Jump to content
Sign in to follow this  
Jan Fredrik

Vadim Demidov

Recommended Posts

9 minutter siden skrev Eriksen:

patetisk intervju. 

Lyst til å utdype?

58 minutter siden skrev hdaniels:

Sjef? Hvorfor det?

Fordi tankene hans rundt fotball og utvikling/holding hos yngre spillere, pluss erfaring fra store fotball land er en spennende kombo!

Så klart spennende i andre roller på akademiet, men vil ha han inn i en innflytelsesrik rolle!

Store tanker om seg selv som menneske når han drar et intervju med Stabæk inn i en verdidebatt mtp Norge/Russland. 

6 minutter siden skrev blaasoldat:

Fordi tankene hans rundt fotball og utvikling/holding hos yngre spillere, pluss erfaring fra store fotball land er en spennende kombo!

Så klart spennende i andre roller på akademiet, men vil ha han inn i en innflytelsesrik rolle!

Til info er Russland et dysfunksjonelt demokrati hvor fotball og rasisme går hånd i hånd. Samtidig bankes homofile opp på gata. Jeg tror akademiet vårt klarer seg fint uten russisk innflytelse. 

14 minutter siden skrev Eriksen:

Til info er Russland et dysfunksjonelt demokrati hvor fotball og rasisme går hånd i hånd. Samtidig bankes homofile opp på gata. Jeg tror akademiet vårt klarer seg fint uten russisk innflytelse. 

Jeg hadde Sergjei Demidov ( faren til Vadim) som lærer og håndballtrener for snart 15-20 år siden. Etter han hadde lagt opp som proff håndballspillere med mange år på det sovjetiske landslaget, europa og senere øverste nivåi norge. NTG Bærum er veldig heldige som har han som sportssjef idag, han er et fantasisk menneske !!

Du har tydelig et meget smalt syn på mennesker, ved å si at samtlige russere i verden er under den kategorien du beskriver....

Står alle som heter Eriksen for det samme som deg ?

lavmål...

1 time siden skrev FranckTheBank:

Tåpelig hvor mange som biter på norsk presses anti-Russland propaganda. 

Hahahaha! Selvfølgelig mener du det. Det passer perfekt.

Når det er sagt har den diskusjonen absolutt ingenting med Vadim å gjøre, og  absolutt ingenting her å gjøre.

Bra fyr, bra spiller. 

Han gjorde akkurat den jobben han kom for å gjøre, og han gjorde den bra. 

Hvordan Henning Berg klarte å benke den mannen bør noen spørre han om hvis de er innom Kypros. 

Demidov: – Nå kan jeg lure meg ut bakveien

Vadim Demidov har spilt sin siste kamp som Stabæk-spiller. Lørdag har han sin siste trening som Stabæk-spiller.

Vadim Demidov har spilt sin siste kamp som Stabæk-spiller. Lørdag har han sin siste trening som Stabæk-spiller.
Tor Bjørnar Holmlund

Vadim Demidov (33) spilte sin siste Stabæk-kamp borte mot Bodø/Glimt. Lørdag har han siste trening og forsvinner fra norsk toppfotball – som spiller. 

– Det føles deilig. Jeg har ventet på dette en stund, sier Vadim Demidov.

Fredag gjennomførte han sin nest siste trening som fotballspiller på toppnivå. Lørdag skal Stabæk-spilleren ut på kunstgresset for en siste gang. Han er ikke med i troppen som reiser til Tromsø søndag.

– Nå kan jeg lure meg ut bakveien. Det er det som har vært planen hele veien. Jeg avslutter karrieren med å se at de unge gutta tar plassen min. Det er slik det skal være, sier Vadim Demidov.

For han er ikke lenger førstevalget på midtstopperplassen. Andreas Hanche-Olsen – kaptein på 22 år – har for lengst lagt beslag på stopperplassen ved siden av Yaw Amankwah.

– I perioder kjennes det litt rart ut å skulle gi seg som fotballspiller. Men mest er det en god følelse. Jeg har planlagt det hele veien, sier 33-åringen.

Allerede i mars gikk han ut i Budstikka og fortalte at denne sesongen kom til å bli hans siste på toppnivå.

Nå sier han selv at han skal bruke mye tid på familien.

– Det jeg gleder meg mest til, er å bruke mer tid til familien. Jeg har en sønn på tre år, og en til på vei. Jeg har merket at det er vanskeligere og vanskeligere å reise bort i helgene, sier han. 

Han debuterte som profesjonell fotballspiller i 2004 i Sandefjord, før karrieren tok han til Hønefoss, Rosenborg, Brann og flere klubber i Spania, Tyskland, Russland og USA. Han kom til Stabæk i 2018, etter et ikke fullt så vellykket opphold i USA.

Hva han skal gjøre etter karriereslutt, vet han ikke ennå – hevder han.

– Jeg har flere tilbud. Både innen fotball og andre ting. Du forstår sikkert at jeg ikke kan gå ut med noe, når ingen ting er avklart.

– Det er ikke sikkert du skal jobbe med fotball?

– Ikke nødvendigvis. Men jeg har en erfaring og en personlighet som passer godt inn i fotballen. Jeg ser for meg at jeg i så fall burde jobbe i eliteserien eller i 1. divisjon. Om det blir som hovedtrenere eller assistent, har jeg ingen formening om. Men jeg legger jo merke til at for eksempel Brann ikke har gjort det så bra etter at jeg forlot klubben, smiler han.

En jobb i Stabæk blir det i hvert fall ikke.

– Begge partene var enige om at det ikke ble noe av. Det er helt greit, sier Demidov.

At han avslutter karrieren med en av de beste tabellplasseringene til Stabæk siden bronsen under Bob Bradley i 2015, tillegger han Jan Jönsson mye av æren.

– Han trykte på noen knapper, samtidig som klubben fikk inn gode spillere i sommer. Dessuten har han vært flinkt til å få humør inn i troppen. Han er godt likt av alle spillerne, sier Demidov.

– Men han kommer til å slite neste år når den største humørsprederen i troppen er borte, ler han.

– Jeg mener selvfølgelig meg selv, sier Vadim Demidov.

Stabæk spiller sesongens siste eliteseriekamp borte mot Tromsø søndag. 

3 minutter siden skrev Tom Bruaset:

En jobb i Stabæk blir det i hvert fall ikke.

– Begge partene var enige om at det ikke ble noe av. Det er helt greit, sier Demidov.

Kan ikke skjønne at vi ikke har bruk for Vadim i klubben..?

Det har nok muligens noe med at han ikke nødvendigvis har en særlig oppbyggende tone vis-a-vis unge spillere å gjøre...

Kom inn med hår på kassa da vi trengte det, og har sikkert vært god inspirasjon for de yngre forsvarsspillerne (hva han har sagt på feltet vet jeg ikke, ref Ringos innlegg, men måten han trøkker til i duellene har nok inspirert). På samme måte som at Roy Keane nok ikke var best likt av alle, men viste lagkamerater hvor innsats-listen lå på banen. Og sikkert helt greit for begge parter å avslutte samarbeidet nå - lykke til videre, Vadim.