Gå til innhold

Kamptråd : Haugesund - Stabæk søn 26 august 18:00


dirtyharry
 Del

Anbefalte innlegg


Tar vi endelig årets første borteseier ? Snur det endelig for Ohi etter 7 smulteringer ? Fortsetter Keita med "Lumanza"-assists ? Fortsetter "Karusell-Moussa" ? Forsetter Vadim som helt sjef !? Unngår vi defensive dødballmål ? Stopper vi skudda til Stølås ? Stopper vi Akintola og kommer vi forbi Karamoko ?


Haugesund står med 2 tap (Molde 0-1 og Rosenborg1-2) 2 uavgjordt (Sarp og Lsk) og 5 seiere (4 et-målsseiere) hjemme. Alltid jevne kamper på Haugesund Stadion mao.




Endret av dirtyharry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan pleier Haugesund å spille? Tror ikke jeg har sett noen kamper fra dem i år, og ikke mye snakk om dem heller. Regner med at de er et veldig annerledes lag fra Molde og Rosenborg, og at vi ikke kan forvente en lett match. Det er vell en grunn til at de ligger der de ligger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grunner til at jeg er optimist:
Vi er i relativt god form
Forsvaret henger bedre sammen enn før
Kontringene våre er livsfarlige

Grunner til at jeg er pessimist:
Vi har elendig statistikk på denne banen
Haugesund prøver ikke å styre kamper på samme måte som Molde og Rosenborg gjorde. Vi får definitivt mindre rom å kontre i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gjelder å gi bort null dødballer i farlig posisjon. Da har vi en sjanse.

 

Det snakkes om at vi var bunnsolide defensivt i kampen mot Molde. Det er greit å være mest mulig positiv, men det er kanskje å ta i "litt" for mye? Jeg håper spillerne har bena mer på bakken og satser på hard jobbing og ytterlig forbedring.

Uansett - jeg tar turen og har trua!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er den tøffeste bortekampen vi har igjen slik jeg ser på det i terminlisten. Ekstremt pessimistisk, rett og slett fordi Haugesund passer oss dårlig. Men kanskje kan Henning motbevise det med sin nye organisering.

 

Forventer 0 poeng, men håper på solid innsats av guttene. Det er ikke umulig å snike med seg poeng i den formen vi har vist de siste kampene.

 

Tipper vi starter som i forrige kamp? Hvis det er noen forandringer vil jeg tippe at f.eks. Hou Sæther tar plassen til Vetlesen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De ligger ganske lavt og kommer raskt etter på kontringer, stopper man kontringen er man fort gjennom to ledd gratis. Stopperne deres er svære og gode, men fortsetter Boli og Ohi med å binde opp og stikke som de har gjort i det siste slurver duoen deres bak der ganske ofte - som på det første målet vårt mot dem på Nadderud. Vi står for deres eneste tap de siste 8 kampene og jeg har egentlig trua på at vi slår dem i Haugesund og. På Nadderud tapte vi vel sjansestatistikken, mens Haugesund har tapt sjansestatistikken de siste tre kampene, men likevel fått 7 poeng.

Haugesund dominerer heller ikke like mye hjemme som de har gjort tidligere år. Får vi det første målet mot dem tror jeg vi kan sette på cruisekontroll i bakrommet deres. Slipper vi inn det første får vi håpe på uavgjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi putter Hernandez på høyrevingen og Hanche på høyreback. Ellers kan resten starte som sist. Vetlesen slet hjemme mot Molde, og alt tilsier at han kommer til å slite enda mer borte mot Haugesund som spiller direkte og med mye fysikk og fart.

 

Evt. fortsetter Hernandez på høyreback og Brynhildsen kommer inn på høyre. Brynhildsen har vist god form og sammen med Njie har vi to veldig driblesterke kanter som vil skape trøbbel for ethvert lag i Eliteserien. Spørsmålet er om det vil svekke oss for mye defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi putter Hernandez på høyrevingen og Hanche på høyreback. Ellers kan resten starte som sist. Vetlesen slet hjemme mot Molde, og alt tilsier at han kommer til å slite enda mer borte mot Haugesund som spiller direkte og med mye fysikk og fart.

 

Evt. fortsetter Hernandez på høyreback og Brynhildsen kommer inn på høyre. Brynhildsen har vist god form og sammen med Njie har vi to veldig driblesterke kanter som vil skape trøbbel for ethvert lag i Eliteserien. Spørsmålet er om det vil svekke oss for mye defensivt.

 

 

Huff nei, håper vi slipper å se Hanche på banen fremover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Håper vi putter Hernandez på høyrevingen og Hanche på høyreback. Ellers kan resten starte som sist. Vetlesen slet hjemme mot Molde, og alt tilsier at han kommer til å slite enda mer borte mot Haugesund som spiller direkte og med mye fysikk og fart.

 

Evt. fortsetter Hernandez på høyreback og Brynhildsen kommer inn på høyre. Brynhildsen har vist god form og sammen med Njie har vi to veldig driblesterke kanter som vil skape trøbbel for ethvert lag i Eliteserien. Spørsmålet er om det vil svekke oss for mye defensivt.

 

 

Huff nei, håper vi slipper å se Hanche på banen fremover.

 

He he, skjønner veldig godt hvorfor du mener det. Jeg var litt usikker selv, men har vi virkelig avskrevet han? Hvis vi ikke tørr å bruke han når vi har sjansen risikerer vi å miste det som hvertfall ifjor ble sett på som et kjempetalent.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Håper vi putter Hernandez på høyrevingen og Hanche på høyreback. Ellers kan resten starte som sist. Vetlesen slet hjemme mot Molde, og alt tilsier at han kommer til å slite enda mer borte mot Haugesund som spiller direkte og med mye fysikk og fart.

 

Evt. fortsetter Hernandez på høyreback og Brynhildsen kommer inn på høyre. Brynhildsen har vist god form og sammen med Njie har vi to veldig driblesterke kanter som vil skape trøbbel for ethvert lag i Eliteserien. Spørsmålet er om det vil svekke oss for mye defensivt.

 

 

Huff nei, håper vi slipper å se Hanche på banen fremover.

 

He he, skjønner veldig godt hvorfor du mener det. Jeg var litt usikker selv, men har vi virkelig avskrevet han? Hvis vi ikke tørr å bruke han når vi har sjansen risikerer vi å miste det som hvertfall ifjor ble sett på som et kjempetalent.

 

Hanche har vi sjangsa med nok i år og det har kosta.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


He he, skjønner veldig godt hvorfor du mener det. Jeg var litt usikker selv, men har vi virkelig avskrevet han? Hvis vi ikke tørr å bruke han når vi har sjansen risikerer vi å miste det som hvertfall ifjor ble sett på som et kjempetalent.

Tror ingen har avskrevet ham, men er vel ingen tvil om at han helst bør bygge opp selvtilliten på 2.laget en stund fremover. Ellers er vel Haugesund borte normalt en vanskeligere motstander for Stabæk enn RBK borte og Molde hjemme. Blir en skikkelig test for laget. Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi putter Hernandez på høyrevingen og Hanche på høyreback. Ellers kan resten starte som sist. Vetlesen slet hjemme mot Molde, og alt tilsier at han kommer til å slite enda mer borte mot Haugesund som spiller direkte og med mye fysikk og fart.

 

Evt. fortsetter Hernandez på høyreback og Brynhildsen kommer inn på høyre. Brynhildsen har vist god form og sammen med Njie har vi to veldig driblesterke kanter som vil skape trøbbel for ethvert lag i Eliteserien. Spørsmålet er om det vil svekke oss for mye defensivt.

Vi bør nok finne en erstatter for Hugo som er veldig temposvak og det blir så veldig synlig i en kantrolle. Behold Hernandez på backen så får man heller vurdere Brynhildsen eller Gyassi en omgang hver på kanten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er jo ikke sånn at vi MÅ han en som er temposterk på høyre, ser ikke noe galt i at Hugo får prøve seg der noen kamper til. Selv om det er en vant posisjon for ham på landslaget er det jo uvant i et Stabæk-lag hvor han alltid har spilt sentralt. Slik jeg ser det gjør dette at vi kan variere måten å angripe på mye mer, med forskjellige kvaliteter på hver kant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes først og fremst det var arbeidskapasiteten hans som var et problem mot Molde og at han virket sliten. Med tanke på at han spilte EM mens resten hadde ferie så tror jeg han har godt av å hvile en kamp uansett

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Deilig med sånne luksusproblemdiskusjoner

Problemet som diskuteres er vel om Hugo er så sliten at han bør hviles. Kan ikke helt se luksusen i det.

Jeg har forstått det som om vi diskuterer hvorvidt Hugo bør spille kant mot FKH. Og nå har vi plutselig veldig mange alternativer ... jeg kunne får egen del godt tenkt meg Hugo tilbake sentralt i par med Keita (se om det kan funke like godt som med Lumanza), og Gyasi eller Filip på kant. Men det haster ikke. Hugo kan godt få hvile mot fysiske FKH, så Tobbe får fortsette den gode trenden ... og nå har jeg ikke engang nevnt spillere som Ola, Emil, Roland eller John
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugesund away er alltid tøff. De er veldig sterke hjemme, men det er en positiv ting. Vi kommer fra poeng på Lerkendal og en fantastisk seier mot Molde nå sist. Tidspunktet for å møte Haugesund nå passer meget godt. Dersom vi hadde møtt dem borte tidlig i sesongen så hadde jeg forventet 0 poeng. Nå ser det ut som Berg har fått skikk på gutta, og jeg anser muligheten for poeng som stor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir en tøff kamp, det blir ikke som å spille mot Molde og Rbk, som angriper og vil styre kampene og vi kunne kontre som er vår styrke. Haugesund holder mer igjen i presset for å unngå kontringer imot. Men vi skal fortsatt spille på styrkene våre, kontringer kommer vi til å få. Tolmodighet, tempo og presisjon blir viktig. Å unngå de jævla defensive dødballene !


Sandberg

Hernandez - Vadim - Granli - Jeppe

Filip - Keita - Tobbe - Moussa

Ohi

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler det er mange som vil ha Valencic rett inn på laget. Har noen sett nok av han egentlig til at det kan forsvares? Hadde han vært outstanding god regner jeg med at han hadde fått spilletid mot Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler det er mange som vil ha Valencic rett inn på laget. Har noen sett nok av han egentlig til at det kan forsvares? Hadde han vært outstanding god regner jeg med at han hadde fått spilletid mot Molde.

Jeg tror han er holdt igjen, for å slippe å starte med to debutanter på midten. Sentralt midt var en prioritering. Det jeg har sett av ham på trening så hadde ikke gjordt noe dårligere jobb en ola eller hugo på den posisjonen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler det er mange som vil ha Valencic rett inn på laget. Har noen sett nok av han egentlig til at det kan forsvares? Hadde han vært outstanding god regner jeg med at han hadde fått spilletid mot Molde.

Han nye til RBK er jo tilsynelatende knallgod, så da er sikkert Valencic det også 🤗😝 Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Føler det er mange som vil ha Valencic rett inn på laget. Har noen sett nok av han egentlig til at det kan forsvares? Hadde han vært outstanding god regner jeg med at han hadde fått spilletid mot Molde.

Jeg tror han er holdt igjen, for å slippe å starte med to debutanter på midten. Sentralt midt var en prioritering. Det jeg har sett av ham på trening så hadde ikke gjordt noe dårligere jobb en ola eller hugo på den posisjonen.

Om han ikke gjør noen bedre jobb enn Hugo eller Ola, ser jeg heller en av de..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Haugesund er et sterkt fysisk lag som jakter ball over hele banen. Tror ikke vi får mye rom på midtbanen, men de etterlater seg alltid en del bakrom. De har flere gode langskyttere. Mest kjent er slegga til Stølås - så tror keeper får noe å bryne seg på. Stølås må blokkeres og passes godt på. Enga lot han stå alene på rundt 20 meter, skrå vinkel og han banket ballen langs bakken rett i mål. Det er ikke lett å finne noe klart system hos Haugesund. Jostein Grindhaug sa da han var trener (han er nå sportsjef) - "Folk er så opptatt av om vi spiller 4-4-2 eller med en spiss og tre bak. Vi holder ikke på sånn i Haugesund - jeg sier bare til gutta før kamp - BARE PEIS PÅ....! "

 

 

(PS! Dette blir mitt siste innlegg på Forumet - takk til alle som har liket meningene mine og også takk til alle som sagt imot meg og skapt diskusjon. Jeg flytter til utlandet med jobb og er ikke tilbake før ny stadion er ferdig. Kommer alltid til å være supporter - men vil ikke mene noe om ting når jeg ikke følger ordentlig med.)

Du vil bli savnet ... men du har ikke vurdert et Eurosport Player abonnement med vpn da? Bare du fått sett kampene så er det vel ingen grunn til at du skal slutte med å dele dine innsikter og analyser her?
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Avsporing av tråden, men.. Nye EU-regler åpner for at et abonnement i hjemlandet kan brukes også i EU. Det virker ikke som om tjenestene er pålagt å støtte dette, så om Eurosport bevisst bare ønsker å sende Eliteserien i Norge, så tror jeg de kan det. Get virker nå å ha åpnet for at alle programmer man ser i appen deres kan sees i EU. (Før var mye sport blokkert når man var i utlandet).

 

Men dette avhenger jo selvsagt av at "utlandet" er et sted i EU :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette blir en tøff kamp, det blir ikke som å spille mot Molde og Rbk, som angriper og vil styre kampene og vi kunne kontre som er vår styrke. Haugesund holder mer igjen i presset for å unngå kontringer imot. Men vi skal fortsatt spille på styrkene våre, kontringer kommer vi til å få. Tolmodighet, tempo og presisjon blir viktig. Å unngå de jævla defensive dødballene !

 

 

Sandberg

 

Hernandez - Vadim - Granli - Jeppe

 

Filip - Keita - Tobbe - Moussa

 

Ohi

 

Boli

 

 

Synes ikke Boli bør være alene på topp i denne kampen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd : Haugesund - Stabæk søn 26 august 18:00
×
×
  • Opprett ny...