Gå til innhold

Kamptråd: Vålerenga-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Dette er nitrist. Kan ikke huske at vi har vært dårligere så mange kamper på rad noen gang. Det skal ikke være mulig å holde plassen med dette laget (og coachingen), men så har vi jo Start og Sandefjord som ett lite håp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som Ohi klager i overkant på sine lagkamerater og spesielt Vetlesen har han hatt oppgitte miner og kommentarer mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei, hva skal man si? Forferdelig førsteomgang, godkjent andre. Vi hadde absolutt fortjent en scoring, men nå virker det som gutta foran har mistet selvtilitten foran mål.

 

Børkeeiet var hvertfall veldig positiv i dag, og han må jo bare få starte fra nå av. Så kan godt Brochman få en tur på benken og flytt enten Vetlesen eller Sæter i hans rolle. Hvis ikke Sæter sin skade var alvorlig da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa det for 2 uker siden (før tapet i Mjøndalen), og sier det igjen: TONI MÅ GÅ!

 

Vi har spilt 9 omganger uten scoring, vi er like dårlige bakover som i fjor. Toni nekter å bytte inn spillere med friske ben!

 

Det eneste som kommer til å redde oss fra direkte nedrykk er at Start og Sandefjord er hakke mer ræva enn oss...

 

Gjør noe før det er for sent...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg sa det for 2 uker siden (før tapet i Mjøndalen), og sier det igjen: TONI MÅ GÅ!

 

Vi har spilt 9 omganger uten scoring, vi er like dårlige bakover som i fjor. Toni nekter å bytte inn spillere med friske ben!

 

Det eneste som kommer til å redde oss fra direkte nedrykk er at Start og Sandefjord er hakke mer ræva enn oss...

 

Gjør noe før det er for sent...

Hvem skulle han satt inn da, som er åpenbart bedre enn de som var utpå? Hva gjør vi når Toni er sagt opp og vi har ca 500.000 kr vi kan lokke med i årslønn for en annen lottotrener? Tenker du vi skal bruke Jalland alene? Ønsker å høre hva dere som mener sparking er løsningen faktisk realistisk ser for dere
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En kompis som var på kampen, og ikke holder med noen av lagene skrev bare en ting: «dere må trene på cornere» trenger mer enn det. Men sjukt hvor dårlig vi er der

Det er nå vel anerkjent gjennom de 3 siste årene at vi har vært svake på både defensive og offensive dødballer. Men vi gjør ingen endring på ansvar på det området så da skal vi ikke forvente store forbedringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå stod ikke jeg igjen etter kampen, så litt usikker på om noe ble meldt eller sagt ifra om. Men! Da jeg gikk, stod mange supportere igjen, og det er i og for seg en veldig hyggelig gest. Men det er litt som dette Stabæk-laget. Det gjenspeiler seg. Vi er så jævlig høflige! Og det er laget og. Det er ikke vinnervilje i dueller og taklinger. Taper alle Første- og andreballer.

 

Vi aksepterer for mye. Det er greit å tape 1-0, men når vi mener at innsatsen ikke er der, så fortjener de å høre det. Sier ikke at vi skal pipe og bue de av banen, det er ufint, men vi må si ifra på en eller annen måte. Akkurat som at Hanche blir plassert på benken. Det er det én grunn til.

 

Jeg mener vi må sette krav!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

En kompis som var på kampen, og ikke holder med noen av lagene skrev bare en ting: «dere må trene på cornere» trenger mer enn det. Men sjukt hvor dårlig vi er der

Det er nå vel anerkjent gjennom de 3 siste årene at vi har vært svake på både defensive og offensive dødballer. Men vi gjør ingen endring på ansvar på det området så da skal vi ikke forvente store forbedringer.
Vi klarer ikke å vinne en hodeduell på corner,utspark eller innlegg. Og skjønner ikke hvorfor dette prøves på gang på gang. Helt evneveik at vi driver med dette.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser optimistisk på resten av sesongen etter kveldens match mot Enga. Av fem gode grunner:

 

1. Vi var klart bedre enn dem i 2. omgang, skapte store sjanser og ble snytt for et soleklart straffespark for tredje gang i år. Kampen sett under ett burde vi har minst ett poeng. De hang i tauene på slutten.

2. Vi er blitt langt gjerrigere bakover, med tre baklengs på kampene borte mot Kristiansund, hjemme mot RBK og borte mot Vålerenga.

3. Vi skaper en god store sjanser mot alle disse tre lagene, og det er ikke BARE udyktighet at vi ikke scorer. Boli i stanga mot RBK, Ohi alene med keeper i kveld og dessuten straffesparket som det er ufattelig at dommer ikke ser. Skulle hatt straffe borte mot Kr. sund også, da hadde vi vunnet i stedet for å tape 0-1. Det mangler sting i angrepet,men jeg ser en klar bedring.

4. Sayoba er mye mer kontrollert enn på flere år, Hernandez er på vei mot storformen, Granli klarer seg bra som stopper både mot RBK og VIF (selv om han faller i den avgjørende duellen i dag), Strømnes var helt ok og vel så det i kveld, Hugo viser takter igjen og Ola er hele tiden farlig. Nå skal bare Tonny og Ohi få den lille ekstra skarpheten så blir det både scoringer og seire fremover.

5. Sist, men fremst: Vi har en klassespiller på gang på sentral midtbane i Tobias Børkeeiet. I dag var hans direkte outstanding i de 50 minuttene han spilte, og snudde matchen etter pause. Han er duellsterk,plasseringssikker, slår bort få baller, slår til gjengjeld mange kloke pasninger, trer seg gjennom ledd og er rett og slett strålende. Han er Lumanza light foreløpig, men har kapasitet til å bli fantastisk god.

 

Og den sjette grunnen kom jeg på nå; den er at vi Stabækfans aldri gir opp uansett hvor mørkt det ser ut. Og nå er det ikke en gang skumring sammenlignet med årene 2012 og 2016 på denne tiden av sesongen. Vi kommer til å ta nok poeng til å klare oss greit. IA forsterker litt i sommervinduet, Mussa, Luc og Gyasi kommer etterhvert og vi blir topp ti. Æresord.

Tydelig en evig optimist der. Men det er godt å ha noen av dem og! Jeg derimot. Pessimistisk jævel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Frustrerende sesongstart. Lite kliniske, tidvis begredelig spill, skader og i tillegg mange matchavgjørende dommeravgjørelser i mot. MEN jeg synes jeg så noen gode tendenser på bedre samspill og tempo i andre omgang mot VIF. Tendenser som har manglet tidligere i år. Og med Børkeeiet som stabilisatoren vi har manglet på midten så går vi kanskje mot lysere tider.

 

Klarer vi 12.plass uten å hente/bruke korttidsløsninger på lån, men ved bruk av Brynhildsen, Børkeeiet, Vetlesen og omskolering av Granli til stopper så har vi noe å være stolte av ved sesongslutt mener nå jeg! Klarer vi å gi Pignatel og Hanmy debuten i tillegg så er det enda kulere. Vi bygger for fremtiden!

 

Men ja, lei av «hederlige»/knepne tap nå. Det holder ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg ser optimistisk på resten av sesongen etter kveldens match mot Enga. Av fem gode grunner:

 

1. Vi var klart bedre enn dem i 2. omgang, skapte store sjanser og ble snytt for et soleklart straffespark for tredje gang i år. Kampen sett under ett burde vi har minst ett poeng. De hang i tauene på slutten.

2. Vi er blitt langt gjerrigere bakover, med tre baklengs på kampene borte mot Kristiansund, hjemme mot RBK og borte mot Vålerenga.

3. Vi skaper en god store sjanser mot alle disse tre lagene, og det er ikke BARE udyktighet at vi ikke scorer. Boli i stanga mot RBK, Ohi alene med keeper i kveld og dessuten straffesparket som det er ufattelig at dommer ikke ser. Skulle hatt straffe borte mot Kr. sund også, da hadde vi vunnet i stedet for å tape 0-1. Det mangler sting i angrepet,men jeg ser en klar bedring.

4. Sayoba er mye mer kontrollert enn på flere år, Hernandez er på vei mot storformen, Granli klarer seg bra som stopper både mot RBK og VIF (selv om han faller i den avgjørende duellen i dag), Strømnes var helt ok og vel så det i kveld, Hugo viser takter igjen og Ola er hele tiden farlig. Nå skal bare Tonny og Ohi få den lille ekstra skarpheten så blir det både scoringer og seire fremover.

5. Sist, men fremst: Vi har en klassespiller på gang på sentral midtbane i Tobias Børkeeiet. I dag var hans direkte outstanding i de 50 minuttene han spilte, og snudde matchen etter pause. Han er duellsterk,plasseringssikker, slår bort få baller, slår til gjengjeld mange kloke pasninger, trer seg gjennom ledd og er rett og slett strålende. Han er Lumanza light foreløpig, men har kapasitet til å bli fantastisk god.

 

Og den sjette grunnen kom jeg på nå; den er at vi Stabækfans aldri gir opp uansett hvor mørkt det ser ut. Og nå er det ikke en gang skumring sammenlignet med årene 2012 og 2016 på denne tiden av sesongen. Vi kommer til å ta nok poeng til å klare oss greit. IA forsterker litt i sommervinduet, Mussa, Luc og Gyasi kommer etterhvert og vi blir topp ti. Æresord.

Tydelig en evig optimist der. Men det er godt å ha noen av dem og! Jeg derimot. Pessimistisk jævel.

Hadde Ingo vært pessimist nå, tror jeg vi bare kunne revet Nadderud og lagt ned klubben for godt 😂

Lenke til innlegg
Del på andre sider


VIF er det dårligste laget vi har tapt mot i år.

 

Det er noe ting vi virkelig som bekymrer:

- Vi taper midtbanen i alle kamper.

- Spillerene har virkelig ikke oversikt når de har ballen i beina. Ingen slår på bevegelsene forran dem.

- Vi spiller faktisk litt "gjør hva du vil fotball". Vi trenger mye bedre samhandling i angrep. Nå ser jeg ingen samhandling.

- Vi har genrelt for lavt balltempo, for lite skjer på ett touch. Når pasningene endelig kommer har selv bestemoren min med grå stær skjønt at nå kommer det en pasning. (Dette var riktig nok bittelitt bedre mot RBK)

- Vi bør også legge ned dødballsavdelingen asap. Det resultater alltid i en farlig overgang i mot.

- Har vi glemt at det finnes et bakrom?

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uff. Vi holder ikke Eliteserie-nivå. Kanskje gutta (og Toni) har godt av en tur ned i OBOS. Men ender vi der er jeg langt ifra sikker på at vi rykker opp igjen....

Og da vil jeg ikke si at vi har godt av en tur ned 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingenting om selve kampen det her, men et par venner kom litt sent til kampen, og da slapp de ikke in til bortesupport..! Wtf?! De måtte kjøpe billett på langsiden. Imponerende dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingenting om selve kampen det her, men et par venner kom litt sent til kampen, og da slapp de ikke in til bortesupport..! Wtf?! De måtte kjøpe billett på langsiden. Imponerende dårlig.

 

Det meste med dagens arrangement på bortetribunen var amatørmessig elendig av Vålerenga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Vi må virkelig øve på avslutninger, vi treffer omtrent ikke noen av skuddene våre på mål. Blir ingen goller av sånt.

- Kan vi plis slå korte cornere? Vi har ikke sjangs til å vinne duellene og blir ofte farlig kontring i mot. Vi slo korte cornere mot LSK og det var mye bedre. Skapte noen sjanser på det.

- Bruk alle byttene. Agouda med friske bein i 10 min er garantert bedre enn en daff Ohi eller Boli som har spilt i 80 min.

- Vi må begynne å jage bakrommet mer. Går for mye på tvers, frem og tilbake, og tilbake igjen. Vi er ikke gode nok til å spille oss gjennom når motstanderen ligger dypt. Er ikke noe vits å gi Boli ballen i beina, da bare mister han den. Han må gå på løp å komme alene gjennom. Brochmann og Brynhildsen kan få ballen i beina så de kan utfordre og dra av et par mann, det har de ferdigheter til. Boli og Ohi må helst komme alene gjennom.

- Sayouba må spille ut kort eller kaste til noen litt opp i banen slik at vi beholder ballen og eventuelt kan starte en kontring. Er ikke noe vits å sparke ut langt, vi taper den duellen hver eneste gang og så etablerer motstander angrep i mot. Han har blitt bedre på dette i det siste, men er fortsatt forbedringspotensial. Og så må han være litt raskere, tar for mye tid innimellom.

 

Får vi til dette så tror jeg vi har mulighet til å plukke mer poeng og holde plassen. Hvis ikke blir dette en nitrist sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå synes jeg det skrives mye dumt her, men rett etter kamp som dette er vi vel alle litt ute å kjøre mentalt:

 

=> "Toni må gå" - dette er vel det aller dummeste. Vi har neppe råd til å sparke ham (det koster å løse trenere ut av kontraktene sine), og skulle vi klare å vri fram nok kroner, så begriper jeg ikke hvem vi skulle ansatt som skulle vært bedre uten å være meget dyrere.

 

=> "Jeg ser optimistisk på resten av sesongen" - greit at man skal være positiv, men det eneste som virkelig taler til vår fordel nå, er at det er to lag som virker enda mer rævva enn oss, og i begrunnelsen til Ingo skrives det kun om vårt eget spill. Det er ikke grunnlag for å være positiv. I det lange løp er det kun mål som teller. Og vi evner verken å tette igjen bak eller score. I starten av sesongen virket det første som det største problemet, nå fremstår det siste som det største problemet. Vi har fortjent røket mot et middels OBOS-lag, vi har en poengfangst som peker mot 21 poeng til slutt. Ikke noen gang (i 16 lagsseriens historie) har det holdt til å berge kvalikk engang, og det er ca. 10 poeng mindre enn hva man normalt kan forvente kreves for å nå kvalikk. Det er kun noen få poeng mer enn vi klarte i vårt annus horibilis - 2012.

 

=> Vi "har godt av en tur ned i OBOS" - vi holdt på bli der sist, og har ikke mer ressurser nå. OBOS er en knokkelliga hvor vi neppe passer særlig godt inn, vi vil bli mindre attraktiv for NTG, unge spillere, sponsorer osv. Det er ikke nødvendigvis lettere å bygge lag i OBOS enn oppe i Eliteserien. Men det er lettere å rive ned både klubb og lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rekdal helt klar på at Brynhildsen skulle hatt straffe.

 

Det begynner å bli veldig mange avgjørelser mot oss i år. Hvertfall er det min følelse. Vi snytes for straffe stadig vekk (Ingo mener det er tre, og det stemmer sikkert). Mot RBK var det som vanlig massiv bortedømming, men sånn er det jo hvert år. Hva som skal til for at bartelaget skal få gult kort er et stadig større mysterium. Telte også opp antall gule kort før kampen i dag. 15 til oss, 5 til våre motstandere. Det er ikke slik at vi har veldig mye mindre ballbesittelse enn motstanderlagene, så jeg vet ikke hvorfor det er sånn. Er vi et griselag eller er jeg paranoid?

 

Sikkert barnslig å skylde på dommeren, men jeg føler vi møter 12 mann hver kamp i år. Kampen i dag var en av de jeg føler vi hadde dommeren minst mot oss. Og det er i en kamp der vi snytes for straffe (igjen), altså en matchavgjørende dommerfeil i vår disfavør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

16 529

 

 

Vi klarer ikke å vinne en hodeduell på corner,utspark eller innlegg.

Fikk dessverre ikke sett kampen i går. Mot barene telte jeg litt på Sayouba sine utspill. Egentlig for å se om han virkelig bommer så ofte på banen som det har blitt surret over.

 

Det tok ca 15 utspark før ballen gikk rett til innkast. Før det hadde ikke utsparkene ført til at vi fikk tak i ballen en eneste gang. Den eneste "duellen" vi virkelig vant var et utspill som gikk helt til sidelinjen, rundt midten. Der var ingen andre enn Hernandez, men han klarte ikke å styre headingen til medspiller..

 

Kan jo håpe at Tobbe har noe å bidra med.

 

Når dette er hvordan vi tar duellene om utspark, så er det vel også ting som tyder på at det er individuelle ferdigheter, mye mer enn organisering og plan, som er problemet på dødball foran målene. Spørs om vi ikke trenger både Tobbe e.l. inn defensivt på midten, og å erstatte en av de tre bak Ohi med mer muskler.

Endret av odd
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må folk ta seg en stor bolle her! Toni må gå? Hva er det for noe piss?

Andre jeg vil se ut av klubben før Toni, lenge før.

Ja vi er ikke oppe å nikker og vi er ett lag i motgang! Vi er på høyde med Rosenborg og var på høyde med Vif i store deler av kampen idag!

 

Mot RBK var vi vaksinert mot mål, og idag var det en udugelig dommer som fratok oss en soleklar straffe.

Ett lag i medgang hadde fått begge!

 

Så er det bare å brette opp ermene, la ett par «stjerner» få starte på benken og slippe til litt friskt blod!

 

Jeg tror dette snur, og til høsten blir vi farlige.

Blå speider er åpenbart et troll, ikke la deg provosere

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerenga-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...