Gå til innhold

Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Aspmyra stadion
Dato: 28. oktober
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Keita tilbake vel?

Her trenger vi tre poeng. Hjemmelaget vant sist i begynnelsen av september, til gjengjeld har vi ikke vunnet (i serien) på Aspmyra siden 1998 (!).

Tar vi ledelsen for så å prøve å parkere bussen igjen? Får vi se tidig bruk av bytter for første gang siden 2016 eller så? (hyperbole) Vil undertegnede angre på at han ikke dro opp? Vil Bodø/Glimt bli slept rett tilbake i bunnstriden etter å ha senket skuldrene denne helgen? Følg med på søndag.

Endret av kkh94
Kan ikke skrive stadionnavn så tidlig på dagen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


59 minutter siden, arni skrev:

Blir spennende å høre fra styremøtet ikveld, om de får opp trykket i klubben igjen! 

Kanskje de kommer opp med en ny god ide om å sparke treneren igjen? Fint å vise litt handlekraft

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper Brynhildsen får starte på høyre hvis Vetlesen ikke er frisk. Lyste spilleglede og innsats da han kom inn, men han må være på kant og ikke rote i midten. Der blir han lagt rett ned i bakken.  

Hanche kan gjerne fortsette på høyreback. Han slår bort en del baller, men han virker mye mer defensivt solid enn Hernandez. Og det er det vi trenger nå. Hvis Hernandez skal spille håper jeg det blir på høyrevingen. 

Blir bra med Keita tilbake. Jeg synes Bohinen var bedre enn Børkeeiet mot Brann så skulle gjerne sett at han får fortsette. Hadde Børkeeiet fulgt mannen sin på Brann sitt første goal hadde de antageligvis aldri scoret. Jeg tror også han burde plukket opp Bamba på 2-1 da Granli måtte ut å støte. I tillegg går det veldig tregt med ballen i bena og mye upresise pasninger.  Bohinen derimot viste frem en god fot, kjappe vendinger og god defensiv jobbing. 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden, Andreas skrev:

Håper Brynhildsen får starte på høyre hvis Vetlesen ikke er frisk. Lyste spilleglede og innsats da han kom inn, men han må være på kant og ikke rote i midten. Der blir han lagt rett ned i bakken.  

Hanche kan gjerne fortsette på høyreback. Han slår bort en del baller, men han virker mye mer defensivt solid enn Hernandez. Og det er det vi trenger nå. Hvis Hernandez skal spille håper jeg det blir på høyrevingen. 

Blir bra med Keita tilbake. Jeg synes Bohinen var bedre enn Børkeeiet mot Brann så skulle gjerne sett at han får fortsette. Hadde Børkeeiet fulgt mannen sin på Brann sitt første goal hadde de antageligvis aldri scoret. Jeg tror også han burde plukket opp Bamba på 2-1 da Granli måtte ut å støte. I tillegg går det veldig tregt med ballen i bena og mye upresise pasninger.  Bohinen derimot viste frem en god fot, kjappe vendinger og god defensiv jobbing. 

 

Her synes jeg det var mye klokt. Hernandez på vingen vil kunne styrke oss dobbelt defensivt: vi får inn en spiller på backen som er bedre defensivt enn Hernandez, som av og til selger seg litt mye for en back. Samtidig vil Hernandez som ving være bedre defensivt enn mange andre alternativer (Njie, Sæter, Brynildsen osv.).

På søndag synes jeg også det var åpenbart at i perioder når vi ble presset lave, tok ikke midtbanen sitt defensive ansvar, som gjorde at midtstopperne våre for ofte måtte velge mellom å støte opp (og dermed etterlate seg et hull i forsvaret), eller la mellomromsspillerne til Brann få herje fritt i det enorme rommet mellom forsvaret vårt og midtbanen. Det var dessverre åpenbart at Børkeeiet og Bohinen tilsammen ikke var oppgaven voksen, uten at det betyr at begge må benkes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hugo tilbake i trening, kan kanskje spille mot Glimt!

Limer også inn artikkelen for de som ikke orker å trykke, selv om det ikke er en plussartikkel:

Stabæk-profil tilbake i trening

Publisert:24. oktober 2018, kl. 13:23

Hugo Vetlesen (18) kan rekke den viktige bortekampen mot Bodø/Glimt søndag.

 

Onsdag gjennomførte nemlig 18-åringen sin første hele Stabæk-trening etter at han fikk revet av noen leddbånd i den venstre ankelen i en 2. divisjonskamp mot Moss i begynnelsen av oktober.

–  Det kjennes bra ut, det har tatt mye kortere tid enn det medisinske apparatet hadde trodd. Det er litt uvant å spille med tape, så det er ikke så mye bevegelighet, men jeg kan i hvert fall spille, sier Hugo Vetlesen.

–Glimt innen rekkevidde

Søndag spiller Stabæk en meget viktig kamp i bunnstriden når de møter Bodø/Glimt i Bodø.

– Det er vanskelig å si, men jeg tror det kan være innenfor rekkevidde å spille kampen mot Bodø/Glimt.

–Jeg er veldig lysten på å spille og har lyst til å bidra for laget, sier Vetlesen.

Stabæk-trener Henning Berg er ennå usikker på om han kan bruke Hugo Vetlesen til kampen på Aspmyra søndag.

– Han nærmer seg, og han har tatt bra steg etter skaden. Vi får se de siste dagene opp mot kampen søndag, sier Henning Berg om å bruke 18-åringen i bortekampen søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er veldig bra, synes han var veldig god mot Lillestrøm. Det virker som Berg har stor tro på at han skal fungere som en som vandrer inn i mellomrommet for så å slå stikkere til spissene eller dra av mann. Det har ikke fungert 100 prosent hittil, men dagen det går har vi fått enda en offensiv streng å spille på. Jeg tror det er derfor Hou Sæter har fått så mye tillit, for med han som spillertype kan angrepstaktikken være ganske lik. Til forskjell for Hou Sæter har Vetlesen bedre driv og fart med ball, han er flinkere til å dra av mann og han jobber mye bedre defensivt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må slå Bodø-Glimt i morgen, så enkelt er det. Tror ikke en uavgjort der holder, selv om det fortsatt vil være teoretisk mulig å berge kontrakten. Alt som i så fall skal til, er at vi vinner minst to av de tre siste kampene, og det virker ikke veldig sannsynlig når vi har vunnet 5 av 27 så langt (dersom det blir U på Aspmyra). Jeg tipper følgende lag ut fra dagens trening.

Sandberg 

Hancke - Granli - Demidov - Moe

Hou Sæter - Børkeeiet - Keita - Moussa 

Ohi

Boli

Godt nok til å vinne, shaky nok til å tape, jevngodt med Glimt til uavgjort.

Snakket med Ohi i dag og han virket utrolig offensiv. Sa at han skulle putte fire på de siste fire matchene. Henning Berg var i godt humør, gikk bl.a. bort til en fyr som så på treninga og spurte hvem han var, hvem han holdt med og hvordan han tror det går i år. Smil, glimt i øyet, genuint interessert. Mer av sånt, gjerne når det er et TV-kamera i nærheten! Henning har mye mer å by på enn det ser ut som i kjappe TV-intervjuer. Det øver vi på i vinter så tar vi Eliteserien med storm i 2019.

 

Endret av ingo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar gjerne den positive overraskelsen det vil være om vi:

- Klarer å vinne borte mot Glimt

- Klarer å berge plassen i år.

...for nå ser det tynt ut.

 

Men det skal ikke mer til enn at vi vinner med 2 og LSK taper med 2 i morra, så er vi på kvalikk, ett poeng bak Glimt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med resultatet i Godset-Enga er det nok riktig at vi faktisk MÅ vinne mot Glimt. Selv med seier vil vi antakelig ligge på direkte nedrykk etter runden. 

Endret av Ace
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden, geirti skrev:

Jeg tar gjerne den positive overraskelsen det vil være om vi:

- Klarer å vinne borte mot Glimt

- Klarer å berge plassen i år.

...for nå ser det tynt ut.

 

Men det skal ikke mer til enn at vi vinner med 2 og LSK taper med 2 i morra, så er vi på kvalikk, ett poeng bak Glimt.

Det er vel helt ærlig bare et par prosent sjanse for at det skjer. LSK er favoritt mot Ranheim mens Bodø er favoritt mot oss, dessverre. Denne kampen blir helt klart en vinn eller forsvinn for vår del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, ingo skrev:

Vi må slå Bodø-Glimt i morgen, så enkelt er det. Tror ikke en uavgjort der holder, selv om det fortsatt vil være teoretisk mulig å berge kontrakten. Alt som i så fall skal til, er at vi vinner minst to av de tre siste kampene, og det virker ikke veldig sannsynlig når vi har vunnet 5 av 27 så langt (dersom det blir U på Aspmyra). Jeg tipper følgende lag ut fra dagens trening.

Sandberg 

Hancke - Granli - Demidov - Moe

Hou Sæter - Børkeeiet - Keita - Moussa 

Ohi

Boli

Godt nok til å vinne, shaky nok til å tape, jevngodt med Glimt til uavgjort.

Snakket med Ohi i dag og han virket utrolig offensiv. Sa at han skulle putte fire på de siste fire matchene. Henning Berg var i godt humør, gikk bl.a. bort til en fyr som så på treninga og spurte hvem han var, hvem han holdt med og hvordan han tror det går i år. Smil, glimt i øyet, genuint interessert. Mer av sånt, gjerne når det er et TV-kamera i nærheten! Henning har mye mer å by på enn det ser ut som i kjappe TV-intervjuer. Det øver vi på i vinter så tar vi Eliteserien med storm i 2019.

 

Ingo du har opplevd noe helt unikt og det er HB med Glimt i øyet. Vi vet det ligger dypt begravd men er der. Gud så glad jeg hadde blitt om alle i Norge så det de fleste trodde var umulig. Dette blir sykt spennende og neglebitende imorgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden, Celebi2 skrev:

Det er vel helt ærlig bare et par prosent sjanse for at det skjer. LSK er favoritt mot Ranheim mens Bodø er favoritt mot oss, dessverre. Denne kampen blir helt klart en vinn eller forsvinn for vår del.

Jamfør norsk tipping, så er begge hjemmelagene relativt klare favoritter her. Vi får 23 %, Ranheim får 42 % sannsynlighet for seier. Sannsynligheten for at begge to skal skje blir dermed 10 %. Med litt ekstra målforskjell kan det kanskje være at vi er under 5 % sannsynlighet.

Men i den situasjonen vi er nå, hilder det ikke å vinne bare den kampen hvor vi er favoritter.

Men det viktigste i morra er selvfølgelig ikke at LSK taper, men at vi vinner. Hvis f.eks. vi drar hjem en knepen ettmålsseier, samtidig som LSK klarer uavgjort og Start heller ikke vinner, vil vi ha forbedret situasjonen vår drastisk, selv om vi fortsatt ligger på direkte nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


56 minutter siden, FranckTheBank skrev:

Han scorer sikkert selvmål, eller et korrekt annulert mål. 

 

Veigar (eller Arni), her har vi en som slår deg/dere ned i støvlene i usaklig negativitet, plukker dere opp hansken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Bodø/Glimt-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...