Gå til innhold

Kamptråd: Brann-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Problemet er ikke at vi taper, men hvordan vi fremstår. Laget henger ikke sammen. Det går så langsomt og vi taper så mange baller. Dette kommer til å bli en slitsom sesong er jeg redd.

Endret av smart
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare å håpe på at Glimt og Start fortsetter like ræva, og at Ranheim melder forfall til kampen mot oss fordi halvparten skal ha eksamen og resten ikke fikk bytta bort kveldsvakta si.

Jeg tror det er mer å hente på å gjøre noe med eget spill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skremmende at vi som skal være et teknisk solid lag gir bort mange baller på dårlige førstetouch. Får en mistanke om at forsvarsarbeidet på treningen er som på kampen i dag. det kan forklare manglende press og for mange balltap..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er faktisk slik at tapet av Lumanza forklarer nesten alt, slik jeg ser det. Vi sliter mer på midtbanen, dette medfører både at toppscoreren vår trekker ned i banen og gjør seg selv ubrukelig, samt at midtstopperne får en langt mer krevende jobb.

 

Det er selvfølgelig ikke Lumanzas skyld at vi kan være i ferd med å rykke ned, men vi hadde definitivt ikke ligget sist på tabellen nå om vi hadde klart å beholde ham...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det du gjør på trening reflekteres i kamper. Vi har ALTFOR svak intensitet på treningen. Blir bare klikk klakk og lite trykk. Dette lukter Billy lang vei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir bare spekulasjoner selvsagt ... men hadde Lumanza vært her hvis han fikk kassa ifjor? ... langt mer interessant er spørsmålet om hvorfor ikke en spiller som Brochmann ikke har plass i førsteelleveren i et så ungt skadeutsatt Stabæklag? Og er det på tide å ta det helt ut og ofre Ovenstad for Børkeidet? Eller bør Tobias starte istedenfor Hugo?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

hadde Lumanza vært her hvis han fikk kassa ifjor?

 

Hahaha....

 

Sorry ass, men SÅ viktige er ikke vi supportere for spillerne... :lol:

Enig ... men vi snakker om følelsesmennesket Lumanza her ... jeg er overbevist om at kassa hadde vært viktig for ham ... og han hadde fortjent det ... til tross for Ohis 17 fantastiske kasser
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jeg stemmer fortsatt for innsamling av tiere for å få Drillo hit som motivator og coach frem til sommeren. Jeg har faktisk ikke så stor tro på at Toni snur dette alene han trenger hjelp.

Det vil ikke være kronene som er problemet der, men å svelge gigantiske ideologiske kameler ...
Ja men den skal vi kanskje svelge for fotball med effektiv organisering og raskt i lengderetning har blitt mye mere stuerent enn vår tversover og bakover håndball fotball

 

 

Hører du hva du selv sier?

 

Tror du vi har LYST til å spille sånn? Tror du det er Tonis plan å ha 4-5 pasninger i bakre ledd når vi har en kontringsmulighet? Synes du det funker bra når vi spiller "raskt i lengderetning" Drillostyle og pumper opp mot Ohi og Boli som har 2-3 Brannspillere på seg med en gang?

 

Enig med geirti, mye av problemet her ligger i savnet av Lumanza. I tillegg har vi nok en overambisiøs plan lenger framme i banen, som ikke utnytter styrkene til spillerne våre, og en trener som fortsatt sliter med å endre kampplaner. Toni må være tro mot prosjektet sitt, og tro mot Stabæks identitet. Samtidig må han forstå poengnøden - og det tror jeg han gjør.

 

Men for meg ligger problemet først og fremst i spillere som spiller uten selvtillit, og ikke tar ansvar for laget. Demidov har hjulpet mye, både med tempo og rutine i midtforsvaret og som lagleder. Men han kan ikke gjøre alt selv. De offensive spillerne våre kan ikke spille ballen videre og håpe at nestemann skal avslutte hver gang. Vetlesen kan ikke stå for det høye presset på egen hånd. Ohi kan ikke ramle ned bak midtbanen når vi prøver å gjenvinne ballen.

 

For moro skyld kan vi jo nevne at i 2013 sto vi også med tre poeng etter fire kamper. Da tapte vi 0-1 på Høddvoll i fjerde serierunde. Spillet så forholdsvis planløst ut også den gangen. På et eller annet vis - fortsatt ganske usikker på hvordan - gikk det bra til slutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

hadde Lumanza vært her hvis han fikk kassa ifjor?

 

Hahaha....

 

Sorry ass, men SÅ viktige er ikke vi supportere for spillerne... :lol:

Enig ... men vi snakker om følelsesmennesket Lumanza her ... jeg er overbevist om at kassa hadde vært viktig for ham ... og han hadde fortjent det ... til tross for Ohis 17 fantastiske kasser
Skal ikke undervurdere betydningen av euro.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Jeg stemmer fortsatt for innsamling av tiere for å få Drillo hit som motivator og coach frem til sommeren. Jeg har faktisk ikke så stor tro på at Toni snur dette alene han trenger hjelp.

Det vil ikke være kronene som er problemet der, men å svelge gigantiske ideologiske kameler ...
Ja men den skal vi kanskje svelge for fotball med effektiv organisering og raskt i lengderetning har blitt mye mere stuerent enn vår tversover og bakover håndball fotball

Hører du hva du selv sier?

 

Tror du vi har LYST til å spille sånn? Tror du det er Tonis plan å ha 4-5 pasninger i bakre ledd når vi har en kontringsmulighet? Synes du det funker bra når vi spiller "raskt i lengderetning" Drillostyle og pumper opp mot Ohi og Boli som har 2-3 Brannspillere på seg med en gang?

 

Enig med geirti, mye av problemet her ligger i savnet av Lumanza. I tillegg har vi nok en overambisiøs plan lenger framme i banen, som ikke utnytter styrkene til spillerne våre, og en trener som fortsatt sliter med å endre kampplaner. Toni må være tro mot prosjektet sitt, og tro mot Stabæks identitet. Samtidig må han forstå poengnøden - og det tror jeg han gjør.

 

Men for meg ligger problemet først og fremst i spillere som spiller uten selvtillit, og ikke tar ansvar for laget. Demidov har hjulpet mye, både med tempo og rutine i midtforsvaret og som lagleder. Men han kan ikke gjøre alt selv. De offensive spillerne våre kan ikke spille ballen videre og håpe at nestemann skal avslutte hver gang. Vetlesen kan ikke stå for det høye presset på egen hånd. Ohi kan ikke ramle ned bak midtbanen når vi prøver å gjenvinne ballen.

 

For moro skyld kan vi jo nevne at i 2013 sto vi også med tre poeng etter fire kamper. Da tapte vi 0-1 på Høddvoll i fjerde serierunde. Spillet så forholdsvis planløst ut også den gangen. På et eller annet vis - fortsatt ganske usikker på hvordan - gikk det bra til slutt.

Måtte det bare snu mot Start som det snudde mot Follo i 6 runde i 2013
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

hadde Lumanza vært her hvis han fikk kassa ifjor?

 

Hahaha....

 

Sorry ass, men SÅ viktige er ikke vi supportere for spillerne... :lol:

Nei, men sånn vi holdt på på onsdag og står og klager høylytt på enkeltspillere hele matchen, og ikke drar ett jævla støttende rop før etter vi har golla, hjelper definitivt ikke. Det er muligens den dårligste kampen jeg har opplevd med SS. I slike situasjoner tror jeg helt klart vi kan være forskjellen på en god del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

hadde Lumanza vært her hvis han fikk kassa ifjor?

 

Hahaha....

 

Sorry ass, men SÅ viktige er ikke vi supportere for spillerne... :lol:

Nei, men sånn vi holdt på på onsdag og står og klager høylytt på enkeltspillere hele matchen, og ikke drar ett jævla støttende rop før etter vi har golla, hjelper definitivt ikke. Det er muligens den dårligste kampen jeg har opplevd med SS. I slike situasjoner tror jeg helt klart vi kan være forskjellen på en god del.
Enig. Tar selvkritikk for onsdagen.

 

Det var begredelig å se på, men det betyr ikke at vi også skal bli begredelige.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ditto. Selvkritikk fra min side. Mot Sandefjord flytta jeg meg i pausen fordi jeg ble stående foran noen som sa "jeg kommer ikke over hvor dårlige vi er" annethvert minutt. På Ullern ble jeg den personen selv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk kommer alltid tilbake, men veien videre er ikke lett å få øye på akkurat nå. Tonis analyse før kampen

at vi skulle spille dem ut offensivt så ville det defensive nærmest ordne seg av seg selv, var dumdristig. Hvis

det er et lag i ES det ikke går mot, så er det akkurat Brann. De siste sesongene har Brann under Nilsen vært

bånnsolide defensivt og i år har de bra spillere på topp også. Flere her inne peker på at vi mangler Lumanza

og det er naturligvis helt riktig. I fjor dekket han svære rom og skjulte at forsvarsorganiseringen var litt

tilfeldig i tillegg til at MMS plasserte seg riktig. Mot Ullern synes jeg Tonny Brochman gjorde forskjellen og

jeg synes det var rart at han ikke fikk starte - vet ikke om han er småskadet. TB binder opp forsvaret til

motstanderlaget. Hvis vi sammenligner oss selv med de andre lagene, mener jeg vi er bedre enn Sandefjord og Start.

Bodø/Glimt er sterke defensivt, men mangler målskårere. Vi MÅ gjøre noe raskt med forsvar/defensiv midtbane.

Jeg er usikker på om bare bedre organisering holder - eller om vi trenger 1-2 nye spillere...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger definitivt 1 ny spiller når mest sannsynlig Ovenstad stikker til sommeren. Og han må være en klassespiller, eller så går denne sesongen ordentlig til helvete. Jeg skulle gjerne sett enda en sentral til og, for Vetlesen er en rundingsbøye defensivt.

 

Ellers håper jeg Kassi, Njie og Gyasi snart er tilbake. De kan forhåpentligvis styrke det offensive når det ikke funker som i går. Kassi kan vel også spille sentralt, selv om jeg vet det er en del ankepunkter mot å ikke la han gjøre det. Men stort verre enn det Ovenstad og Vetlesen viste i går kan det vel ikke bli. Skogseid hadde også gitt viktig rutine og alternativer til forsvaret. I går var Granli tilbake til gamle synder dessverre. Hanche var helt hjelpesløs.

 

Håper alle slår hardt tilbake på onsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...