Jump to content
Sign in to follow this  
Totto

Steinar Strømnes

Recommended Posts

Ikke ofte klubben henter en rutinert norsk spiller for penger. Dette tror jeg blir meget bra! Velkommen 😊

Strømsnes har vel også erfaring med def.midt? Flyttes frem for å gjøre plass til Demidov? Da har vi straks mye mer muskler og erfaring bakover på banen

Strømsnes har vel også erfaring med def.midt? Flyttes frem for å gjøre plass til Demidov? Da har vi straks mye mer muskler og erfaring bakover på banen

Vi tar vel ikke skade av å ha flere alternativer på en posisjon heller, da, for en gangs skyld :)

Vi tar vel ikke skade av å ha flere alternativer på en posisjon heller, da, for en gangs skyld :)
Mener du at vi har et luksusprobleme?😝

Gir jo muligheter når man skal i krigen mot møkkalag som spiller møkkafotball på møkkabaner tidlig vår og den høst :)

Edited by Håvard

Demidov var vel også midtbanespiller tidlig i karriæren, men ingen av de har vel tempo som sin fremste styrke.

Begge kan spille samtidig, men vi bør ha litt kjappe bein rundt dem.

Kan signeringen av Demidov også tolkes som en mistillit til Strømnes? At man er usikker på om det han har vist hittil holder for å lykkes i ES? Vi for vel et slags svar på det hvis Demidov mot formodning går rett inn i startelleveren på søndag

Nei det tror jeg ikke.

Vi er jo ofte litt opoturnistiske på overgangsmarkedet. Jeg ser det mer som å ta den muligheten som presenterte seg, snarer enn noe planlagt. Blir overrasket om det er snakk om noe mer enn en avtale frem til sommeren for Demidov.

Kan signeringen av Demidov også tolkes som en mistillit til Strømnes? At man er usikker på om det han har vist hittil holder for å lykkes i ES? Vi for vel et slags svar på det hvis Demidov mot formodning går rett inn i startelleveren på søndag

Jeg tenker at Demidov inn kan bety; a) Toni har lyst til å kjøre 3-5-2 (Hanche-Demidov-Strømnes) B) Med Skogseid skadet har vi ikke all verdens av dekning bak Hanche og Strømnes. Granli er egentlig ikke en stopper. Demidov styrker forhåpentligvis 11ern og hvertfall bredden i troppen.

Godt poeng ... en motivert, sulten ærgjerrig vinnerskalle som Demidov kan være akkurat det denne unge spillergruppa trenger for å forløse potensialet. Får vi en litt halvinteressert, daff Demidov så har vi en ivrig Strømnes foran i køen.

Flott artikkel om Byggingeniør Strømnes i Budstikka

Artikkelen blir enda flottere om du har lyst til å dele teksten med oss uten B+ også. På forhånd takk

For en drøy måned siden jobbet Steinar Strømnes med bærekonstruksjoner i byggebransjen. Nå skal 30-åringen være med og bære Stabæk-forsvaret.

DEL

Jeg setter pris på endelig å få sjansen i eliteserien. Jeg har følt meg bra nok de siste årene, sier Steinar Strømnes.

Tidligere Stabæk-spiller og nåværende Strømmen-trener Espen Olsen mener Strømnes har vært 1. divisjons beste midtstopper i flere år, og at det er en gåte at ingen eliteserieklubber har hentet Strømnes fra Strømmen.

Men det var litt hans eget valg at det drøyde så lenge. De siste to årene har fem eliteserieklubber vært interessert i ham. Strømnes innrømmer at veien trolig var tyngre å gå for ham ettersom han kom til 1. divisjonsklubben Strømmen i midten av 20-årene.

Det skal mer til å bli hentet til eliteserien på slutten av 20-årene enn i begynnelsen, sier han.

Da Stabæks klubblegende Morten Morisbak Skjønsberg (35) la opp, trengte klubben en midtstopper med erfaring og en som kunne overta pappa-rollen i garderoben. Tobarnsfar og nygifte Steinar Strømnes flyttet i desember til Ekrekroken, noen langpasninger unna Nadderud. Det passet perfekt.

Jeg har hatt noen tilbud de siste årene, men det har ikke passet like bra, både for familien og det sportslige. Jeg ser veldig frem til å spille på de største arenaene.

STEINAR STRØMNES

Født: 19. mars 1987

Gift, to barn

Bosatt på Haslum

Utdannet byggingeniør

Fotballspiller for Stabæk

Høyde: 185 cm

Posisjon: Midtstopper

Tidligere klubber: Hadeland, Lunner

2006-2007: Vålerenga

2007: HamKam

2007-2010: Kongsvinger

2010: Lyn

2010-2012: Åtvidabergs

2012-2017: Strømmen

Aldersbestemte landskamper:

Syv for Norge G18, seks for Norge G19 og to for Norge U21

Lite lysten på flytting

Eliteserien har vært drømmen, men de tidligere tilbudene hadde medført flytting og pendling.

Det ville ikke passet så bra i forhold til familien, sier Strømnes og forklarer at fruen studerer medisin ved Rikshospitalet. Det var ikke mulig å flytte utdannelsen og i så fall måtte Steinar flyttet fra familien. Det var han lite lysten på.

Tidligere bodde familien på Manglerud og Steinar jobbet rett ved siden av. Da de trengte noe større falt valget på Ekrekroken.

Vi trives godt her og det er kort avstand til Haslum skole, sier Strømnes, som er utdannet byggingeniør. De siste to årene har han jobbet 80 prosents stilling i Multiconsult i tillegg til å være fotballspiller i 1. divisjon.

Nå har jeg én jobb, og ikke to, sier 30-åringen som takker Multiconsult for at han har fått permisjon fra den jobben.

Jeg har en annen hverdag nå, er mer uthvilt og har mer energi til fotballen. Totalsituasjonen er bedre både for meg og familien. Før dro jeg av gårde klokken 7 om morgenen og var hjemme litt over seks om kvelden. Nå er fotballen mer som én jobb.

LES OGSÅ: Her er Vadim Demidov på Nadderud

Mye X-faktor

Under treningssamlingen på Marbella spilte Stabæks unge gutter mye PlayStation i fritiden.

Frem til nå har jeg hatt for mye å gjøre til å drive med det, sier 30-åringen som mener laget på det beste kan slå hvem som helst denne sesongen.

Her er mye X-faktor og spisskompetanse. Vi er ekstremt sterke og blant de beste i Norge i kontringsspillet. Får vi stabilisert oss og får en god start så kan det bli en god sesong.

Nå ser han frem til å spille tellende kamper i eliteserien.

Når man er 30 ser man kanskje mer frem til at det endelig begynner, det er seriematchene man brenner for.

LES OGSÅ: Her er Toni Ordinas fire mål med Stabæk

Galskap å gi ham bort

Det var galskap å gi ham bort til Stabæk for den prisen, sier Strømmen-trener Espen Olsen om Steinar Strømnes overgang.

Tidligere Stabæk-spiller Espen Olsen sier Strømmen kan glemme å klare å erstatte Strømnes. Midtstopperen har vært den naturlige lagkapteinen i Strømmen mens Olsen har vært trener i klubben. I desember hjalp han Strømnes med å flytte til Bærum. Så ble han klar for Stabæk.

Vi har ikke sjans til å erstatte en så god spiller med den økonomien vi har, sier Olsen.

Han legger til at de unner Strømnes sjansen til å spille i eliteserien og at det er derfor de lot ham gå for prisen, som man ikke ønsker å oppgi, men som åpenbart ikke var særlig høy.

Det desidert vanskeligste spillersalget jeg har gjort. Han var alltid garantien for at Strømmen klarer seg i 1. divisjon, en av de beste og knyttet laget sammen.

Treneren røper at så fort Steinar Strømnes hadde signert ny kontrakt pleide de andre Strømmen-spillerne å komme etter. Olsen mener midtstopperen passer perfekt inn i hans egen tidligere klubb.

Ohi etter Sarpsborg-kollapsen: Ikke bra nok

FIKK PERMISJON: Steinar Strømnes er glad for at han fikk permisjon fra jobben som byggingeniør og nå skal spille i eliteserien.

FIKK PERMISJON: Steinar Strømnes er glad for at han fikk permisjon fra jobben som byggingeniør og nå skal spille i eliteserien. Foto: ANDRÉ STRØMNE

Kanskje verdt å tenke på når SMH diskuteres. Å være best på Strømmen betyr ikke nødvendigvis at det er eliteserienivå.