Gå til innhold

Treningskamper 2018


Tom Bruaset
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg skal ikke late som om jeg vet nok om fotball til å si om Jallands dødballtrekk var avgjørende til at vi tapte i går, men jeg liker å tro at jeg kan en del om debattkultur, og jeg synes det er ganske merkelig at stemningen snudde 180 grader etter en helt ok podcastopptreden fra Jalland i fjor. På kort tid gikk han fra å være hele forumets hakkekylling til å være bortimot hellig. Hva skjedde?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal ikke late som om jeg vet nok om fotball til å si om Jallands dødballtrekk var avgjørende til at vi tapte i går, men jeg liker å tro at jeg kan en del om debattkultur, og jeg synes det er ganske merkelig at stemningen snudde 180 grader etter en helt ok podcastopptreden fra Jalland i fjor. På kort tid gikk han fra å være hele forumets hakkekylling til å være bortimot hellig. Hva skjedde?

Kan det være at Jalland gikk fra å være en hakkekylling som ikke har peiling på organisering ved dødball, til å bli en søt, liten hakkekyllingen som ikke har peiling på organisering ved dødball? Jeg vet ikke, for jeg kan ingenting om organisering ved dødball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han har vel først og fremst vært noen enkeltes (og kanskje spesielt en enkelts..) hakkekylling. Jeg tror flertallet egentlig vet at de ikke har mye peiling på hva som skjer på feltet, og i hvert fall ikke opp mot hva som skjer på feltet hos konkurrentene våre. Som en liten observasjon vil jeg feks tro det er lettere å trene defensiv dødball med Kippe & co enn med en forsvarsfirer med snitthøyde under 180, og med "duellspillere" på midten som snitter nærmere 175..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Nå har defensive dødballer vært et problem i flere sesonger. Bare tull å legge all skyld for dette på en assistent trener for dårlig organsiering. Det handler mer om hva slags spillertyper man har tilgjengelig. Merker jeg er litt kritisk mtp hva slags spillertyper som har kommet inn når det å forsvare seg på defensive dødballer har vært et stort og tydelig problem gjennom hele fjorårs sesongen. Her burde vi hentet inn noen som har spisskompetanse på nettopp dette! (Vet selvf at vi ikke har mye penger og kan velge og vrake..)

Vi har alle sett at defensiv dødball har vært et problem i minst 2 år. Blir relativt frustrert at dette fortsatt vedvarer. Enten skjønner ikke spillerne hva assistent sier ellers er evnen til å følge instruks eller kanskje instruksen er for dårlig. Skal vi starte med på minus 10-15 mål i sekken pga dette blir det tungt gjennom året.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Defensiv dødball har vært et problem i mange år, og det er helt meningsløst å si at Jalland er årsaken til det. Slik som klubbens filosofi og spillestil er vil nok defensiv dødball aldri bli noe vi vil være best på, til det vil vi aldri ha nok av de riktige spillertypene. Men det bør være mulig å sørge for at vi blir gode nok på det til at defensiv dødball ikke blir kampavgjørende, og heller en svakhet som gjør at vi ikke vinner med med like mange mål hver gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Skal vi starte med på minus 10-15 mål i sekken pga dette blir det tungt gjennom året.

 

 

Greit nok at vi tydeligvis skal være negative og pessimistiske her, men det får være måte på.
Det var 6 lag i fjor som slapp inn mer enn 3 mål mindre enn oss på dødball. Det var 8 lag som slapp inn mer enn 3 mål mindre enn oss i åpent spill...
Det var til og med 4 lag som som slapp inn 3 mål mindre enn oss på straffer. (Hvem er ansvarlig for å trene på å ikke lage straffer?)
Sammenliknet med et lag som Sarpsborg, slapp vi inn 14 mål mer i åpent spill, men bare 2 flere på dødball.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk 2/G19 møter Vålerengen til treningskamp i deres kulturpark idag kl 1630.

 

Edit: Tap 5-2. Begge Stabæks mål på straffe (Cooper Seip og Lundal)

Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2018
×
×
  • Opprett ny...