Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Denne kampen har alle tegn på et bunnoppgjør. Vi mangler totalt tempo i lengderetning. Vi triller på tvers på midten kontinuerlig og de dype løpene er totalt fraværende. Noe drastisk bør skje for Glimt er skumle med farten de har på topp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen dette er rævva.

 

Her synes jeg begge lagene fortjener null poeng.

 

De gangene vi har hatt åpenbare sjanser, har det aldri endt i en god avslutning, og Glimt største sjanser er det vel mer vi som har forært dem enn de som selv har klart å spille seg til. Jeg kan ikke komme på en eneste Stabækspiller som ikke skuffer i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke komme på en eneste Stabækspiller som ikke skuffer i dag.

 

Demidov, Granli og Sayoba kommer jeg på

 

Utover at det er positivt å holde nullen, så er dette utrolig skuffende. At vi skaper så og si ingenting hjemme mot B/G er ræva og skremmende.

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Solide bakover? Glimt har absolutt ingen skaperevne offensivt, og likevel får de flere skudd på mål enn oss.

 

 

Jeg kan gå med på Sayouba, men ellers...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man ser på innleggs- og skuddfoten til Moe, så aner jeg at det ligger mye på den mentale siden her. Kanskje vi trenger en liten ketsjupeffekt for at det virkelig skal løsne. Da trenger vi en motstander som ikke vil parkere bussen, men som samtidig er ganske tafatte foran mål. Hører jeg Molde på hjemmebane?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Shit, denne kampen beviser at vi hører så sinnsykt hjemme der vi ligger på tabellen. Skuffende at gutta ikke spiller med samme spruten offensivt som mot Sarpsborg. Førsteomgang er godkjent, men i andreomgang er vi skikkelig rævva. Fortjente ikke mer enn uavgjort.

 

Savna vi Brynhildsen virkelig så mye? Boli var den eneste som jevnt spilte godt fremover, etter at han blir bytta ut skjer det jo ingenting. Aga virker ikke klar for eliteseriespill i det hele tatt.

 

Ellers skal Granli, Demidov og Sayouba ha for å spille en veldig god match!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi holder nullen og har langt færre hjerneblødninger enn vanlig defensivt, og det er bra, men det skulle også bare mangle når motstanderen er omtrent like farlig som en vannpistol.

 

Bodø/Glimt er ok bakover, men får en veldig takknemlig jobb når alle offensive bevegelser hos oss tydeligvis må avtales skriftlig og undertegnes av alle involverte. Vi har mange kontringsmuligheter, de etterlater bakrom på sine stort sett ganske mislykkede visitter framover, men løpene kommer aldri. Når de en gang kommer blir Ohi spilt fri på kanten og resten av laget lunter inn i 16-meteren og forventer at han skal gjøre hele jobben. Det sier ganske mye når det er forsvarsspillere og keeper som (fortjent) pekes ut som de beste i en hjemmekamp mot et bunnlag.

 

Samtidig: vi skaper noen muligheter og er nærmest seier. Vi er det beste av to dårlige lag. Det er vel noe.

 

Hva i alle dager var forøvrig poenget med to drikkepauser når det er 17-18 grader, overskyet og lett bris?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aga kom i hvertall til en brukbar sjanse. Kanskje vår største sjanse som han burde satt. Når det gjelder Ohi, Boli og Brochmann var det bare tannløst uten at de gjorde de store brølerne. Men når de ikke kommer til nok sjanser er det dessverre til stryk igjen.

 

Børkeeiet, Vetlesen og Sæther sentralt gjorde at vi eide midtbanen, men vi savnet mer iniativ og helhjertede forsøk der fremme. Moe og Hernandesz hadde heller ikke dagen. Sayouba, og Glimts udyktighet og feighet gjør at vi ikke går tomhendte hjem idag.

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Denne kampen var Glimt nærmest å vinne. Dette er nok en av de dårligste kampene jeg har sett på lang tid. Boli gjør en ganske god figur sammen med stopperparet. Den lange foten til Granli reddet oss to ganger i siste liten når Glimt var på full fart igjennom. Ohi leverte en helt katastrofalt dårlig innsat. Går aldri på løp og virker helt uinteressert. Jeg tror faktisk vi ikke klarer å selge han til sommeren selvom vi priser han ned i 2-3 millioner. Det blir bare surere og surere at han ikke dro til Kina. Det var nok hans gyllene sjangse til å tjene penger som proff og den forspilte han. Denne kampen viser også hva som typisk møter oss i OBOS hvis vi havner der. Det viser med all tydelighet at Toni sin fotball ikke passer der. Nå har vi to vanskelig kamper før vi skal møte start til nesten en skjebnekamp før ferien. Dette tærer på det meste.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et veldig heldig poeng. Synes dessverre ikke vi var best som det påstås her. Mande holdt oss inne i kampen.

Han var stadig riktig plassert. B/G etterlot ofte et bakrom så stort som Australia uten at vi greidde å spille

igjennom en god bakromspasning. I stedet spilte vi ballen på tvers og ventet til Glimt var i balanse. Ohi virker

som han er langt unna formen. Uforståelig at Boli ble byttet ut og ikke Ohi. På slutten hang Ohi stadig igjen i

offside - omtrent slik som Agon Mehmehti alltid gjorde. I all rettferdighet skal likevel nevnes at Glimt er

et møkkalag som er vanskelig å spille mot. Rosenborg skåret på corner i Bodø - den eneste sjansen de fikk

der oppe. Ser vi på at vi pleier å slå Glimt hjemme, så er dette skuffende og beviser at vi er svake i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig heldig var det kanskje ikke, men det var en ufattlig dårlig kamp, egentlig et argument for at det er for mange lag i tippeligaen.... På den annen side har sett litt på Brann-Vif - det er også ganske dårlig. Håper IA kan trylle i sommervinduet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har vi sett to forskjellige kamper. Granli var man of the match i mine øyne.

 

Granli er vi to enige om. Ser VG også støtter vårt syn, sjeldent jeg har vært så enige i børsen deres som denne gangen. God innsats også av Demidov. En kamp fra for hjerneblødninger fra Sayouba, og da står han jo bra. Boli jobbet bedre enn på lenge, men savner veldig en Ola eller Kassi som kan skape mer.

 

For en gangs skyld var jeg relativt fornøyd med dommerteamet, spesielt i forhold til hva jeg pleier å være. Kan ha stor sammenheng med at det er et annet "lite" navn vi møter, og ikke RBK, Brann, VIF eller lignende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Da har vi sett to forskjellige kamper. Granli var man of the match i mine øyne.

Granli er vi to enige om. Ser VG også støtter vårt syn, sjeldent jeg har vært så enige i børsen deres som denne gangen. God innsats også av Demidov. En kamp fra for hjerneblødninger fra Sayouba, og da står han jo bra. Boli jobbet bedre enn på lenge, men savner veldig en Ola eller Kassi som kan skape mer.

 

For en gangs skyld var jeg relativt fornøyd med dommerteamet, spesielt i forhold til hva jeg pleier å være. Kan ha stor sammenheng med at det er et annet "lite" navn vi møter, og ikke RBK, Brann, VIF eller lignende.

Dommerne var helt kule, men utrolig irriterende at _ingen_ slår ned på drøying.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Da har vi sett to forskjellige kamper. Granli var man of the match i mine øyne.

 

Granli er vi to enige om. Ser VG også støtter vårt syn, sjeldent jeg har vært så enige i børsen deres som denne gangen. God innsats også av Demidov. En kamp fra for hjerneblødninger fra Sayouba, og da står han jo bra. Boli jobbet bedre enn på lenge, men savner veldig en Ola eller Kassi som kan skape mer.

 

For en gangs skyld var jeg relativt fornøyd med dommerteamet, spesielt i forhold til hva jeg pleier å være. Kan ha stor sammenheng med at det er et annet "lite" navn vi møter, og ikke RBK, Brann, VIF eller lignende.

Dommeren var veldig god, la lista høyt og blåste ikke i stykker kampen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes vi mangler fart i angrepet, savner Ola sine bidrag, blir bra når også gyasi er tilbake, fart på kantene er egentlig veldig viktig. Idag sto det mye på vilja, boli og brochmann med noen solide løp men ikke mye å skryte av overall. Manglet som sagt fart i angrepet, ellers bra bakover

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første omgang var helt grei. Hadde vi fortsatt sånn hadde vi fått målet.

Pluss i boka til Granli med solid spill og avgjørende involveringer. Mande med et par strålende refleksredninger. Moe som begynner å bli venn med innleggsfoten. Boli som jobber knallhardt hjemover.

 

Men etter pause er det ikke bare publikum som er på hytta. Kan ikke huske særlig annet enn klareringer fra oss i annen omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi trenger sårt å få tilbake Nije, Gyasi, Kassi og Brynhildsen som kan sette litt fart på angrepet vårt. Både fra start og som innbyttere. Går for treigt der fremme og ingen som går på de gode løpene. Boli og Brochmann trekker begge inn sentralt så vi har ingen ute på kantene. Og Ohi lunter rundt og er stort sett i offside.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...