Gå til innhold

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


Første stikk til oss. Og Rosenborg vinner alltid på Lillestrøm. Men Start kan fort stjele med seg et poeng eller tre fra Tromsø, og så var det oss, da.

Edit: Og så tror jeg vi kan si Ranheim er favoritter mot Bodø/Glimt.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fornøyd med resultatet i dag. Vi risikerer selvfølgelig at Sandefjord går forbi oss til slutt, men om de tar oss igjen så hadde vi nok rykket ned uansett. Nå er alt i våre egne hender!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal nok være ganske fornøyd med at Sandefjord har spilt så mange uavgjorte kamper. De har faktisk imponert siden trenerskifte. Det er godt gjort med den spillerstallen 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, Nr14 skrev:

Blir spennende om det er en fordel eller ulempe for oss å spille KL 20 imorgen

Det er sikkert en fordel. Hvis ikke spillet varmer, er det uansett lite som er så koselig som Nadderud en kald høstkveld. Håper vaffal den morsomme speakeren med lesevansker er tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden, Nr14 skrev:

Vi skal nok være ganske fornøyd med at Sandefjord har spilt så mange uavgjorte kamper. De har faktisk imponert siden trenerskifte. Det er godt gjort med den spillerstallen 

Sandefjord etter trenerbyttet: 14 kamper. 14 poeng. -5 i målforskjell

Stabæk i samme periode: 13 kamper. 14 poeng. -5 i målforskjell 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt jeg kan se, mulig jeg ikke så grundig nok, slapp de inn 0-1 mot Rosenborg i 83. minutt. Brann utliknet i 86 (etter at Sandefjord tok ledelsen fem minutter før, . og Enga kom tilbake fra 0-2 fra 88. minutt. I tillegg selvfølgelig til vår utlikning på overtid. Både Brann og Enga ser ut til å ha kjørt Sandefjord kraftig i de kampene, og i vår kamp var det ikke akkurat ufortjent at vi reduserte. (Snarere tvert i mot) Så ja, kanskje de har sluppet inn en del mot slutten, men det virker snarere som at de har hatt flyt tidlig i kampene. Frem til 2-0 i dag så det jo ut som det måtte et mirakel til for at ikke Godset skulle score. Langt fra imponerende.

Kanskje er det en form for karma, for makan til møkkalag når det gjelder å filme og drøye tid... Da tenker jeg ikke bare på kampen på Nadderud, men også det jeg så i dag.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at vi har 31-32 % sjanse for seier, ifølge bettingselskapene, og det er jo første brikke som må på plass for at dette skal bli en god runde for oss.

Men la oss forutsette at vi vinner (med ett mål, slik at målforskjellen ikke endrer seg så mye). Da har vi muligheten til å passere en del lag:

  • Godset, som har spilt: 100 % sannsynlighet.
  • Start, hvis de spiller uavgjort eller taper i Tromsø: ca. 80 % sannsynlighet.
  • LSK, hvis de taper hjemme mot RBK: ca. 40 %  sannsynlighet.

Vi vil også ligge à poeng med Glimt (men 8-9 mål bak på målforskjell), hvis de taper borte mot Ranheim: ca. 35 % sannsynlighet.

Sannsynligheten for at alt dette skjer, altså at vi vinner, LSK og Glimt taper og Start ikke vinner, er tilsammen ~3 %, eller omtrent sannsynligheten for at du får to seksere på to terninger.

 

Men det viktigste er selvfølgelig at vi vinner, da passer vi Godset, og antageligvis Start eller LSK. I tillegg ligger vi nok rett bak LSK eller Glimt. Det bør halvere nedrykkssannsynligheten vår. Men hvis vi taper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vinner vi i dag vil Godset trenge minst 4 poeng på de tre neste kampene for at vi ikke skal passere dem med hjemmeseier i siste serierunde. Det er like mye som de har klart de siste sju kampene, og det inkluderer seier mot Sarpsborg 2. I praksis tror jeg seier i dag gjør at vi kan sikre kvalikk i siste serierunde, selv om det blir et par tap før det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var ellevte kamp, altså kamp nummer 11 vi leder for så å rote det bort.

Folk snakker om at vi har mistet identiteten med Berg. Bullshit! Det begynte lenge før det.

Når faen i historien har Stabæk lagt seg defensivt etter å ta ledelsen med nydelig fotball? Dette gjorde vi ifjor også, men hadde mer flaks med uttelling over sesongen.

Etter min mening har Stabæk-fotball lite med taktikk eller oppstilling å gjøre. Det handler om å gå offansivt til verks og diktere kampen. Uansett stilling. Det er sånn fotball som knuser Rbk 1-6 på Lerkendal. Det er Stabæk. Ikke dette forbanna tullet med å forsvare inn en ledelse!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 minutter siden, knyst skrev:

det ser grusomt mørkt ut nå, men vi kan fortsatt berge kvalikkplassen! Kjemp for faen! 

I teorien, ja, men vi er for dårlige bakover. Jeg hadde et håp fram til i dag - nå er jeg helt tom. Vi har rotet bort en ledelse i TRE kamper på rad. Etter LSK-kampen var jeg frustrert, etter kampen mot Vålerenga var jeg forbanna - nå bare sukker jeg oppgitt. Jeg har på en måte blitt vant til at dette er noe som kommer til å skje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...