Gå til innhold

Kamptråd: Odd - Stabæk


Peter
 Del

Anbefalte innlegg


Husker dere for to år siden, da vi hadde tapt hjemmekampen mot S08? 

Hvor mange av dere var tenkte at nedrykket var et faktum da? 

Legger ikke skjul på at jeg var blant dem. 

Vi kan ikke gi opp nå. Eliteserien er alt annet enn forutsigbart. 

Derfor blir dette årets første borteseier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden, Offside skrev:

– Jeg begynner jo å bli glad i Stabæk, for nå begynner de å bruke egenrekrutterte- og lokale spillere, og det brenner jo jeg for, sier Fagermo til TV 2.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Mere ekte enn nå blir det ikke. Regnet øser ned, høsten er der, flomlyset skal på, krampa skal ta oss, 11 spillere skal falle på kne etter 94 minutter med smil om munnen og armene i været. Alt dette og uendelig mye mer for 3 poeng. Det er lidenskap ALLTID UANSETT. 

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå, ingo skrev:

Det handler bare om at han/de skal følge med på utviklingen i de andre kampene som angår oss. Skulle bare mangle.

Det er fornuftig men jeg tror IKKE vi skal legge oss bakpå med en 1-0 ledelse. Det har ikke vært noen suksess. La oss håpe han har en annen plan ved et slikt scenario.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden, Nr14 skrev:

Det er fornuftig men jeg tror IKKE vi skal legge oss bakpå med en 1-0 ledelse. Det har ikke vært noen suksess. La oss håpe han har en annen plan ved et slikt scenario.

(Advarsel: negativitet, ikke les hvis du synes det er for mye av det når vi ligger tre poeng under streken med to kamper igjen)

Min frykt er at vi blir fornøyde med et uavgjortresultat hvis Godset ligger foran. At vi blir fornøyde med å gå for kvalikplass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har bare ett ønske for de to neste kampene. At vi aldri, aldri forsøker å «trygge» et resultat ved å legge oss bakpå. Er allerede innstilt på nedrykk, men tror ikke moralen min tåler at vi taper fordi vi nærmest frivillig gir fra oss initiativet enda en gang.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det finnes ingen resultater (i de andre kampene i dag) som gjør det trygt for å gå for uavgjort i Skien og seier i siste runde:

  • Start vil, selv med tap i dag, komme foran oss om de klarer uavgjort i siste runde. Dette er riktignok borte mot Haugesund, men det er jo ikke sikkert de har så mye å spille for.
  • LSK vil, selv med tap i dag, sannsynligvis gå foran oss med uavgjort i siste runde (hjemme mot KBK). Dersom begge ender på 29 er vi avhengige av at vår seier og LSKs tap tilsammen er på minst 4 mål (eller fem hvis LSK har veldig målrike oppgjør). Uansett kan fort LSK vinne hjemme i siste kamp, og det er det uansett over.
  • Godset vil under alle realistiske omstendigheter være foran oss om vi bare tar 4 poeng på de to siste. Selv med to strake tap for dem, snakker vi om at vi må slå dem med 6 eller 7 i siste runde.
  • Glimt er jo allerede nå 5 poeng foran oss og kan kun passeres om vi tar 2 strake seire. Selv da er vi avhengige av at de taper begge de to siste, eventuelt at de tar 1 poeng og vi vinner med tilsammen 10-12 må på disse to kampene...

 

Vi skal selvfølgelig ikke angripe hodeløst, men vi er nødt til å tenke at "seier er det som kreves" og faktisk kan det være slik, jamfør LSK, at det kan være viktig å vinne med mer enn ett. Vi er uansett så rævva til å "parkere bussen", at dersom vi fører spillet og tar ledelsen, så må vi bare fortsette med det som funker, heller enn å legge oss bakpå (les: invitere Odd inn i kampen).

 

Bottom line: I dag er det egentlig veldig enkelt; vinner vi, tror jeg vi berger plassen, vinner vi ikke, så rykker vi ned til slutt.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper virkelig at Haugesund får med seg nok fra Molde til at FKH har full motivasjon i siste match. 

Bodø/Glimt tror jeg vi skal legge fra oss ambisjonene om å ta igjen. Hvis RBK gidder å ta seriegullet i dag så kommer de vel til å tape 0-3 mot Glimt i siste runde, etter deres prestasjoner de siste ukene å dømme.

Den store dealbreaker’n blir uansett SIF-LSK. Så lenge vi vinner så er vel faktisk alle utfall der bra for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Én buss er allerede på plass, og to busser til er snart fremme i Skien, og vi lover godt med lyd fra bortefeltet!

Vi har valgt å kjøre gratis tur i dag for å få med flest mulig på kamp, men dette er selvfølgelig ikke god butikk for oss som supporterklubb. Har du noen kroner å avse, så tar vi imot med åpne armer. For at vi skal kunne fortsette å sende folk på billige borteturer også neste år så er vi avhengige av å bedre økonomien, og alle bidrag hjelper. Søk opp Stabæk Support på Vipps, og send over noen kroner nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


40 minutter siden, Petter skrev:

Én buss er allerede på plass, og to busser til er snart fremme i Skien, og vi lover godt med lyd fra bortefeltet!

Vi har valgt å kjøre gratis tur i dag for å få med flest mulig på kamp, men dette er selvfølgelig ikke god butikk for oss som supporterklubb. Har du noen kroner å avse, så tar vi imot med åpne armer. For at vi skal kunne fortsette å sende folk på billige borteturer også neste år så er vi avhengige av å bedre økonomien, og alle bidrag hjelper. Søk opp Stabæk Support på Vipps, og send over noen kroner nå!

Dette er utrolig bra. Spytter inn 500 kr

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper vi slipper å se John Hou Sæther i troppen idag. Har hatt en forferdelig utvikling siden han kom hit, blir brukt helt feil på høyresiden, og det er ikke tilfeldig at de eneste 2 seirene vi har under HB kom de to gangene Hou Sæther ikke var på banen. Han traver rundt på 60-70% og er historiens mest forutsigbare spiller. Nå er det nok tull. Ola, Hugo, Valencic eller Emil er alle betydelig bedre alternativer. Henning Bergs stahet ser ut til å bli vår bane. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden, Bjersk skrev:

Håper vi slipper å se John Hou Sæther i troppen idag. Har hatt en forferdelig utvikling siden han kom hit, blir brukt helt feil på høyresiden, og det er ikke tilfeldig at de eneste 2 seirene vi har under HB kom de to gangene Hou Sæther ikke var på banen. Han traver rundt på 60-70% og er historiens mest forutsigbare spiller. Nå er det nok tull. Ola, Hugo, Valencic eller Emil er alle betydelig bedre alternativer. Henning Bergs stahet ser ut til å bli vår bane. 

 

Hou både starter og scorer i dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Odd - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...