Gå til innhold

Kamptråd: Kristiansund-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Vi har mye ball, men skaper fryktelig lite. Om ikke ting har bedret seg når vi runder 13-14 kamper, må det gjøres noe. Dette holder ikke.

Hvorfor vente så lenge? Vi var jo like ræva i høst. Det har vært null forbedring i det defensive, der vi slet i hele fjor. Og vi fortsetter å spille med 2 spisser, til tross for at vi bare har 1. (anerkjenner ikke Boli som spiss, knapt nok fotballspiller).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fatter og begriper ikke hva det er Boli bidrar med på banen som gjør at han får spille 90 minutter gang etter gang etter gang. Elendig touch hver eneste gang han er borti ballen, holder alt for lenge på ballen når han først såvidt klarer å holde den i beina og gjør feil valg i samtlige situasjoner han er involvert i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjipt med en sesong hvor vi må benytte andrevalg fordi vi nesten har en hel 11 skadet. I tillegg greier vi ikke å vippe kampene vår vei, som er en litt lei tendens. Vi har en gruppe med spillere som virker å være på samme nivå, et nivå som er ok men vi mangler noen med det lille ekstra. Hvordan skal dette ende?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi har mye ball, men skaper fryktelig lite. Om ikke ting har bedret seg når vi runder 13-14 kamper, må det gjøres noe. Dette holder ikke.

Hvorfor vente så lenge? Vi var jo like ræva i høst. Det har vært null forbedring i det defensive, der vi slet i hele fjor. Og vi fortsetter å spille med 2 spisser, til tross for at vi bare har 1. (anerkjenner ikke Boli som spiss, knapt nok fotballspiller).

Synes egentlig det var ganske solid i dag, sett bort ifra personlig feil som skaper straffe, så null forbedring er jeg ikke enig i. I tillegg så pleier vi vel å spille med én spiss og to kanter, dette var første gang på lenge vi spilte med to spisser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som flere har nevnt: vi fortjente poeng i denne kampen.

 

Og det var mye, mye mer enn jeg hadde forventet. Måten tapet kommer på er veldig surt. Og vi står i en alvorlig situasjon. Men denne kampen som helhet kan vi være bekjent av. Minner igjen om at Kristiansund er et sterkt hjemmelag.

 

Det som er verre er at vi har et vrient kampprogram foran oss nå. Vi trenger en positiv opplevelse snart...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Brynhildsen blir byttet ut istedenfor Boli er jo helt vilt. Han lagde jo masse kaos i Forsvaret til kbk og ga oss mange frispark i gode posisjoner. Boli var jo Boli på sitt verste i dag. Touchen, driblingene og skuddene satt jo nesten aldri.

 

At Hanche tabber seg ut nok en gang er jo helt utrolig. Han gjør jo ellers en ganske god kamp. Stakkars fyr, men de tabbene må han luke bort eller så blir denne sesongen mye verre enn den burde.

 

Tobbe gjør en ganske god kamp! Han må bare stabilisere pasningskvaliteten så har vi en kjempespiller. Vinner mange dueller.

 

Å putte Rønning på venstre var dessverre ikke særlig vellykket. Hadde det ikke vært bedre å la Sæter gå ut på venstre og han i midten? Touchen sitter ikke, klarer ikke utfordre, lager masse tullete frispark. Håper ikke skaden til Brochmann er alvorlig.

 

Æsj, vi hadde så innmari fortjent minst ett poeng i dag. Bittert!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Dette var en av de beste kampene vi har spilt i år etter LSK matchen. Det var mye positivt men dessverre så manglet vi prikken over ien som mål fort blir. Det programmet vi går inn i nå de neste 3 ukene kan fort bli i tøffeste laget med den tynne stallen vi har. Jeg blir dessverre mindre og mindre imponert hvordan Toni styrer skuta under kampens gang. Ja han har ikke mye å rutte med på benken men byttene han gjør kommer ofte sent hvis de kommer og i mange tilfeller tas feil personer av banen. Det som gjør bildet litt mørkere enn vanlig de neste ukene er at vår tre beste lag alle sliter med selvtillit på samme tid. Ingen kommer inn i teamet med positivitet. Håper noen i klubben kan hjelpe Toni litt for det virker som han famler endel og oser ikke vinnervilje i intervjuene som han gjorde i fjor.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg setter gledelig penger på at Toni fortsatt er vår trener når vi skriver 2019.

 

Alt jeg hører tilsier at han ikke er hovedproblemet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har hørt at det er spillere som ikke er fornøyd med Toni...

Teit kommentar, hvem er dette i så fall? En kompis fra Ullern, en Jenter 15-spiller, eller en onkel? Tviler sterkt på at det er noen hold i de ryktene du kommer med

Lenke til innlegg
Del på andre sider

12 274

Jeg har hørt at det er spillere som ikke er fornøyd med Toni...

 

Jeg har hørt det motsatte.

 

 

 

...og jeg har hørt at du sprekker om du kommer ut i solen.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra gjennomført frem til straffen.

 

Trekket med Ronald på kant gir defensiv hjelp til Granli og i tillegg er han antagelig den beste til å slå innlegg. En litt bedre touch på Boli og kampen ville blitt en helt annen.

 

Kan virke som om Boli vil litt for mye. Back to basic. Gjør det enkelt. MÅ ikke bruke kroppen og gå seg inn i 2-3 motspillere med ball hver eneste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Talentutviklingsbiten er så sterkt fundert i klubbens nye strategi at det (heldigvis) er totalt urealistisk at Toni får sparken, trolig selv om vi skulle rykke ned (noe vi ikke kommer til å gjøre). Hvis strategien fører til at 1-2 av de unge blir solgt i 2018 for store penger så er dagens måte å gjøre ting på automatisk en suksess, uavhengig av resultatene. Litt "kjedelig" for de som vil se Stabæk på topp igjen innenfor et kort tidsvindu, men tålmodighet er en dyd...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var da ikke så ille. Vi hadde mye mer fart i i angrepene og mer 1-touch og nogen lunde bra press når vi lå i forsvar.

 

Vi klarte også å legge press på et sterkt hjemmelag. Jeg synes også vi fikk svar på at vi ikke kan spille med Boli og Ohi sammen på banen, i den formasjonen vi bruker nå. Det var i perioder vi fikk slått inn my baller fra kantene, og hadde vi hatt Ohi på banen i stedet for Boli tror jeg vi hadde puttet.

 

Børkeeiet viste at han er en mann vi skal satse på. Synes også Hernandez begynner å ta form.

 

Vi mistet mye av det offensive trykket i kampen da Brochmann måte ut.

 

Boli mister stort sett ballen hele tiden. Det største problemet er at han mister den når hele laget har kommet opp, slik at vi får en kontring i mot. Boli har også jukset i forsvar i hele år. Problemet med Boli er at hvis han hadde satt den brassen, så hadde han vært Gud, men det gjorde han ikke, derfor er han heller ikke Gud, og bør settes på benken :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Realiteten er at vi er ikke er blitt noe bedre enn i fjor, tvert imot, vi har blitt dårligere. Samme problemer som ifjor, altfor svake defensivt. Strømnes er ikke god nok. AHO som kaptein var en gedigen tabbe! Eneste som kan holde denne skute over vann er Demidov, om han blir skadet er vi på nivå med Start.

 

Nå har vi Mjøndalen borte i cupen, stor sjanse for at vi ryker ut der, så RBK hjemme, Vålerengen borte, Odd hjemme og S08 borte.... spiller vi som vi har spilt hittil i år blir det 0 poeng.... og da er 1/3 av sesongen spilt og vi ligger langt nedi gjørma!

 

Eneste løsningen vil bli å sende Toni tilbake til akademiet og la han skinne der. Hente inn en ny sjef som får sommervinduet til å forsterke bakover og redde plassen!

 

Jeg kan selvfølgelig ikke røpe mine kilder, men jeg har gode kontakter i Stabæk som vet hva de snakker om. Mulig de har døtre som spiller på Ullerns jentelag eller en onkel som liker å skrive tull på internettet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Realiteten er at vi er ikke er blitt noe bedre enn i fjor, tvert imot, vi har blitt dårligere. Samme problemer som ifjor, altfor svake defensivt. Strømnes er ikke god nok. AHO som kaptein var en gedigen tabbe! Eneste som kan holde denne skute over vann er Demidov, om han blir skadet er vi på nivå med Start.

 

Nå har vi Mjøndalen borte i cupen, stor sjanse for at vi ryker ut der, så RBK hjemme, Vålerengen borte, Odd hjemme og S08 borte.... spiller vi som vi har spilt hittil i år blir det 0 poeng.... og da er 1/3 av sesongen spilt og vi ligger langt nedi gjørma!

 

Eneste løsningen vil bli å sende Toni tilbake til akademiet og la han skinne der. Hente inn en ny sjef som får sommervinduet til å forsterke bakover og redde plassen!

 

Jeg kan selvfølgelig ikke røpe mine kilder, men jeg har gode kontakter i Stabæk som vet hva de snakker om. Mulig de har døtre som spiller på Ullerns jentelag eller en onkel som liker å skrive tull på internettet!

Toni kan ikke så mye for alle skadene STB har på nøkkelspillere, heller ikke at det ikke har kommet inn nok erstattere. Vil tro at det blir en bedre flyt når Raymond og Njie er tilbake, samt at Tobias blir mer vant til nivået.

 

Å sparke Toni nå for å la en ny trener ta over er helt idiotisk .Han kan riktignok bli bedre på taktiske bytter underveis i kampene, men realiteten er nok at han ikke har gode nok spiller å putte innpå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke kampen var så verst - vi kunne ha fått poeng - vi kunne til og med fått 3 poeng. Det som bekymrer meg mere, er at vi gjør en del feil. Jeg synes det blir galt å henge ut spillere for det. Toni sa etterpå at vi skulle fått ballen unna med ett tilslag før straffesituasjonen. Ja det skulle vi selvsagt - men hvem har ansvaret for at alle forsvarsspillere har dette i hodet - alltid uansett ?

Jo det har Toni Ordinas - spesielt når vi snakker om unge spillere. Feil vil alltid forekomme, men noen er mer unødvendige enn andre. Mot Sandefjord fikk vi mål imot etter å ha gitt et klønete frispark. Jeg ser ellers at Boli får gjennomgå her inne. Han har fart, men brukes vel kanskje ikke helt riktig. Han fikk oss videre i cupen med scoringen i Moss og har kvaliteter som vi bør rendyrke og benytte i et system. Nå synes jeg han blir litt løpende imellom - men det er han jo ikke helt alene om....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Toni sa etterpå at vi skulle fått ballen unna med ett tilslag før straffesituasjonen.

 

At Hanche prøver å dempe ballen der er egentlig en god tanke. Enten det eller en kontrollert pasning til medspiller på volley. Men selvfølgelig hvis han er veldig presset, er det bare å få den unna ( Noe han ikke var i denne situasjonen). Vi skaper bare en ny farlig situasjon hvis man har en "klarer ballen til helvete"- tilnærming hele tiden i forsvar. Er flere ganger hvor jeg ser en forsvarer på Stabæk helt upresset velger å heade ballen i vildens sky fremover for å få den vekk, istedenfor å dempe den. Dette resulterer i en 50/50 situasjon om vi får ballen tilbake eller ikke. Og for det meste mister vi den for de små gutta på midtbanen er ofte underlegne motstanderens midtbanespillere i luftrommet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Toni sa etterpå at vi skulle fått ballen unna med ett tilslag før straffesituasjonen.

At Hanche prøver å dempe ballen der er egentlig en god tanke. Enten det eller en kontrollert pasning til medspiller på volley. Men selvfølgelig hvis han er veldig presset, er det bare å få den unna ( Noe han ikke var i denne situasjonen). Vi skaper bare en ny farlig situasjon hvis man har en "klarer ballen til helvete"- tilnærming hele tiden i forsvar. Er flere ganger hvor jeg ser en forsvarer på Stabæk helt upresset velger å heade ballen i vildens sky fremover for å få den vekk, istedenfor å dempe den. Dette resulterer i en 50/50 situasjon om vi får ballen tilbake eller ikke. Og for det meste mister vi den for de små gutta på midtbanen er ofte underlegne motstanderens midtbanespillere i luftrommet.

 

Ja, ja du er tydeligvis uenig med Toni om dette.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Kristiansund-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...