Jump to content
Sign in to follow this  
JespV

Marcus Sandberg

Recommended Posts

3 minutter siden skrev odd:

Da står jeg igjen med at grunnen til at det ikke er noen ny kontrakt er at Sandberg ikke er interessert i å bli.

Med årets prestasjoner må en kunne tilgi ham for å "sitte litt på gjerdet" og. Nærmer seg vel en alder der en feit kontrakt et annet sted er viktigere enn god stemning på Nadderud.

Som keeper må det jo være gull å spille for Stabæk.  Hvor ellers får du vist deg frem like mye?  :)

Tror JJ vl snu tendensen i Stabæk, sånn han har kommet godt i gang med nå og at forsterkninger vil komme i alle ledd dette vinduet, at vi vil havne rundt midt på tabellen og at målsetningen 2020 blir topp 5, således tror jeg Stabæk vil bli en mer attraktiv klubb fremover, det er sagt noen ganger nå at målet er å bli ett etablert topp lag og ett splunka nytt Nadderud vil også bidra til dette og når ting går veien kommer penga rullende og spillerene blir mer interessert, jeg er langt fra ett A4 menneske og det er en grunn til at jeg følger og er blitt såpass interessert i Stabæk som klubb, jeg tror Stabæk vil overraske framover nå og bli ett sterkere lag, ser gode tendenser hos alle unggutta, forsvaret kommer seg mer og mer, så med Boli, Rusike tilbake og 2-3 forsterkninger så tror jeg dette går oppover jeg, vi er godt i gang nå :)  Ser mer positivt på fremtiden nå etter at JJ tok over roret, Berg hadde det nok i hodet at han skulle videre til ny klubb. :) JJ vil ta dette laget til nye storhets tider tror jeg, liker måten han er på, han er realist, nøktern og ett tenkende/grublende menneske, så håper han blir ved roret her i mange år og leder laget til masse edelt metall :) HAR TROA :) 

Håper og tror Sandberg liker seg i Stabæk, og ser verdien i å få spille fast og utvikle seg i kampsituasjoner, noe han ikke fikk i VIF. Håper også vi kan bruke en liten del av Børkeeiet-pengene på å gi ham ny kontrakt for 2-3 år til, med en gentlemen's agreement (slik vi vel alltid har) om at han kan få gå dersom en utenlandsk klubb som representerer et steg opp legger en ok sum penger på bordet. Ser ikke den store nedsiden for Sandberg i en slik avtale, og åpenbart kjempeviktig for oss.

Det stemmer vel ikke helt at han var lenge andrekeeper bak Sayouba. Jeg mener å huske at Sayouba gikk nesten med engang Sandberg kom til klubben

8 timer siden skrev Guttarepperstb:

Det stemmer vel ikke helt at han var lenge andrekeeper bak Sayouba. Jeg mener å huske at Sayouba gikk nesten med engang Sandberg kom til klubben

Du har helt rett. Det var én kamp: 5. august mot Sarpsborg 08. Kampen mot Rosenborg 12. august sto Marcus mellom stengene. Sandberg kom til oss 3. august og Mande dro 15. august 

Hvis Sandberg ikke velger å signere ny kontrakt bør vi rette oppmerksomheten mot Ali Ahamada i Kongsvinger..

5 minutter siden skrev nichb:

Hvis Sandberg ikke velger å signere ny kontrakt bør vi rette oppmerksomheten mot Ali Ahamada i Kongsvinger..

Skjønner ikke hva han gjør i Kongsvinger........

For å synse litt rundt Sandbergs mulige exit: la oss si han lar seg friste av et annet eliteserielag. Da må det være et lag som har ressurser ligger noe høyere på tabellen (og lønne ham bedre), men samtidig gi han utsikter til å spille fast, slik han er garantert om han fortsetter hos oss. Hvem skulle det vært? På det første punktet (ressurser og høyt på tabellen) fjerner jeg de nederste 10 lagene på tabellen samt Glimt. Når det gjelder fast plass på laget, så dropper jeg VIF, siden han allerede har opplevd å bli benket der, og de fire øvrige klubbene (Molde, Odd, Brann, RBK) er da ikke på jakt etter ny førstekeeper? Jeg har tro på at han ihvertfall ikke går til en konkurrent, og da minsker jo muligheten for at han i det hele tatt går (jeg tviler på at han er på vei til noen vesentlig større liga, da må han nok briljere på en større arena enn et bunnlag i eliteserien). Men kanskje det vil være aktuelt med f.eks. Sverige eller Danmark? Men ikke heller der tror jeg det vil være særlig mange som kan gi kombinasjonen av garantert spilletid og særlig mye bedre betingelser/ressurser/lønn enn det vi kan tilby. Jeg forstår det sånn at han ble ganske frustrert i engen, og han virker som en godt over gjennomsnittet oppegående fotballspiller, så dette med spilletid veier nok tungt.

Så lenge vi berger plassen og tilbyr han en anstendig kontrakt (og jeg har god tro på begge deler), tror jeg faktisk han blir. Rykker vi ned har jeg ingen problemer med å akseptere at han går. Kanskje vi kunne signert ham på en lengre kontrakt men med en nedrykksklausul? Det er vel ikke brudd på noe regelverk?

34 minutter siden skrev asmats:

Skjønner ikke hva han gjør i Kongsvinger........

Sant. Skulle vi lukte på Ali Ahamada, så håper jeg Braaten kan blande seg inn. De spilte sammen i Toulouse.

Daniel Granli fra Bærum syntes AIK var mer attraktivt enn Stabæk. Er vel ikke utenkelig at Sandberg kan se for seg en toppklubb i Sverige? 

Akkurat nå skrev odd:

Daniel Granli fra Bærum syntes AIK var mer attraktivt enn Stabæk. Er vel ikke utenkelig at Sandberg kan se for seg en toppklubb i Sverige? 

Er AIK på jakt etter ny førstkeeper?

Dersom han vil få like mye spilletid i AIK som i STB, så er jeg enig i at valget er ganske enkelt.

Sikkert lurt av Sandberg å vente med å pushe ny kontrakt til etter vinduet er over. Hans plass hos oss er ikke truet på noen som helst måte. Skjønner han godt og hadde gjort det samme. Stabæk vil i mye større grad vite hva de rutter med etter vinduet er stengt og det kan fort bli en fordel i forhandlinger om ny kontrakt.

Nå har S08 nettopp solgt førstekeeperen sin, for en god del penger...

4 minutter siden skrev greatone:

Nå har S08 nettopp solgt førstekeeperen sin, for en god del penger...

Rykker ned. Uaktuelt.

3 timer siden skrev geirti:

og de fire øvrige klubbene (Molde, Odd, Brann, RBK) er da ikke på jakt etter ny førstekeeper?

Alle den tid 37 år gamle Håkon Opdal fungerer som førstekeeper i Brann, ser jeg ikke bort fra at bergenserne kan være interessert i å hente Sandberg. Den tiltenkte førstekeeperen som ble hentet før sesongen (Holmen Johansen) har skuffet stort.

Hvis Brann er aktuelt, bør vi høre om de vil sende Holmen Johansen motsatt vei, uansett hvor mye han har skuffet de siste fire månedene. 

Tar ikke utspark. En liten kjenning et eller annet sted?

Jeg veit ikke hvor mange poeng vi hadde hadde uten Sandberg, men det er faen ikke mange. Vi hadde hvertfall ligget bak Godset på tabellen.

2 timer siden skrev Totto:

Tar ikke utspark. En liten kjenning et eller annet sted?

Nei, han vil bare at noen andre skal ta det gule pga drøying av tid...

8 minutter siden skrev atleten:

Nei, han vil bare at noen andre skal ta det gule pga drøying av tid...

Ja da starter vi tidlig med drøying allerede i 1 omg.

At tydelig på at FKH var oppmerksom på den svakheten. For de flyttet laget høyt opp i press så fort de trodde Sandberg skulle ta utsparket, men senket seg så fort de så at Hanche skulle ta det

20 minutter siden skrev Offside:

For de flyttet laget høyt opp i press så fort de trodde Sandberg skulle ta utsparket, men senket seg så fort de så at Hanche skulle ta det

Ja, de flyttet laget høyt da Sandberg skulle sette i gang kort og trakk spillerne ned da Hanche skulle slå langt. Akkurat som i alle andre kamper. Hva skulle poenget for FKH være med å stå på vår 16 m når Hanche skal slå langt og alle våre spillere står på midtbanen?