Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Haugesund


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Jepp, her må vi opp i ringa!! Haugesund er et lag som kler oss veldig dårlig, så her må gutta virkelig fokusere på hvordan vi skal unngå å gi dem haugevis av unødvendige overganger og dødballer i farlig sone. Hvis man skal ta noe lærdom fra VM burde vi angripe som Mexico mot Tyskland og forsvare oss som Colombia mot Polen. Mexico angrep kjapt i lengderetning, og sørget for å avslutte angrepene så fort som mulig. Heller ett skudd utenfra 16 enn en mislykket stikker som ga overgang til Tyskland. Hos Colombia var hver eneste mann som klegger på polakkene. De fikk nesten aldri rom eller tid når de hadde ball, og dette ødela kreativiteten i angrepene til Polen. Og ja, vi har ikke samme nivået på spillerne, men det er heller ikke samme nivå på Haugesund. Så prinsippene er det samme og fungerer i begge sammenhenger.

 

Boli må inn for Sæter først som sist. Han var litt småskadet i uken vet jeg, så håper det var grunnen til at han ikke spilte. Likevel litt rart å ta han med til Molde hvis man tenkte at man ikke kan bruke han. Synes det var positivt at Hanche ble flyttet inn på backen og Hernandez opp. Selv om vi ikke sprudlet, fungerte vi mye bedre i andreomgang enn i første. Hanche gir en mye større defensiv trygghet enn Hernandez, og det vil jeg ha i denne kampen. Håper på dette laget:

 

Sayouba

Hanche - Demidov - Granli - Moe

 

Hernandez - Børkeeiet - Vetlesen - Brynhildsen

 

Ohi - Boli

 

 

 

Bohinen må gjerne få flere innhopp, han var veldig positiv mot Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, her må vi opp i ringa!! Haugesund er et lag som kler oss veldig dårlig, så her må gutta virkelig fokusere på hvordan vi skal unngå å gi dem haugevis av unødvendige overganger og dødballer i farlig sone. Hvis man skal ta noe lærdom fra VM burde vi angripe som Mexico mot Tyskland og forsvare oss som Colombia mot Polen. Mexico angrep kjapt i lengderetning, og sørget for å avslutte angrepene så fort som mulig. Heller ett skudd utenfra 16 enn en mislykket stikker som ga overgang til Tyskland. Hos Colombia var hver eneste mann som klegger på polakkene. De fikk nesten aldri rom eller tid når de hadde ball, og dette ødela kreativiteten i angrepene til Polen. Og ja, vi har ikke samme nivået på spillerne, men det er heller ikke samme nivå på Haugesund. Så prinsippene er det samme og fungerer i begge sammenhenger.

 

Boli må inn for Sæter først som sist. Han var litt småskadet i uken vet jeg, så håper det var grunnen til at han ikke spilte. Likevel litt rart å ta han med til Molde hvis man tenkte at man ikke kan bruke han. Synes det var positivt at Hanche ble flyttet inn på backen og Hernandez opp. Selv om vi ikke sprudlet, fungerte vi mye bedre i andreomgang enn i første. Hanche gir en mye større defensiv trygghet enn Hernandez, og det vil jeg ha i denne kampen. Håper på dette laget:

 

Sayouba

Hanche - Demidov - Granli - Moe

 

Hernandez - Børkeeiet - Vetlesen - Brynhildsen

 

Ohi - Boli

 

 

 

Bohinen må gjerne få flere innhopp, han var veldig positiv mot Molde.

Vil ha inn Hanche igjen. Så får vi se om Hernandez tar nivået på kant eller om Brynhildsen heller skal ha den plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Jepp, her må vi opp i ringa!! Haugesund er et lag som kler oss veldig dårlig, så her må gutta virkelig fokusere på hvordan vi skal unngå å gi dem haugevis av unødvendige overganger og dødballer i farlig sone. Hvis man skal ta noe lærdom fra VM burde vi angripe som Mexico mot Tyskland og forsvare oss som Colombia mot Polen. Mexico angrep kjapt i lengderetning, og sørget for å avslutte angrepene så fort som mulig. Heller ett skudd utenfra 16 enn en mislykket stikker som ga overgang til Tyskland. Hos Colombia var hver eneste mann som klegger på polakkene. De fikk nesten aldri rom eller tid når de hadde ball, og dette ødela kreativiteten i angrepene til Polen. Og ja, vi har ikke samme nivået på spillerne, men det er heller ikke samme nivå på Haugesund. Så prinsippene er det samme og fungerer i begge sammenhenger.

 

Boli må inn for Sæter først som sist. Han var litt småskadet i uken vet jeg, så håper det var grunnen til at han ikke spilte. Likevel litt rart å ta han med til Molde hvis man tenkte at man ikke kan bruke han. Synes det var positivt at Hanche ble flyttet inn på backen og Hernandez opp. Selv om vi ikke sprudlet, fungerte vi mye bedre i andreomgang enn i første. Hanche gir en mye større defensiv trygghet enn Hernandez, og det vil jeg ha i denne kampen. Håper på dette laget:

 

Sayouba

Hanche - Demidov - Granli - Moe

 

Hernandez - Børkeeiet - Vetlesen - Brynhildsen

 

Ohi - Boli

 

 

 

Bohinen må gjerne få flere innhopp, han var veldig positiv mot Molde.

Vil ha inn Hanche igjen. Så får vi se om Hernandez tar nivået på kant eller om Brynhildsen heller skal ha den plassen.

Hernandez på kanten, Boli og Brynhildsen på topp!

Ohi på benken, som en vekker!

 

Vil ha to terriere på topp, som jobber og kjemper for hver eneste ball. Så få inn en frisk Ohi etter pause når Boli/Ola er slitene!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan klubben kan mene at det er større sjangse for at JPJ skal ha større sjangse enn Toni til poeng på søndag er for meg en gåte. Eneste formildende omstendigheten er hvis de presenterer ny trener før søndag og at den personen går rett i i rollen og leder laget mot Start. Hvis vi ikke har noen trener på plass før langt uti sommerferien blir det enda mer ubegripelig ift timing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan klubben kan mene at det er større sjangse for at JPJ skal ha større sjangse enn Toni til poeng på søndag er for meg en gåte. Eneste formildende omstendigheten er hvis de presenterer ny trener før søndag og at den personen går rett i i rollen og leder laget mot Start. Hvis vi ikke har noen trener på plass før langt uti sommerferien blir det enda mer ubegripelig ift timing.

Nå kan det jo være Toni mistet garderoben. Og da har man vel ikke noe valg tilslutt hvis spillerne har null tiltro. Men håper dette skjer nå fordi en god trener er rett rundt hjørnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan klubben kan mene at det er større sjangse for at JPJ skal ha større sjangse enn Toni til poeng på søndag er for meg en gåte. Eneste formildende omstendigheten er hvis de presenterer ny trener før søndag og at den personen går rett i i rollen og leder laget mot Start. Hvis vi ikke har noen trener på plass før langt uti sommerferien blir det enda mer ubegripelig ift timing.

Han har aldri hatt hovedansvaret før, så det er det ingen her som har grunnlag til å vite noe om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror de starter med disse 11. Det ble noen rulleringer utover på dagens trening så ikke helt spikra

 

Sayouba

 

Hanche - Demidov - Granli - Moe

 

Hernandez - Børkeeiet - Vetlesen - Sæter

 

Ohi - Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvordan klubben kan mene at det er større sjangse for at JPJ skal ha større sjangse enn Toni til poeng på søndag er for meg en gåte. Eneste formildende omstendigheten er hvis de presenterer ny trener før søndag og at den personen går rett i i rollen og leder laget mot Start. Hvis vi ikke har noen trener på plass før langt uti sommerferien blir det enda mer ubegripelig ift timing.

Han har aldri hatt hovedansvaret før, så det er det ingen her som har grunnlag til å vite noe om.

 

 

Det er vel grense for hvor mye det har å si hvem som står på sidelinja de neste to kampene - den store effekten en trener har på sitt lag og dets prestasjoner har med hva som foregår på treningsfeltet, og øvrige samtaler man har med spillerne. Er det ikke en dokumentert, men kortvarig, effekt av trenerskifte, at lag plukker flere poeng de første kampene etter et trenerskifte enn de gjorde de siste kampene før? Dette kan vi vel altlids håpe på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Studier fra engelsk toppserie på 80- og 90-tallet viste at lag som spiller i rødt tar flere poeng..

 

Effekter av trenerbytter sies å komme fra kamp nr 2. Jeg har dog ikke sett disse studiene selv, og mistenker at dette er en "sannhet" som skyldes en eller annen veldig forenklet undersøkelse.

 

Den vanligste grunnen til at et lag bytter trener, er at de har levert dårligere, eller svært dårligere, enn forventet. Sånne bytte-trener-undersøkelser sammenlikner jo da mot resultater som er dårligere enn forventet. Som igjen også kan skyldes flaks/uflaks. Satt på spissen: Alle lag som har tapt 5 kamper på rad vil jo nødvendigvis gjøre det bedre de neste fem kampene, uavhengig av om de bytter trener, skifter materialforvalter eller begynner å spise karamellpudding til lunch.

 

Noen trenerbytter har selvsagt effekt. Men det kan også skje mirakler uten å bytte trener. Skullerud sin høstsesong for noen år siden er et godt eksempel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen trenerbytter har selvsagt effekt. Men det kan også skje mirakler uten å bytte trener. Skullerud sin høstsesong for noen år siden er et godt eksempel.

Men så fikk han jo sparken til slutt. Det må jo være bedre å sparke treneren så fort som mulig. Alle vet jo at de fleste trenere uansett får sparken til slutt.

 

Hahaha. Jeg er genial!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Noen trenerbytter har selvsagt effekt. Men det kan også skje mirakler uten å bytte trener. Skullerud sin høstsesong for noen år siden er et godt eksempel.

Men så fikk han jo sparken til slutt. Det må jo være bedre å sparke treneren så fort som mulig. Alle vet jo at de fleste trenere uansett får sparken til slutt.

 

Hahaha. Jeg er genial!

. Noen kanskje får spaken to ganger i samme klubb; https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/denne-duoen-skal-lede-stabaek_stb_sto6824795/story.shtml
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror de starter med disse 11. Det ble noen rulleringer utover på dagens trening så ikke helt spikra

 

Sayouba

 

Hanche - Demidov - Granli - Moe

 

Hernandez - Børkeeiet - Vetlesen - Sæter

 

Ohi - Boli

Hadde håpet på Ola i stedet for Sæter, ellers er nok dette beste laget vi kan stille nå. Måtte det bli tre poeng!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


GUTTA TRENGER OSS !!!!!!!!!!!!! MØT OPP I KVELD - SELV OM DET FOREGÅR TING PÅ TV. I DAG KAN DU VISE AT DU STØTTER LAGET - ALLTID UANSETT !!!!!!!!!!!!

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal selvfølgelig på match i dag, men hadde vært greit om speaker kunne droppet å komme med oppdateringer fra Kroatia-Danmark. Regner med at jeg ikke er den eneste som skal ta opp den kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så enig ... men Fellesferie, Danmark -Kroatia, upopulær sparking av Toni, boikott av Haugesundsupporterne .... tror vi skal være fornøyd med 1500 unike sjeler på Nadderud

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Haugesund
×
×
  • Opprett ny...