Gå til innhold

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Åråsen stadion
Dato: 30. september
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Børkeeiet tilbake? Og kan Ola bli frisk snart?

Vi skal inn i herpesens hule. Laget som ikke har tilført norsk fotball noe positivt siden Berlinmuren fortsatt sto, står på motsatt banehalvdel. Taper vi her, sender vi ikke bare oss selv nærmere nedrykk, men vi gir også Lillestrøm akkurat det støtet de trenger for å berge plassen selv og kunne slå på brystet og si at de har vært på øverste nivå i 89 år eller hva faen det er. Drit i at de har vært personifiseringen av middelmådighet i flertallet av disse årene. Drit i at klubben og supporterne fortsatt lever i glansdagene, jfr. "Alle suger kuk i STB"-synginga og bare det faktum at de holdt Arne Erlandsen som trener i nesten to år. Alt som betyr noe er at du kan si at du har vært i Eliteserien lengst, må vite!

Det er ingen kamper i år der seier ville gledet meg enn denne her. Det er ingen kamper i år - selv ikke Rosenborg på Lerkendal - der jeg har hatt mindre tro på seier enn denne her. Statistikken vår i Eliteseriespill på Åråsen viser faktisk småpene 8-8-5, inklusiv seier i Toni Ordinas' første kamp som trener i 2016. Sist vi tapte der i serien var i 2014. Dessverre har vi også et cuptap siden den gang. På Nadderud i våres tok vi sesongens første seier, høyst fortjent, vil jeg påstå. Siden den gang har begge lag bytta trenere - bokstavelig talt. Henning har trent Lillestrøm før, og Jörgen Lennartsson har trent oss før. Hvem er det som drar størst fordel av det? Lillestrøm har to seire, to uavgjorte og tre tap under Jögge, mens vi har 2-3-3 med Henning.

Begge lag kommer fra knappe, men akk så deilige hjemmeseire - vi mot Ranheim, Lillestrøm mot Tromsø. I tillegg skal undulatene møte Bryne i cupen på onsdag.

Da vi slo Lillestrøm i våres, var det fordi vi klarte å vinne akkurat nok dueller til at vårt tekniske og taktiske overtak vant dagen. Lillestrøm under Lennartsson er såvidt jeg har sett litt mindre knokkelorienterte, men siden en full sjimpanse har mer forståelse for fotballtaktikk enn Arne Erlandsen kommer de nok til å møte oss litt smartere denne gangen. Vi skal være klar over at dette neppe er et hjemmelag som er ute etter å åpne i 100 og gi oss masse kontringsrom. Jeg håper vi ikke skal gjøre oss for avhengige av ekstremferdighetene til Boli og Moussa i denne kampen, for det kan bli skjebnesvangert.

Ingen av lagene kan egentlig være fornøyd med uavgjort. Laget som eventuelt taper er i deep, deep, deep shit. Det blir en lang uke.

Kjør debatt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er to kamper i høst jeg gruer meg ekstra mye til, det er denne og mot godset i siste runde!

Dette blir en kamp hvor det mentale blir satt på prøve!

 

Jeg var stor fan av Toni, men tror Bergs fortid og erfaring er ekstremt viktig for oss denne høsten!

Håper på en dommer som tørr blåse på grisespill fra første susende takling fra en i gult, så vi får spille vårt spill!

Da tror jeg lokomotivførerne kommer til å slite med angrepsduoen vår sin fart og teknikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha sett LSK-matchen i går er det absolutt ting å frykte, men også ting som tilsier at vi absolutt har en sjanse på 3 poeng. LSk la seg bakpå mesteparten av kampen, og satset på at de skulle få gunstige brudd mot et balltrillende Tromsø og skape sjanser på overganger. Denne taktikken fungerte ikke så bra i første omgang, men i andre omgang kunne de fort scoret 3 mål på store ballmiss Tromsø hadde midt i banen. Tipper de kommer til å gjøre mye av det samme mot oss. Hurtige angrep etter gjenvinning. Heldigvis suger mange av angrepspillerne deres så selv om de kommer alene med keeper brenner de utrolig mange sjanser. Får håpe dette fortsetter mot oss. Det er vel dessverre unngåelig at vi kommer til å ha noen stygge balltap iløpet av kampen. Derfor blir returløpingen ekstra viktig. Situasjonen som Ranheim scoret 1-2 på kommer til å skje sikkert 3-4 ganger. Vi må også jobbe som faen på andreballene for å ødelegge LSK sine sjanser til kontring.

 

Forsvaret deres er veldig gode i luftrommet, men det stopper der heldigvis. Har Njie og Boli dagen kan dette absolutt bli lekestue hvis vi spiller ballen kjapt langs bakken og i bakrom. Tromsø trillet for mye på tvers og for tregt, slik at LSK hele tiden fikk tid til å parkere bussen og vente på et gunstig brudd. Og avventende innlegg inn i en boks hvor bevegelsen har stoppet opp er det dummeste vi kan gjøre. Men får vi spilt ballen raskt og får LSK-forsvaret til å hele tiden være stressa for bevegelsen bak ryggen deres kan dette bli bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lukter uavgjort herfra til månen. To lag med skulderne over øra som har klare instrukser om å ikke slippe inn mål. Likevel, så elendige som vi er i forsvar, og så gode som vi er forover, så blir det sikkert mål likevel. Jeg tipper 2-2, i en kamp der til og med dommern selv mener han var ræva, og at ingen av de fire straffesparkene var riktig dømt. Våre mål scores av Jeppe og Daniel, begge på mislykka innlegg. LSK setter to av sine fire straffer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde satt større pris på om det var høye odds for det, da lave odds betyr høy sannsynlighet. La oss håpe LSK blir høye på seg selv.

 

Må si jeg frykter denne kampen, blir spennende å så hva slags lag vi stiller. Kanskje på tide å gi Ohi en pause fra start, og se om han er mer tent om han kommer inn som innbytter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde satt større pris på om det var høye odds for det, da lave odds betyr høy sannsynlighet. La oss håpe LSK blir høye på seg selv.

 

Må si jeg frykter denne kampen, blir spennende å så hva slags lag vi stiller. Kanskje på tide å gi Ohi en pause fra start, og se om han er mer tent om han kommer inn som innbytter.

Hehe, blander sannsynlighet og odds her... Oddsen er høy, sannsynligheten lav 🙈

 

De hvilte vel spillere i dag også

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skulle likt å se Aga fra start for Ohi evt kommet inn i 2.omgang. Han bøtter inn med mål på treningen. Spennende spiller

Nja. Ohi kommer nok til å være meget gira på å vise seg frem her. Han sa direkte til meg på flyplassen i Tromsø at han skal krige som aldri før :)
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov gikk av trening i dag i følge Før Runden på Eurosport. HB sier det er usikkert om han kan spille. Noen som var der og kan si noe om resten av laget?

 

Håper å få bekreftet:

 

Ohi - Boli

Njie - Børke - Keita - Hugo

Jeppe - Granli - Demidov - Hernandez

Sandberg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Not needed! Her trengs all rutine, tjuvtriks, rå nådeløshet og lederegenskaper vi kan få ... hvis ikke Demidov kan spille er det en sikkert velkommen anledning for Hanche og vise at han har vokst under Berg og kan lede gutta til seier i en så viktig kamp. Hvis ikke Berg velger Strømnes da? Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Demidov gikk av trening i dag i følge Før Runden på Eurosport. HB sier det er usikkert om han kan spille. Noen som var der og kan si noe om resten av laget?

 

Håper å få bekreftet:

 

Ohi - Boli

Njie - Børke - Keita - Hugo

Jeppe - Granli - Demidov - Hernandez

Sandberg

Demidov var ikke på treningen i dag, Strømnes inn. Ellers ser det veldig riktig ut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Skulle likt å se Aga fra start for Ohi evt kommet inn i 2.omgang. Han bøtter inn med mål på treningen. Spennende spiller

Nja. Ohi kommer nok til å være meget gira på å vise seg frem her. Han sa direkte til meg på flyplassen i Tromsø at han skal krige som aldri før smile.png

 

 

jaja, hva han sier og hva han gjør er ikke alltid samme sak, men jeg håper selvfølgelig at han gjør det DRIT BRA på søndag :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Demidov gikk av trening i dag i følge Før Runden på Eurosport. HB sier det er usikkert om han kan spille. Noen som var der og kan si noe om resten av laget?

 

Håper å få bekreftet:

 

Ohi - Boli

Njie - Børke - Keita - Hugo

Jeppe - Granli - Demidov - Hernandez

Sandberg

Demidov var ikke på treningen i dag, Strømnes inn. Ellers ser det veldig riktig ut
Strømnes foran Hanche i køen???
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lehne er jo ikke verdens raskeste spiss. Har sett alt for lite av Steinar (og det jeg har sett er leeeenge siden) til å ha noe grunnlag for å mene det ene eller det andre. Kan det tenkes han blir veid sterkere i (hode)duellene og bedre på å organisere forsvaret enn Andreas? Det er kun de to punktene jeg kan tenke meg han kan være bedre på - og det er forsåvidt ganske viktige punkter mot LSK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lehne er jo ikke verdens raskeste spiss. Har sett alt for lite av Steinar (og det jeg har sett er leeeenge siden) til å ha noe grunnlag for å mene det ene eller det andre. Kan det tenkes han blir veid sterkere i (hode)duellene og bedre på å organisere forsvaret enn Andreas? Det er kun de to punktene jeg kan tenke meg han kan være bedre på - og det er forsåvidt ganske viktige punkter mot LSK.

Litt undrende til det valget. La oss håpe LSK Ikke kjører inn en rask en på topp. Ville nok gått for Hanche som har solid duellstyrke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hanche har dessuten spilt noen hakk bedre på 2. laget, og de kampene der Strømnes spilte på A-laget virket han helt overveldet av tempoet i Eliteserien.

 

Vi kan jo håpe han har blitt bedre gjennom året.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lehne er jo ikke verdens raskeste spiss. Har sett alt for lite av Steinar (og det jeg har sett er leeeenge siden) til å ha noe grunnlag for å mene det ene eller det andre. Kan det tenkes han blir veid sterkere i (hode)duellene og bedre på å organisere forsvaret enn Andreas? Det er kun de to punktene jeg kan tenke meg han kan være bedre på - og det er forsåvidt ganske viktige punkter mot LSK.

 

Det var en del terpinger på headinger i dag av Granli og Strømnes

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Lehne er jo ikke verdens raskeste spiss. Har sett alt for lite av Steinar (og det jeg har sett er leeeenge siden) til å ha noe grunnlag for å mene det ene eller det andre. Kan det tenkes han blir veid sterkere i (hode)duellene og bedre på å organisere forsvaret enn Andreas? Det er kun de to punktene jeg kan tenke meg han kan være bedre på - og det er forsåvidt ganske viktige punkter mot LSK.

 

Det var en del terpinger på headinger i dag av Granli og Strømnes

 

Da er det kanskje det som ligger bak, da. Hanche er jo ikke duellsvak, han har bare ofte vært feilplassert og dårlig organisert de gangene han har fått sjansen i år. Hvis det er et seriøst argument som ligger til grunn for valget av Steinar håper jeg det formidles på en fornuftig og forståelig måte til Hanche. For som veigarP sier, det kan ikke være lett å gå fra kaptein til 4.-valg på stopperplass ila en sesong hos det laget som slipper inn nest flest mål i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Lillestrøm-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...