Jump to content
Sign in to follow this  
JespV

Marcus Sandberg

Recommended Posts

Velkommen!

Jeg har lenge vært klar for ny keeper, og er også generelt positiv til å overta spillere som ikke har lykkes i Enga. De er jo eksperter på å utvikle spillere negativt.

«-Inntrykket av Stabæk fra utsiden?»

«-...bra fasiliteter...(!)

LOL!

Haha! Vi får håpe ferdighetene på streken er bedre enn ferdighetene til å gi troverdige komplimenter.

Velkommen skal du være, åkke som! :)

Edited by Flexi Knut

På tide å få inn en svenske igjen. Gode Stb-lag skal tradisjonen tro ha noe blå-gult i troppen. Fikse en islending nå, så er plassen reddet.

LOL!

Bør det ikke holde med garderobe, fotballsko, gressbane og oppvarmet kunstgress. Vi tilbyr alt det med bra kvalitet.

LOL!

Bør det ikke holde med garderobe, fotballsko, gressbane og oppvarmet kunstgress. Vi tilbyr alt det med bra kvalitet.

+Kort vei til Onkel Blaa.

En er helt ny i Stabæk. En er førstekeeper på papiret. En er trolig på vei ut.

DEL

Mande Sayouba (25) har stått samtlige eliteseriekamper for Stabæk i år.

Fasiten er klar: Stabæk slipper inn nesten to mål i snitt per kamp (31 inn på 17 kamper), og selv om Sayouba ikke kan lastes for samtlige baklengs, har han vært negativt involvert i flere av dem.

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Forrige uke kom Marcus Sandberg (27) inn fra Vålerenga ikke på lån, men som nytt kjøp.

Signalene om et keeperbytte kunne ikke vært sterkere.

Jeg er hentet inn for å forsøke å ta førsteplassen selvsagt. Det vil de andre, også, og den som er best, den spiller. Jeg skal prøve å bidra med det jeg kan, og så får vi se hvem treneren velger, sier Sandberg.

Han har allerede stått sin første kamp for klubben den endte 22 mellom Stabæks og Odds andrelag.

Vi gjorde det ok defensivt, så det føles bra, men jeg er så vidt kommet i gang her. Det trengs nok litt mer tid, sier Sandberg.

LES OGSÅ: Stabæk 2 tapte poeng mot Odd 2

Frustrerende tid i Enga

Etter at Vålerenga sikret seg Adam Kwarasey i fjor, har ikke Sandberg fått de store mulighetene på Oslos østkant.

Jeg har ikke spilt førstelagskamper, men andrelagsfotballen har gjort at jeg er klar hvis Stabæk trenger meg, sier svensken.

Det har kommet en del kritikk mot Mande Sayouba den siste tiden. Hvordan stiller du deg til kampen mellom dere to?

Å få kritikk som målvakt er en del av det hele. Det er ingenting å legge vekt på, vi har vært der, alle sammen. Vi som er her nå er bra, og så vil konkurransen om plassen skjerpe oss alle, tror jeg.

LES OGSÅ: Marerittstart ødela for Stabæk

Ser etter utlån

Simen Lillevik Kjellevold (23) har ikke fått mer enn én sjanse i år for førstelaget. Den kom mot Ullern i cupen, hvor Stabæk måtte ha ekstraomganger for å ta seg videre.

Edited by Tom Bruaset

Anskaffelsen av Sandberg er vel ikke bare et tydelig signal til Mande (som det var da Austbø kom for å utfordre Super-Jon), det er jo også et meget tydelig signal til andrekeeperen vår? Strømmen neste

Jeg er spent på hvordan det blir med kontraktsituasjonen til Mande. Var det ikke slik at kontrakten hans går ut til vinteren? Jeg vet ikke hvilke signaler har sendt hverandre (ønsker han å bli? - ønsker vi å forlenge?), men man har kun måneder på seg til å avklare dette nå. Jeg synes på ingen måte det er gitt av Mande forsvinner etter sesongslutt - akkurat som det ikke er gitt at Sandberg tar over keeperplassen i løpet av de neste kampene. Men kanskje han får prøve seg litt? Husk at Jon hevet seg betraktelig da Austbø kom, og sistnevnte fikk vel knapt en A-lagskamp.

Men for klubben er selvfølgelig en langt bedre situasjon å være i enn før vi skaffe Sandberg - det er nå et luksusproblem for oss hvem som skal stå.

Edited by geirti

Anskaffelsen av Sandberg er vel ikke bare et tydelig signal til Mande (som det var da Austbø kom for å utfordre Super-Jon), det er jo også et meget tydelig signal til andrekeeperen vår? Strømmen neste

Jeg er spent på hvordan det blir med kontraktsituasjonen til Mande. Var det ikke slik at kontrakten hans går ut til vinteren? Jeg vet ikke hvilke signaler har sendt hverandre (ønsker han å bli? - ønsker vi å forlenge?), men man har kun måneder på seg til å avklare dette nå. Jeg synes på ingen måte det er gitt av Mande forsvinner etter sesongslutt - akkurat som det ikke er gitt at Sandberg tar over keeperplassen i løpet av de neste kampene. Men kanskje han får prøve seg litt? Husk at Jon hevet seg betraktelig da Austbø kom, og sistnevnte fikk vel knapt en A-lagskamp.

Men for klubben er selvfølgelig en langt bedre situasjon å være i enn før vi skaffe Sandberg - det er nå et luksusproblem for oss hvem som skal stå.

Tviler på at Sandberg kan levere like gode pauseshow som Austbø. Brassesparkene til Austbø var legendariske!

Men samtidig holder han tradisjonen med sleivete utspill og tvilsomme boksinger ved like. Bra å se at han har lært littt av Sayouba allerede.

Knallsterk debut. Fikk nærmest et karatespark i ansiktet og holdt allikevel selveste RBK til ett mål (og det ene var ikke hans skyld). Gleder meg til å se mer av han.

Var en del som lurte veldig på hvorfor vi skulle sette inn Sandberg med en eneste gang. Kampen idag var vel et greit svar. Sandberg er ikke noen De Gea, men gud bedre så deilig det var å ha en helt vanlig keeper i mål.

Var en del som lurte veldig på hvorfor vi skulle sette inn Sandberg med en eneste gang. Kampen idag var vel et greit svar. Sandberg er ikke noen De Gea, men gud bedre så deilig det var å ha en helt vanlig keeper i mål.

Sandberg er bedre enn De Gea skulle man tro Vålerenga fansen