Jump to content
Sign in to follow this  
Nr14

Henning Berg

Recommended Posts

En trener med masse autoritet, erfaring og vinnervilje. Tror dette er akkurat den type trener vi trenger nå. Håper dette smitter over på gutta og gir de ny glød og engasjement!

Velkommen!

Imponerende av IAO nok en gang. Bli bra med litt mer defensiv kompetanse i trenerteamet. Velkommen!

Velkommen! Burde bli bra med innsats på gutta, og bedre defensiv organisering relativt fort. Positivt!

Jeg er positiv, selv om jeg helt ærlig ikke har så mye å basere det på.

+ Berg var vel en relativt klok stopper, så det er grunn til å tro at han har god greie på defensiv organisering.

+ Han er et relativt kjent navn som kanskje kan gjøre det mer fristende for spillere å legge arbeidsdagen sin til litt sørgelige Nadderud.

- Jeg hadde gjerne sett en som nylig hadde jobbet i Norden eller en annen liga med spillere vi kanskje kunne ha hentet. Jan Jönssons magi lå vel i stor grad i den lille svarte boka med navn, som i taktiske ferdigheter. Men hvem vet hva Berg har i lomma. Kanskje vi får se noen disipler følge ham til Bærum i sommervinduet.

Henning Berg vet jo en del om defensiv organisering - og det trenger vi. Når det er sagt er jeg litt skuffet - føler at dette er et forsøk på et trygt valg og et mye mindre sprekt valg enn fks Jønsson eller selvfølgelig Bradley. Det er kanskje litt for pessimistisk, men med Lillestrøm oppnådde han et gjennomsnitt på 1,24 poeng på 90 kamper. Dersom det samme skjer poengmessig i resten av sesongen i år, rykker vi vel ned. Som supporter håper jeg på det beste - vi har et lag som er bra på teknikk og bra offensivt - hvis HB knekker koden med å organisere oss bakover, kan dette likevel gå bra !

Edited by JeanClaude

Henning Berg vet jo en del om defensiv organisering - og det trenger vi. Når det er sagt er jeg litt skuffet - føler at dette er et forsøk på et trygt valg og et mye mindre sprekt valg enn fks Jønsson eller selvfølgelig Bradley. Det er kanskje litt for pessimistisk, men med Lillestrøm oppnådde han et gjennomsnitt på 1,24 poeng på 90 kamper. Dersom det samme skjer poengmessig i resten av sesongen i år, rykker vi vel ned. Som supporter håper jeg på det beste - vi har et lag som er bra på teknikk og bra offensivt - hvis HB knekker koden med å organisere oss bakover, kan dette likevel gå bra !

Et poengsnitt på 1,24 resten av sesongen vil holde. Da er vi på 33-34 poeng tilslutt.

Jeg tror vi kan ha mye å lære av ham når det kommer til det defensive. At han har erfaring er det vanskelig å argumentere i mot. Jeg avventer og håper på det beste.

Dette mener Stabæk-spillere er de største forskjellene mellom Berg og Ordinas
ArtikkelSTABÆ
Publisert: 04. juli 2018, kl. 12:12

Spillerne merker Henning Berg har satt sitt preg på Stabæk allerede fra første trening.

DEL

– Han er mer autoritær enn Toni (Ordinas), og klar og konkret på hva han skal ha og hvordan han skal ha det. Det er lett å se hva han vil med oss, sier Ohi Omoijuanfo etter en første økten med ny sjef.

Onsdag morgen ble Henning Berg presentert som Stabæks nye trener, etter at spanjolen Toni Ordinas ble sparket forrige uke. Berg har signert en kontrakt på halvannet år.

Få nyhetene servert i innboksen.

– Du merker at han er en erfaren type som kan mye fotball. Det er spennende at han har valgt å komme til oss, sier Omoijuanfo.

Også kaptein Andreas Hanche-Olsen merker endringer fra tiden med Ordinas.

– Berg har kortere sekvenser, men til gjengjeld er det veldig intenst, sier han.

Forsvarsspiller Hanche-Olsen tror hans lagdel blir hovedfokuset i den første tiden med Berg som trener.

– Hovedfokuset blir nok å tette igjen bakover, det må gjøres noe med antallet innslupne mål, mener Hanche-Olsen.

Tenker helhet

Daniel Granli forteller at spillerne ikke visste noe før Henning Berg kom tuslende til Nadderud stadion onsdag morgen.

– Det er moro å få på plass en så merittert mann, vi har mye å lære av ham, sier Granli.

Forsvarsspilleren sier den første treningen med Berg først og fremst gikk med til å bygge videre på det som gikk bra i søndagens seriekamp mot Haugesund, hvor Stabæk vant for første gang siden mai.

– Det er ikke mye man får gjort på én uke, men man merker at Henning Berg er opptatt av at vi skal jobbe som en helhet, sier Granli.

– Han er mer autoritær enn Toni (Ordinas),... sier Ohi Omoijuanfo

Huff da. Det var jo ikke akkurat et kompliment, men velkommen skal du uansett være!

Han er mer autoritær enn Toni (Ordinas),... sier Ohi Omoijuanfo

Huff da. Det var jo ikke akkurat et kompliment, men velkommen skal du uansett være!

Ohi mener vel at han opptrer med mer autoritet enn Ordinas, noe som er noe annet enn at han er autoritær. Tipper jeg da😊

Velkommen!

Som kjent håpet jeg på en "utradisjonell" signering der vi ikke bare resirkulerer en trener andre norske klubber har hatt, men samtidig er det lenge siden Henning Berg var i norsk fotball og han har levert brukbare resultater i utlandet siden den gang. Han kan - understreker KAN - være akkurat den treneren vi trenger for å holde hodet over vannet fram til ny stadion blir bygd.

Ikke noe feil med Berg, men må innrømme jeg er litt skuffet over valget.

Vi skal liksom være «annerledes klubben», men denne ansettelsen er vel noe samtlige klubber i TL hadde gjort i vår situasjon.

Velkommen skal du være uansett!

Ikke helt det jeg håpet på eller, men får håpe han klarer å pushe gutta nok til at vi klarer å holde oss oppe.

Vi skal være annerledesklubben ved at vi går våre egne veier. Det betyr ikke at vi ikke kan gjøre noe som også andre tenker er smart. Bradley var et annerledesvalg, men samtidig noe alle klubber hadde gjort hvis de fikk muligheten. Henning Berg er ikke annerledes, men kan være smart likevel.

Vi trenger ikke finne opp kruttet hver gang vi skal ansette en trener. Ja, det er spennende med en litt ukjent utlending, men forrige gang vi satset på det gikk det rakt åt skogen.

Takke meg til en trygg løsning denne gangen. Vi vet at Berg har bøttevis rutine, god kjennskap til norsk fotball og baller til å satse på unge spillere. Et meget godt valg spør du meg. Terningkast 7.

Velkommen Henning Berg!

Velkommen.

Gaute Larsen som Ass?

Gjerne det og JPJ til akademiet

med Lillestrøm oppnådde han et gjennomsnitt på 1,24 poeng på 90 kamper. Dersom det samme skjer poengmessig i resten av sesongen i år, rykker vi vel ned.

Per nå er det 7 lag som har et snitt på 1,1 eller lavere, og vi ligger helt nede på 0,9 poeng i snitt. Med 1,24 poeng per kamp resten av sesongen får vi 33 poeng. Det holder garantert til ny kontrakt.

Velkommen Henning!

Klart det er fint med karisma, men velger kunnskap/resultater over karisma any day.

Henning:

Skal tilgi deg for å prøve å sjekke opp søstra mi på Fiji for ca 20 år siden, HVIS vi spiller i Tippeligaen neste år.

Edited by testapen