Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Sandefjord


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Minnet litt om Viking-kampen ifjor dette. Utligning mot jumbo-laget helt på overtid.

 

 

Flott at han turte å legge til den ekstra tiden han sandefjord fjompen lå og rulla

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får garantert supporterpolitiet på nakken nå, men:

Ja, selvfølgelig blir det ene poenget trolig livsviktig. Og jeg har faktisk litt tro på poeng i Tromsø, og dit skal jeg.

Men jeg føler ingen anger og ingen skam over at jeg gikk fra Nadderud rett etter 2-3-målet i dag.

Sist jeg gjorde noe sånt, var mot LSK i 2011. Da kom angeren og skamfølelsen på fullt nivå i samme øyeblikk som bussen kjørte ut på Snarøyaveien. Det var en klubb i en desperat situasjon, med et lag som prøvde å starte på nytt med en rekke nye spillere etter mange år med stabilitet. De prøvde å spille en litt naiv variant av klassisk Stabæk-fotball, og ble hardt straffet for det. Klart de trengte meg der.

Men nå...vi klarte ett poeng hjemme mot et lag som nesten har rykka ned allerede. Have a fucking medal. Vi har brukt Gud vet hvor mye penger på å bytte hovedtrener, til en som visstnok skulle stramme opp forsvarsspillet vårt. En sommerpause og to måneder senere gjør vi nøyaktig de samme defensive feilene som før. I Stabækhistorien tipper jeg dette blir kjent som de forhastede beslutningenes år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Det var da voldsomt til svartmaling da. Greit nok, vi gjør en ræva kamp og sikrer så vidt 1 poeng mot laget på 16 plass, men det er fortsatt masse kamper igjen, og vi har ikke rykka ned enda.

Så du synes dette var bra mot bunnlaget?
Tror du må lese innlegget engang til...

Innlegget er totalt selvmotsigende. Hvordan kan man svartmale noe en selv klassifiserer som rævva?

 

Hvor skrev jeg at jeg synes denne kampen var bra? Jeg skrev at vi gjør en ræva kamp. Men jeg svartmaler ikke hele sesongen av den grunn. Det er fortsatt kamper igjen, og mange poeng å spille for. Jeg tror fortsatt vi kan klare å holde plassen i Eliteserien :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får garantert supporterpolitiet på nakken nå, men:

Ja, selvfølgelig blir det ene poenget trolig livsviktig. Og jeg har faktisk litt tro på poeng i Tromsø, og dit skal jeg.

Men jeg føler ingen anger og ingen skam over at jeg gikk fra Nadderud rett etter 2-3-målet i dag.

Sist jeg gjorde noe sånt, var mot LSK i 2011. Da kom angeren og skamfølelsen på fullt nivå i samme øyeblikk som bussen kjørte ut på Snarøyaveien. Det var en klubb i en desperat situasjon, med et lag som prøvde å starte på nytt med en rekke nye spillere etter mange år med stabilitet. De prøvde å spille en litt naiv variant av klassisk Stabæk-fotball, og ble hardt straffet for det. Klart de trengte meg der.

Men nå...vi klarte ett poeng hjemme mot et lag som nesten har rykka ned allerede. Have a fucking medal. Vi har brukt Gud vet hvor mye penger på å bytte hovedtrener, til en som visstnok skulle stramme opp forsvarsspillet vårt. En sommerpause og to måneder senere gjør vi nøyaktig de samme defensive feilene som før. I Stabækhistorien tipper jeg dette blir kjent som de forhastede beslutningenes år.

Hvis ikke Berg får til det defensive,og resultater snart , så vil stabækfansen heller se teknisk flott fotball enn å pumpe langballer opp til liten nytte. men jeg gir det noen kamper til.

 

demidovs skade er ingen unnskyldning, men forklaring. bohinen viser prov, men er muligens litt veik. bjrøkeeiet synes jeg det går altfor tregt med. vil mye heller ha hugo der, for jeg synes ikke tobbe bruker fysikkken sin noe særlig. sæter bør være ferdig nå. filip for alle pengene.

 

synes hernandez rotet mye. ohi både og, men han trenger et mål. boli er kongen, selvom straffer er noe vi har hatt problemer med i lang tid. Per Sandberg i målet trenger en konkurrent. Skulle gjerne hatt sayouba der i bakhånd.

 

all ære til at vi ikke gir opp i en møkkakamp og kommer tilbake 2 ganger. kanskje dette er litt berg-ånd over det hele.

 

njie scoret et pent mål, men han fomler så utrolig mye med ballen i avgjørende situasjoner offensivt at jeg av og til begynner å lure.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Får garantert supporterpolitiet på nakken nå, men:

Ja, selvfølgelig blir det ene poenget trolig livsviktig. Og jeg har faktisk litt tro på poeng i Tromsø, og dit skal jeg.

Men jeg føler ingen anger og ingen skam over at jeg gikk fra Nadderud rett etter 2-3-målet i dag.

Sist jeg gjorde noe sånt, var mot LSK i 2011. Da kom angeren og skamfølelsen på fullt nivå i samme øyeblikk som bussen kjørte ut på Snarøyaveien. Det var en klubb i en desperat situasjon, med et lag som prøvde å starte på nytt med en rekke nye spillere etter mange år med stabilitet. De prøvde å spille en litt naiv variant av klassisk Stabæk-fotball, og ble hardt straffet for det. Klart de trengte meg der.

Men nå...vi klarte ett poeng hjemme mot et lag som nesten har rykka ned allerede. Have a fucking medal. Vi har brukt Gud vet hvor mye penger på å bytte hovedtrener, til en som visstnok skulle stramme opp forsvarsspillet vårt. En sommerpause og to måneder senere gjør vi nøyaktig de samme defensive feilene som før. I Stabækhistorien tipper jeg dette blir kjent som de forhastede beslutningenes år.

Med målet har du sikkert fått den straffen du trengte, men kom igjen a. Hva skulle du rekke? Jeg så på Godset - Tromsø tidligere idag og det er rett og slett flaut å se alle som går på 2-4-skåringen til Godset. Jeg skjønner at de gjør det, men fyfaen så dumt det ser ut og fyfaen for et ræva signal man sender til spillerne på banen. Når de ikke møter opp vil jeg ihvertfall at vi gir dem dårlig samvittighet for at vi gidder å møte opp.

 

Nå er jeg generelt over middels sur på kampen og jeg vet hvor mye du har stilt opp så jeg håper og regner med at det preller av. Poenget er vel egentlig det samme som med synging. Det er lettere å synge hvis sidemannen gjør det - det er lettere å gå hvis sidemannen gjør det.

 

Edit: og ja, jeg er skamfull for at jeg ikke skriver det på banen hjem fra kamp.

Endret av s-simen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så veldig forhastet var vel ikke beslutningen om å bytte trener. Vi slapp inn 3795 mål i fjor, og 99% skyldtes elendig defensiv organisering. Det bedret seg overhode ikke i år, og det førte til at Toni måtte gå. Hadde vi gjort dette trenerbyttet før årets sesong, tror jeg plassen hadde vært sikret allerede. Husk at Berg har relativt mye drit å rydde opp i etter forgjengeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan knapt huske en kamp med to så dårlige lag og dommertrio. Og hva var greia med langballene i denne kampen? Manglet total bevegelse i denne kampen, sett bort fra Boli som virkelig stod på. Var vel både plusser og minuser for Valencic, men alt i alt et ganske positivt innhopp med en assist og noen andre bra pasninger. Hvis ikke han, Vetlesen, Brynhildsen, Bohinen eller Gyasi starter i stedet for Hou Sæther neste kamp, skjønner jeg ingenting.

 

Trodde Sandefjord skulle bli litt mer sympatiske uten Kastrati, men det laget er rett og slett patetiske over hele linja...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Det var da voldsomt til svartmaling da. Greit nok, vi gjør en ræva kamp og sikrer så vidt 1 poeng mot laget på 16 plass, men det er fortsatt masse kamper igjen, og vi har ikke rykka ned enda.

Så du synes dette var bra mot bunnlaget?
Tror du må lese innlegget engang til...

Innlegget er totalt selvmotsigende. Hvordan kan man svartmale noe en selv klassifiserer som rævva?

Det er da ingen selvmosigelse? Svartmalingen går på kommentarer om at vi rykket ned i dag, og det påpekes at det er mange (9) kamper igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Det var da voldsomt til svartmaling da. Greit nok, vi gjør en ræva kamp og sikrer så vidt 1 poeng mot laget på 16 plass, men det er fortsatt masse kamper igjen, og vi har ikke rykka ned enda.

Så du synes dette var bra mot bunnlaget?
Tror du må lese innlegget engang til...

Innlegget er totalt selvmotsigende. Hvordan kan man svartmale noe en selv klassifiserer som rævva?

Det er da ingen selvmosigelse? Svartmalingen går på kommentarer om at vi rykket ned i dag, og det påpekes at det er mange (9) kamper igjen.

 

Takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cifuentes sa etter kampen at dommeren var dårlig og uforståelig at det ble lagt til 8 minutter. Det er uforståelig å si noe så idiotisk når ditt lag sparker inn ballen, keeper detter når det er blåst frispark og stadig drøying. Ingen kommer til å savne Sandefjord i Eliteserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud det var lite eliteserienivå utpå der. Dårlig dommer, elendig Stabækforsvar og en stinkende søppelhaug av et bortelag.

 

Vi er så dårlige i år at vi helt klart burde rykke ned, men kan bli berget av at noen andre (Start, Sandefjord, LSK) er enda dårligere.

 

Takk og pris at vi har fått inn Demidov. Hanche og endel av de andre spillerne våre trenger jo faen meg psykolog. Det er helt vilt at man kan falle så langt ned fra toppnivået sitt bare ved hjelp av negative tanker.

 

 

Var dette årsverste på hjemmebane?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En grusom kamp. Hernandez var ok, midtbanen en katastrofe. Det hjalp med Vetlesen inn. Første målet i mot er utiglivlig - Jeppe starter alt for sent og så å stopper han å vifte for at ballen er ute - det er utilgivelig. Og det kan umulig ha vært planen å gi fra seg alt intiativ etter at vi gikk opp i 1-0? Sandefjord kjemper for livet sånn sett er det en vrien kamp, men vi må prestere bedre om vi skal holde oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har fått summet meg litt nå. Vi tar inn ett poeng på godset i bunnkampen. Godsets tap er vel enda verre enn vår uavgjort idag. Vi holder Sandefjord på avstand i en sekspoengskamp.

 

Start tapte mot Odd sist og skal ut i en tøff bortekamp mot Kristiansund som slo Sarpsborg borte sist.

 

Lillestrøm spiller hjemme mot VIF og der kan alt skje i hatkampen.

 

Litt mer positiv nå. Boli bøtter inn mål. La han spille spiss og skadefri en hel sesong.

 

Lukter nesten litt kvalikk av dette. Hvis vi ser på tabellen rundt oss nå.

Sammenlignet med i fjor tok vi ett poeng mot Sandefjord totalt. I år tok vi to. Forbedring. Et lag vi sliter mot, og som har fått en oppsving i det siste med et par gode signeringer og vant mot tromsø nylig. Håper de kan ødelegge mer for lagene rundt oss utover.

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Får garantert supporterpolitiet på nakken nå, men:

Ja, selvfølgelig blir det ene poenget trolig livsviktig. Og jeg har faktisk litt tro på poeng i Tromsø, og dit skal jeg.

Men jeg føler ingen anger og ingen skam over at jeg gikk fra Nadderud rett etter 2-3-målet i dag.

Sist jeg gjorde noe sånt, var mot LSK i 2011. Da kom angeren og skamfølelsen på fullt nivå i samme øyeblikk som bussen kjørte ut på Snarøyaveien. Det var en klubb i en desperat situasjon, med et lag som prøvde å starte på nytt med en rekke nye spillere etter mange år med stabilitet. De prøvde å spille en litt naiv variant av klassisk Stabæk-fotball, og ble hardt straffet for det. Klart de trengte meg der.

Men nå...vi klarte ett poeng hjemme mot et lag som nesten har rykka ned allerede. Have a fucking medal. Vi har brukt Gud vet hvor mye penger på å bytte hovedtrener, til en som visstnok skulle stramme opp forsvarsspillet vårt. En sommerpause og to måneder senere gjør vi nøyaktig de samme defensive feilene som før. I Stabækhistorien tipper jeg dette blir kjent som de forhastede beslutningenes år.

Hvis ikke Berg får til det defensive,og resultater snart , så vil stabækfansen heller se teknisk flott fotball enn å pumpe langballer opp til liten nytte. men jeg gir det noen kamper til.

 

demidovs skade er ingen unnskyldning, men forklaring. bohinen viser prov, men er muligens litt veik. bjrøkeeiet synes jeg det går altfor tregt med. vil mye heller ha hugo der, for jeg synes ikke tobbe bruker fysikkken sin noe særlig. sæter bør være ferdig nå. filip for alle pengene.

 

synes hernandez rotet mye. ohi både og, men han trenger et mål. boli er kongen, selvom straffer er noe vi har hatt problemer med i lang tid. Per Sandberg i målet trenger en konkurrent. Skulle gjerne hatt sayouba der i bakhånd.

 

all ære til at vi ikke gir opp i en møkkakamp og kommer tilbake 2 ganger. kanskje dette er litt berg-ånd over det hele.

 

njie scoret et pent mål, men han fomler så utrolig mye med ballen i avgjørende situasjoner offensivt at jeg av og til begynner å lure.

 

n

Tror det hadde gått enda verre med PER Sandberg i målet, tror ikke han bør konkurrere med Marcus

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har fått summet meg litt nå. Vi tar inn ett poeng på godset i bunnkampen. Godsets tap er vel enda verre enn vår uavgjort idag. Vi holder Sandefjord på avstand i en sekspoengskamp.

 

Start tapte mot Odd sist og skal ut i en tøff bortekamp mot Kristiansund som slo Sarpsborg borte sist.

 

Lillestrøm spiller hjemme mot VIF og der kan alt skje i hatkampen.

 

Litt mer positiv nå. Boli bøtter inn mål. La han spille spiss og skadefri en hel sesong.

 

Lukter nesten litt kvalikk av dette. Hvis vi ser på tabellen rundt oss nå.

Sammenlignet med i fjor tok vi ett poeng mot Sandefjord totalt. I år tok vi to. Forbedring. Et lag vi sliter mot, og som har fått en oppsving i det siste med et par gode signeringer og vant mot tromsø nylig. Håper de kan ødelegge mer for lagene rundt oss utover.

Bra veigarP!😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet det er hakk i plata, men det er ubegripelig at vi ikke forsterket forsvar og def midt i vinduet. Unggutta våre bak blir helt sikkert bra på sikt, men nå er de langt unna nivå messig. Håper Demidov er raskt tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En helt forferdelig dårlig kamp. Midtbanen var ikke med verken offensivt eller defensivt. Lett å se at Bohinen har gode ferdigheter, men han finner ikke helt sin rolle. Børkeeiet har en liten down etter en god start på førstelaget, Hou Sæter er helt ute av det.

 

Vi hadde ikke fortjent å vinne, men alle tre målene Sandefjord scoret var alt for enkle og tilbake til gamle synder. Men ballen var da vitterlig ute før det første målet? Hanche involvert i begge de to andre... noen som vet noe om skadeomfanget til Demidov?

 

Boli er fantastisk om dagen. Men en straffeskytter har jeg vel aldri tenkt på han som.

 

Kampen var tragisk, men jeg har ikke mistet troen på resten av sesongen. Utligningen betydde mer enn 1 poeng, en slik avslutning på kampen er en skikkelig energiboost sammenlignet med å tape 3-2 etter straffebom.

 

Men for at jeg skal beholde troen må det gjøres endringer med midtbanen og spillet. Du så med en gang Vetlesen kom inn både i dag og mot Haugesund at han bringer med seg energi, tempo og fremoverrettet kreativt spill. Han må spille. Spiller vi med moussa - Vetlesen - Keita - Valencic fremover får jeg litt mer troa. Det er en midtbane som kan styre kamper.

 

Og så må Demidov bli frisk igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En helt forferdelig dårlig kamp. Midtbanen var ikke med verken offensivt eller defensivt. Lett å se at Bohinen har gode ferdigheter, men han finner ikke helt sin rolle. Børkeeiet har en liten down etter en god start på førstelaget, Hou Sæter er helt ute av det.

 

Vi hadde ikke fortjent å vinne, men alle tre målene Sandefjord scoret var alt for enkle og tilbake til gamle synder. Men ballen var da vitterlig ute før det første målet? Hanche involvert i begge de to andre... noen som vet noe om skadeomfanget til Demidov?

 

Boli er fantastisk om dagen. Men en straffeskytter har jeg vel aldri tenkt på han som.

 

Kampen var tragisk, men jeg har ikke mistet troen på resten av sesongen. Utligningen betydde mer enn 1 poeng, en slik avslutning på kampen er en skikkelig energiboost sammenlignet med å tape 3-2 etter straffebom.

 

Men for at jeg skal beholde troen må det gjøres endringer med midtbanen og spillet. Du så med en gang Vetlesen kom inn både i dag og mot Haugesund at han bringer med seg energi, tempo og fremoverrettet kreativt spill. Han må spille. Spiller vi med moussa - Vetlesen - Keita - Valencic fremover får jeg litt mer troa. Det er en midtbane som kan styre kamper.

 

Og så må Demidov bli frisk igjen!

Helt enig at midtbanen bør bestå av Moussa - Vetlesen - Keita - Valencic. I tillegg er det svært viktig at Demidov blir klar til kampene i høst. Ohi må komme i form igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg stiller meg en del spørsmål etter dagens kamp:

 

1. Det mangler mye i forsvaret. Fellah som alle visste var Sandfjords beste får gå helt alene upresset da han skårer

 

2. Hvorfor tok ikke HB ut Hou Sæter tidligere ?

 

3. Hvorfor har ikke HB lært gutta å sette mur ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at kampen får terningkast fem i VG. Og jeg antar at det med terningkast ikke menes at det settes helt tilfeldig (som ved for eksempel et terningkast), men at skalaen går til 6. Det forteller jo mye om at det er underholdningsverdi (mange mål spesielt sent mål) og ikke kvalitet (dette var fort Eliteseriens to dårligste lag denne helga) som teller. Det skal jeg prøve å huske til neste gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at kampen får terningkast fem i VG. Og jeg antar at det med terningkast ikke menes at det settes helt tilfeldig (som ved for eksempel et terningkast), men at skalaen går til 6. Det forteller jo mye om at det er underholdningsverdi (mange mål spesielt sent mål) og ikke kvalitet (dette var fort Eliteseriens to dårligste lag denne helga) som teller. Det skal jeg prøve å huske til neste gang.

Det var jo en spennende kamp på godt og mest ondt. Har sett reprisene nå og ballen var klart over dødlinja.

Det var ikke straffe og muren var krisedårlig satt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig hvis den var over og linjemann ikke så det, han stod jo perfekt plassert. Jeg satt bak på tribunen og var nesten sikker på at ballen var ute, men siden linjemann stod så bra plassert lot jeg tvilen komme ham til gode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Straffen vi får er soleklar. TV2 viste situasjonen, og det tok flere runder med å spole tilbake før jeg så den. Mens ballen er et annet sted, prøver Ohi å løpe seg løs i feltet. En sandefjordspiller tar godt grep i drakta. For å bruke begrepet fra Marseille: drakta står som et flagg ut bak han. Og som i Marseille så står dommeren i en posisjon tilnærmet 90 grader, så han ser det veldig, veldig tydelig.

 

Kanskje var det klønete av Sandefjord. Ohi ville ha løpt seg helt fri, men ville neppe fått ballen. (Valencic (?) holdt akkurat på å skyte selv.) Men å holde så grovt i drakta er ikke lov, enten om spilleren har ballen eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uff for en nervepirrende kamp, vi er fortsatt langt under pari og ikke minst langt under det jeg forventer!

 

- Etter dagens kamp synes jeg uansett vi kan trekke frem evnen til å komme tilbake etter å ha ligget under, ikke bare èn, men to ganger! Tidligere har vi klappet sammen som ett korthus i nordavind, og gitt opp hele kampen!

 

- Boli har funnet tilbake til selvtilitten, og viser prov på noe stort på gang! Godt å ha en spiss som putter på bestilling igjen.

 

- Dagens dommer synes jeg faktisk (ser flere uenige over) var jevnt over god, med noen unntak!

Deilig med en dommer som slår ned på skittent spill, skuespill og dirty tricks! Synes dog Johansens takling av Boli tidlig i 2 omgang var på grensen til oransje, kanskje også rødt!

Linjemannen derimot, møkk dårlig og Saggi passet mye bedre som 4 dommer, enn å løpe utpå gresset med fløyte!

 

Nå må guttene fort opp på hesten, brette opp ermene og få frem en killer i seg! Så slår vi hardt tilbake neste match!

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Soleklar straffe. Digg at dommeren tørr å dømme på det. Han holdt han jo rundt han 2 ganger i tillegg til å dra i drakta. Drillo hadde vært helt enig, han klager på holding i feltet i alle kamper han kommenterer.

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Sandefjord
×
×
  • Opprett ny...