Gå til innhold

Treningskamper 2019


Jan Fredrik
 Del

Anbefalte innlegg


15 timer siden skrev blaa_speider:

I rute mot hva? Topp 8? Nedrykk?

Jeg tolket Øistein som at han forsøkte å være morsom her - klassisk Stabæk å være helt i det blaa en drøy måned før seriestart, med usikkerhet rundt spillerkjøp og lite imponerende resultater i treningskampene. Altså "i rute"... Noen ganger har det vært veldig lite korrelert til hvordan det går når sesongen sparkes i gang, andre ganger, som de siste par årene, har det vært tidlige symptomer på en skuffende sesong. La oss håpe at årets Stabæk-utgave løfter seg kraftig de neste 40 dagene...

Sincerely,

Captain Obvious.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvfølgelig var det sarkastisk av Øistein, men når man leser kommentar som Norris sin, så er det kanskje behov for å si ting rett ut?

 

Vi er i trøbbel. La oss inderlig håpe vi ikke er det om  nøyaktig seks uker, når vinduet stenger og Eliteserien starter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med dagens stall uten 3 solid forsterkninger vil vi kjempe frenetisk for å unngå kvalik slik Ingo uttalte skulle være historie fra årets sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


29 minutter siden skrev geirti:

Selvfølgelig var det sarkastisk av Øistein, men når man leser kommentar som Norris sin, så er det kanskje behov for å si ting rett ut?

 

Vi er i trøbbel. La oss inderlig håpe vi ikke er det om  nøyaktig seks uker, når vinduet stenger og Eliteserien starter.

Men vi har jo et år ekstra rutine på alle spillerne våre! /sarkasmevarsel

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev Andreas:

Synes ikke man skal skimse for mye av det. Det ble jo nettopp påpekt i en VG-sak at Brynhildsen herjer på trening. Talentene våre kommer til å variere fra sesong til sesong, og fra kamp til kamp. Og som vi alle vet, og som jeg ikke bestrider, er det nettopp denne variasjonen som gjør at vi fort rykker ned istedenfor å hente inn stabile resultater. Vi kan være fullt på høyde med RBK i 80 min, for så å gjøre en juniorfeil og tape 3 poeng. Men det er lov å være optimist på at spillere som Hanche, Vetlesen og Moe som hadde en veldig varierende sesong ifjor klarer å levere ett hakk høyere i år. Og at Brynhildsen får en skadefri sesong. 

Også kommer det forhåpentligvis noen nye spennende spillere som kan ta plass på laget i år. Hadde folk vært fornøyd hvis IA hentet disse?:

1. En lokalscoutet 31 år gammel stopper med langs fartstid fra 1.divisjon. Pålitelig. Han spilte ikke mye i eliteserien ifjor, men var stort sett skadet hele sesongen. 

2. En 24 år gammel  lokalscoutet spiss som puttet 17 mål og 5 assist for et middels 1.divisjonslag ifjor. Prøvde seg ett år i Eliteserien, men ble satt i skyggen av at han spilte på laget med toppscoreren. Høres ut som et scoop.

3. En 24 år gammel midtbanespiller som kan bekle alle posisjonene på midtbanen. 115 kamper fra Eliteserien og 24 mål. Høres ut som en som kan ta nivået. 

4. En lynrask 24 år gammel høyreving som har 1 sesong fra Eliteserien på baken. Har før dette spilt flere sesonger i Nederland. Høres spennende ut. 

 

 

Bra salgspitch for Strømnes, SMH, Kassi og Gyasi ... men det forandrer ikke faktumet at vi trenger å få inn forsterkninger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis ikke spillerene leverer så trengs det forsterkninger, treningskampen mot ett middels Oboslag Strømmen, kunne Stabæk fort ha tapt. Det var ikke en overbevisende kamp, langt derifra. Og man kan ikke satse på at de unge skal ta steg og på flaks på Eliteserie nivå, det gjelder også å ha litt bredde i stallen om evt skader skulle oppstå, bredden i Stabæk stallen består for det meste av yngre fra 21 år og nedover. Selvsagt kan man håpe og tro på steg og på flaks, men sånn jeg fortsatt ser det er fortsatt Stabæk svakere pr i dag enn i fjor.  Jeg syns Brochman var bra i fjor også og i Mjøndalen har han gjort det greit og tror nok Brochman vil bemerke seg i Mjøndalen. Samtidig syns jeg Njie, Granli var sterke i fjor. Njie skapte mye sjanser med farten sin og Granli ryddet opp mye i forsvaret. Jeg tipper Stabæk på rundt 12 plass sånn jeg ser laget pr dags dato. Nivået mot Strømmen  holdt ikke Eliteserie nivå dessverre, jeg er ærlig og kaller en spade for en spade. Men det skal også sies at jeg tror Stabæk kan være det laget som har mest potensiale av alle lagene i Eliteserien, nettopp pga veldig mange gode yngre spillere som vil heve seg og etablere seg, spm er bare når det vil løsne for disse. Det er masse spennede yngre spillere i Stabæk stallen og løsner det for en del av disse så har Stabæk potensiale for å kjempe om  medalje i år også, men da må det løsne for en god del :) Jeg tror løsningen pr dags dato er å hente noen rutinerte, solide og etablerte første ellver spillere som hever laget også heller selge spillere når man ser at ting går veien og man har råd til det. Er også veldig positivt at Stabæk ledelsen er forsiktige med å kjøpe dyre spillere pga potensiale i de yngre og det er smart å prøve å sikre seg rimelige kontraker  på spillere som kan bidra 1 til 2 år. Om noen år så tror jeg Stabæk har etablert seg som ett topplag sånn det ser ut nå :) Rusike kan muligens være rett mann, men sett litt for lite av han til å si noe, jeg syns som sagt Moe, Strømnes også overrasket positvt og jeg så flere tendenser hos Brynhildsen så jeg tror Brynhildsen kan bli en bra spiler i år og det tror jeg Moe blir også. Tror Moe kan bli en ny Meling. Var en som skrøt så jævli mot Rosenborg på Lerkendal at andre lag kjøpte spillere som Rosenborg ikke hadde i troppen engang, han tenkte da på Hernandez og jeg kontra med å si, at meg bekjent så har vel Birger Meling spilt seg rett inn på første ellveren til Rosenborg og således også fremstått som en av de beste på Rosenborg, da ble det stille fra kjeften til Trønderen (Tror han var vaktleder eller noe sånn, han var ihvertfall en slags leder skrøt han også av).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og en helgardering ved å dømme oss nord og ned, samtidig som det meldes potensiale til medalje om det løsner... Men løsningen, å kjøpe spillere som hever laget, var i hvert fall kreativ ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pre-season, pre-season. Kan noen minne meg på når Stabæk imponerte i pre-season sist gang, var overbevisende mot antatt svakere lag, og fikk skryt for bra spill? 

Jeg tror det må ha vært tilbake i JJ sine tider, hvor vi ble hypa fælt etter noen veldige gode kamper i Spania? Eller blander jeg med utgaver av Stabæk med TSL på laget? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi var vel bekymret før alle sesongene siden det siste opprykket, også 2015.

Allikevel, de sesongene der vi har lyktes har vi kunnet stole på at IAO tryller fram forsterkninger rett før sesongstart. Jeg tror den største forandringen er at vi ikke har tillit til at han kan det lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev kkh94:

Vi var vel bekymret før alle sesongene siden det siste opprykket, også 2015.

Allikevel, de sesongene der vi har lyktes har vi kunnet stole på at IAO tryller fram forsterkninger rett før sesongstart. Jeg tror den største forandringen er at vi ikke har tillit til at han kan det lenger.

Jeg minnes den tiden da du stort sett var positiv til det meste, kkh94. Da gikk det stort sett bedre med laget. Jeg er usikker på om det er noen sammenheng, men kanskje det ville hjelpe om du gikk tilbake til ditt gamle Jeg? Kanskje det vil være lettere for IA å trylle hvis han tror det finnes noen som fortsatt tror på magi? Selv merker jeg at julaften ikke lenger er den samme etter at sjølveste Julenissen ble avslørt.

Det dreier seg vel egentlig om at applausen ikke var helt fortjent. Det har vært ekstremt mye stang inn, selv om det motsatte er vedtatt som sannhet. Bradley gjorde like mye for spillerlogistikken som en brukbar lottogevinst gjør for damedraget, men begge deler gir seg etterhvert.

Uansett. Jeg har tro på at IA blir reddet av akademisatsningen klubben har gjort over mange år. 

P.s. innlegget begynte som en fleip, før det fortsatte som fullstendig rør?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev mbh:

Jeg minnes den tiden da du stort sett var positiv til det meste, kkh94. Da gikk det stort sett bedre med laget. Jeg er usikker på om det er noen sammenheng, men kanskje det ville hjelpe om du gikk tilbake til ditt gamle Jeg? Kanskje det vil være lettere for IA å trylle hvis han tror det finnes noen som fortsatt tror på magi? Selv merker jeg at julaften ikke lenger er den samme etter at sjølveste Julenissen ble avslørt.

Det dreier seg vel egentlig om at applausen ikke var helt fortjent. Det har vært ekstremt mye stang inn, selv om det motsatte er vedtatt som sannhet. Bradley gjorde like mye for spillerlogistikken som en brukbar lottogevinst gjør for damedraget, men begge deler gir seg etterhvert.

Uansett. Jeg har tro på at IA blir reddet av akademisatsningen klubben har gjort over mange år. 

P.s. innlegget begynte som en fleip, før det fortsatte som fullstendig rør?

Enig i at Bradley definitivt hjalp mye med spillerlogistikken. Vi så jo en ganske betydelig effekt i 2016, f. eks.

Mitt gamle meg ser du vel i juni-juli når vi får en formdupp og folk er overbevist om at nå må det være kjørt. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev Forza Stabæk:

Er det ikke litt selvmotsigende å si at Stabæk ikke holder Eliteserienivå, og samtidig tippe de på 12. plass all den tid det er 16 lag i ES? 

Jeg tipper rundt 12 plass, men sånn Stabæk framstod mot Strømmen så er jeg helt enig med dem som sa at det her holder ikke i eliteserien og hvis dem spiller som mot Strømmen så frykter jeg nedrykk, men jeg håper jo selvsagt og tror jo laget er sterkere enn det fremsto i kampen mot Strømmen og i den kampen så var et jo utprøving og testing.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 timer siden skrev odd:

Og en helgardering ved å dømme oss nord og ned, samtidig som det meldes potensiale til medalje om det løsner... Men løsningen, å kjøpe spillere som hever laget, var i hvert fall kreativ ?

Har ikke dømt nord og ned men utfra sånn jeg syns laget fremstod mot Strømmen samtidig er jeg realist og ser at det trengs forsterkninger i første ellveren fordig jeg regner med at det ikke vil løsne for såpass mange yngre spillere, selv om jeg håper det. Men uten noen forsterkninger (som jeg tror det vil komme) og uten at flere av de yngre tar steg og det spilles som det gjorde mot Strømmen så fykter jeg ny overlevelses runde, men det er også såpass potensiale i stallen nettopp pga de yngre og det kan løsne for mange av de og de kan kan heve seg flere steg flere av dem, noe jeg håper på, det og hvis de etablerte spiller opp mot sitt beste og vi får en del mer stang inn og medhold av dommerene så kan man fort være med å kjempe om medalje men da må det løsne en god del både for yngre og eldre også tror jeg man trenger en del flaks :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 timer siden skrev TheDriver:

Hvis ikke spillerene leverer så trengs det forsterkninger, treningskampen mot ett middels Oboslag Strømmen, kunne Stabæk fort ha tapt. Det var ikke en overbevisende kamp, langt derifra. Og man kan ikke satse på at de unge skal ta steg og på flaks på Eliteserie nivå, det gjelder også å ha litt bredde i stallen om evt skader skulle oppstå, bredden i Stabæk stallen består for det meste av yngre fra 21 år og nedover. Selvsagt kan man håpe og tro på steg og på flaks, men sånn jeg fortsatt ser det er fortsatt Stabæk svakere pr i dag enn i fjor.  Jeg syns Brochman var bra i fjor også og i Mjøndalen har han gjort det greit og tror nok Brochman vil bemerke seg i Mjøndalen. Samtidig syns jeg Njie, Granli var sterke i fjor. Njie skapte mye sjanser med farten sin og Granli ryddet opp mye i forsvaret. Jeg tipper Stabæk på rundt 12 plass sånn jeg ser laget pr dags dato. Nivået mot Strømmen  holdt ikke Eliteserie nivå dessverre, jeg er ærlig og kaller en spade for en spade. Men det skal også sies at jeg tror Stabæk kan være det laget som har mest potensiale av alle lagene i Eliteserien, nettopp pga veldig mange gode yngre spillere som vil heve seg og etablere seg, spm er bare når det vil løsne for disse. Det er masse spennede yngre spillere i Stabæk stallen og løsner det for en del av disse så har Stabæk potensiale for å kjempe om  medalje i år også, men da må det løsne for en god del :) Jeg tror løsningen pr dags dato er å hente noen rutinerte, solide og etablerte første ellver spillere som hever laget også heller selge spillere når man ser at ting går veien og man har råd til det. Er også veldig positivt at Stabæk ledelsen er forsiktige med å kjøpe dyre spillere pga potensiale i de yngre og det er smart å prøve å sikre seg rimelige kontraker  på spillere som kan bidra 1 til 2 år. Om noen år så tror jeg Stabæk har etablert seg som ett topplag sånn det ser ut nå :) Rusike kan muligens være rett mann, men sett litt for lite av han til å si noe, jeg syns som sagt Moe, Strømnes også overrasket positvt og jeg så flere tendenser hos Brynhildsen så jeg tror Brynhildsen kan bli en bra spiler i år og det tror jeg Moe blir også. Tror Moe kan bli en ny Meling. Var en som skrøt så jævli mot Rosenborg på Lerkendal at andre lag kjøpte spillere som Rosenborg ikke hadde i troppen engang, han tenkte da på Hernandez og jeg kontra med å si, at meg bekjent så har vel Birger Meling spilt seg rett inn på første ellveren til Rosenborg og således også fremstått som en av de beste på Rosenborg, da ble det stille fra kjeften til Trønderen (Tror han var vaktleder eller noe sånn, han var ihvertfall en slags leder skrøt han også av).

Er det deg Toni?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev TheDriver:

Jeg tipper rundt 12 plass, men sånn Stabæk framstod mot Strømmen så er jeg helt enig med dem som sa at det her holder ikke i eliteserien og hvis dem spiller som mot Strømmen så frykter jeg nedrykk, men jeg håper jo selvsagt og tror jo laget er sterkere enn det fremsto i kampen mot Strømmen og i den kampen så var et jo utprøving og testing.

Stabæk har vært ett sirkus når det gjelder treningskamper helt siden 2011 sesongen. Da Gilles Mbang Ondo var bedre enn Ronaldo, Messi og Suarez sammenlagt. Vi er også i Februar, har virkelig ingenting å si. Tapte vel mot den gang 2 div laget Kongsvinger for å da tidvis rundspille RBK uka etter i 2014. La gutta trene på sin måte, er helt sikker på at spillet sitter bedre i April. Same old story. Er dog bekymret for at vi ikke får hentet inn de spillerne vi trenger. Per dags er vi rundt 12-13. Men har utvilsomt potensialet til å ende blant top 8 i år. Har troa på Berg, men IAO må virkelig stå frem i år. Hvis i det hele tatt mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev stbS:

Stabæk har vært ett sirkus når det gjelder treningskamper helt siden 2011 sesongen. Da Gilles Mbang Ondo var bedre enn Ronaldo, Messi og Suarez sammenlagt. Vi er også i Februar, har virkelig ingenting å si. Tapte vel mot den gang 2 div laget Kongsvinger for å da tidvis rundspille RBK uka etter i 2014. La gutta trene på sin måte, er helt sikker på at spillet sitter bedre i April. Same old story. Er dog bekymret for at vi ikke får hentet inn de spillerne vi trenger. Per dags er vi rundt 12-13. Men har utvilsomt potensialet til å ende blant top 8 i år. Har troa på Berg, men IAO må virkelig stå frem i år. Hvis i det hele tatt mulig.

Okay :)  ja jeg har ikke fulgt med så nøye på treningskamper og oppkjøring før, er ny på forumet jeg :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 timer siden skrev stbS:

Stabæk har vært ett sirkus når det gjelder treningskamper helt siden 2011 sesongen.

OK, så la oss se på hvordan det har gått siden 2011-oppkjøringen (plasseringer og poeng):

10. (39p) - 16. (17p) - Adecco - 9. (39p) - 3. (56p) - 14. (31p) - 9. (39p) - 14. (29p)

Med ett unntak har vi ikke klart over 40 poeng noen av årene. Vi har rykket ned en gang, og hadde vel fortjent å bli der slik vi presterte året etter. Vi har to ganger berget plassen med et skikkelig nødskrik - 2 sene mål mot Jerv og et selvmål mot AAFK. Ellers har vi havnet på ganske middelmådige 39 poeng. Som er svakt, men et par seire over nedrykksstriden. Ingen av disse årene kan vi vel si oss fornøyde med. Med mindre målet bare er å holde plassen hvert år, da har vi jo stort sett klart det. Hvis målet er å kjempe om noe, eller i det minste bare være nærmere medaljestriden enn nedrykksstriden, så har vi mislyktes alle år siden 2011. Med dette ene unntaket, da.

Unntaket var, som vi alle vet, signeringen av Dio rett før sesongstart 2015. Han var vel ligaens både beste og viktigste spiller de 5-6 månedene han var her og sørget vel alene for 10-20 poeng pluss en saftig dose selvtillit til de andre spillerne.

Så man kan le av resultatene i treningskampene, men hva annet har vi? Dette laget skal spille fotball. 11 mot 11 og en ball på banen, akkurat som i treningskampene. Det er ikke som om laget prøver å gjøre det dårlig i treningskampene, og tenker at de skal spare finessene til seriespillet. Treningskamper bygger selvtillit, eller river den ned. Sakte men sikkert.

Så hvor er vi? Vi trenger en Dio. Rett og slett. Ikke nødvendigvis en spiss (det er kanskje der vi er best forspent), men en så dominerende spiller at alle er fra seg av beundring. En spiller som nærmest på egen hånd avgjør kamper (i den ene eller andre enden av banen, eller kanskje på midten?) og som vi lett selger for 20 mill i august.

Alle som tror vi signerer en forsvarsspiller eller midtbanespiller på Dio-nivå i løpet av de neste 5-6 ukene kan rekke opp en hånd. Vi andre kan begynne å lure på hvordan i h..... vi skal berge oss enda ett år.

 

Akkurat som man ikke taper poeng i treningskamper, vinner man ikke poeng på hårete mål. We need a stjernespiller. På Dionivå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamper 2019
×
×
  • Opprett ny...