Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Synes straffen var grei jeg. Hvis Ohi eller Boli hadde blitt felt på samme måte, og dommeren ikke hadde blåst, hadde 97% av forumet klaget på dommeren da også. Vif-spilleren blir sparket i leggen av Ronald. Det er ikke lov. Ferdig.

Det er da mer øvre lår/hofta som et treffpunktet og han faller sammen uten at noen er borti leggene... Det er kontakt og d legger han seg og får maks uttelling. Til sammenligning er det ikke uvanlig at spillere på midten får en spiller bakfra helt opp i seg i press, og som kanskje ender med å bli dyttet over ende uten at dette vanligvis blir dømt på
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne straffen var absolutt ikke helt grei. Ser ut som Hagen har litt dårlig sikt og det kan unnskylde noe, selv om en dommer ikke skal dømme noe han ikke har sett. Noen later til tro at all kontakt innenfor 16-meter gir straffe, men det er selvfølgelig helt feil.

Endret av Bolivar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde under kamp at den var billig, men grei, men etter å ha sett den i reprise er det tydelig at det aldri skulle vært straffe. Dønnum faller jo før han er i kontakt med Ronald.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde under kamp at den var billig, men grei, men etter å ha sett den i reprise er det tydelig at det aldri skulle vært straffe. Dønnum faller jo før han er i kontakt med Ronald.

 

... og Hagen blåser (omtrent) før Dønnum faller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Roland har tatt steg men vi har dessverre ingen god match på midtbanen for han derfor får han heller ikke alltid den hjelpen som trenges. Jeg savnet de offensive løpene hans mot VIF. Kan det være pga litt dalende form eller manglende selvtillit. Han skal definitivt ha at han er uredd og har en høy kapasitet. Jeg skulle gjerne sett han på høyre midtbane med Granli eller Hanche bak seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Klar straffe. VAR hadde ikke hjulpet her. Ronald kan bare stikke langt vekk. Stabæk 2 er nivået hans

 

Jeg merker jeg er MØKK lei denne heksejakten på Ronald.

Ja, mannen han dekket opp på begge dødballene sist, som dessverre ble mål. ( Det andre kunne vært unngått, med en leder på banen/benken som hadde endret ansvarsfordelingen på dødball, spesielt ved bakre stolpe etter 2-2 målet) og han var mannen som kjempet mot Dønnum, prøver å nå ballen men blir dyttet bort av en spiller som faller lettere enn en Bollywood skuespiller, som legger inn flere ruller enn Neymar. Som gjør at det blir en ufattelig billig og skjebnesvanger straffe.

Men om en ser de siste kampene under ett så har Ronald tatt store steg, han er med på alle angrep, vinner flere dueller enn før, går i kropp, og oppsøker hodedueller. Dette er ting han var svak på i hele fjor og i starten av årets sesong.

Det at du med flere beskylder han for alt som har gått galt de siste kampene blir så latterlig dumt.

STØTT opp om laget og enkeltspillere, og drit i den heksejakten når en spiller ligger nede med brukket rygg.

Slutt å se på enkelthendelser med hele kampen under ett.

Kunne ikke vært mer enig! At veigarP mener det er klar straffe etter å ha sett den i reprise tyder på total mangel på fotballforståelse (ingen nyhet dette for så vidt).
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Klar straffe. VAR hadde ikke hjulpet her. Ronald kan bare stikke langt vekk. Stabæk 2 er nivået hans

 

Jeg merker jeg er MØKK lei denne heksejakten på Ronald.

Ja, mannen han dekket opp på begge dødballene sist, som dessverre ble mål. ( Det andre kunne vært unngått, med en leder på banen/benken som hadde endret ansvarsfordelingen på dødball, spesielt ved bakre stolpe etter 2-2 målet) og han var mannen som kjempet mot Dønnum, prøver å nå ballen men blir dyttet bort av en spiller som faller lettere enn en Bollywood skuespiller, som legger inn flere ruller enn Neymar. Som gjør at det blir en ufattelig billig og skjebnesvanger straffe.

Men om en ser de siste kampene under ett så har Ronald tatt store steg, han er med på alle angrep, vinner flere dueller enn før, går i kropp, og oppsøker hodedueller. Dette er ting han var svak på i hele fjor og i starten av årets sesong.

Det at du med flere beskylder han for alt som har gått galt de siste kampene blir så latterlig dumt.

STØTT opp om laget og enkeltspillere, og drit i den heksejakten når en spiller ligger nede med brukket rygg.

Slutt å se på enkelthendelser med hele kampen under ett.

Kunne ikke vært mer enig! At veigarP mener det er klar straffe etter å ha sett den i reprise tyder på total mangel på fotballforståelse (ingen nyhet dette for så vidt).

Har du hørt utrykket om ballen versus mannen, men lurer fortsatt på hva det snakkes om?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Hou som back? Aldri I livet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Hou som back? Aldri I livet

 

Helt enig! Hou som benk? Ja, han eller Hernendazz eller begge må ut nå

 

Sandberg

Hanche Demidov Granli Moe

Valencic Askhildsen Børkeeiet Njie

Ohi Boli

 

Med forbehold om at Vetlesen er ute. Keita er ute mot Brann. Ohi blir vel klar igjen? Når han gikk ut var da vi tapte kampen. Til alle ohi- kritikerne. Han kan holde på ball noe vi trenger når vi leder. Han gir en ro i spillet vårt istedet for å bare måke den bort.

 

Med Ohi også skadet, kan vi sette inn Bohinen i hengende spissrolle, eller kanskje gi Aga sjansen.

 

Hvorfor spillere som Gyasi og Kassi fremdeles er på lønningslista er waste of money. De er skadet hele jævla sesongen. Brynhildsne også bare helt borte etter sommeren! Hva faen skjer medisinsk?

Endret av veigarP
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Bæsjedans der altså.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hvordan det ser ut etter deg på ett toalett....

 

Nei, på tide å utvide vokabularet litt kanskje?

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Hou som back? Aldri I livet

Helt enig! Hou som benk? Ja, han eller Hernendazz eller begge må ut nå

 

Sandberg

Hanche Demidov Granli Moe

Valencic Askhildsen Børkeeiet Njie

Ohi Boli

 

Med forbehold om at Vetlesen er ute. Keita er ute mot Brann. Ohi blir vel klar igjen? Når han gikk ut var da vi tapte kampen. Til alle ohi- kritikerne. Han kan holde på ball noe vi trenger når vi leder. Han gir en ro i spillet vårt istedet for å bare måke den bort.

 

Med Ohi også skadet, kan vi sette inn Bohinen i hengende spissrolle, eller kanskje gi Aga sjansen.

 

Hvorfor spillere som Gyasi og Kassi fremdeles er på lønningslista er waste of money. De er skadet hele jævla sesongen. Brynhildsne også bare helt borte etter sommeren! Hva faen skjer medisinsk?

MIF har holdt på Diomande gjennom to-tre år med skader og støtta han, nå finter han hele OBOS-dassen på ræva og er en av de viktigste bidragsyterne for opprykk.

Kassi har kanskje vært vår beste spiller alt i alt gjennom perioden han har vært her. Klart vi skal ta pent vare på han, og Gyasi, fram til de er fit for fight igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kassi og Gyasi kan fort bli spillere som sender oss rett opp igjen neste år, evt hindrer at vi neste sesong slipper å slåss mot nedrykk.

 

Jeg tror kampen mot direkte nedrykk kommer til å stå mellom oss og Godset. LSK og Start har blitt for flinke til å plukke poeng. Vi derimot har begynt å spille utrolig jevne kamper, og det henger så jævlig over laget at det ender fortere i tap og uavgjort en seiere.

 

Takk gud for Boli, men jeg tror ikke vi kan regne med at det skal renne inn like mye mål for han de neste matchene. Ohi må få tilbake Messias taktene han reddet oss med i 2016.

 

Det blir bra å få tilbake Vetlesen mot Brann, og forhåpentligvis Demidov. Selv om Hanche og Granli klarte seg fint mot Enga, trenger vi rutine og Demidovs erfaring med Brann.

 

Sæter som høyreving håper jeg at jeg aldri får se igjen. Det kan hende han tilfører noe defensivt jeg ikke ser, men mot Enga ødela han tilsvarende mye offensivt.

 

At Keita må stå over er et kjempeproblem. Jeg håper at Bohinen får sjansen sentralt sammen med Børkeeiet og viser en gang for alle at vi kan regne med han som en solid midtbanespiller i fremtiden.

 

Apropos Hernandez kan godt Hanche få sjansen her hvis Demidov er tilbake. Kantene til Brann er jævlige gode så her må vi defensivt opp i ringa. Hernandez blir en fin spiller å putte på om vi trenger å jakte scoring.

 

Ellers så tror jeg at av alle de neste matchene vi har blir denne mest bingo. Brann er i dårlig form, men man vet aldri når de skrur om. Det kan være mot oss eller neste kamp. Vi skal være fornøyd med uavgjort her, også må vi sørge for at vi står med 3 seiere etter å ha møtt Glimt, Odd, Kristiansund og Godset. Da klarer vi oss.

 

Magefølelsen min derimot: fikk ikke sove i natt. Det føles som det henger en uungåelig « dette går ikke veien» for oss i år. Heldigvis vet jeg at livet som fotballsupporter snur fort. Tar vi plutselig 3-poeng hjemme mot Brann er jeg sikkert full av optimisme igjen.

 

Heia Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

 

Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Hou som back? Aldri I livet

Helt enig! Hou som benk? Ja, han eller Hernendazz eller begge må ut nå

 

Sandberg

Hanche Demidov Granli Moe

Valencic Askhildsen Børkeeiet Njie

Ohi Boli

 

Med forbehold om at Vetlesen er ute. Keita er ute mot Brann. Ohi blir vel klar igjen? Når han gikk ut var da vi tapte kampen. Til alle ohi- kritikerne. Han kan holde på ball noe vi trenger når vi leder. Han gir en ro i spillet vårt istedet for å bare måke den bort.

 

Med Ohi også skadet, kan vi sette inn Bohinen i hengende spissrolle, eller kanskje gi Aga sjansen.

 

Hvorfor spillere som Gyasi og Kassi fremdeles er på lønningslista er waste of money. De er skadet hele jævla sesongen. Brynhildsne også bare helt borte etter sommeren! Hva faen skjer medisinsk?

MIF har holdt på Diomande gjennom to-tre år med skader og støtta han, nå finter han hele OBOS-dassen på ræva og er en av de viktigste bidragsyterne for opprykk.

Kassi har kanskje vært vår beste spiller alt i alt gjennom perioden han har vært her. Klart vi skal ta pent vare på han, og Gyasi, fram til de er fit for fight igjen.

Veldig glad for at vi ga ny kontrakt til Kassi! Han blir som en forsterkning å regne neste år. Dersom det skulle bli Obos med begrensede ressurser er det godt å vite at vi har en slik klassespiller på laget!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ronald er ikke i nærheten av ballen, og sparker klønete Dønnum i beinet. Soleklar straffe. Jada, han prøver og tror han sparker ballen, men han treffer den ikke. Idiotisk oppførsel. Mistet ballen også flere ganger ved å prøve skjerme den når den lå rolig ikke i nærheten av noen linje. Så ut som en bæsjedans eller finte. Helt dumt ut så det ut som. Han kan gjerne spille ving, men må bort fra backen. Foreslår benk for han eller Sæter. Dårlige prestasjoner bør få konsekvenser for spillerne våre.

Jeg er veldig uenig. Ja, det er klønete å stikke opp beinet sånn når du står I 16 meteren, men situasjonen er ikke nær mål, og han fra tar ikke Vålerenga en skuddmulighet. Dønnum var allerede å ubalanse når han dempet ballen, og legger seg ned i steden for å prøve å jage ballen og satser på straffe, det kalles filming, og skal belønnes med gult kort. Det spiller egentlig ikke noen rolle, fra hva jeg har hørt og sett på statisikken så var Vålerenga det beste laget, og fortjente det poenget de fikk. Vi kan ikke satse på flaks vi må spille bedre, spesielt i forsvar, ingen enkelt spiller kan ta skylda for at laget spiller dårlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde vel neppe genierklært ham, men når hvis du jakter på en person å skylde på her, så må det være han som gjorde den største feil, altså dommeren.

 

Men jeg sier meg enig i at vi må slutte med å PRØVE å parkere bussen, hvertfall inntil vi har lært oss hvordan det skal gjøres...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva tenker jeg på, vi har jo allerede kompetansen innad i klubben, nå har vi 12 dager på å skaffe Buss-Marius spillerlisens (og en buss han kan ta med seg ut på banen).

 

 

Edit: men jeg tar hintet - det kan bli litt vel mye av enkelte metaforer...

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Vålerenga
×
×
  • Opprett ny...