Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Kristiansund


Ace
 Del

Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud stadion
Dato: 3. november (mer at det er lørdagskamp)
Tid: 18:00
Skader og suspensjoner: Det ser ut til at vi er fulltallige med unntak av de langtidsskadde. Hugo er fortsatt et spørsmålstegn.

Antar at vi stiller med samme 11 som i Bodø. Hugo utfordrer Sæter hvis han er klar. Needless to say; en (ny) uhyre viktig kamp. Etter mitt syn har vi en ørliten fordel ved å spille før de andre. Det er altså maks to poeng opp ved kampslutt. Uansett: Her er det seier som gjelder!

Vi møter et Kristiansund i god form. De har tre seire på rad, og fire av de siste fem. Uansett hvordan det går i de siste kampene har de lite å spille for annet enn en god plassering. Blir nesten uansett nr. 5-9. På tross av deres gode form og vår litt mer variable er vi klare favoritter hos bookmakerne. Odds hos NordicBet atm: 1.88 - 3.70 - 4.10. Jeg tror bookiene overvurderer motivasjonsfaktoren, men håper å ta feil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hører Ola er klar for å brette opp ermene.

Ola var temmelig frustrert etter kampen mot brann, hvor han får gode tilbakemeldinger gjennom hele treningsuken, og er selv sikker på å starte når Ohi har hanglet hele uken og er langt fra i form til matchen. Han får kun 10 minutter da, og 11 minutter mot Bodø (Fikk heller ikke spille G19 kampen mot Salmar akademiet, som han sterkt ønsket) , dette da Berg vil satse på rutinerte spillere. 

Jeg ønsker meg derfor en spillesugen og innbitt Ola inn for Sætre mot KBK. Så kan heller Sætre komme inn når det er igjen 30 min om kampbildet roper bytte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har en vill idé om at Berg faktisk bruker midtbanespillere i riktig posisjon denne gangen. I så fall, fra høyre mot venstre:

Sandberg

Hanche - Daniel - Demidov - Jeppe

OlaB - Hugo - Børkeeiet - Moussa

Boli - Ohi

Innbyttere som kan og hvorav minst tre SKAL brukes: Bohinen, Sæter, Valencic, Aga, Askildsen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden, ShermanCostello skrev:

Jeg har en vill idé om at Berg faktisk bruker midtbanespillere i riktig posisjon denne gangen. I så fall, fra høyre mot venstre:

Sandberg

Hanche - Daniel - Demidov - Jeppe

OlaB - Hugo - Børkeeiet - Moussa

Boli - Ohi

Innbyttere som kan og hvorav minst tre SKAL brukes: Bohinen, Sæter, Valencic, Aga, Askildsen

Du vil sette Keita på tribunen? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden, ShermanCostello skrev:

Jeg har en vill idé om at Berg faktisk bruker midtbanespillere i riktig posisjon denne gangen. I så fall, fra høyre mot venstre:

Sandberg

Hanche - Daniel - Demidov - Jeppe

OlaB - Hugo - Børkeeiet - Moussa

Boli - Ohi

Innbyttere som kan og hvorav minst tre SKAL brukes: Bohinen, Sæter, Valencic, Aga, Askildsen

Blir vanskelig for HB å leve opp til dine forventninger, om han skal bruke Minst 3 bytter.... 

Da taper vi fort kampen pga regelbrudd...

 

Er undervarmen på nadderud på?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor langt er Valencic unna laget egentlig? Lukter det skikkelig bomkjøp, eller er det noen positive tegn på trening eller andrelagskamper som tyder på at han har noe å gjøre her neste år? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden, Andreas skrev:

Hvor langt er Valencic unna laget egentlig? Lukter det skikkelig bomkjøp, eller er det noen positive tegn på trening eller andrelagskamper som tyder på at han har noe å gjøre her neste år? 

Har jo vist litt tendenser når han har kommet inn, men kan virke som Berg synes han er en litt «risikospiller» ala Brochmann. Forhåpentligvis er det en tankegang akkurat i disse desperate tider. 

Finsk eliteserie er vel kanskje OBOS-nivå, sånn bør han jo kunne bli en bra spiller der neste år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 minutter siden, El Stabæk skrev:

På nivå med Christian Sund da omtrent ?

Kanskje det, nye tider i STB og i norsk fotball, kanskje Christian Sund kunne blitt en suksess i dag ?

dersom vi skulle rykke ned så husk historien om Veigar. Ble hentet sommeren før nedrykket og imponerte ingen nevneverdig den første høsten.

Nedrykk er krise for klubben, men for enkelte spillere i troppen vil det bety en sjanse til å blomstre med mer tillit. Og gi god utvikling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden, blaasoldat skrev:

Kastrati er ute, har 10 kort og må stå over mot oss! Det er ett stort pluss i mine øyne.

Siste 13 serierundene harn klart å få seg 8 gule kort og stått over tre av kampene. Altså 8 gule på 10 spilte, fortjener nesten en medalje si

Uansett, digg å slippe det svinet der

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den kortfrekvensen er nærmest en prestasjon i seg selv, særlig i Eliteserien. Enig i at det svekker KBK og øker våre sjanser. Det er vel Bendik Bye og Kaludra som skal gjøre det da, (i tillegg til dødballene).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må være mulig å finne ut, setter han rekord for flest gule kort på en sesong?

Edit: det gjør han hvis han får ett gult kort til. Fegor Ogude i 2011 og Kjetil Wæhler i 2016 fikk også 10 gule, begge som Vålerenga-spillere. Da det var 14-lagsserie var det naturlig nok litt færre kortsamlere...

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden, kkh94 skrev:

Må være mulig å finne ut, setter han rekord for flest gule kort på en sesong?

Edit: det gjør han hvis han får ett gult kort til. Fegor Ogude i 2011 og Kjetil Wæhler i 2016 fikk også 10 gule, begge som Vålerenga-spillere. Da det var 14-lagsserie var det naturlig nok litt færre kortsamlere...

Det har vært 16-lagsserie siden 2009, så det er en gyldig sammenligning.

 

Fikk ikke Tobbe helt fantastisk mange gule det ene året han var her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


13 minutter siden, geirti skrev:

Det har vært 16-lagsserie siden 2009, så det er en gyldig sammenligning.

 

Fikk ikke Tobbe helt fantastisk mange gule det ene året han var her?

7, 7 og 8 gule kort på sine tre sesonger, sier guru'n.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Åpent felt på lørdag også, og gratisbilletter til alle!

Det er primært et ønske fra klubben at vi åpner opp feltet vårt, men vi vil jo selvfølgelig også ha et felt fylt opp med syngende supportere. Med åpent felt (og gratis inngang) kan det fort komme mange som vanligvis ikke synger så mye, så det er viktig at alle bidrar til å dra med disse! Står du midt blant mange som bare mumler eller ikke synger i det hele tatt, syng ennå høyere, så blir resten også med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er kult at man har åpent felt og gratisbilletter! Håper feltet fylles bra opp! 

Hadde det vært en ide å kontakte budstikka om dette for å prøve å rekruttere flere?

Da ville man anskje også nå folk som ikke har venner i SS?

Sto i SS en del år med kompiser og den stemningen som kommer av ett fullstappet felt er jo helt konge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det mobiliseres bortesupportere til kampen, og reklameres for prematch på Onkel blaa!

Virker også som det trenes mye på avslutninger og angrepsspill i Kristiansund om en skal stole på Instagram filmene fra de siste dagers trening

Lenke til innlegg
Del på andre sider


49 minutter siden, Sortebillen skrev:

Vi har møtt KBK tre ganger i Eliteserien - og tapt alle tre. 1-6 i målforskjell totalt. Måtte det snu på lørdag!

Dårlig statistikk er til for å brytes. Vår første seier mot KBK nærmer seg kamp for kamp ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Kristiansund
×
×
  • Opprett ny...