Gå til innhold

Oppgradering av forum - info, spørsmål og innspill


Petter
 Del

Anbefalte innlegg


Som nevnt tidligere så er vi nødt til å oppgradere forumet til en ny versjon. Det har tatt litt lengre tid enn jeg hadde håpet på, men er klart nok nå til at jeg setter i gang med oppgraderingen live så snart jeg er ferdig med å ta backup av alt.

 

Det betyr at forumet kommer til å gå ned en liten stund. Vanskelig å si akkurat hvor lenge, men nå som det er landslagspause så er det jo ikke så alt for mye aktivitet her inne uansett. Hvis jeg ikke støter på uventede problemer så kommer forumet opp igjen i ny drakt i løpet av ettermiddagen. Kommer tilbake med litt mer info om den nye versjonen i tråden når vi er oppe igjen.

 

Alt kommer ikke til å være 100 % når den nye versjonen kommer opp, så jeg kommer til å gjøre litt justeringer underveis den første tiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn, da er det sånn nogenlunde oppe og går. Hadde noen problemer med bugs i kontrollpanelet, så det er et par ting jeg hadde tenkt til å fikse som jeg ikke har fått gjort ennå. Gjør det så fort jeg får svar fra leverandøren.

Ellers så ser dere jo at det har blitt nytt utseende. Det er som sagt ikke helt perfekt ennå, men har dere tilbakemeldinger på ting som ser rart ut, eller ting dere vil ha endret, så er det bare å komme med det. 

Forumet laster litt tregt akkurat nå, det er fordi at alt innhold må reindekseres. Dette skjer fortere jo flere brukere som surfer rundt på forumet, så vær så snill og ikke la det stoppe dere nå i starten.

Funksjonalitetsmessig så skal det ikke være så veldig mye nytt så vidt jeg vet, men ting er oppdatert og noen ting kan kanskje være plassert andre steder enn det dere er vant med. Gi det litt tid, så tipper jeg at denne nye versjonen vil bli godt likt.

Gi tilbakemeldinger til meg enten her i denne tråden, på PM her på forumet, eller på petter@stabaek.no. Det kan som sagt være bugs, ting dere vil ha endret, eller ting dere har spørsmål om. Når dere gir tilbakemeldinger så er det veldig fint om dere inkluderer et skjermbilde, og sier hva slags enhet (mobil/PC/nettbrett) dere bruker, og gjerne hvilken nettleser også. Jeg har hatt begrenset tid til å teste, så det er garantert noe som dere kommer til å oppdage før meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutes ago, Tigs said:

Ser bra ut, men foreløpig virker ikke "gå til side funksjonen" men det fikses vel etterhvert, litt uvant men førsteinntrykket er bra. Thumbs up

Er en haug med JavaScript-feil som gjør at noen funksjoner ikke funker nå, ja. Det samme gjelder funksjonen for å gi +1 til innlegg. Jeg har en sak åpen hos support, så forhåpentligvis får de sett på det asap.

 

38 minutes ago, vikingen - blaa said:

Det er mye mer interessant å se når siste innlegg ble posta enn å se når tråden ble opprettet. 

Kan sikkert se litt på hvor de forskjellige elementene ligger og hva som er uthevet, men begge deler står der per nå. Hvem som opprettet tråden, og når, står under trådnavnet, mens info om siste innlegg står helt til høyre:

image.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Husker ikke hvordan det gamle forumet så ut, så dette er ikke nødvendigvis en "det var bedre før" ?

 

Innlegg vises nå i en mørkeblå boks som flyter på en blå bakgrunn. På mobil synes jeg det er unødvendig å ha en så tykk marg med blå bakgrunn på sidene. Opptar bare plass..

 

Galaxy S7, Chrome. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til tidligere kommentar om trådstarter / siste innlegg. På mobil får trådstarter klart mest plass på oversikten over tråder. Siste svar vises med tid og personlig bilde. 

 

Mulig det siste kommer til å bli tatt i bruk, men jeg ville heller likt å se brukernavnet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lesbarheten av brukernavn for postene med blå/grå tekst på grå bakgrunn er svært vanskelig på mobil. 

Prøvde å legge med bilde, men fikk beskjed om at opplasting feilet (fra mobil).

Endret av BlaaAlltid
Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 hours ago, BlaaAlltid said:

Lesbarheten av brukernavn for postene med blå/grå tekst på grå bakgrunn er svært vanskelig på mobil. 

Prøvde å legge med bilde, men fikk beskjed om at opplasting feilet (fra mobil).

Skift til default view nederst der hvor det står "theme". Mindre vakkert, men mer behagelig for øynene.

Ellers bra upgrade!

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fin oppdatering men syns skriften bør være hvit. Vanskelig å lese på mobil, det bør ikke være nødvendig å endre theme. 

Den viktigste funksjonen for meg tidligere var å kunne gå til de trådene med nye innlegg og bli tatt rett til det nyeste innlegget jeg ikke har lest. Dette opplever jeg ikke at funker helt..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fortsatt konstruktiv kritikk, jeg liker godt det jeg ser.

Det kan bli enda tydeligere om tråden er ulest og at man kommer til siste uleste innlegg ved å trykke på tråden.

Det er en stor del av skjermen som er unyttig info når man åpner forumet på mobil. Er man heldig vises første interessante tråd helt nederst på skjermen, men man må stort sett scrolle. Menyen og "ny tråd"-knapp tar stor plass.

Max vedleggsstørrelse bør være høyere enn 40kb

Endret av vikingen - blaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden, duckster skrev:

Fin oppdatering men syns skriften bør være hvit. Vanskelig å lese på mobil, det bør ikke være nødvendig å endre theme. 

Den viktigste funksjonen for meg tidligere var å kunne gå til de trådene med nye innlegg og bli tatt rett til det nyeste innlegget jeg ikke har lest. Dette opplever jeg ikke at funker helt..

Enig med duckster ang. mulighet til å gå til siste uleste innlegg. Og hvordan gir man et innlegg en "Like"? 

Android 8.1.

Endret av Mr. Diamond
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hår fått løst JavaScript-feilene nå, så da skal likes og gå til side-funksjonene fungere. I tillegg til at kontrollpanelet mitt funker igjen, så jeg kan få gjort andre endringer.

NB! Det kan hende dere må slette cache for siden for at det skal funke for dere!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser veldig bra ut!

Savner funksjonen "Nye innlegg" hvor man kan se alle tråder hvor det har vært nye innlegg man ikke har lest. Den brukte jeg hele tiden, og var faktisk den jeg fikk inn på forumet via.

Gleder meg til å se det ta form videre, men allerede er det – slik jeg ser det – mye bedre enn hva det var!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden, Jan Fredrik skrev:

Savner funksjonen "Nye innlegg" hvor man kan se alle tråder hvor det har vært nye innlegg man ikke har lest. Den brukte jeg hele tiden, og var faktisk den jeg fikk inn på forumet via.

Det er en knapp for "Ulest innhold" oppe til høyre:

image.png

På mobil ser knappen sånn her ut:

image.png

Antar at det er denne funksjonen du er ute etter?

 

2 timer siden, Jan Fredrik skrev:

Forresten: Er alle gamle +1 borte?

Ser sånn ut, ja. Poengene ligger der, så det er mulig det bare må konverteres på en eller annen måte for å vises ved hvert innlegg. Skal se på det når jeg får tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


26 minutter siden, Petter skrev:
3 timer siden, Jan Fredrik skrev:

Forresten: Er alle gamle +1 borte?

Ser sånn ut, ja. Poengene ligger der, så det er mulig det bare må konverteres på en eller annen måte for å vises ved hvert innlegg. Skal se på det når jeg får tid.

Fikset nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden, Petter skrev:

I utgangspunktet så måtte man trykke på rundingen til venstre for trådnavnet for å komme til første uleste. Men det er sjeldent man vil gå til aller første innlegg i tråden, så jeg endret funksjonaliteten for det. Nå kommer man til første uleste innlegg ved å trykke på trådnavnet. Hvis ingen ting er ulest, kommer man til siste innlegg i tråden.

Funker ikke hos meg. Kommer til siste side, men ikke til første uleste innlegg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Oppgradering av forum - info, spørsmål og innspill
×
×
  • Opprett ny...