Gå til innhold

Eliteserien 2019, hvordan skal det gå?


Ace
 Del

Anbefalte innlegg


Hvor er lenge er det til vi kan mønstre dette laget?

sandberg

Hernandez Hanche Demidov Moe

Rusike Vetlesen Børkeeiet Kassi

braaten Boli 

benk: Bohinen, Gyasi, brynhildsen, Vihman, Strømnes, Askildsen

lett å grave seg ned nå, men vi får håpe bunnen er nådd. 4 tap på rad, 0 mål - det er ganske ekstremt.

Med et fulltallig lag og en eller to forsterkninger burde vi kunne løfte oss nok til å nå 30 poeng. Ny «matchball» mot Ranheim om to uker! Vil være godt fornøyd om vi klarer 1 poeng borte mot Kbk...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


44 minutter siden skrev @ringo:

Jeg tror aldri i verden at vi rakner som Fredrikstad, hører du Jokke!!!! ?

@ringo

Det hadde vært dritkjipt å rykke ned, men jeg tror vi vil tåle det. Ikke nødvendigvis at vi rykker opp igjen på første forsøk, men ingen grunn til at vi skulle «forsvinne» som toppklubb slik som Hønefoss/Fredrikstad. I 2012 hadde vi den risikoen iom at vi hadde en enorm endring/krise i adm/økonomi/stall. Nå driver vi jo nøkternt fra og har en god base med spillere i vannskorpa fra akademiet, samt salgsobjekter om vi skulle rykke ned for mynt i kassa. Og planer om ny stadion. 

Om vi ikke begynner å tenke langsiktig (med en plan dersom vi skulle rykke ned) og fortsetter med paniske tiltak for bedring på kort sikt/redde plassen så blir det en negativ spiral som ender i dass. 

Vi må heller drive slik at det for klubben ikke er «verdens undergang» å rykke ned. Det er på det nivået vi er som klubb nå og det må man forholde seg til.

vi er ikke «5.plass-klubben» lenger, men vi kan bli det igjen! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev FranckTheBank:

7 poeng. 4 strake tap. Nitrist. Er vel enda verre enn 2016 sesongen? 

 

Omtrent samme ståa, da kom Ordinas inn med en sjelden seier på Lillestrøm i sin debut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Janne henta jo også inn rutinerte hardtarbeidende ledertyper og vinnerskaller til 2005 i form av Jansson, Persson og Nannskog. Får han på plass tre slike spillere kan mye være gjort for at høsten blir et gledelig skue og vi kan få se Jannefotball på sitt beste. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Men det der skjønner jeg ikke helt.

Janne har hatt 4 dager med gutta, og vi møter en motstander vi «aldri» slår. Vi spiller i praksis uavgjort med de. 

Om man da blir SÅ skuffet, så mistenker jeg at man har feilkalibrert forventningene sine.

Janne lider under akkurat de samme begrensningene i spillerstallen som de to forgjengerne  sine, og selv om han kanskje er en bedre trener så er det ikke slik at det ligger tonnevis av uforløst potensial i denne troppen som kan låses opp med et lite knips.

Janne kommer til å trenge tid og hjelp, og da anbefaler jeg å lese intervjuet med Demidov. 

Laget var vel egentlig bedre mot LSK for en uke siden, hadde regnet med ytterligere framgang igår. Stabæk hadde vel godt tak på Tromsø i treningskampen ivår og vant greit med Berg. Får se om han er bedre enn Berg, litt forsiktig her siden vel Berg hadde mer meritter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


46 minutter siden skrev arni:

Laget var vel egentlig bedre mot LSK for en uke siden, hadde regnet med ytterligere framgang igår. Stabæk hadde vel godt tak på Tromsø i treningskampen ivår og vant greit med Berg. Får se om han er bedre enn Berg, litt forsiktig her siden vel Berg hadde mer meritter.

Men vi har også en del spillere enten ute eller «delvis», så gi dette er par uker til?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev @ringo:

Men det der skjønner jeg ikke helt.

Janne har hatt 4 dager med gutta, og vi møter en motstander vi «aldri» slår. Vi spiller i praksis uavgjort med de. 

Om man da blir SÅ skuffet, så mistenker jeg at man har feilkalibrert forventningene sine.

Janne lider under akkurat de samme begrensningene i spillerstallen som de to forgjengerne  sine, og selv om han kanskje er en bedre trener så er det ikke slik at det ligger tonnevis av uforløst potensial i denne troppen som kan låses opp med et lite knips.

Janne kommer til å trenge tid og hjelp, og da anbefaler jeg å lese intervjuet med Demidov. 

Det er ikke på grunn av trenerbyttet at jeg forventet tre poeng mot Tromsø. Det var fordi vi tross alt er et anstendig hjemmelag (1,75 poeng per kamp før gårsdagen), mens Tromsø var blant de dårligste lagene både hjemme og borte. Jeg hadde forventet det samme av Bergs menn. Med unntak av det siste kvarteret (når TIL blir feige og trekker seg hjemover for å sikre det de har i lomma) så var dette overraskende dårlig. Jeg trodde ikke vi hadde et lag som var ute av stand til å vinne hjemmekamper, men laget i går så slik ut. Eller vil du hevde at det var Tromsø som plutselig var veldig gode?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nja,

Tromsø slo Molde i forrige serierunde og er et lag vi normalt sliter litt ekstra med på Nadderud. De sier selv de har hatt litt uflaks med resultatene så langt og Janne var vel inne på det før kampen han og. Jeg har ikke sett de nok til å gi en egen bedømmelse av det. 

Det er en helt jevn kamp der TIL har marginene med seg. Vi har selvsagt mye å jobbe med, men Janne bør ha fått noen gode svar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


30 minutter siden skrev FranckTheBank:

Tromsø var soleklart best i 1.omgang. Vi ble til tider utspilt.

Soleklart best blir vel å ta i litt. De hadde betraktelig mer ball enn oss, men ingen av lagene klarte å skape noe. 

Stats fra førsteomgang (FlashScore):

  • Possession: 32-68
  • Shots on goal: 0-0
  • Shots off goal: 1-1
  • Corner kicks: 1-0
Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Petter:

Soleklart best blir vel å ta i litt. De hadde betraktelig mer ball enn oss, men ingen av lagene klarte å skape noe. 

Stats fra førsteomgang (FlashScore):

  • Possession: 32-68
  • Shots on goal: 0-0
  • Shots off goal: 1-1
  • Corner kicks: 1-0

De hadde likevel noen sjanser/farligheter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Petter:

Soleklart best blir vel å ta i litt. De hadde betraktelig mer ball enn oss, men ingen av lagene klarte å skape noe. 

Stats fra førsteomgang (FlashScore):

  • Possession: 32-68
  • Shots on goal: 0-0
  • Shots off goal: 1-1
  • Corner kicks: 1-0

Om tiden de brukte på 5-metere teller på possession er det ikke rart de ligger høyt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ting kan snu fort. Tromsø så fortapt ut for tre runder siden. Nå har de slått både Molde, Rosenborg og Stabæk. 

Viktig å unngå tap mot Ranheim. Selvom vi selvsagt skal spille vårt spill, og ikke parkere noen buss på hjemmebane. En sekspoengers kamp.

Godset kommer vel seg ut av nedrykkstriden gjennom et godt sommervindu og orden på trenersiden?

Mjøndalen ser ut som en klar dumpekandidat. Ellers er det ganske åpent i år. Lillestrøm pleier jo alltid å blande seg inn. 

Sarpsborg, Kristiansund og Haugesund vil jeg heller ikke avskrive helt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev FranckTheBank:

Godset kommer vel seg ut av nedrykkstriden gjennom et godt sommervindu og orden på trenersiden?

Er det noe som tyder på at Godset får noe bedre vindu enn andre lag? At han dansken kan karakteriseres som orden på trenersiden tviler jeg sterkt på gitt merittene. Vet hvertfall hvem jeg ville valgt av han og JJ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror heller ikke økonomien er så mye bedre der nede enn hos oss. Selger vi Boli eller Sandberg uten skikkelig erstatter vil vi nok slite, ellers er det ingen som er uerstattelige hos oss.

Tar vi 3 poeng til sammen på de to hengekampen vil det være nok til sikker plass på tabellen (om de hadde vært spilt nå), og det bør være oppnåelig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev Offside:

Hadde ikke gjort noe om Sylla kom, det med Rusike i gang igjen vil gi bra kamp om plassene på midtbanen og muligens litt press på "spiss plass nr 2", så det tror jeg hadde vært meget bra.. Kanskje Petter Strand hadde vært noe, sjekk assisten hans nå nettopp i 1-0 Brann-Lsk.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2019, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...