Gå til innhold

1998-2008-2018


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Skal vi la Ranheim få mer enn trekvart sesong før vi konkluderer med at de har en modell som er bærekraftig for å holde seg i Tippeligaen? Det er f.eks. kun LSK som har tatt færre poeng de siste syv rundene. Jeg er veldig spent på å se hvordan de klarer seg hvis de får en normal start på sesongen, og ikke blir undervurdert av alle motstandere på våren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berg og dal reisen har mye med økonomi å gjøre, men akkurat Ranheim viser at det går an å lykkes med små midler

Jajo, men jeg funderer på om vi ikke forsterker berg og dalbanen og de økonomiske utfordringene med alle de kortsiktige løsningene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi la Ranheim få mer enn trekvart sesong før vi konkluderer med at de har en modell som er bærekraftig for å holde seg i Tippeligaen? Det er f.eks. kun LSK som har tatt færre poeng de siste syv rundene. Jeg er veldig spent på å se hvordan de klarer seg hvis de får en normal start på sesongen, og ikke blir undervurdert av alle motstandere på våren.

 

Takk.

 

Det mangler ikke av lag i Norge som har sjokkert på denne måten tidligere. Vi har vært blant dem. De fleste av dem faller ifra etter en eller to sesonger med voldsom overprestasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jajo, men jeg funderer på om vi ikke forsterker berg og dalbanen og de økonomiske utfordringene med alle de kortsiktige løsningene...

 

De langsiktige heter Steinar Strømnes og Agon Mehmeti. Ja til flere gode spillere! Gjerne så gode at vi ikke har midler til å hente dem permanent. Eller etterlyser du at vi skal kjøpe oss mer gammel moro?

 

(Hva var egentlig kritikken av sommervinduet i innlegget før? Kritikk av at vi satser på Akademiet når det kniper (slår meg som ganske langsiktig), eller kritikk for at vi ikke hentet tilbake Thorsby på en fireårskontrakt?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjør de det? Eller er de bare ytterligere eksempler på dårlig håndtverk fra IA?

 

Kritikken er kun en videreføring av det jeg sa før vinduet stengte. Vi var i behov av å tilføre midtbanen rutine og defensive kvaliteter, samt at jeg også påpekte at en ny spiller sannsynligvis ikke var tilstrekkelig. Dersom det stemmer at vi nå må hive innpå en 17åring uten Eliteserie-erfaring i en avgjørende kamp, er det kun en bekreftelse på at kritikken var og er berettiget.

 

Det å hive en ung spiller rett utpå dypt vann er ikke god talentutvikling. Det kan være at Askildsen løser dette helt utmerket denne gangen, ingen ting vil være bedre enn det gitt at situasjonen er slik den er. Men situasjonen burde vært unngått med bedre spillerlogistikk over tid.

 

Denne hånd til munn situasjonen fra ett overgangsvindu til det neste er ikke tilfredsstillende, og som jeg skrev over så mener jeg det bidrar til å forsterke volatiliteten i de sportslige og økonomiske resultatene.

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig du vet mer om den økonomiske situasjonen i klubben enn meg. Jeg har forstått det sånn at vi ikke har penger til å hente en spiller vi vet vil forsterke laget, og binde opp lønn for tre år.

 

Hvem som garantert forsterker er ikke godt å si. Hadde vi hatt penger til overs, hadde vi kanskje hentet Ovenstad på 3 år, i stedet for lån?

 

Keita stemplet du som bom før han i det hele tatt spilte for oss, men ser ut til å være et førstevalg hos Berg. Utover risikoen, så synes jeg det ville vært nesten skandaløst å hente en spiller til som vil gå foran Hugo og Tobbe i køen. At spillere som Askildsen da får den ene kampen mens Tobbe er suspendert er helt OK. Kanskje er det det som gjør at han og andre talenter synes en nedslitt brakke på Bekkestua er mer attraktivt enn Intility?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den stor feilen dette overgangsvinduet var nok ikke bare overgangene som uteble, men kjøpet av Valencic. Jeg har fortsatt til gode å se at han er verdt noe som helst.

 

At talentfulle spillere har godt av å komme opp på et A-lag hvor de selv slipper å ta det største ansvaret er vel en no-brainer. Se bare på hvordan Hugo utviklet seg "under Lumanzas vinger" i fjor.

 

Ytterliggere et problem med å basere seg på kjempegode tenåringer er at de (når de en sjelden gang dukker opp) har en tendens til å forsvinne fortere enn eldre kolleger. Hvis du er 26 og holder et godt tippeliganivå, så er du ikke like het på overgangsmarkedet som en 18-åring på samme nivå. Ta Thorsby og Vetlesen som eksempler (det er jo egentlig utrolig at vi fortsatt har sistnevnte i stallen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fotballkultur i både medgang og motgang. LSK har fått et voldsomt løft og selger masse billetter til neste hjemmekamp. Stille på Nadderud, må jo kjøre kampanje ellers blir det like mange på tribunen som holder med VIF..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det hjelper selvfølgelig ikke at det var lørdag og pøser ned, men Stabæk-interessen er nok fortsatt nedadgående i distriktet. Det er veldig synd, og hver gang det skjer blir det vanskeligere å vinne folk tilbake.

I den forbindelse kan vi ta med: jeg rakk ikke å komme meg på Nadderud før en halvtime før kampstart, og fordi styret hadde kommet med en direkte oppfordring om å møte tidlig, var jeg redd for at det ville bli trangt om plassen. Det var helt ubegrunnet. Det var like tynt på feltet som det pleier å være. Unnskyld språket, men hva faen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden, kkh94 skrev:

Det hjelper selvfølgelig ikke at det var lørdag og pøser ned, men Stabæk-interessen er nok fortsatt nedadgående i distriktet. Det er veldig synd, og hver gang det skjer blir det vanskeligere å vinne folk tilbake.

I den forbindelse kan vi ta med: jeg rakk ikke å komme meg på Nadderud før en halvtime før kampstart, og fordi styret hadde kommet med en direkte oppfordring om å møte tidlig, var jeg redd for at det ville bli trangt om plassen. Det var helt ubegrunnet. Det var like tynt på feltet som det pleier å være. Unnskyld språket, men hva faen?

Sorry to say, men den dalende interessen kan Stabæk til en viss grad skylde seg selv for. Klubben har i en lang periode nå kun prioritert topping på Akademiet for barne- og ungdomslagene, og gitt fullstendig blaffen i å gi et tilbud til de nest beste. De har isteden blitt positivt oppfordret til å gå til andre klubber som Snarøya, ØHIL, etc. Slik oppførsel gir lite engasjement og interesse tilbake. Klubben har derfor mistet mange årganger med både spillere og potensielle supportere. Forstår det slik at de ansvarlige har innsett denne tabben, og at det nå også gis et tilbud til breddespillere. Det er bra.

Hjelper heller ikke at vi tar inn en trener som står for en helt annen fotball enn den som klubben alltid har stått for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lørdag klokken 18:00, oppfordring til å møte opp 17:00,  Noen har jobb og familie. Ska man hive seg i bilen å rekke 18:00 så må man parkere milevis unna i tilegg, eller snikparkere i en privat oppkjørsel og krysse fingra. Blir bare stress og mas. Alle bor ikke på Bekkestua som skal til Nadderud selv om klubben tror så.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

1998-2008-2018
×
×
  • Opprett ny...