Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud stadion
Dato: 10. juni
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Best mulig.

Vi sitter fortsatt med begge beina i dritten, på kvalikplass, og nå har begge lagene bak oss funnet seg en ny styrmann. Det betyr at det trengs tre poeng mot Bodø/Glimt. Heldigvis har vi kun ett tap og et par uavgjorte på Nadderud mot denne gjengen. I siste møte tilbake i 2016 var lagene i en lignende situasjon, begge trengte seier, og da plukket vi med oss tre poeng med nød og neppe. I tillegg kan selvfølgelig opprykkskampen fra 2013 nevnes, da holdt det med ett poeng. Det pleier å bli jevnt når disse lagene møtes på Nadderud.

Bodø/Glimt kommer fra en sterk 4-0-seier mot Ranheim, men ellers har det ikke vært mange lyspunkt for dem i årets sesong. Deres eneste borteseier i Eliteserien i år kom mot Molde, da det laget var midt i sin verste "Hva i huleste driver vi med?"-periode. Samtidig har de ikke blitt overkjørt i så mange av kampene sine, de kunne f. eks fort tatt med seg poeng fra hjemmekampen mot Rosenborg. Med andre ord er de i ganske lik situasjon som oss. Jeg har ikke sett så mye av Bodø/Glimt i år, men tidligere år har de jo pleid å kjøre en litt naiv 4-3-3 med stort kontringsfokus. Gir de oss rom er det selvfølgelig en kjempefordel.

Mot Sarpsborg leverte vi mye positivt framover, og mye elendig bakover, særlig på dødball. Liten tvil om hvor fokuset bør ligge. To mål *skal* vanligvis holde for å vinne en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Glimt kommer til å ligge veldig kompakt og satse på kontringer. Har sett 2 Glimt-kamper og Rosenborg greidde fks. ikke å spille dem ut i Bodø. Det ble en jevn kamp hvor Rosenborg tok seiern etter et cornermål - Hedenstad/Søderlund og hvor Glimt mente de skulle ha hatt straffe i sluttminuttene. Vi kan vente oss et temposterkt, kontringsvillig angrep mot oss, mange og ofte høye inn-legg fra spesielt venstrekanten deres. På negativ side for Glimt, de har svak fart i bakre rekker (selv om de er veldig bra organisert) og trives ikke særlig på gress.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tja, de får en god del store sjanser imot i bakrom. Forsvarsfireren deres har står over midtbanen ganske ofte og som du sier - de er trege. Enig i at når de blir spilt lave er de ikke det enkleste laget å spille i ubalanse, men å prøve tidlig i bakrom tror jeg blir ekstremt effektivt. Det skal nok bli muligheter for Ola og Ohi å løpe, ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir nok en mye jevnere match enn vi håper på. Tipper vi kjører kampen, men Bodø-Glimt kommer nok fort til å få minst et mål litt ut av det blå. Vi bør helst putte 3 for at dette skal bli en tre-poenger.

 

Blir viktig at Børkeeiet er klar, og at Hernandez ikke slurver på defensiven. Det offensive spillet vårt er jeg ikke så bekymret for etter å ha sett de siste matchene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spent på denne kampen!

Frykter vi presser og presser mot et kompakt Glimt uten å få mål. Så straffer de oss hardt etter en kontring...

håper jeg tar grådig feil! Hadde passet bra med et Ohi-hattrick i dag! Lenge siden sist!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 av våre konkurrenter har fått nye og bedre trenere og plukker fort noen poeng. Vi har tapt poeng mot de vi burde tatt poeng mot så nå er det viktig med en seier! Få litt godfølelse etter en grei prestasjon sist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde vært veldig greit med den stang inn kamp, og ikke minst om vi for en gangs skyld klarte å holde nullen - litt for lenge siden forrige gang det skjedde i Eliteserien. Spent på å se laget i dag, og hvordan de klarer seg uten Ola. Hadde vært moro om Moussa banker til med et målpoeng eller to i et lite innhopp på slutte, vi trenger sårt noen flere spillere å fordele byrdene på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk

 

30 Sayouba Mande

2 Ronald Jose Hernandez Pimentel

4 Vadim Demidov KAPTEIN

18 Jeppe Arctander Moe

21 Daniel Fredrik Granli

8 John Hou Sæter

25 Hugo Vegard Vetlesen

42 Tobias Borchgrevink Børkeeiet

10 Bi Sylvestre Franck Fortune Boli

89 Tonny Brochmann Christiansen

99 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo

 

 

12 Herman Kristian Wulff

5 Steinar Ryen Strømnes

23 Emil Bohinen

50 Oscar Aga

94 Martin Rønning Ovenstad

97 Yiming Zheng

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Svak benk.

Sier meg uenig, synes Strømnes, Aga og Ovenstad er gode alternativer å slenge på. Bohinen er også spennende, mens jeg ikke vet mye om Zheng.

 

Nå pleier vel ikke vi å bytte så mye

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

 

 

Svak benk.

Sier meg uenig, synes Strømnes, Aga og Ovenstad er gode alternativer å slenge på. Bohinen er også spennende, mens jeg ikke vet mye om Zheng.

Nå pleier vel ikke vi å bytte så mye

Det er nå sant, frustrerer meg grenseløst.

Det er vel igjen en konsekvens av benken, i hvert fall delvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...