Gå til innhold

Eliteserien 2019, hvordan skal det gå?


Ace
 Del

Anbefalte innlegg


8 minutter siden skrev odd:

Før sesongen mente kritikerne at denne ekstremt tøffe sesongstarten kunne ødelegge hele sesongen, og gjøre at vi kom bakpå fra start. Etter disse fire kampene er vi á poeng med 9. plassen, og har Glimt og Mjøndalen i de to neste kampene.  

Så du mener Glimt og Mjøndalen er lett match. Vi kan fort stå med 4-5 poeng etter de kampene og da begynner det å se ut som en stygg start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev Nr14:

Så du mener Glimt og Mjøndalen er lett match. Vi kan fort stå med 4-5 poeng etter de kampene og da begynner det å se ut som en stygg start.

Det var da voldsomt til negativitet - ja, vi kan stå med fire poeng, men vi kan like gjerne stå med ti poeng. B/G har overprestert, og Mjøndalen har ikke overbevist så langt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn som det ser ut nå, så må vi stole på at vi karrer til oss nok poeng på Nadderud for å holde oss. Selv om en kyniker som Berg nå har hatt en hel preseason med unggutta så fremstår vi verre i våre to første bortekamper enn vi gjorde i hele ifjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Nr14:

Så du mener Glimt og Mjøndalen er lett match. Vi kan fort stå med 4-5 poeng etter de kampene og da begynner det å se ut som en stygg start.

For å bruke en oppbrukt klisjé: Det er ingen lette matcher. Vet ikke helt hvordan du klarte å tolke det sånn. Men du er kanskje enige i at Glimt og Mjøndalen høres _mindre vanskelig_ ut enn Molde, Rosenborg og Haugesund? Du hoppet også glatt bukk over hovedpoenget: Før sesongen advarte mange om at vi risikerte å stå med fire strake tap på denne tiden. Sett ut fra de spådommene har vi overprestert. Selv vil jeg ikke bruke det begrepet, men så var jeg også blant dem som før sesongen mente vi ikke var dømt til nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Petter:

I fjor tapte vi 1-4 borte mot Ranheim i andre serierunde. 1-1 borte mot Sandefjord var vel heller ikke imponerende, og 0-3 i Bergen i runden etter var ganske håpløst. 2-2 i serieåpningen i Drammen var en grei prestasjon. Men at det har vært verre i år? Uenig. 0-3 borte mot seriefavoritten og 0-3 borte mot et så godt hjemmelag som FKH, med ti mann i over en omgang, er ikke krise.

Ranheimkampen var helt krise. Godsetkampen var vi klart best og burde vunnet hvis det ikke var for gavepakkene til Hanche. Sandefjord var vi overlegne og ble bortdømt da Ola ble tatt og bommet på åpent mål. 3-0 kampen mot Brann var i samme gate som idag. Tap mot FKH er ikke isolert noen krise, men det er måten vi fremstår på som gjør det ser så ille (og det ser ikke bedre ut av at vi øker fallhøyden for oss selv jmf intervjuet med Emil før kampen og prestasjonen hans på banen idag)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev Offside:

Sånn som det ser ut nå, så må vi stole på at vi karrer til oss nok poeng på Nadderud for å holde oss. Selv om en kyniker som Berg nå har hatt en hel preseason med unggutta så fremstår vi verre i våre to første bortekamper enn vi gjorde i hele ifjor.

Er ikke helt enig. Vi framstår dårligere i Haugesund i forhold til i fjor, men noe bedre enn i Molde ifjor (som ble Ordinas siste kamp) I tillegg har Molde et bedre lag enn i fjor. Hvis Molde slår RBK i neste kamp tror jeg gullkampen kan være over med Molde 11 poeng foran Rosenborg.  Vi må starte å ta poeng borte hvis ikke vi skal oppleve nedrykksstrid igjen. Tromsø og Ranheim ser svake ut, men ellers ser jeg ingen andre som er svakere enn oss for øyeblikket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Bolivar:

Er ikke helt enig. Vi framstår dårligere i Haugesund i forhold til i fjor, men noe bedre enn i Molde ifjor (som ble Ordinas siste kamp) I tillegg har Molde et bedre lag enn i fjor. Hvis Molde slår RBK i neste kamp tror jeg gullkampen kan være over med Molde 11 poeng foran Rosenborg.  Vi må starte å ta poeng borte hvis ikke vi skal oppleve nedrykksstrid igjen. Tromsø og Ranheim ser svake ut, men ellers ser jeg ingen andre som er svakere enn oss for øyeblikket.

Alzheimerlight ... Moldekampen ifjor skal litt til å toppe ja ... sånn blir det når man ser en sånn kamp som idag ... kroppen går i alarmmodus og bare reptilhjernen er i funksjon 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fascinerende å se hvor fort saueflokken skifter menig fra uke til uke. 

Bemerker meg flere her som skrek om topp-plassering i ES, fryd og gammen, geniale unge spillere og faens oldemor for 1 uke siden. Til å sutre om en ubrukelig tropp, dårlig/feil bytter, For unge spillere, kan ikke passe eller score. Osv osv..

Pøh...Kan banne på at 90% av de mest negative her nå har en rosenrød selvmotsigende kommentar på lur etter vi gjør en bra kamp mot B/G. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Berg må rette oppe i borteformen. Den er veldig svak og virker som gutta er redde for å spille borte. Når til og med en av de mest erfarne spillerne får rødt kort ja da blirt det ikke lett i år å ta poeng borte. Mjøndalen borte bør vel være en arena hvor vi tar 3 poeng. 

Må vinne de fleste kampene om vi skal spille så elendig på bortebane. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev fexter:

Når til og med en av de mest erfarne spillerne får rødt kort ja da blirt det ikke lett i år å ta poeng borte. 

"Til og med". Dette er de to eneste kortene vi har fått i år, så ser ikke på kortsamlingen som et stort problem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 timer siden skrev odd:

"Til og med". Dette er de to eneste kortene vi har fått i år, så ser ikke på kortsamlingen som et stort problem.

Virker som «til og med» i denne sammenheng  snarere henviser til vår stusselige borteform, samt impliserer at vi har et ungt, urutinert lag som ikke blir spesielt styrket av at den mest rutinerte på laget blir utvist.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror det han mente var at når de som skal være rutinerte og smarte driter seg ut så blir det ekstra vrient. Ved nærmere ettersyn tror jeg Deni skulle hatt direkte rødt på den andre forseelsen, så han slapp vel egentlig billig unna.

Men vi ligger etter min mening 3 poeng forran der vi kunne forvente å være så langt, så jeg gidder ikke grave meg mer ned etter tap i en kamp vi uansett «aldri» vinner.

Stallen vår er selvsagt for svak, og svakere enn i fjor, men det får vi ikke gjort så mye med nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med @ringo, stallen vår er såpass svak at vi ikke kan gnåle ved hver smell, for de vil komme - og absolutt ikke overraskende at vi gikk på en smell i Haugesund. Det hadde bare vært bonus å få med noe derfra og med Demidov hodeløse røde kort før pause ble sjansene enda mindre.

Plusser vi på litt skader/spillere ute av form så var vi jo ikke akkurat godt rusta i går. 

Med den stallen så er det jo 9./10. plass uten særlig fare for nedrykk vi kan håpe på, men sannsynligvis kommer vi til å bite litt negler i år og.

Men det er jo morsomt å følge dette laget da, med utviklingen til alle unggutta og laget. I år er det virkelig akademiet som bærer oss?

Jeg har brukbar tro på at vi kan få med oss 4 poeng på de to neste kampene, da vil vi i så fall ha hatt en god start på sesongen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår største hodepine nå er borteformen vår. Vi var desidert bunnlag der i fjor med rekken 1-5-9, med eneste seier borte den 11. november 2018 mot Odd (3-0). Siste borteseier før det var også mot Odd den 5. november 2017 (5-0). Blir nøkkelen til å berge plassen dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vår største hodepine er at vi har mistet 4 spillere fra 1. 11'eren, og at av de spillerne som har kommet inn i  vinter er det bare en som er god/fit nok til å spille fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2 timer siden skrev M-A-N:

Enig med @ringo, stallen vår er såpass svak at vi ikke kan gnåle ved hver smell, for de vil komme - og absolutt ikke overraskende at vi gikk på en smell i Haugesund. Det hadde bare vært bonus å få med noe derfra og med Demidov hodeløse røde kort før pause ble sjansene enda mindre.

Plusser vi på litt skader/spillere ute av form så var vi jo ikke akkurat godt rusta i går. 

Med den stallen så er det jo 9./10. plass uten særlig fare for nedrykk vi kan håpe på, men sannsynligvis kommer vi til å bite litt negler i år og.

Men det er jo morsomt å følge dette laget da, med utviklingen til alle unggutta og laget. I år er det virkelig akademiet som bærer oss?

Jeg har brukbar tro på at vi kan få med oss 4 poeng på de to neste kampene, da vil vi i så fall ha hatt en god start på sesongen!

Bærer og bærer fru blom

Lenke til innlegg
Del på andre sider


33 minutter siden skrev fyR:

Bærer og bærer fru blom

Ja, det vil jeg si, det var hvertfall ikke ringreven Demidov i går ?

jeg vil si det er mye morsommere å følge et lag i den enden av tabellen vi er når det er våre egne, uetablerte spillere som kjemper enn flust av utlendinger/voksne spillere fra landet rundt hentet fra PostNord/obos. Da er det kun gøy når man spiller herlig fotball og gjør det bra. Slik det er nå kan det være mye å glede seg over og være stolt av gjennom sesongen selv om totalen kanskje blir en 11. Plass. 

Et lyspunkt i går var jo å se Brynhildsen med god selvtillit og han var den eneste som lyktes med en del. Han sleit en del med ball på starten av sesongen, og du kunne tydelig se en forandring etter brassen mot RBK, da var han plutselig overalt og lyktes med alt han foretok seg. Det å få gode opplevelser og selvtillit hos akademigutta er nøkkelen i år. 

Så kan man håpe at Mokhtar blir årets El Ghannasy, men det kan man ikke ta for gitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tap mot/i Haugesund er isolert sett ingen katastrofe eller overaskelse.

De siste 10 årene har vi 1 seire, 4 uavgjort og 15 tap i Tippeligaen/Eliteserien i Rogaland. Småpene 0.35 poeng per kamp.  Ganske sjukt.

4 poeng etter LSK, RBK, Molde og Haugesund er en poengsum jeg hadde vært fornøyd med hvis noen hadde spurt meg før sesongen. 

Det er de neste kampene som avgjør om starten er OK eller skandaløs. Uansett må vi opp mange knepp hvis vi skal dra med oss 4 eller 6 poeng på de neste to kampene (Glimt og Mjøndalen). Og med tanke på at kampene etter dette er Brann(Hjemme) og Viking (I Rogaland), så trenger vi fort minumum 4 poeng  mot glimt og Mjøndalen for å ha 1 poeng per kamp etter 8 kamper. 1 poeng per kamp holder KANSKJE (trolig ikke) til kvalik. 

Glimt har til gode å ta poeng på naturgress i år , la oss håpe at dette fortsetter. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 timer siden skrev Mikkel:

Fascinerende å se hvor fort saueflokken skifter menig fra uke til uke. 

Bemerker meg flere her som skrek om topp-plassering i ES, fryd og gammen, geniale unge spillere og faens oldemor for 1 uke siden. Til å sutre om en ubrukelig tropp, dårlig/feil bytter, For unge spillere, kan ikke passe eller score. Osv osv..

Pøh...Kan banne på at 90% av de mest negative her nå har en rosenrød selvmotsigende kommentar på lur etter vi gjør en bra kamp mot B/G. 

Haha, helt enig. Og det etter å ha tapt på en bane vi ikke har vunnet på maaange år. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev ErikErik:

Tap mot/i Haugesund er isolert sett ingen katastrofe eller overaskelse.

Helt enig i det du skriver. Resultatene til nå vil jeg si er ganske i samsvar med hva vi kunne forvente på forhånd, kanskje til og med et poeng i pluss.

Problemet er at prestasjonene i begge bortekampene har vært svært svake. Molde borte kan unnskyldes, men gårsdagen var virkelig ikke bra. Vi må forvente bedre spill borte mot Haugesund som tross alt ikke er noe kjempelag. At vi slipper inn tre mål etter dødballer er i seg selv ikke bra, men banespillet synes jeg var det verste sammenlignet med forventningene. Å si at her pleier vi å tape og at det ikke er noe å tenke på blir for enkelt. Med prestasjoner som i går ender det garantert med nedrykk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


38 minutter siden skrev Ace:

Problemet er at prestasjonene i begge bortekampene har vært svært svake. Molde borte kan unnskyldes, men gårsdagen var virkelig ikke bra. Vi må forvente bedre spill borte mot Haugesund som tross alt ikke er noe kjempelag. At vi slipper inn tre mål etter dødballer er i seg selv ikke bra, men banespillet synes jeg var det verste sammenlignet med forventningene. Å si at her pleier vi å tape og at det ikke er noe å tenke på blir for enkelt. Med prestasjoner som i går ender det garantert med nedrykk.

100% enig .... og viktig med nyanser ... tapet i Haugesund bør ikke avskrives med uutholdelig letthet 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


56 minutter siden skrev Ace:

Helt enig i det du skriver. Resultatene til nå vil jeg si er ganske i samsvar med hva vi kunne forvente på forhånd, kanskje til og med et poeng i pluss.

Problemet er at prestasjonene i begge bortekampene har vært svært svake. Molde borte kan unnskyldes, men gårsdagen var virkelig ikke bra. Vi må forvente bedre spill borte mot Haugesund som tross alt ikke er noe kjempelag. At vi slipper inn tre mål etter dødballer er i seg selv ikke bra, men banespillet synes jeg var det verste sammenlignet med forventningene. Å si at her pleier vi å tape og at det ikke er noe å tenke på blir for enkelt. Med prestasjoner som i går ender det garantert med nedrykk.

Helt enig, poenget er ikke at man skal forvente tap i enkeltkamper og synes at det er greit uansett. Poenget er at vi kommer til å ha flere kamper med for dårlig prestasjon og vi kommer til å variere. Det må vi forvente. 

Både mot Molde og Haugesund detter vi helt sammen når de får det første målet. Det er noe konkret vi må jobbe med - hvordan håndtere det mentalt og taktisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener på ingen måte at det er bra å tape fordi vi pleier å gjøre det. Men selv om vi var på kanten til ubrukelige i går, så blir lite bedre av å krisemaksimere situasjonen. 

Vi må ha 4+ poeng de neste to kampene for å ikke bli hektet helt av.. 

Defensive dødballer er forsatt under pari.. Kanskje på tide å bytte ut Hanche  - som egentlig burde ha de fysiske forutsettningene til å være en bauta på dødball, men som det virker som sliter med konsentrasjonen. Håper  Mokhtar og Ola får hver sin omgang mot Glimt. Ikke bekymret for at Mokhtar hadde en laber kamp for Blaget. Motivasjonen for å spille norsk 3 div er trolig ikke på topp for en som har spillt på betraktelig høyere nivå tidligere. Uproft? ja - Forståelig? ja.. 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare å legge Haugsund kampen bak seg, jeg hadde ikke regnet med poeng her, men hadde håpet de unge hadde dagen da kunne dem fått med poeng, men haugsund borte er vanskelig tydeligvis for de fleste. Stabæk er ett lag veldig varierende av dagsformen virker det som. Skulle ønske Rusike og Njie var her, men sånn er det ikke dessverre. Etter kampene som har vært så tror jeg Stabæk overlever dette året også og det er det viktigste, hadde bare vært så artig å kjempet oppe blant 5-8 plass :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Eliteserien 2019, hvordan skal det gå?
×
×
  • Opprett ny...