Gå til innhold

Kamptråd Stabæk-Molde 19/8


dirtyharry
 Del

Anbefalte innlegg


 

OK, det kan være noe med "den usynlige" jobben til Ohi som går meg hus forbi, men som rettferdiggjør å la ham spille.

 

Men som målfarlig spiss er den lett synlige jobben den viktigste. Mål, målgivende og positiv involvering i våre angrep, altså. Og der er det vel ikke allverden den siste tiden?

I tillegg synes jeg han gjør en veldig dårlig førsteforsvarer jobb, hindrer mange av våre angrep og har hurtig jogg som maksfart.

 

Men jeg skal prøve å følge Ohi neste gang jeg ser en Stabækkamp, og prøve å finne ut av de litt mystiske/usikre påstandene om Ohis andre bidrag til laget/spillet.

Jeg vet at man ikke skal stole på VG, men les referatet fra dagens kamp. Sjekk gjerne også spillerbørsen. Jeg er enig med vurderingene. Ikke nødvendigvis enig i hvor gode våre beste var (vi hadde mye flaks), men den innbyrdes forskjellen er jeg enig i.
Men hvem i allverden er kr 12 på Stabæk. Herman et eller annet. 3. keeperen? Endret av SAU
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ingen tvil: I dag viser det seg at HB er en bedre trener for oss enn TO. Vi har flaks med resultatet,

men vi spiller bra og ligger kompakte. Vi prøver ikke spille som Barcelona med 100 pasninger. I tillegg virker

det veldig som om hver mann har en oppsatt jobb å gjøre. Det som gleder mitt hjerte aller mest:

 

EN KVELD UTEN ÅPENBARE SPILLERTABBER !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag hadde vi stang inn der vi tidligere i år konsekvent har hatt stang ut. Vi var f.eks. litt nærmere seier enn RBK på Lerkendal sist, men fikk "bare" med oss ett poeng. Etter spill og sjanser var vi bedre enn Sarpsborg på bortebane (nok en stor prestasjon), men ble snytt for så soleklare straffer at dommeren rett etter kampen ba om unnskyldning og endte utrolig nok med å tape kampen med to mål. Og så videre...

 

 

 

MEN i dag. Tre skudd i metallet og ut for vår motstander - vi scorer i viktige faser av kampen - og vinner til slutt en klar seier. På 3-0 var jeg så glad at jeg faktisk holdt på å begynne å grine. Kunne det være sant? Var det virkelig vår tur til å ha litt flyt? Jada.

 

Dette var rett og slett deilig. Så kan de fortape seg i sjansestatistikken og hvor mange mål vi og Molde burde hatt de som vil. Men for en gangs skyld driter jeg fullstendig i den, og fokuserer kun på resultat. Innertier, og en fantastisk start på skoleåret!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er ingen tvil: I dag viser det seg at HB er en bedre trener for oss enn TO. Vi har flaks med resultatet,men vi spiller bra og ligger kompakte. Vi prøver ikke spille som Barcelona med 100 pasninger. I tillegg virkerdet veldig som om hver mann har en oppsatt jobb å gjøre. Det som gleder mitt hjerte aller mest:EN KVELD UTEN ÅPENBARE SPILLERTABBER !

Jeg tar 10 av 10 ganger den direkte spillestilen til HB fremfor 5 minutter med tversover på midten som vi har drevet med tidligere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Ohi gjør en god kamp, jeg. Nå spiller vi jo med Boli som spydspiss og Ohi dypere og mer med i det oppbyggende. Kan ikke bare måle han på scoringer da. Skjønner heller ikke kritikken ang duellspillet, ja i dag taper han en del dueller mot fysisk veldig sterke spillere, men generelt synes jeg han tar godt for seg og er god til å holde på ballen etter oppspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er ingen tvil: I dag viser det seg at HB er en bedre trener for oss enn TO. Vi har flaks med resultatet,men vi spiller bra og ligger kompakte. Vi prøver ikke spille som Barcelona med 100 pasninger. I tillegg virkerdet veldig som om hver mann har en oppsatt jobb å gjøre. Det som gleder mitt hjerte aller mest:EN KVELD UTEN ÅPENBARE SPILLERTABBER !

Jeg tar 10 av 10 ganger den direkte spillestilen til HB fremfor 5 minutter med tversover på midten som vi har drevet med tidligere.

 

Paradokset er jo at da Ordinas tok over for McKinley gikk vi også over til direkte spillestil, kontra skottens statiske spillestil.

 

Haugesund borte blir tøft, men med den flyten vi har nå kan det gå. Men det er viktig at det defensive sitter ,for vi lurer oss selv hvis vi tror at vi er bedre defensivt nå, samtidig som at vi tør å være offensive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I festrusen etter seieren i går er det lett å glemme dommerens innsats. Ingen store (matchavgjørende) tabber, men likevel meget slett prestasjon av Rohit Saggi. Veldig lite konsekvent dømming, både når det gjelder frispark og gule kort. Skjønner ikke at de slipper unna med sånt, men sånn har det jo vært så og si hele sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med veigarP og M-A-N med Ohi. Jeg mener han gjør mye bra i denne kampen. Ekstremt viktig oppspillspunkt, og klarer å holde på ballen en del. Ja, mister ballen i noen av tilfellene, og tar ikke alltid de beste valgene med løp og pasning, men meget bra fremgang fra tidligere kamper i år. Mener han var viktig igår. Jeg tror vi fort ville vært trykket enda mer tilbake på vår banehalvdel uten han. Klart mer å gå på fortsatt, men positivt!

 

Hugo hadde ikke dagen, og som Drosselmeyer skriver var det inkonsekvent dømming, ihvertfall på kortene. 2 gule burde Molde hatt fra der jeg satt ihvertfall. Men, mulig jeg ikke er helt nøytral

 

Ser at journalisten i Dagbladet mente det var lite folk på Nadderud igår. Jeg er heller ikke enig med det. Mulig journalisten tror kapasiteten er som i gamle dager da rekorden var 10000, men et solgt antall på 4501 er vel ikke dårlig. Syns det så ut til å ha møtt opp en ganske stor andel av disse solgte også. Meget bra tatt i betraktning tabellposisjon og motstander spør du meg. Jeg husker 0-3 etter ca 20 minutter i tilsvarende kamp for noen få år siden. Tror flere fryktet reprise, særlig etter Moldes resultat over Brann forrige runde.

 

Uansett. Uventet deilig seier!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel et ganske standard klagepunkt fra journalister at det er lite folk på NAdderud. Faktum er at dette var årets nest best besøkte kamp hittil, og på egen hånd bidro denne kampen til å dra opp tilskuersnittet vårt med 116 personer.

 

Er det for lite folk på Nadderud? Ja, utvilsomt. Bør man se på andre enn oss når det gjelder sviktende tilskuertall? Ja, utvilsomt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I festrusen etter seieren i går er det lett å glemme dommerens innsats. Ingen store (matchavgjørende) tabber, men likevel meget slett prestasjon av Rohit Saggi. Veldig lite konsekvent dømming, både når det gjelder frispark og gule kort. Skjønner ikke at de slipper unna med sånt, men sånn har det jo vært så og si hele sesongen.

Har han noen gang dømt en bra kamp når han har dømt oss? Mener å huske at denne fyren har vel mange dårlige kamper - ikke bare i disfavør oss forsåvidt. Minner litt om basketball til tider - i hvor lite touch han tåler. Frisparket mot Børkeeiet i går var et ekstremt eksempel på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Saggis problem virker å være at han har lyst å dømme etter boka, men det er umulig å dømme konsekvent etter boka i fotball.

 

Men samma det, vi vet hvor vi har ham som dommer, så vi får bare jobbe rundt det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I festrusen etter seieren i går er det lett å glemme dommerens innsats. Ingen store (matchavgjørende) tabber, men likevel meget slett prestasjon av Rohit Saggi. Veldig lite konsekvent dømming, både når det gjelder frispark og gule kort. Skjønner ikke at de slipper unna med sånt, men sånn har det jo vært så og si hele sesongen.

Saggi er jo helt på tur hver eneste helg. Han har en list som beveger seg like dynamisk som en sprettball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Ohi gjør en god kamp, jeg. Nå spiller vi jo med Boli som spydspiss og Ohi dypere og mer med i det oppbyggende. Kan ikke bare måle han på scoringer da. Skjønner heller ikke kritikken ang duellspillet, ja i dag taper han en del dueller mot fysisk veldig sterke spillere, men generelt synes jeg han tar godt for seg og er god til å holde på ballen etter oppspill.

Enig god kamp, bra pass til Moussa på 3-0. Men uenig fysikk. Statistikk fra fotmob gir han 2 dueller vunnet, 17 tapt. Regner med at alle lange baller og oppspill i lufta telles som dueller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Saggi er tidligere bandydommer.

 

Han ble raskt en populær dommer blant de norske elitelagene, og jeg husker ham som veldig sympatisk og lett å prate med ute på banen.

 

En artig kuriositet er at han i 2013 fikk dømme VM-finalen mellom Sverige og Russland foran 5000 tilskuere. Dette etter at dommeren som opprinnelig skulle dømme ble påkjørt av en spiller og traff isen med hodet først. Saggi ble kastet ut i det etter en lengre pause i spillet, og klarte seg utmerket.

 

Dessverre opplever jeg at han ikke har klart seg like bra på fotballbanen. Men han er ung, og vil sikkert bli en knalldommer etter hvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at han er ung og trolig blir bedre, men jeg synes vi får han litt vel ofte?

 

Han har dømt 13 kamper i eliteserien til nå(i år).. 4 (30%) av dem mot oss (alle hjemme)..

 

Litt spesiellt eller? Setter forbundet opp dommere med kortest reisevei for å spare kilometergodtgjørelse?

Endret av ErikErik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så er Sarr-saken foreløpig avgjort og utfallet ble overraskende - han ble frifunnet, men må betale NOK 150 000 i erstatning. De to meddommerne frifant, men mente han måtte betale oppreising. Dette er ulogisk inntil det absurde. Mens fagdommer mente at dette var en sovevoldekt, mener de to lekdommerne som ikke behøver å begrunne noe som helst at ja det var et sovesamleie som skal gi jenta oppreisning - men ikke Sarr noen fellende dom. Dommen ble anket på stedet av aktor og det forstår jeg godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så er Sarr-saken foreløpig avgjort og utfallet ble overraskende - han ble frifunnet, men må betale NOK 150 000 i erstatning. De to meddommerne frifant, men mente han måtte betale oppreising. Dette er ulogisk inntil det absurde. Mens fagdommer mente at dette var en sovevoldekt, mener de to lekdommerne som ikke behøver å begrunne noe som helst at ja det var et sovesamleie som skal gi jenta oppreisning - men ikke Sarr noen fellende dom. Dommen ble anket på stedet av aktor og det forstår jeg godt.

Helt absurd for min del.

 

Han ble frifunnet, men dømt til å betale erstatning til jenta for å hatt sex med henne mens hun sov. Er ikke det en defenisjon av voldtekt a?

 

Og dette er andre gang en slik sak er oppe for Sarr. ingen røyk uten ild.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Saggi er tidligere bandydommer.

 

Han ble raskt en populær dommer blant de norske elitelagene, og jeg husker ham som veldig sympatisk og lett å prate med ute på banen.

 

En artig kuriositet er at han i 2013 fikk dømme VM-finalen mellom Sverige og Russland foran 5000 tilskuere. Dette etter at dommeren som opprinnelig skulle dømme ble påkjørt av en spiller og traff isen med hodet først. Saggi ble kastet ut i det etter en lengre pause i spillet, og klarte seg utmerket.

 

Dessverre opplever jeg at han ikke har klart seg like bra på fotballbanen. Men han er ung, og vil sikkert bli en knalldommer etter hvert.

Han var et friskt pust og en veldig likanes bandydommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Så er Sarr-saken foreløpig avgjort og utfallet ble overraskende - han ble frifunnet, men må betale NOK 150 000 i erstatning. De to meddommerne frifant, men mente han måtte betale oppreising. Dette er ulogisk inntil det absurde. Mens fagdommer mente at dette var en sovevoldekt, mener de to lekdommerne som ikke behøver å begrunne noe som helst at ja det var et sovesamleie som skal gi jenta oppreisning - men ikke Sarr noen fellende dom. Dommen ble anket på stedet av aktor og det forstår jeg godt.

Helt absurd for min del.

 

Han ble frifunnet, men dømt til å betale erstatning til jenta for å hatt sex med henne mens hun sov. Er ikke det en defenisjon av voldtekt a?

 

Og dette er andre gang en slik sak er oppe for Sarr. ingen røyk uten ild.....

 

 

Leste referatet fra dommen og den er merkelig. Alle dommerne mener tydeligvis at dette er voldtekt, men meddomerne mener at bevisene bare holder for oppreisning - ikke for straff med høyere beviskrav. Dette er jo teknisk mulig etter loven, men det virker jo veldig merkelig, men Sarr har jo hatt en del støtte i Molde, hvor meddommerne kommer fra. Undrer meg på hva Molde FK gjør nå ? For alle dommerne mener jo at sovevoldtekt har funnet sted, siden Sarr må punge ut med NOK 150 000. Kan Molde fortsette med å bruke en spiller som har begått en voldtekt som er sånn rundt 90% bevist og som har kostet han 150 000. Tipper at Sarr blir solgt og aldri kommer tilbake for å sone straffen han nok får i høyere rett ...

 

 

Endret av JeanClaude
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Saggi er tidligere bandydommer.

 

Han ble raskt en populær dommer blant de norske elitelagene, og jeg husker ham som veldig sympatisk og lett å prate med ute på banen.

 

En artig kuriositet er at han i 2013 fikk dømme VM-finalen mellom Sverige og Russland foran 5000 tilskuere. Dette etter at dommeren som opprinnelig skulle dømme ble påkjørt av en spiller og traff isen med hodet først. Saggi ble kastet ut i det etter en lengre pause i spillet, og klarte seg utmerket.

 

Dessverre opplever jeg at han ikke har klart seg like bra på fotballbanen. Men han er ung, og vil sikkert bli en knalldommer etter hvert.

Er det fra bandyen han har fått sin sterkt synlige Stabækantipati?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med å diskutere voldtektssaker på VGD eller noe sånt?

 

Beklager at jeg forstyrra diskusjonen her inne om Saggis karriere som bandydommer. Sånt er naturligvis mye viktigere enn om en av Moldes beste spillere i går er en voldtektsmann eller ikke !

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk-Molde 19/8
×
×
  • Opprett ny...