Gå til innhold
Totto

Filip Valencic

Anbefalte innlegg

Spennende!

Gøy å få inn friskt blod, og for min del gjør det ingenting om han er en liten «bad boy», selv om han virket veldig sympatisk på intervjuet. Vi har nok av korgutter med lua i hånda fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKAL JOBBE RÆVA AV MEG

NY I STABÆK: Slovenske Filip Valencic er kla for spill på Nadderud. Han trente med Stabæk fredag formiddag, og kan bli klar til kampen mot Rosenborg søndag. Foto: ERIK SERGIO AUKLEND

Av Erik Sergio Auklend

Publisert:09. august 2018, kl. 14:31

Slovenske Filip Valencic melder overgang til Stabæk fra finske HJK Helsinki.

DEL

Kontrakten til midtbanespilleren strekker seg ut 2021-sesongen.

Han kan bli spilleklar til kampen mot Rosenborg søndag.

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Jeg er klar til å spille, men forventer ingenting. Jeg kan bare love at jeg skal jobbe ræva av meg for å fortjene å starte snart, sier han til Budstikka.

Overgangssummen skal være et sekssifret eurobeløp, ifølge Ilta Sanomat.

Valencic er 26 år gammel, er 183 centimeter høy, og spiller i all hovedsak offensiv midtbane.

Han kan også bekle roller på begge kanter, og den venstrebeinte spilleren har levert gode målpoeng.

Fem scoringer og tre målgivende er statusen så langt i det finske seriespillet, i tillegg til to mål og to målgivende på seks cupkamper.

Jeg var med å vinne alt i Finland da jeg var der, men følte at jeg trengte å ta et steg videre. Den norske ligaen passer meg bra, og jeg er glad for å være i Stabæk, sier Valencic.

Snakket med Jalasto og Annan

I HJK Helsinki har han spilt sammen med to Stabæk-kjenninger - Ville Jalasto og Anthony Annan.

Jeg har snakket mye med dem, og de har hatt bare positive ting å si om klubben. Det var ingen vanskelig avgjørelse å velge Stabæk som neste klubb, sier Valencic.

26-åringen ble kåret til årets spiller i den finske ligaen i fjor.

Du har mange målpoeng i Finland. Er det en av dine største styrker? Produktivitet?

Å score er noe jeg har vist at jeg kan. Den største styrken min tror jeg likevel må være nøkkelpasninger. Jeg har et ganske bra målgivende-tall fra HJK, og gleder meg til å bli kjent med lagkompisene i Stabæk, måten vi skal spille på, og bidra til at vi klatrer på tabellen, sier Valencic.

Jalasto er sikker på at Valencic kan bidra positivt i norsk fotball og i Stabæk.

Han er en løpssterk spiller, med en god venstrefot, som ble årets spiller i den finske toppserien i fjor. Forhåpentligvis kan han bidra med det samme i Stabæk, sier Jalasto til Stabæks hjemmeside.

LES OGSÅ: Ny spiller på vei til Stabæk rekker trolig RBK-kampen

Verdt millionbeløp - trøblete sommer

Sloveneren har også vært innom blant annet Notts County, italienske Monza og NK Olimpija i hjemlandet. Han står med sju kamper og ett mål for Slovenias U21-landslag, men har ingen A-landslagskamper.

Nettstedet Transfermarkt opererer med en overgangsverdi på 400.000 euro på spilleren, om lag 3,8 millioner kroner. Valencic skal ha hatt en kontrakt med HJK med varighet ut 2019.

Ilta Sanomat skriver at spilleren har en trøblete sommer bak seg i HJK.

Valencic skal ha nektet å komme innpå etter pause mot KuPS nylig, og deretter skal problemene med klubben ha fortsatt.

Han skal ha vært ute etter en overgang i flere uker, ifølge den finske avisen.

Endret av Tom Bruaset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Welcome! Looking forward to see you playing for us, and hope you can add some muscles and grit to our young team!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Welcome! Looking forward to see you playing for us, and hope you can add some muscles and grit to our young team!

Hvorfor skriver du på engelsk a?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skriver du på engelsk a?

Dobrodošli v Stabæk, stari orel! Upam, da boste uspešni. Potem vsi želimo biti srečni. Morda boste želeli prebrati forum pred prvo tekmo in ob praznovanju rojstnega dne. Nikoli ne preberite foruma po slabi igri! Srečno!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Valencic scoret på første forsøk: Høyere teknisk nivå i norsk 2. div enn i finsk eliteserie

Artikkeltags

SPORT

I GANG: Filip Valencic har allerede åpnet målkontoen i norsk fotball.

I GANG: Filip Valencic har allerede åpnet målkontoen i norsk fotball. Foto: ERIK SERGIO AUKLEND

Av Erik Sergio Auklend

Publisert:14. august 2018, kl. 16:23

Stabæks nysignering Filip Valencic fikk en "flying start" på tilværelsen i Stabæk, da han scoret i debuten for Stabæk 2.

DEL

Mandag spilte og scoret han for Stabæk 2, da laget slo Fram Larvik 3-1 i 2. divisjon.

Han spilte som en av fem på midtbanen, sammen med blant andre Tonny Brochmann og Emil Bohinen.

Få nyhetene servert i innboksen.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Det føles veldig bra å ha åpnet med en scoring. Det var debuten min, og for andrelaget, men mål er mål. Det gir selvtillit, sier den offensive midtbanespilleren.

LES OGSÅ: Stabæks nye spiller: Skal jobbe ræva av meg

Han ble imponert av de unge spillerne i klubben.

Jeg syns fotballen i Norge går raskere enn i Finland. Stabæk har mange teknisk gode spillere, det syns jeg for så vidt at Fram også hadde. Det tekniske nivået var høyere i norsk 2. divisjon enn i finsk eliteserie. Det blir gøy å fortsette å trene og spille sammen med lagkameratene i Stabæk, sier Valencic, som kom fra HJK forrige uke.

Oscar Aga puttet de to andre målene for Stabæk 2 mot Fram.

Seieren var svært viktig, all den tid Stabæk 2 sliter i bunnen av 2. divisjon avdeling 1.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han hadde den sikreste skuddfoten på dagens avslutningstrening

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lover godt !

Har en magefølelse på at vi har fått oss en skikkelig dødbalsfot igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den

Hvordan var Keita?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Han har måttet tilpasse seg en del siden han kom fra Finland. Han har måttet bli kjent med hvordan vi spiller og hvordan vi gjør ting" -Berg

-Nesten skremmende å ha betalt penger for en spiller som skulle forsterke oss, som ikke er ute pga skader men pga ferdigheter og er så langt unna første 11'ern...

https://www.eurosport.no/fotball/eliteserien/2018/derfor-har-den-profilerte-nysigneringen-enna-ikke-fatt-sjansen-i-eliteserien_stb_sto6910857/story.shtml

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Det er helt sjukt. Betale penger for en som må tilpasse seg spillestil og lignende før han går inn på laget. Makan.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan mod gjøre sånn at det spilles av Bob Marley hver gang forumet åpnes? Folk trenger en pille med "everything's gonna be alright.."

Endret av testapen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan mod gjøre sånn at det spilles av Bob Marley hver gang forumet åpnes? Folk trenger en pille med "everything's gonna be alright.."

Neida men da går vi heller over til å være et gladkristent forum da, hvis ikke er rom for å diskutere utfordringer klubben står ovenfor.

Amen.

Berg være med deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida men da går vi heller over til å være et gladkristent forum da, hvis ikke er rom for å diskutere utfordringer klubben står ovenfor.

Amen.

Berg være med deg.

Bergprekenen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå