Jump to content
Sign in to follow this  
Jan Fredrik

Vadim Demidov

Recommended Posts

Er vel strengt tatt enig i at Demidov burde ha kapteinsbindet eller evt Strømnes. Sandberg hadde også kledd det.

BTW: Ohi har skapt 2 straffer for Molde mot Brann, har kanskje ikke noe her å gjøre men.. 1-1 nå. Første straffe ble brent.

1 time siden skrev geirti:

Skandale at du kaller deg Stabæksupporter med sånne uttalelser om lagets kaptein.

Hanche burde ikke vært kaptein i mine øyne. Vadim er et soleklart førstevalg. Hanche blir for soft og uerfaren. Kylling har kanskje feil ordvalg

Rene ord for penga. Blir det noen karantene her, så må vi bare troppe mannsterke opp på Ullevaal og protestere mot den komplette inkompetansen. Blir sikkert trangt i døra der for set er sikkert noen B/G supportere som har noe å innvende mot NFFs avslag på søknad om tifo i anledning hedringen av Arild Berg

Tilbake i varmen under Jönsson – men vil helst bli presset ut av laget

evkz2y9e8pr1qxdxi3sn33eglhsbxa6

Vadim Demidov (t.v.) og Steinar Strømnes utgjorde Stabæks midtstopperduo mot Ranheim.Foto: Simen Solum Waagsether

Vadim Demidov er tilbake for fullt, men ser gjerne at noen danker han ut. 

30. juni 2019, kl 20:44

Stabæk holdt nullen for tredje gang denne eliteseriesesongen – de to siste med Vadim Demidov tilbake i startelleveren. Søndag styrte veteranen forsvarsfireren med en stødig hånd. 

– Vi har holdt nullen i de to siste seriekampene, og sluppet inn på straffespark mot Tromsø. Tidligere i sesongen slapp vi til mye, men nå har vi strammet opp bak der, sier Demidov. 

Vil bli danket ut

Under Henning Berg var Demidov som regel skjøvet ut på benken, men med Jan Jönsson ved roret har Demidov fått en sentral rolle i Stabæk igjen. 

– Jeg slet med litt skader i den siste perioden til Henning, men alle ser nok at det er bedre kjemi mellom meg og Jönsson – enn det var mellom meg og Henning. Likevel var det aldri dårlig stemning med Henning. Han mente bare noen var bedre, og det er fair, sier Demidov.

– Trives du som førstevalg igjen?

– I min alder ønsker jeg heller at en unggutt er så god at jeg ikke har muligheten. Det er best for laget, og best for norsk fotball, sier Demidov. 

Hernandez tilbake

Med Jeppe Arctander Moe, Vadim Demidov, Steinar Strømnes og Andreas Hanche-Olsen i det nest bakerste leddet, stilte Stabæk med sin fjerde forsvarsfirer på elleve serierunder.

Jan Jönsson vil ikke frede søndagens firer, selv om han gir det defensive godkjent etter 0–0 mot Ranheim. 

– I dag fungerte det godt, og for å være første gang de spiller sammen får det være godkjent. Jeg synes backene gjør mye bra fremover, spesielt Jeppe (Moe), sier Jönsson, vel vitende om at Ronald Hernández er tilbake etter et ekstremt vellykket Copa America. 

Der fikk han oppleve å holde nullen mot Brasil, og møte Lionel Messi i sluttspillet. 

– Hernandez kommer hjem i kveld, og så får vi se om vi får benyttet han neste kamp. Han var god mot Argentina, og var med på å holde nullen mot Brasil, så det er absolutt gode skussmål, sier Jönsson.

2 timer siden skrev FranckTheBank:

Mener Jonsson ikke har gjort noe spesifikt med det defensive. 
Er det slik at angrep er det beste forsvar?

Holder jo nullen i dag og, og det er ikke takket være angrepsspillet..

Uten å ta stilling til hvem som gjør det riktige: Demidov og resten av laget må bli enige om hva som er planen vår når vi ligger under og jager mål. Demidov klinker opp så snart han får ballen. Bohinen og Kassi triller ball for å komme seg til best mulig innleggsposisjon, selv om de kunne ha valgt "Demidov-løsningen". 

Hvis demidov i det hele tatt skal slå langt (mener andre bør gjøre dette), så må det være mulig å ikke slå rett frem over hode på Boli hver gang.. «Umulig» å gjøre noe med de ballene

Akkurat nå skrev ErikErik:

(mener andre bør gjøre dette)

Exactly! For hvis målet vårt er å slå inn så fort som mulig, bør enten Bohinen/Kassi gjøre det fra lengre opp, eller ballen trilles ut til Hernandez for å få bedre vinkel. Mistenker at Demidov slår opp i frustrasjon over at ingen andre gjør det. 

Hernandez bør brukes mer ja.. helt åpen på kant store deler av kampen..  fin target for demidov.. men han har vel ikke presis nok fot til det.. bedre å banke blindt rett frem i frustrasjon..

Er han totalt bestemt på å avslutte etter denne sesongen?

I mine øyne like viktig å fornye Vadim som Marcus, en klippe i forsvar, spesielt etter at JJ kom tilbake.

hva med en 50% stilling i akademiet mot ett år til?

8 minutter siden skrev blaasoldat:

Er han totalt bestemt på å avslutte etter denne sesongen?

I mine øyne like viktig å fornye Vadim som Marcus, en klippe i forsvar, spesielt etter at JJ kom tilbake.

hva med en 50% stilling i akademiet mot ett år til?

Tror ikke det er sannsynlig, siden vi allerede har hentet inn hans erstatter.

37 minutter siden skrev 지소차:

Tror ikke det er sannsynlig, siden vi allerede har hentet inn hans erstatter.

Jaså, og hvem skal spille ved siden av han? Strømnes eller Hanche? Med sistnevnte får vi dårligere dekning på backene. 

På 28.7.2019 den 18.20 skrev FranckTheBank:

Jaså, og hvem skal spille ved siden av han? Strømnes eller Hanche? Med sistnevnte får vi dårligere dekning på backene. 

Det er enda en stund til Vadim er ferdig, jeg synes heller ikke Strømnes har gjort seg bort så mye denne sesongen. Jeg regner med at de har en plan uansett.

19 minutter siden skrev Morriz:

Denne er vel egentlig fra i fjor eller tidligere i år? Eurosport har ikke så mye å skrive om for tiden

Artikkelen er skrevet i går, og det står "I denne ukens Spillerrådet letter Demidov selv på sløret...". Så tror ikke det, nei. Mulig han har fortalt historien før, da.

1 time siden skrev Petter:

Artikkelen er skrevet i går, og det står "I denne ukens Spillerrådet letter Demidov selv på sløret...". Så tror ikke det, nei. Mulig han har fortalt historien før, da.

Da har de lagt ut videoen før podcasten ble sluppet

2 timer siden skrev FranckTheBank:

Så ut som han var nest sist på 1-0. 

Han var det, fikk målgivende på EF også