Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud stadion
Dato: 30. april
Tid: 19:00
Lagoppstilling: Brochmann inn for Boli. Børkeeiet inn på Brochmanns plass?

Lillestrøm er i krise. Det er vi også. Frustrasjonen brer seg på Romerike, Arne Erlandsen blir endelig avslørt som den han er - en høyst middelmådig trener som er kronisk livredd for å risikere noe som helst, og som ikke får det beste ut av laget han har til disposisjon. Men han og Lillestrøm har en irriterende evne til å slå oss - og da særlig på Nadderud.

Vi har mange minneverdige kamper mot Lillestrøm opp gjennom årene. Stort sett med negativt fortegn. 1-6 på Nadderud i 1999. Ranet i cupsemien i 2007. Johan Andersson som presenterte seg for det norske fotballpublikumet i april 2008. Nytt ran på Fornebu i 2009 - og vi gjengjeldte tjenesten på Åråsen samme høst. 0-7 på TA i 2011. 4-1 da Sead Ramovic åpenbart sto i dyp gjeld til den albanske mafiaen i 2012. Den magiske snuoperasjonen på Nadderud i 2015. Tonis første kamp - og seier - som trener i 2016. Jeg tror det var de fleste. Vi har imidlertid ikke slått Lillestrøm siden Tonis trenerdebut.

Jeg ble fullstendig fortvila av Start-kampen. Alt det som var blitt litt og litt bedre de siste kampene, forsvant totalt. De fleste spillerne så ut som de ville være et helt annet sted. Forsvarsspillet lekker ikke lenger som en sil, men vi gjør helt idiotiske feil og slipper inn mål på det.

Verdt å huske at Lillestrøm har 24 timer mindre restitusjon i beina, på grunn av Mesterfinalen de spiller i morgen mot Rosenborg. Likevel er jeg ikke optimistisk. De er ikke den typen lag vi slår.

Krav: Spillere som viser at de har lyst å bære den blaa drakta.

Endret av Petter
Rettet kamptidspunkt
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på denne formasjonen mot Lillestrøm:

 

-----------------Sayouba-------------------

 

Hernandez--Demidov--Hanche--Moe

 

-----------------Ovenstad-----------------

 

-----Vetlesen--------------Sæter--------

 

---Brynhildsen--Ohi--Brochmann----

 

Hernandez hadde tiltross for noen posisjonsfeil en ganske god kamp mot Start. Sayouba, Demidov og Hanche var godkjent. Moe var veldig varierende, men han bør vel få fornyet tillit. Granli som alternativ er vel ikke et kjempepluss. På midten ønsker jeg at Vetlesen og Sæter fortsatt skal spille. De jobbet bra og hadde flere gode offensive involveringer. Problemet var at selv om de ga alt i duellene sliter de mot fysisk større spillere. Derfor vil jeg ha Ovenstad inn som ryddegutt og terrier mellom dem og forsvaret. Forhåpentligvis vil en sånn posisjon maskere de offensive problemene hans. I tillegg kan Vetlesen og Sæter fungere som indreløpere og forhåpentligvis true mellomrommet hvor de fungerer best etter min mening. Boli orker jeg ikke se mer som venstrekant, og flyttes Brochmann ut og opp dit vil forhåpentligvis balltapene hans være mindre skjebnesvangre. Skal Boli spille må det bli som et spisspar i 4-4-2, men med en sånn formasjon er jeg redd midtbanen vil slite for mye defensivt. Brynhildsen og Ohi fortsetter som før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommer er Kai Erik Steen. Dømte oss mot Enga borte og LSK i cupen i fjor, og Strømsgodset i år. Ikke spesielt god i noen av de matchene, men vi starter på blanke ark på mandag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir en spennende kamp - og det blir neppe vakker fotball. Lillestrøm har slitt litt med å få uttelling

for spillestilen sin i år. De presser og jakter ball over hele banen, ofte med 2-3 mann i press på ballfører.

Rosenborg sleit med å komme til sjanser i det hele tatt i den kampen - og Lillestrøm skaper ikke mye. Litt

slags flipperspill mot boksen - håper at kula detter ned i farlig område. Spillestilen med flere i press på ballfører

gir til tider motstanderlaget balltap, uten at Lillestrøm har greidd å utnytte det. Rosenborg pissa på dem

ved å stille med et slags B/junior-lag i Mesterfinalen og vant likevel. Megalvis er arbeidssom og smart og

verdt å se opp for - han er i hvert fall kreativ på et lag som mest spiller "hit & run" fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viktig at folk kommer tidlig i dag! Kanarifansen har meldt ankomst til ca 18:00, jeg gidder faen ikke å stå og høre på dem i 45 minutter mens vi selv er under 10 stk på feltet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Troppen:

 

Mande Sayouba, Simen Lillevik, Ronald Hernandez, Nicolas Pignatel Jenssen, Vadim Demidov, Steinar Strømnes, Andreas Hanche-Olsen (kaptein), Jeppe Arctander Moe, John Hou Sæter, Emil Bohinen, Ola Brynhildsen, Hugo Vetlesen, Tonny Brochmann, Franck Boli, Ohi Omoijuanfo, Daniel Granli, Tobias Børkeeiet

 

Nicolas Pignatel Jenssen er med for første gang, og blir første spiller født i 2002 som er med i en Stabæk-tropp til en Eliteseriekamp. Gratulerer!

 

https://www.budstikka.no/sport/fotball/stabak-fotball/tiendeklassing-med-i-stabaks-tropp-mot-lillestrom/s/5-55-657928

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan så formasjonen ut på trening i går?

 

Shit jeg er nervøs, hater å møte LSK. Mest av alt fordi de spiller skikkelig drittfotball, og det pleier å lønne seg mot oss. Hvis Boli nok en gang får sjansen håper jeg dette er kampen det snur, vi vet jo at toppnivået hans er høy høy klasse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da blir det vel samme oppstilling som forrige match med Ovenstad ute? Kunne vært spennende å se Børkeeiet sammen Sæter og Vetlesen på midten da. Med Brochmann på venstrekant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er det visstnok ett år siden LSK sist unngikk baklengsmål på bortebane. Får håpe trenden fortsetter.

 

En trepoenger i dag hadde smakt j***** godt - da er vi plutselig oppe i ryggen på lag som Strømsgodset og Sarpsborg 08.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er det visstnok ett år siden LSK sist unngikk baklengsmål på bortebane.

 

Det er jo en typisk situasjon hvor The Robinhooders fra Bærum trer støttende til. Jeg gleder meg til kampen, men er redd humøret er dårligere 2045.

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk

30 Sayouba Mande

2 Ronald Jose Hernandez Pimentel

4 Vadim Demidov

16 Andreas Schjølberg Hanche-Olsen

18 Jeppe Arctander Moe

8 John Hou Sæter

25 Hugo Vegard Vetlesen

89 Tonny Brochmann Christiansen

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

20 Ola Brynhildsen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

Benken:

1 Simen Lillevik Kjellevold

5 Steinar Ryen Strømnes

21 Daniel Fredrik Granli

23 Emil Bohinen

27 Nicolas Pignatel Jenssen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...