Jump to content
Sign in to follow this  
Totto

Filip Valencic

Recommended Posts

1 time siden skrev Celebi2:

Den nye Veigar?

Bare å hente han hjem igjen så vi får se ... har trua! Hvis ikke, så bør vi sende ut en føler ned til Nedre Eiker

Akkurat nå skrev geirti:

Flytte tråden kanskje?

Så lenge han er Stabækspiller hører han hjemme på hovedforumet.

Vel, da er det bare jeg som ikke synes han er Stabækspiller, da. Bidrar sykt lite ute på banen, hvertfall...

For ikke å snakke om alt det negative den fyren her minner oss om. Må vel være den klareste bomsigneringen de siste fem årene? Må vi kanskje tilbake til midtstopperplass i hangaren for å finne noe tilsvarende?

Spillertråder for spillere som er på utlån hører hjemme her.

Akkurat nå skrev geirti:

Vel, da er det bare jeg som ikke synes han er Stabækspiller, da. Bidrar sykt lite ute på banen, hvertfall...

Så lenge han har kontrakt med oss er han Stabækspiller. Hovedforumet er ikke forbeholdt spillere som bidrar på banen.

Ellers er nok Valencic den av våre spillere som har bidratt mest i år - bare ikke for oss...

2 minutter siden skrev geirti:

For ikke å snakke om alt det negative den fyren her minner oss om. Må vel være den klareste bomsigneringen de siste fem årene? Må vi kanskje tilbake til midtstopperplass i hangaren for å finne noe tilsvarende?

Minner meg mest om at vi hadde en trener som het Henning som ikke hadde plass til fotballspillere med x-faktor som Tonni og Filip, og for alt vi vet så kunne Youness vært den Veigerressurseninspe som JJ trenger nå

58 minutter siden skrev geirti:

Er vel bare å se på Mokthar? Valencic hadde hvertfall en assist i eliteserien. Og det var ikke mange minuttene han fikk. Håper han får sjansen på ny jeg ! 

Å himmel. Jeg har allerede glemt Mohktar. Kort hukommelse kommer godt med av og til ;)

Så dere kampene hans på 2. laget? Det er en grunn til at han ble sendt i retur til Finland. 

Ærlig talt. I fjor var det en hel haug med folk på forumet som mente at det bare var å selge Ohi, for hva skulle vel vi med ham. Nå vil man ha tilbake Valencic for å redde oss opp av gjørma. Amazing!!! Ohi ville vært tidenes spiss i Finland.

En av de første tingene Valencic uttalte etter å ha kommet hit, var at han var imponert over det tekniske nivået i norsk andredivisjon.

4 minutter siden skrev mbh:

Så dere kampene hans på 2. laget? Det er en grunn til at han ble sendt i retur til Finland. 

Kan det tenkes at han er i annen forfatning nå enn da han var her i fjor?

2 minutter siden skrev mbh:

Ærlig talt. I fjor var det en hel haug med folk på forumet som mente at det bare var å selge Ohi, for hva skulle vel vi med ham. Nå vil man ha tilbake Valencic for å redde oss opp av gjørma. Amazing!!! Ohi ville vært tidenes spiss i Finland.

En av de første tingene Valencic uttalte etter å ha kommet hit, var at han var imponert over det tekniske nivået i norsk andredivisjon.

Jeg tolker de beskjedene som forsøk på humor, ikke en reell tro på at Valencic er god nok eliteserien. For så naivt "IA-trofast" går det vel ikke an å være. Eller?

Akkurat nå skrev Ace:

Kan det tenkes at han er i annen forfatning nå enn da han var her i fjor?

Kan det tenkes at han rett og slett ikke er god nok?

Akkurat nå skrev geirti:

Kan det tenkes at han rett og slett ikke er god nok?

Selvsagt. Jeg har ikke sett finsk serie like mye som man kunne håpe, så velger å holde begge muligheter åpne.

Mitt inntrykk fra forrige sesong var han han fysisk var langt unna. Nå er han hvertfall matchfit. Hentes han tilbake nå i sommer kan vi få et endelig svar på om han kan bidra med noe. Jeg går ut fra at det er en grunn til at han ble lånt ut og ikke solgt.

Jaja. Det er vel der lista ligger.

Jeg håper du får sett så mye finsk eliteserie som du skulle håpe fremover, @Ace. Velbekomme! :)

Posted (edited)

Jeg har heller ikke sett han på andrelaget, så selvfølgelig tror jeg på dere som så han mye at han ikke viste et tilfredsstillende nivå. Men fotball har så enormt mye med det mentale å gjøre, at selvfølgelig kan en ny trener + en halv sesong med gode opplevelser gi en helt ny spiller.

Mennesket er alltid i forandring, så at en spiller var dårlig en gang betyr ikke at han for alltid vil være en dårlig spiller. Det samme gjelder for en som er en god spiller nå eller var god. Han vil ikke nødvendigvis alltid være god, og det trenger ikke ha med alder å gjøre. Trivsel, trener, innsats, tillit, ambisjoner, selvtillit, personlige forhold, familie etc. Det er så innmari mange faktorer. 

Men hvis finsk liga er så insane ræva som det virker som noen skal ha det til så kan vi vel ta statistikken hans med en klype salt. 

Edited by Andreas
Skriveleif

34 minutter siden skrev mbh:

Hvis du dømmer alle etter 2.lagskamper, hva tenker du om Gyasi da? Han har, ifølge rapportene her inne, ikke akkurat briljert der. Tipper at en matchfit Valencic er mer enn god nok for eliteserien. 

Hvor skal jeg starte..

I gamle dager pratet man om hvordan Tom Schelvan fant de riktige spillerne. Svaret var at han så hvordan de varmet opp. Det er med andre ord ikke uvesentlig hvordan hypede spillere som Mokhtar og Valencic gjør det på andrelaget. Selvfølgelig er det mange som kan vokse mye på en lengre periode med kyss, klapp og klem - men da håper jeg vi snakker om akademispillere, og ikke nå-har-IA-tryllet-igjen-spillere.

Natta!

5 minutter siden skrev mbh:

Hvor skal jeg starte..

I gamle dager pratet man om hvordan Tom Schelvan fant de riktige spillerne. Svaret var at han så hvordan de varmet opp. Det er med andre ord ikke uvesentlig hvordan hypede spillere som Mokhtar og Valencic gjør det på andrelaget. Selvfølgelig er det mange som kan vokse mye på en lengre periode med kyss, klapp og klem - men da håper jeg vi snakker om akademispillere, og ikke nå-har-IA-tryllet-igjen-spillere.

Natta!

Dette er meriterte klassespillere ... og det er ingen grunn til å pisse på dem. Av ulike grunner så funket det ikke i Blaa drakt  (ihvertfall ikke i første runde). Tror IA og JJ vil være mer samkjørte om spillere vi trenger og ønsket, da de deler Stabæk DNAet. Tror IA overvurderte Stabæks DNAets evne til å penetrere HBs forsvarsmur.

Posted (edited)
1 time siden skrev geirti:

Ærlig talt. I fjor var det en hel haug med folk på forumet som mente at det bare var å selge Ohi, for hva skulle vel vi med ham. Nå vil man ha tilbake Valencic for å redde oss opp av gjørma. Amazing!!! Ohi ville vært tidenes spiss i Finland.

-------

Jeg tolker de beskjedene som forsøk på humor, ikke en reell tro på at Valencic er god nok eliteserien. For så naivt "IA-trofast" går det vel ikke an å være. Eller?

Jeg er en av de som seriøst mener Valencic har noe å bidra med om han blir brukt riktig. Offensivt hadde han noe ekstra. Så manglet han noe på formen. Hva med å anerkjenne det synet istedenfor å prøve ulike hersketeknikker? Hvorfor må man være IA-trofast for å mene dette? Har da ingenting med IA å gjøre. Hva med å vurdere muligheten for at det er dere og ikke vi som sliter med å se hva som er kvalitet og ikke? Eller mener du fortsatt Hernandez er en helt elendig back, mbh?

"mbh, Skrevet 23. Juni 2018

Elendig back! Sikkert en god fotballspiller, men elendig back."

edit: quote på mobil er noe herk..

Edited by BlaaAlltid

Problemet med Valencic var at han kom hjem fra ferie noen kilo tyngre og helt ute av form.

Fyren har helt åpenbart ferdigheter, men han klarte ikke å ta tempoet i eliteserien. 

Så kan jo det minne litt om en annen tidligere blaa favoritt. Men av det jeg har sett av Valencic så har han ikke skills i nærheten av VPG.

Om vi skal gi han en ny sjanse vet jeg ikke, han må vel da først vise at han kan dominere på 2. laget og da spørs det ikke om det er kulere for han å være en big dog i den finske ligaen...

@BlaaAlltid ja, Hernandez var på det tidspunktet en elendig back, og det var også grunnen til at det var stor enighet om at han burde flyttes lenger frem i banen. Min kommentar står seg godt i den sammenheng den var skrevet.

Man kan sikkert hente en hel haug med feite tidligere stjerner og håpe på at det blir gull til slutt. Det ble det jo med VPG, og nå er jo JJ her også. Alle husker jo hvordan det gikk.

Problemet er at vi har holdt på å rykke ned i flere sesonger. Vi har ikke tid til "fra feit til fit på bare to år" konseptet. Etter min mening.

Ha en strålende dag!

8 timer siden skrev Offside:

Dette er meriterte klassespillere ... og det er ingen grunn til å pisse på dem. Av ulike grunner så funket det ikke i Blaa drakt  (ihvertfall ikke i første runde). Tror IA og JJ vil være mer samkjørte om spillere vi trenger og ønsket, da de deler Stabæk DNAet. Tror IA overvurderte Stabæks DNAets evne til å penetrere HBs forsvarsmur.

Du har selvfølgelig helt rett. Det er noe piss når meritterte klassespillere ikke klarer å penetrere forsvarsmuren i første runde, bare på grunn av HB og problemer med DNAet. Jeg beklager oppførselen!

Hæh, hvem er meritterte klassespillere?

Mokthar og Valencic??

Om du sikter til mitt innlegg så er det et genuint spørsmål, for om disse to skal vurderes som meritterte klassespillere så trenger vi å kalibrere begrepsbruken.

Hverken Valancic eller Mokthar har vist noe som helst prov på at de er klassespillere på et tippeliganivå. En klassespiller på dette nivået er typisk Magnus Wolf Eikrem el.l. og der er ikke disse gutta i nærheten, og nei ikke kom og skyld på Henning Berg for at spillerne kommer/kommer tilbake til klubben unfit og ikke klare til å bidra. Det er som å treffe hjørneflagget når du prøver å sette ei straffe...  

Var mer den generelle vibben i denne tråden over gjennom en del poster nå. Vi vil alle Stabæks beste her. 

44 minutter siden skrev @ringo:

Hæh, hvem er meritterte klassespillere?

Mokthar og Valencic??

Meritert klassepillere er gjerne spissformulert, men vi snakker tross alt om en spiller med 150 kamper i æresdivisjonen og toppscoreren i Finland. Det bor åpenbart mye fotball i dem. Henning fikk det bare ikke ut. At vi ikke får det ut er både et problem for klubben og spillerne. Årsaken til det ligger kanskje primært på spilleren, men det kan likeså godt være at IA hentet inn spillere som passer Hennings måte å spille på.

En biff som har begynt å råtne er ikke lenger en god biff. Det spiller ingen rolle om den én gang var en indrefillet.

P.s. det begynner å bli slitsomt å finne så gode bilder som dette. Jeg vurderer å kjøpe biografiene til Nils Arne Eggen og Egil Olsen for å kunne holde trykket oppe fremover.