås?

For å skrive rett ut hva jeg mente: Jalland suger på defensiv organisering.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har defensive dødballer vært et problem i flere sesonger. Bare tull å legge all skyld for dette på en assistent trener for dårlig organsiering. Det handler mer om hva slags spillertyper man har tilgjengelig. Merker jeg er litt kritisk mtp hva slags spillertyper som har kommet inn når det å forsvare seg på defensive dødballer har vært et stort og tydelig problem gjennom hele fjorårs sesongen. Her burde vi hentet inn noen som har spisskompetanse på nettopp dette! (Vet selvf at vi ikke har mye penger og kan velge og vrake..)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2018
×
×
  • Opprett ny...