Jump to content
Sign in to follow this  
Totto

Steinar Strømnes

Recommended Posts

Mjøndalen spiller vel i OBOS, eller?

Godt poeng, han sliter jo like mye med OBOS-motstand som ES-motstand. Gått helt lei?

Steinar Strømnes har brukket nesa, fått hjernerystelse og sydd elleve sting i pannen de siste ukene: – Nå må uflaksen ta slutt
Artikkeltags
15_SPO_Str%25C3%25B8mnes_1.jpg?chk=2FB26

ELLEVE STING: Steinar Strømnes må belage seg på en stund uten tøffe hodedueller. Foto: KNUT BJERKE/PRIVAT

Publisert: 14. juni 2018, kl. 14:44

Du kan godt si at Stabæks Steinar Strømnes (30) har hatt enklere perioder på fotballbanen.

DEL

– Uflakskontoen min er full nå – og ut året.

Steinar Strømnes trente ikke med Stabæks førstelag torsdag. I stede håper han å ta tiden til hjelp, mens han kommer seg etter den voldsomme hodesmellen med Askers Marcus Mehnert mandag kveld.

– Det går bedre. Jeg er på beina og klare å la være å ligge hele dagen.

Skaden var alvorlig, som bildene over viser. Strømnes fikk lov til å sove hjemme etter hodeskaden, men måtte vekkes mange ganger i løpet av natt til tirsdag.

Akkurat nå dekkes de elleve ferske stingene i pannen av et stort plaster.

– Det blir et heftig arr?

– Ja, det var et ganske dypt kutt. Det får man leve med.

LES OGSÅ: Marcus (20) svelget tungen etter et kraftig sammenstøt under fotballkamp

1528824085683.jpg?chk=07E1CF

TØFF DUELL: Askers Marcus Mehnert fikk svært hard medfart i duellen med Steinar Strømnes. Foto: KNUT BJERKE

Brakk nesen

Det er ikke bare hodet og pannen til Strømnes som har fått unngjelde i det siste.

For tre uker siden spilte Strømnes for andrelaget til Stabæk, og var uheldig i nok en duell.

– Nesa mi brakk, og jeg føler meg jo veldig uheldig for tiden, sier Strømnes, som ikke er fornøyd med å måtte ta lange pauser fra trening og kamp.

– Det gjør jo at andre får trent og får muligheter jeg ikke får. Slik er det, men jeg håper å snart kunne spille fast igjen.

Ingen lett sesong

Strømnes var kaptein og ledestjerne for Strømmen i 1. divisjon frem til Stabæk hentet ham i vinter.

Stopperen startet treningskamper og serieåpningen – siden har det blitt færre og færre muligheter for førstelaget.

– Situasjonen er ikke bra. Jeg hadde nok sett for meg noe litt annet da jeg signerte for Stabæk, såpass kan jeg innrømme.

– Ville du vurdert å gå på lån ut året, for å få førstelagsfotball?

– Det er ikke noe jeg tenker på nå. Man er aldri fornøyd når man ikke spiller, men ting snur veldig fort i fotball. Jeg må bare vente og se det an, sier han.

LES OGSÅ: Stygg kollisjon da Asker tok tabelltopp: – Skummelt, men går bra med dem

1524422019345.jpg?chk=F11D10

STØTTER STRØMNES: Det er ikke aktuelt for Toni Ordinas å låne ut stopperen Steinar Strømnes nå. Foto: EVA GROVEN

Ordinas: – Steinar blir her

Stabæk-trener Toni Ordinas syns synd på den uheldige stopperen sin.

– Smellen hans mot Asker er den verste jeg har sett på en fotballbane. Lyden var ekkel, og du visste at dette var alvorlig, sier han.

– Steinars situasjon er ikke enkel. Nå har han ikke trent ordentlig over tid på en stund. Vi har flere gode stoppere nå, og konkurranse om plassene. Slik har det vært både for ham, Daniel Granli og Andreas Hanche-Olsen i år. Strømnes lånes likevel ikke ut. Han er moden, vet hva som gjelder, og akkurat nå er ikke et utlån aktuelt for ham, sier Ordinas.

– Det kan snu igjen på høsten, sier Strømnes.

https://www.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/steinar-stromnes-har-brukket-nesa-fatt-hjernerystelse-og-sydd-elleve-sting-i-pannen-de-siste-ukene-na-ma-uflaksen-ta-slutt/s/5-55-682109

Håper han iallefall får sjansen i noen treningskamper før han tar noen avgjørelse om kommende sesong. Jeg har fortsatt troa på han

Enig. Hadde også vært så deilig og ha litt dekning i troppen. Det begynner å bli noen år siden sist.

Det er fælt til skadeproblemer vi har hatt de siste sesongene. Burde det medisinske apparatet oppgraderes? 

Utrolig kjip situasjon for Strømnes. Har kanskje ikke vært den vi hadde trengt på banen, men sitter samtidig med følelsen at han aldri kom i gang. Synd.

1 time siden skrev Andreas:

Det er fælt til skadeproblemer vi har hatt de siste sesongene. Burde det medisinske apparatet oppgraderes? 

Er vel fordi vi har en tendens å hente skadeplagede spillere som vi skal fikse...

Men likevel, burde oppgraderes. Gjerne en psykolog å....

Tror dette er et resultat av en alt for hard oppkjøring til sesongen. Har løpt etter treninger siden januar

Yes, et lyspunkt i en ellers heller dunkel dag i Stabæks historie.

2 BP på Fantasy idag! Vi har et luksusproblem på midtstopperplass. Få inn Kirk/Moe på venstre og flytt Hanche på høyre. Ronald må ut. 

3 minutter siden skrev FranckTheBank:

Ronald må ut. 

Ronald skal ingen steder

4 minutter siden skrev FranckTheBank:

2 BP på Fantasy idag! Vi har et luksusproblem på midtstopperplass. Få inn Kirk/Moe på venstre og flytt Hanche på høyre. Ronald må ut. 

Du må ut. Er ikke lov med to brukere her inne. Sorry.

Fire stifter i hodet på Stabæks beste spiller

BANDASJE: Steinar Strømnes (sittende) fikk behandling på banen av Stabæk-fysio Erik Moen.

BANDASJE: Steinar Strømnes (sittende) fikk behandling på banen av Stabæk-fysio Erik Moen. Foto: Trine Jødal

Publisert:04. mai 2019, kl. 21:24

Steinar Strømnes var Stabæks beste mot Mjøndalen. Belønningen var fire stifter i hodebunnen.

DEL
  • Mjøndalen - Stabæk 1-0

- Jeg synes vi var ganske solide i denne kampen og vi forsvarte oss godt på de 15 første innleggene. Men så glapp det dessverre på det siste, sier  Stabæks midtstopper Steinar Strømnes om hendelsen på overtid, der Mjøndalens Sondre Liseth gjorde kampens eneste mål.

- Når vi ikke får med oss noen ting etter denne kampen, så sitter du igjen med en veldig sur følelse, sier Steinar Strømnes, som var Stabæks beste i kampen mot Mjøndalen.

LES OGSÅ: 

Henning Berg raste etter dommeravgjørelse

Stabæk rotet bort alt mot Mjøndalen 

Slik spilte Stabæk mot Mjøndalen 

Fire stifter i hodet

Men han sitter ikke bare igjen med en sur følelse. Han fikk også vondt i hodet.

Drøyt 80 minutter ut i kampen endte han opp i en lei hodeduell med Mjøndalens Sondre Johansen. Begge gikk i bakken, og måtte få behandling. Han spilte resten av kampen med bandasje rundt hodet, men etter kampen ble kuttet stiftet sammen med fire stifter.

- Det var i hvert fall bedre enn i fjor. Da ble det 12 stykker og lim, smiler Strømnes og sikter til den alvorlige smellen han fikk mot Asker i en 2. divisjonskamp. Da endte han opp på sykehus.

LES OGSÅ: Svelget tungen: - Komisk at jeg scorer med hodet

- Jeg må jo bare gå i duellene. Ellers blir det jo mål, sier Steinar Strømnes.