Gå til innhold

Kamptråd Stabæk-Molde 19/8


dirtyharry
 Del

Anbefalte innlegg


Dette kontringsspillet lukter det jo svidd av! Midtbane og forsvar opptrer dessuten mye mer solid og enhetlig enn tidligere. Ohi er fortsatt ute av det foran mål, men gjør en veldig god jobb som ballvinner. Vi skal heller ikke glemme at Molde hadde to i tverra. Men sånn er livet noen ganger! En nesten perfekt runde ellers også - alt som mangla var at LSK også skulle tape.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette kontringsspillet lukter det jo svidd av! Midtbane og forsvar opptrer dessuten mye mer solid og enhetlig enn tidligere. Ohi er fortsatt ute av det foran mål, men gjør en veldig god jobb som ballvinner. Vi skal heller ikke glemme at Molde hadde to i tverra. Men sånn er livet noen ganger! En nesten perfekt runde ellers også - alt som mangla var at LSK også skulle tape.

Start fikk keeperen sin stygt skadet. Hørtes veldig alvorlig ut, så det er kanskje litt stygt å juble over at de må bruke reservekeeperen sin i en god stund fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller vi sånn som i dag rykker vi ikke ned. Dette var kanskje en av årets kamper så langt. Keita tror jeg blir viktig på midten og går i dueller. Boli er banens beste og viktig at han scorer mål når Ohi er ute av det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi ser vel konturer av et litt mer kynisk lag, som i dag til tider blir spilt veldig lave av en ekstremt fysisk og ballsterk motstander. Synes noen av våre yngste i dag får merke at Molde har såpass kvalitet, fysikk og tempo i spillet, men det skulle vel også bare mangle.

 

Tipper forøvrig at Ordinas fortsatt hadde vært trener om Nije og Kassi hadde spilt fra seriestart :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi ser vel konturer av et litt mer kynisk lag, som i dag til tider blir spilt veldig lave av en ekstremt fysisk og ballsterk motstander. Synes noen av våre yngste i dag får merke at Molde har såpass kvalitet, fysikk og tempo i spillet, men det skulle vel også bare mangle.

Tipper forøvrig at Ordinas fortsatt hadde vært trener om Nije og Kassi hadde spilt fra seriestart :)

Veldig usikker på om Ordinas hadde fikset dette. Han manglet kynismen vi nå får inn i spillet vårt og var nok vel naiv ift hva som trengtes men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Nå er jeg MEGET fornøyd at vi har HB i førersete.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke kritikken av Ohi. Han er en av få spillere på laget med fysikk, og som også bruker den. Han hadde selvfølgelig scoret flere mål hvis han ikke måtte ta så mye ansvar hjemover. Midtbanen vår består jo (nesten) bare av juniorspillere med barnekropp. Brenn heller kruttet på de han gjør jobben til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi har gjort en vannvittig jobb tidligere i år, men nå virker det som om Boli har rappet styrkedrikken hans. Hvis resten av laget spiller som i dag, og Ola og Ohi kommer tilbake som de var i starten av sesongen, da skal vi faen meg kunne kjøre over hvem som helst i Eliteserien!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig sterk seier! Men kanskje en ide å la Brynhildsen starte på bekostning av Vetlesen i neste match? Han finner dessverre ikke helt flyten på høyresida der. Hverken offensivt eller defensivt. Med Brynhildsen derimot skjer det ting med en gang! Både i dag og mot RBK. Og nei, det har ikke noe med slitne Molde-bein å gjøre. De er ikke såå slitne etter 70 min.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig imponert over Keita i dag. Han er ofte der det skjer noe og er pasningssmart. HB bør plukke av han

en litt ukonsentrert stil som han har noen ganger. Han er en absolutt forsterkning og er sterk på hodet.

Ser at noen her inne reagerte over at Sarr spilte og det er jeg enig i. Han er ikke dømt for noe ennå, men

jeg synes det ikke er riktig at en person som har en avorlig voldstiltale mot seg får spille. Han har også

vært kaptein ved en anledning. Det hadde vært ryddigere at Molde hadde suspendert han til dom var avsagt.

Kjenner et tilfelle i næringslivet hvor det ble gjort slik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Utrolig sterk seier! Men kanskje en ide å la Brynhildsen starte på bekostning av Vetlesen i neste match? Han finner dessverre ikke helt flyten på høyresida der. Hverken offensivt eller defensivt. Med Brynhildsen derimot skjer det ting med en gang! Både i dag og mot RBK. Og nei, det har ikke noe med slitne Molde-bein å gjøre. De er ikke såå slitne etter 70 min.

Støttes virkelig, gjør ikke noe om Hugo får en liten pause. Finner seg ikke tilrette på kanten og vi er heldig som ikke blir straffet mere utover i kampen.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig synd å benke en dyktig spiller som Hugo, men er dessverre enig med deg i at han ikke komme til sin rett på kanten. Mulig man skal veldig i henhold til forventet kampbilde, og ha Hugo i stedet for Tobias eller Keita når vi regner med å styre kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Tror vi skal la midtbanen spille seg litt sammen før vi roper på bytter.

Hugo virker sliten, fikk ikke like mye ferie grunnet EM og vi skal vokte oss for å drive rovdrift. Dette kommer tydeligere frem nå når han spiller kant da det krever betydelig mer løping opp og ned. Han får sikkert starte neste kamp også men kanskje bør bytte komme tidligere enn i dag.

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vi skal la midtbanen spille seg litt sammen før vi roper på bytter.

Enig ... men vil ikke utelukke at en Hugo og Keita vil kunne utgjøre et godt, komplimentert team sentralt (litt sånn som Lumanza og Hugo)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ola eller han sloveneren inn fra start istedet for Ohi, så har vi førsteelleveren vår.

Kan du forklare dette? Mener du at det er mer prekært å få byttet ut Ohi, enn Jeppe, Vetlesen og Børkeieet?

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Tror vi skal la midtbanen spille seg litt sammen før vi roper på bytter.

Enig ... men vil ikke utelukke at en Hugo og Keita vil kunne utgjøre et godt, komplimentert team sentralt (litt sånn som Lumanza og Hugo)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi starter flere av angrepene som ender med sjanser til Boli og Moussa - enten som ballvinner, eller som oppspillspunkt på en kontring. Han bør bli utpå der! Brynhildsen tror jeg kan funke veldig godt som supersub inntil videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ohi er klasse. Spiller med en stor autoritet. Begynner å bli et klubbsymbol nå. Så lenge Boli bøtter inn mål, er det helt greit å se Ohi i playmaker-rollen.

 

Lurer på når Valencic skal få debuten sin. Men bra det er konkurranse om plassene, og god dekning på visse posisjoner nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hugo gjør da en god jobb på midten? Da Ola kom inn pumpet Molde spillere opp i angrep. La egentlig ikke merke til Ola mer enn at han var med på kontringer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, det kan være noe med "den usynlige" jobben til Ohi som går meg hus forbi, men som rettferdiggjør å la ham spille.

 

Men som målfarlig spiss er den lett synlige jobben den viktigste. Mål, målgivende og positiv involvering i våre angrep, altså. Og der er det vel ikke allverden den siste tiden?

I tillegg synes jeg han gjør en veldig dårlig førsteforsvarer jobb, hindrer mange av våre angrep og har hurtig jogg som maksfart.

 

Men jeg skal prøve å følge Ohi neste gang jeg ser en Stabækkamp, og prøve å finne ut av de litt mystiske/usikre påstandene om Ohis andre bidrag til laget/spillet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg satt på feil side, så kan ikke si noe om førsteomgangen, men Hugo var fullstendig usynlig i andre. Fullstendig.

Han er jo ikke en kantspiller slik jeg ser det. Helt malplassert der. Han må kjempe med de to andre om de sentrale plassene hvis vi skal spille samme formasjon. Vi har nok av kantspillere til å bekle høyrekanten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, det kan være noe med "den usynlige" jobben til Ohi som går meg hus forbi, men som rettferdiggjør å la ham spille.

 

Men som målfarlig spiss er den lett synlige jobben den viktigste. Mål, målgivende og positiv involvering i våre angrep, altså. Og der er det vel ikke allverden den siste tiden?

I tillegg synes jeg han gjør en veldig dårlig førsteforsvarer jobb, hindrer mange av våre angrep og har hurtig jogg som maksfart.

 

Men jeg skal prøve å følge Ohi neste gang jeg ser en Stabækkamp, og prøve å finne ut av de litt mystiske/usikre påstandene om Ohis andre bidrag til laget/spillet.

Jeg vet at man ikke skal stole på VG, men les referatet fra dagens kamp. Sjekk gjerne også spillerbørsen. Jeg er enig med vurderingene. Ikke nødvendigvis enig i hvor gode våre beste var (vi hadde mye flaks), men den innbyrdes forskjellen er jeg enig i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk-Molde 19/8
×
×
  • Opprett ny...