Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Tromsø


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: :wub: Nadderud stadion :wub:
Dato: 15. april
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Ta gjerne ut Ovenstad og erstatt med ???. Ellers som sist.

Tromsø starta sesongen med et pinlig tap i Kristiansand, skjerpet seg og tapte bare 2-1 mot Molde, og kjørte så over Ranheim i årets første hjemmekamp. Oppadgående kurve, altså.

Tromsø er en merkelig motstander for oss. For det første er vi ikke gode mot dem - statistikken viser 15-7-19 i alle obligatoriske kamper. For det andre virker det nærmest som vi har bedre grep på dem i Tromsø enn i Bærum. De var blant annet det eneste laget til å slå oss på Nadderud i gullsesongen, og i fjor kjørte vi over dem på Alfheim, mens de vant ganske overbevisende på Nadderud.

Med alt det sagt: mot Sandefjord var vi bedre defensivt enn i de to foregående kampene - jeg tror definitivt Demidov tilfører laget en ekstra trygghet, som kommer til å vokse jo mer han og Hanche får trent sammen. Offensivt var andreomgangen mot Sandefjord etter hvert svært positiv, og vi så litt av kreativiteten og gløden fra i fjor komme inn igjen i laget. Tar vi med oss det kan det bli bra mot Tromsø. Mer utfyllende analyse av Tromsø har jeg dessverre ikke for øyeblikket, annet enn at Simo Valakari virker som en svært ambisiøs trener.

STABÆK SKAL HA TRE POENG!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om Ovenstad skulle hatt rødt kort og var svært delaktig i baklengsmålet synes jeg han var mye bedre enn mot Ranheim. Han og Vetlesen jobba veldig bra. Det største problemet i dag var at Brynhildsen var veldig svak. Brochmann var dog veldig god i sin hengende spissrolle så der bør han fortsette. Synd at Gyasi mest sannsynlig er skadet ? Kunne tenkt meg å sett Hernandez få sjansen på høyrekanten, men han virker å være langt unna startplass.

 

Demidov var veldig bra baki der, så dagens forsvar er det bare å bygge videre på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brochmann spilte vel ikke hengende spiss, hadde vel en treer på midten med Ovenstad dypt og Hugo og Brochmann som indreløpere. Synes det fungerte bra og vi blir ikke like overløpt i midtbaneleddet som mot Ranheim. Langt mer balansert.

 

Enig i at Brynhildsen ikke fungerte optimalt i dag, men jeg ville nok kjørt samme laget mot Tromsø dersom Gyasi ikke er spilleklar.

Endret av M-A-N
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ovenstad var involvert i både mål i mot og straffesituasjonen på klønete vis, men synes han ellers fyller en rolle vi trenger i laget.

 

Børkeeiet slår meg mer som en playmaker enn som en terrier, men har kun sett han på a-laget, som er noe tynt grunnlag.

 

Tror nok Ovenstad får flere sjanser, men klart; han kan ikke fortsette med unødvendige ballmiss/pasningsfeil/frispark.

 

Apropos Lumanza: de er ganske forskjellige spillere, men klønete ballmiss på egen banehalvdel hadde Lumanza en del av på våren i fjor og, for å si det sånn ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Overstad er vel en av disse veldig kortsiktige løsningene vi har hatt de siste årene. Hvis god nok spille hvis ikke sett på konto for bomkjøp, foreløpig har de 2 siste kampene vippet i retning av bomkjøp men det ser vi tydelig hvis trenden ikke snur ila de 2 neste kampene. Er Strømnes et alternativ?

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsø stilte i en spenstig 3-4-2-1 mot Ranheim i går:

 

Kongshavn

Ødegaard-Wangberg-Høgli

Taylor-Gamst-Antonsen-Nilsen

Berntsen-Åsen

Espejord

 

Ser på høydepunktene fra Ranheim-kampen: flere sjanser oppstår ved at Tromsø gjenvinner høyt i banen - det ser ut som de presser en del, og det må vi selvfølgelig passe oss for. Samtidig er vi nok litt mer rutinerte enn Ranheim på det området.

1-0-målet er egentlig først og fremst en gedigen kommunikasjonsfeil i Ranheim-forsvaret. Keeper havner på halvdistanse på en langpasning, og Antonsen kan heade ballen ned til Gjermund Åsen som har åpent mål foran seg.

2-0: De vinner andreballen på en corner og skyter fra distanse.

3-0: Ufattelig dårlig forsvarsspill av Ranheim. Fra like utenfor 16-meteren, får de spille inn til spissen Espejord, som igjen kan trille helt uforstyrret! på tvers til Lasse Nilsen som står inne foran mål.

4-0: Kontringsmål, Ranheim ser ut til å ha alle mann i angrep for å få et trøstemål.

 

Konklusjonen får vel være at akkurat denne kampen ikke er veldig representativ for Tromsøs angrepsspill, og tar vi forsvarsspillet opp et hakk fra Sandefjord-kampen kan det gå bra.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir nok viktig å ikke la Gamst Pedersen stå alene og strø baller, han har vært god i det siste!

 

Jeg er spent på om Ordinas gjør noen endringer! Det har jo virket på laget som om de var passe fornøyd etter Sandefjord, så er vel ganske realistisk at vi får samme startellever om alle er skadefrie.

 

Skulle gjerne fått en skadeoppdatering på Skogseid, Njie, Gyasi og Kassi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjør vi riktig taktisk analyse og gjennomfører påfølgende plan på riktig måte så bør vi kunne vinne med en del mål her. Jeg synes Tromsø ser uhyggelig svake ut. Aner ikke hva han bling-finnen har drevet med i vinter, det pottetette høstlaget fra fjoråret er i hvert fall borte vekk så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir nok viktig å ikke la Gamst Pedersen stå alene og strø baller, han har vært god i det siste!

 

Jeg er spent på om Ordinas gjør noen endringer! Det har jo virket på laget som om de var passe fornøyd etter Sandefjord, så er vel ganske realistisk at vi får samme startellever om alle er skadefrie.

 

Skulle gjerne fått en skadeoppdatering på Skogseid, Njie, Gyasi og Kassi.

 

Moussa trener vel med ball igjen, såvidt jeg har fått med meg. Per lørdag var Kassi hos en spesialist i utlandet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kunne Strømsnes fungert som anker? Han spilte vel delvis der i Strømmen og de defensive fibrene er vel intakt... Men ikke helt tiden P begynne å eksperimentere nå...

 

Synes ikke det er så dum idè, men vil dog i motsetning til de fleste andre her ha han og Martin som anker. Kanskje dytte Hugo opp, Tonny ut der Ola spilte og Ola inn på benken

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strømnes var vel primært midtbane da han slo gjennom i Enga, så vidt jeg husker. Så det burde jo kunne funke etterhvert.

 

Håper og tror på samme laget som mot Sandefjord.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om jeg var litt breial i Sandefjortråden er jeg enig i at her, om vi ikke må, så vil det i hvert fall være ekstremt viktig med tre poeng. Og hvis Tromsø ser uhyggelig svake ut etter å ha slått Ranheim 4-0 vet jeg ikke helt hva det sier om oss. Noen som så Hernandez mot Odd, kan han spille kant med Granli som back?

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om jeg var litt breial i Sandefjortråden er jeg enig i at her, om vi ikke må, så vil det i hvert fall være ekstremt viktig med tre poeng. Og hvis Tromsø ser uhyggelig svake ut etter å ha slått Ranheim 4-0 vet jeg ikke helt hva det sier om oss. Noen som så Hernandez mot Odd, kan han spille kant med Granli som back?

Som en annen nevnte over så var målene veldig tilfeldige; to av dem store tabber av Ranheim og en kontring på slutten. Ut fra det jeg så i kortkampen så lyver resultatet voldsomt og jeg har inntrykk av at Ranheim følte de fikk veldig dårlig betalt. Tromsø kommer til å slite i år, det er jeg helt sikker på (uten at det har vært noen garanti historisk...)

 

Vi har spilt tre bortekamper, det poengsnittet borte ville holdt til tolvteplass i fjor. Vi har uansett spilt tre kamper og de første rundene er alltid bingo, vi MÅ ikke vinne kamper på mange tap ennå. Toni & co er for erfarne til å få panikk nå og jeg forventer at de ikke begynner å endre på planene sine allerede.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi har spilt tre bortekamper, det poengsnittet borte ville holdt til tolvteplass i fjor. Vi har uansett spilt tre kamper og de første rundene er alltid bingo, vi MÅ ikke vinne kamper på mange tap ennå. Toni & co er for erfarne til å få panikk nå og jeg forventer at de ikke begynner å endre på planene sine allerede.

 

 

Hvis vi får grisebank i denne kampen også (som vi gjorde mot Ranheim), så tror jeg nok panikken begynner å sitte løst hos ganske mange. Tromsø, Sandefjord og Ranheim er ikke akkurat forvente å ligge i toppen av eliteserien, for å si det sånn. Det er vel ikke helt utenkelig at de tre lagene er de tre nederste ved serieslutt. Og så skal vi åpen serien med å få mange baklengs mot to av dem? Da lukter det et eller annet...

 

La oss håpe dette i ettertid vil vise seg å ha vært bunnpunktet for mine "profetier" i år...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Vi har spilt tre bortekamper, det poengsnittet borte ville holdt til tolvteplass i fjor. Vi har uansett spilt tre kamper og de første rundene er alltid bingo, vi MÅ ikke vinne kamper på mange tap ennå. Toni & co er for erfarne til å få panikk nå og jeg forventer at de ikke begynner å endre på planene sine allerede.

 

Hvis vi får grisebank i denne kampen også (som vi gjorde mot Ranheim), så tror jeg nok panikken begynner å sitte løst hos ganske mange. Tromsø, Sandefjord og Ranheim er ikke akkurat forvente å ligge i toppen av eliteserien, for å si det sånn. Det er vel ikke helt utenkelig at de tre lagene er de tre nederste ved serieslutt. Og så skal vi åpen serien med å få mange baklengs mot to av dem? Da lukter det et eller annet...

 

La oss håpe dette i ettertid vil vise seg å ha vært bunnpunktet for mine "profetier" i år...

God å bli ferdig med kampene mot møkkalagene, så vi kan begynne å ta poeng mot topplagene 😎
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som jeg skrev i en annen tråd:

 

Dette er en kamp vi er helt nødt til å vinne!

 

Det ligger selvfølgelig en negativ klang i det: ..for ellers så....

 

Men det ligger noe positivt i det også: det er knapt noen kamper som er så euforisk deilige å vinne som disse.

 

Jeg gleder meg til søndag. Skikkelig!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi MÅ faktisk vinne denne kampen. Litt usikker på Tromsøs hengekamp, men det viktigste blir å se hvordan de spiller. Uansett ingen ulempe at de har kortere restitusjonstid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


TIL med 2-0 ledelse etter 40. min mot Godset nå. Har full kontroll og spiller veldig mye opp på Åsen, som har 2 assists i kampen allerede. Denne Runar Espejord også svært god, hurtig og sterk. Må passes på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Tromsø
×
×
  • Opprett ny...