Gå til innhold

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?


Offside
 Del

Anbefalte innlegg


Hva er sannsynligheten for at LSK taper akkurat 3-4? Det må da være under 1 %?

Og samtidig skal vi spille 0-0, som sikkert ikke har mer enn 10 % sannsynlighet.

Dette er jo omtrent så far-fetched som man får det...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden, d*u*b skrev:

Ser oddsselskapene er relativt samkjørte på at LSK vinner over Kristiansund, og at RBK tar Glimt. De er også enige om at Start taper i Haugesund, og at Stabæk vinner mot Godset, dog mye mindre sikkert, og større forskjeller i oddsen. 

1. Skulle dette skje vil Start rykke ned, og Godset spille kvalik. 

2. Da vet vi at dette ikke kommer til å skje.

Det mest sannsynlige av de fire er vel at RBK tar Glimt. Deretter at vi vinner mot Godset, så at Start taper i Haugesund. Det aller minst sannsynlige er at Lillestrøm slår Kristiansund.

Scenario som hadde vært perfekt og som jeg anser som nesten like sannsynlig: vi slår Godset, Start klarer uavgjort i Haugesund, Kristiansund vinner på Åråsen. Da går undulatene rett ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, geirti skrev:

Hva er sannsynligheten for at LSK taper akkurat 3-4? Det må da være under 1 %?

Og samtidig skal vi spille 0-0, som sikkert ikke har mer enn 10 % sannsynlighet.

Dette er jo omtrent så far-fetched som man får det...

Dette er den type serierunde hvor matematikerne kommer til å rive seg i håret over at realfagene ikke gir mening :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan det går med fornyelse av kontraktene til spillerne på utgående kontrakt?

Moussa Njie

Jeppe Moe,

Daniel Granli,

Håkon Skogseid

Emil Bohinen.

 

Jeg håper vi beholder alle, minus HS som dessverre har vært skadeplaget, ikke helt vært den spillern jeg håpet på og begynt å dra på årene mtp videre utvikling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, blaasoldat skrev:

Noen som vet hvordan det går med fornyelse av kontraktene til spillerne på utgående kontrakt?

Moussa Njie

Jeppe Moe,

Daniel Granli,

Håkon Skogseid

Emil Bohinen.

 

Jeg håper vi beholder alle, minus HS som dessverre har vært skadeplaget, ikke helt vært den spillern jeg håpet på og begynt å dra på årene mtp videre utvikling.

Håkon var en stabil type før han ble skada. Ikke medaljemateriale lenger, men mer enn bra nok som backup på det nivået vi er nå. Helt umulig å si hvor han står etter et år på sidelinja. Dersom han kommer tilbake på nivået han var på så vil jeg absolutt ha han med videre et par år til. Men det er vel tvilsomt, og det spørs vel om han i det hele tatt kommer tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden, ShermanCostello skrev:

Håkon var en stabil type før han ble skada. Ikke medaljemateriale lenger, men mer enn bra nok som backup på det nivået vi er nå. Helt umulig å si hvor han står etter et år på sidelinja. Dersom han kommer tilbake på nivået han var på så vil jeg absolutt ha han med videre et par år til. Men det er vel tvilsomt, og det spørs vel om han i det hele tatt kommer tilbake.

Helt enig, hvis det ikke ser ut som hofta er 110% på rett plass og klar for å spillle neste sesong bør ikke klubben fonye. Han er vel blant de høyest lønnede også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, odd skrev:

Noen med kontakter i Kristiansund? Har de klart å holde fokus gjennom trening den siste uken, eller har det sklidd ut siden sesongen er over?

Ja, det er stort ønske og forventning fra fansen om å fullføre sesongen 100%! Treningene har vært like bra som de siste mnd, men så er det hvordan det mellom ørene på gutta da! 

Men Igjen så forventer fansen seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden, mbh skrev:

Tenk om tanta mi hadde hatt pikk...

Tenk om det, du... Men, du vet ikke hva hun har i nattbordskuffen ?

Poenget her er at vi har hatt en god del marginer i mot i årets sesong. Med VAR eller 5 dommere kunne dette fort ha bikket et par av kampene i vår favør og straffen til VIF 5 min før full tid var en slik situasjon som dommeren dømmer (feil) på uten å kunne se situasjonen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er ikke marginer imot. Det er udyktighet. Når det gjentas gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang!

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, sexxes skrev:

Hvorfor har du mislikt det der?

Har tatt veldig land tid mange ganger. Mye dommere som surrer. En gang ble målet først godkjent etter VAR, og så annulert.

Den ene kampen jeg var på var det VAR fem ganger og tok 1-4 minutter hver gang.

Et av målene ble annulert pga. 0,001 mm. offside, som ingen fortsatt har funnet bevis på at faktisk var offside.

Det blir bare kjedelig og nesten like urettferdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 2019 håper jeg at klubben tenker nytt. Bort med de romantiske tankene om at vi skal spille med en haug med unggutter samtidig, og inn med kynismen. Jeg ønsker heller at klubben skal bli sett på som "defensive og kyniske Stabæk", som vinner kamper, enn "naive Stabæk, hvor alle de lokale ungguttene får spille". Fotballen er kynisk, og noen må vike. Jeg drar ikke på kamp for å se Vetlesen og Børkeeiet - jeg drar på kamp for å se Stabæk, et lag med ambisjoner om å vinne.

Nå har jeg fått nok. Fint at vi er landets beste på spillerutvikling, men når det går på bekostning av det sportslige, blir jeg forbanna. Og alle de pengene jeg har brukt på Stabæk gjennom de siste 15 årene kan de putte opp i ræva.

Jeg vil se et lag med ambisjoner - ikke et juniorlag som KUN tenker utvikling av spillere.

Endret av DerBomber
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vil også se et lag med ambisjoner, men jeg vil faen ikke se at vi hiver hele identiteten vår på båten. Defensive og kyniske lag pleier forresten heller ikke å være de mest ambisiøse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, DerBomber skrev:

I 2019 håper jeg klubben tenker nytt. Bort med de romantiske tankene om at vi skal spille med en haug med unggutter samtidig, og inn med kynismen. Jeg ønsker heller at klubben skal bli sett på som "defensive og kyniske Stabæk", som vinner kamper, enn "naive Stabæk, hvor alle de lokale ungguttene får spille". Fotballen er kyniske, og noen må vike. Jeg drar ikke på kamp for å se Vetlesen og Børkeeiet - jeg drar på kamp for å se Stabæk, et lag med ambisjoner om å vinne.

Nå har jeg fått nok. Fint at vi er landets beste på spillerutvikling, men når det går på bekostning av det sportslige, blir jeg forbanna. Og alle de pengene jeg har brukt på Stabæk gjennom de siste 15 årene kan de putte opp i ræva.

Jeg vil se et lag med ambisjoner - ikke et juniorlag som KUN tenker utvikling av spillere.

Alle supportere vil seff kun se laget sitt vinne. medlemskap i kjernen er sikkert mulig for deg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror du vi hadde stilt med et lag bestående av mange u21-spillere om vi hadde hatt et alternativ? Alle er glade for unggutter som tar steget, men å la dem matches på et lag med mer etablerte spillere ville nok vært det Stabæk foretrakk også, bare vi hadde hatt råd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden, dirtyharry skrev:

Alle supportere vil seff kun se laget sitt vinne. medlemskap i kjernen er sikkert mulig for deg.

Aldri.

Men nå rykket jo Skeid opp til OBOS. Håper jeg slipper å se klubben min (Stabæk) mot klubben jeg vokste opp i (Skeid) i 2019.

For å si det på en annen måte: Skeid er en utviklingsklubb - Stabæk burde være en toppklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden, BelgiskBlaa skrev:

Tror du vi hadde stilt med et lag bestående av mange u21-spillere om vi hadde hatt et alternativ? Alle er glade for unggutter som tar steget, men å la dem matches på et lag med mer etablerte spillere ville nok vært det Stabæk foretrakk også, bare vi hadde hatt råd.

Vi hadde da råd til Valencic...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal selvsagt fortsette å utvikle spillere, men vi må ha flere rutinerte «gjetere» rundt disse. Du ser i dag også at det koker i knollen på ungutta når det blåser, og spillere gjør dårlige valg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2018, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...