Jump to content
Sign in to follow this  
JespV

Marcus Sandberg

Recommended Posts

1 time siden, frilin skrev:

Vår svenske venn var enorm i går.

Vanvittig kjapt oppe igjen etter redning 1 og holder oss inne i matchen.

Helt vill reaksjonsstyrke på skuddet til Braaten fra 10 meter, samt dobbelredningen. 

Uten han hadde vi sluppet inn flere mål. Han holdt oss i kampen så lenge det varte. 

Er veldig happy for at vi har en mann som vet å kunne sette i gang hurtige omstillinger. 

2-3 utkast som var meget bra. Utspill med beina må derimot terpes. Mye vilje, lite presisjon.

Han hadde ganske heftig motvind i første omgang, uten at det forklarer alle de håpløse utspillene.

2 timer siden skrev 지소차:

Hvis ikke Demidov fortjener å være kaptein, så synes jeg Sandberg også er en god kandidat. 

Sånn nr 3 i rekka typ, hvis ikke Hanche fortjener heller ?

1 time siden skrev nichb:

Sånn nr 3 i rekka typ, hvis ikke Hanche fortjener heller ?

Når jeg ser kamper, så er det stortsett Demidov som er aktiv og dirigerer folk osv, ser ikke Hanche gjøre stort på den fronten. Kan hende jeg tar feil, siden jeg ikke er en spiller ute på banen, men jeg synes noen andre fortjener rollen mer enn Hanche Olsen akkurat nå.

Gull med flere kapteiner da, Vadim gir seg og Hanche trenger den treningen og erfaringen med å bære båndet han kan få.
Har jo ingenting å si hvem som bærer det nå. Vadim bestemmer uasnett.

MEN neste år er Hanche el gigante capitan ! 

Budstikka

Marcus Sandberg ble reddet av Stabæk - nå flytter han til Bærum

Artikkeltags

FØRSTEVALG: Marcus Sandberg satt et år på benken for Vålerenga, før Stabæk ble redningen. Der er han førstevalget mellom stengene.

FØRSTEVALG: Marcus Sandberg satt et år på benken for Vålerenga, før Stabæk ble redningen. Der er han førstevalget mellom stengene. Foto: KNUT BJERKE

Publisert:28. april 2019, kl. 13:25

Målvakten havnet i kulden i Vålerenga, da de hentet hjem en gammel kjenning. I Stabæk har han igjen funnet rollen som det klare førstevalget.

DEL
  •  
  •  

For etter å ha vært Vålerengas forettrukne førstevalg fra sommeren 2016, ble tilværelsen brått snudd på hodet da klubben hentet hjem Oslo-mannen Adam Larsen Kwarasey juli 2017.

Sandberg ble umiddelbart vraket til fordel for Kwarasey, og satt på benken frem til Stabæk hentet han til Bærum august 2018. 

– Da Adam (Larsen Kwarasey) ble hentet tilbake skjønte jeg at det var på tide å se seg om etter nye utfordringer, og da Stabæk kom på banen hadde det gått et år uten at jeg hadde spilt for førstelaget, forteller Sandberg, som også vurderte andre muligheter før han gikk for Stabæk. 

Hør vår Stabæk-podkast:

• Hør alle episodene av «En Skaal paa Blaa» her

Flytter til Bærum

Da han kom til Stabæk hadde daværende førstevalg Mande Sayouba slitt tungt i seriestarten, og Sandberg satt kun én kamp på benken før han fikk sin første start for klubben. Siden har plassen vært hans, mens Sayouba forsvant til Odense.   

Kontrakten til Sandberg går ut etter denne sesongen, men det stoppet ikke familien fra å forlate hovedstaden. 

- Med to barn var vi avhengig av mer plass, og nå har vi flyttet ut til Bærums Verk, sier Sandberg. 

- Betyr det at du ser for deg en fremtid her i Bærum?

- Jeg har alltid flyttet på meg, så det er ikke nødvendigvis det eneste argumentet. Jeg har allerede rukket å bo flere forskjellige steder i Oslo, sier målvakten.

LES OGSÅ: Her er Jeppe Arctander Moe tilbake i trening

Veteran

I et ungt Stabæk-lag er 28-åringen en veteran. Sammen med Vadim Demidov (32), Steinar Strømnes (31), Matthew Rusike (28), Jie Sun (28) og Daniel Braaten (36) er han medlem av klubbens eldre garde denne sesongen. 

- Jeg var klar over at det var mange unge spillere før jeg kom, og da blir det slik at man tar litt mer ansvar. Samtidig er dette godt skolerte unge spillere, så det er ikke mye man trenger å lære bort, sier Sandberg, som har vært en av klubbens beste så langt denne sesongen. 

- Det har blitt litt for mange mål i mot, men jeg kjenner at formen min er god, sier Sandberg, som har fått nok av arbeidsoppgaver i sesongåpningen.  

Søndag kveld skal han stoppe formsterke Bodø/Glimt på Nadderud. 

Sjef? Synes han ble seende mer ut som en iskremselger i januar: Minimalt å gjøre 🙂

1 time siden skrev odd:

Sjef? Synes han ble seende mer ut som en iskremselger i januar: Minimalt å gjøre 🙂

Var du i pølsebua under alle de perfekte igangsettingene? Minner jo om gamle Knudsen takter det der 

Guest Nr14

Spesielt utkastet som satte Boli alene med keeper.