Gå til innhold

Kamptråd: Brann-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Brann stadion
Dato: 21. april
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Brochmann fungerer ikke i 4-3-3, og bør erstattes av John Hou Sæter e.l.

Brann spiller ikke akkurat pent, men det funker bra. Ubeseiret, og leder i skrivende stund mot et hjemmesterkt Sarpsborg.

Vi har fire seire*, fem uavgjorte og elleve tap mot Brann i Bergen. Det er mange minneverdige kamper, fra 1-8 og Anders Linderoths avgang i 2001, til gullkampen i 2008, til siste seier i 2014 da Bob Bradleys Stabæk for alvor viste at vi var å regne med den sesongen. Etter at Lars Arne Nilsen tok over Brann har vi derimot to tap og 0-6 i målforskjell. Det bør imidlertid ikke glemmes at vi leverte kanskje årets beste kamp mot nettopp Brann i fjor - men da på Nadderud.

Vi leverte mye positivt mot Tromsø, men er fortsatt shaky bakover, og sliter med å avgjøre matcher. Dessuten ser vi ut til å falle av mot slutten. Er vi for dårlig trent? Det vil ihvertfall straffe seg mot Brann. Det mest positive med Tromsø-kampen er at det er mange enkeltspillere som leverer en god kamp - Brynhildsen, Vetlesen, Granli, bl.a.

 

Jeg synes de er undervurdert i år, og bør definitivt være en medaljekandidat. Poeng på Brann stadion er en bonus.

Brann stiller med følgende lag mot Sarpsborg:
Sahin Radlinger
Teniste-Wormgoor-Acosta-Kristiansen
Haugen-Heltne Nilsen-Barmen
Koomson-Lie Skålevik-Rolantsson

* Vi møtte også Branns andrelag på Brann stadion i 2. divisjon i 1993. Det ble 2-1-seier, men den tas ikke med her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er i starten av sesongen, så mye kan det vel ikke ha å si? Tror det ga mer at vi tilslutt vant denne, enn at vi tapte iløpet av 90 min.

 

Håper denne opplevelsen heller får dem på tå hev og gir ordentlig bank i Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe som surrer veldig med Boli som venstrekant de siste kampene. Det ender veldig ofte i at han mister ballen etter dårlige dribleforsøk eller mottak. Enten må han og Ohi være et renere spisspar i 4-4-2, eller så må nesten Sæter for eksempel ta plassen hans. Sæter hadde jo en del gode kamper på venstre ifjor etter at Njie ble skadet. Min erfaring med Boli er hvertfall at han er best når han får plage midtstoppere med fart og fysikk.

 

Apropos Sæter, han var ikke i cuptroppen. Skadet ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Apropos Sæter, han var ikke i cuptroppen. Skadet ?

Han var utpå og lekte seg litt med ball sammen med innbytterne i pausen i går. Så om det er en skade er det i hvert fall ikke noe alvorlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ønsker meg mye mer intensitet i forsvarsarbeidet. Mye mer balltempo i angrepene. Alle skal på død og liv ha tre touch på ballen før de slår en støttepassning. Hvis noen dribler av en mann ender det fort opp i en støttepasning og vi er like la langt. Mot Ullern fill vi ikke opp balltempoet før dassen nesten hadde brent helt ned. Det funker ikke mot Brann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overrasket over at Norsk Tipping bare gir 5.2 i odds på seier til Stabæk. Satt nå uansett en femtilapp for syns skyld, vi er tross alt Robin Hood laget fra Stabæk Forrest.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det er dumt å si ting som at «Forsvaret er jeg ikke sikker på». Alle skjønner at det potensielt er å konstruere en konflikt i media. Jeg har aldri skjønt hvorfor ikke idrettsklubber har strengere kontroll på utøverne sine i media.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er enig med Ohi, men hvis han først skal gå ut i media med noe sånt bør han også ta selvkritikk.

 

Ohi spilte elendig første omgang mot Ullern. Bare syting og gadd nesten ikke en gang prøve. Klager over at han ikke har noen å gi ballen til når han egentlig hadde mange muligheter og bare surret bort ballen selv.

 

Enig i at vi bør spiller mer offensivt, men Ohi må også prøve litt hardere og slutte å syte så mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Synes Ohi virker mer nagging i år enn tidligere og denne «Forsvaret er jeg ikke sikker på» føyer seg inn. Hele laget har hatt en svak start også han innkludert. Han kan starte med å holde seg i nærheten av 16 meteren til motstander og ikke alle andre steder.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan kan han ikke være sikker på hvilken strategi forsvarsspillerne foretrekker? Snakkes det aldri om det på treninger? Høres helt merkelig ut at en spiller på et lag er usikker på hva resten av laget syns er en god plan. Muligens sagt i mild frustrasjon?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har en følelse av at det vanker en misforståelse her. Jeg tolker i det minste setningen "Forsvaret er jeg ikke sikker på» som at han mener at han ikke har snakket så mye med dem, som med de han spiller sammen med i angrep/midtbane. Ikke at han er usikker på forsvaret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vedder på at vi snart får årets første trepoenger og Ohi sitt første hattrick, ganske stabæksk å spille bra og ta poeng mot de beste. Bare vi holder nullen i 20-25 min så har jeg troa i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ingen veddemål idag, geirti?

 

Jeg vedder på at vi kommer til å angre mer og mer på at ikke Ohi dro til Kina...

 

Der kan jeg ikke være mer enig gitt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ingen veddemål idag, geirti?

 

Jeg vedder på at vi kommer til å angre mer og mer på at ikke Ohi dro til Kina...

 

Litt vanskelig å angre på en beslutning man ikke har tatt selv?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har en følelse av at det vanker en misforståelse her. Jeg tolker i det minste setningen "Forsvaret er jeg ikke sikker på» som at han mener at han ikke har snakket så mye med dem, som med de han spiller sammen med i angrep/midtbane. Ikke at han er usikker på forsvaret.

Enig. Utifra konteksten så kan det vanskelig tolkes annerledes.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 Sayouba Mandé

21 Daniel Granli

4 Vadim Demidov

16 Andreas Hanche-Olsen

18 Jeppe Arctander Moe

25 Hugo Vetlesen

94 Martin Rønning Ovenstad

8 John Hou Sæter

20 Ola Brynhildsen

99 Ohi Omoijuanfo

10 Franck Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...