Gå til innhold

Realisme


arni
 Del

Anbefalte innlegg


1 time siden skrev @ringo:

 

Med den midtbanen vi sitter med i øyeblikket, så er dessverre et nedrykk absolutt mulig

 

Med all respekt å melde; noe av det dummeste jeg har sett og hørt i dag. Og der er det sterk konkurranse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


20 minutter siden skrev Hushovd:

Med all respekt å melde; noe av det dummeste jeg har sett og hørt i dag. Og der er det sterk konkurranse. 

Ja det må du gjerne få lov til å mene, men vi har en midtbane som er svak taktisk, mangler tempo med og uten ball - med relativt like spilletyper og svake relajonære ferdigheter. Vi mangler også ledertyper i lagdelen. Hugo hadde både lederegenskaper og komplimentære ferdigheter - nå mister vi to viktige dimensjoner i hjertet av laget. La gå han ble ikke brukt riktig av oss - men vi hadde i det minste muligheten til å gjøre noe.

Det vi sitter igjen med er en endimensjonal tempo og taktisk svak midtbane - muligens den svakeste i ligaen. I allefall bunn 5.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev @ringo:

Ja det må du gjerne få lov til å mene, men vi har en midtbane som er svak taktisk, mangler tempo med og uten ball - med relativt like spilletyper og svake relajonære ferdigheter. Vi mangler også ledertyper i lagdelen. Hugo hadde både lederegenskaper og komplimentære ferdigheter - nå mister vi to viktige dimensjoner i hjertet av laget. La gå han ble ikke brukt riktig av oss - men vi hadde i det minste muligheten til å gjøre noe.

Det vi sitter igjen med er en endimensjonal tempo og taktisk svak midtbane - muligens den svakeste i ligaen. I allefall bunn 5.

Legg til at spissene vår har scoret 3 mål (3 - tre føkkings mål!!!) tilsammen, og at vår aller viktigste spiller og kaptein har forlatt oss, så er dette oppskriften på en helt jævli høst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev Kaizer Alphonse:

Legg til at spissene vår har scoret 3 mål (3 - tre føkkings mål!!!) tilsammen, og at vår aller viktigste spiller og kaptein har forlatt oss, så er dette oppskriften på en helt jævli høst.

Det mener jeg er direkte relatert til midtbanen - for en ting er om vi skaper et hav av sjanser som vi brenner - da er det helt klart et spissproblem - men vi skaper jo ikke sjanser en gang og da er det et midtbaneproblem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


42 minutter siden skrev @ringo:

Ja det må du gjerne få lov til å mene, men vi har en midtbane som er svak taktisk, mangler tempo med og uten ball - med relativt like spilletyper og svake relajonære ferdigheter. Vi mangler også ledertyper i lagdelen. Hugo hadde både lederegenskaper og komplimentære ferdigheter - nå mister vi to viktige dimensjoner i hjertet av laget. La gå han ble ikke brukt riktig av oss - men vi hadde i det minste muligheten til å gjøre noe.

Det vi sitter igjen med er en endimensjonal tempo og taktisk svak midtbane - muligens den svakeste i ligaen. I allefall bunn 5.

Så du mener Edvard og Luc mangler fart, og at de og Kornelius er samme typer som Emil og Tortol og ikke komplementerer hverandre.. Jeg ser absolutt svakheter som at sentral midtbanen bruker for lang tid, men mener i motsetning til deg at Sammy er et bra tilskudd og at vi har så mange å velge i nå at det er mulig å komponere en midtbane som skal slå bra fra seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei - nå blander du hummer og kanari.

 Edvardsen er spiss, og Kornelius flanke og ingen av de er vel særlig aktuelle for sentral midtbane??? 
 

Luc er bra - men når var han sist bra over tid?

Så er det selvsagt helt greit å være uenige om Skyttes bidrag - men for å argumentere for mitt syn, så er Skytte også en spiller som er for glad i å holde på ballen og som heller ikke direkte driver opp tempoet i pasningsspillet. Jeg synes også han virker å ha slapp innstilling til det defensive arbeidet, han slår meg heller ikke som en innpisker. Jeg registrerer også at han ikke direkte trekker opp snittet i sofa-scoren vår.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev @ringo:

Nei - nå blander du hummer og kanari.

 Edvardsen er spiss, og Kornelius flanke og ingen av de er vel særlig aktuelle for sentral midtbane???

Hva mener du egentlig, er det midtbanen vår som er så elendig eller vår sentrale midtbane? Vanskelig å lese deg nå.

Jeg har respekt for dine meninger, men hvorfor er du så til de grader positiv til Janne som får så lite ut av spillerne på midten?

Jeg mener våre midtbanespillere har vist at de er gode nok hver for seg, men de funker ikke sammen. Men det har de gjort tidvis i år (en omgang her og der), så det skal være mulig. Dette er Jannes ansvar først og fremst. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


51 minutter siden skrev Petter:

 

@ringo argumenter godt for meningene sine, i innlegg etter innlegg og i flere tråder. Kan dere ikke heller prøve å argumentere imot, isteden for å komme med "bidrag" som det her?

Nå tok jeg bare et par eksempler her, det er flere som gjerne kan føle seg truffet.

Det Ringo sa var at midtbanen vår er så dårlig at vi burde bekymre oss for nedrykk. Det har han aldri argumentert for og er et latterlig, på grensen til trolsk, utsagn. 

Generelt synes jeg han overanalyserer og ja, overargumenterer. Noen ganger ser man ikke skogen for trærne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev Wilmar:

Hva mener du egentlig, er det midtbanen vår som er så elendig eller vår sentrale midtbane? Vanskelig å lese deg nå.

Jeg har respekt for dine meninger, men hvorfor er du så til de grader positiv til Janne som får så lite ut av spillerne på midten?

Jeg mener våre midtbanespillere har vist at de er gode nok hver for seg, men de funker ikke sammen. Men det har de gjort tidvis i år (en omgang her og der), så det skal være mulig. Dette er Jannes ansvar først og fremst. 

Tilltroen min til Janne fikk en alvorlig knekk i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 timer siden skrev @ringo:

Tilltroen min til Janne fikk en alvorlig knekk i dag!

Hvor mye tror du er Janne, kontra at Hugo var den spilleren vi fikk mest *verdi" for når vi solgte (altså 4-5m i en intra tippeliga overgang kontra 8 for Bo til England)? Samt hvor mye ville Hugo selv dra. 

Jannes feil med hugo har vært over tid med feil bruk. Ikke noe som skal gi deg en knekk over en dag. 

 

Ellers enig, angående midtbanen. Lumanza, skytte og Bo er ikke like, men kompletterer ikke hverandre. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev avd.Tønsberg:

Hvor mye tror du er Janne, kontra at Hugo var den spilleren vi fikk mest *verdi" for når vi solgte (altså 4-5m i en intra tippeliga overgang kontra 8 for Bo til England)? Samt hvor mye ville Hugo selv dra. 

Jannes feil med hugo har vært over tid med feil bruk. Ikke noe som skal gi deg en knekk over en dag. 

 

Ellers enig, angående midtbanen. Lumanza, skytte og Bo er ikke like, men kompletterer ikke hverandre. 

Vi har jo Lundal og Isaksen (burde få sjansen til å vise seg fram hvertfall) som utfyller disse i en midtbane. Mens Kassi kan overta de mer offensive posisjonene Hugo har spilt. 
 

Det blir ikke lett å komponere riktig midtbane, men la oss håpe vi får et lite høstgjennombrudd for en av disse f.eks!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg våger å påstå at Janne ikke har gjort en god nok jobb etter en bra vårsesong. Det er dårlig kontakt mellom lagdelene, det stopper fullstendig opp på midtbanen samtidig som altfor mange lunter uengasjerte rundt. I tillegg har han gitt klippekort til spillere som over tid har vist  at de ikke er bra nok, og/eller ikke gidder nok. Spørs om han når frem med budskapet sitt? Leste en artikkel Glimt sin tilnærming  https://www.tv2.no/a/11687790/ Her må det være noe å ta med seg inn treningsarbeidet og tilnærming?

Aller verst er jo at han ikke satser på lokale spillere i riktige posisjoner. Tenk: Hugo og Piggy spesielt. Noen nevner at lokale spillere har en drøm om å spille for andre norske lag og kkke Stabæk. Det sier vel sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev bluemaster:

Jeg våger å påstå at Janne ikke har gjort en god nok jobb etter en bra vårsesong. Det er dårlig kontakt mellom lagdelene, det stopper fullstendig opp på midtbanen samtidig som altfor mange lunter uengasjerte rundt. I tillegg har han gitt klippekort til spillere som over tid har vist  at de ikke er bra nok, og/eller ikke gidder nok. Spørs om han når frem med budskapet sitt? Leste en artikkel Glimt sin tilnærming  https://www.tv2.no/a/11687790/ Her må det være noe å ta med seg inn treningsarbeidet og tilnærming?

Aller verst er jo at han ikke satser på lokale spillere i riktige posisjoner. Tenk: Hugo og Piggy spesielt. Noen nevner at lokale spillere har en drøm om å spille for andre norske lag og kkke Stabæk. Det sier vel sitt.

Kombiner det med det jeg ser noen skriver på  Bodø/Glimt sitt forum i anledning Hugos ankomst (som de forøvrig er strålende fornøyd med), nemlig at (parafraserer) "han trenger nok noen måneder på å komme opp på fysisk nivå, slik vi så med Kasper og Sammy".

Er vi godt nok/riktig trent? Lenge siden jeg har sett Stabæk virke eksplosive, hurtige og fysisk overlegne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om de er godt nok trent er jeg svært usikker på. En annen ting jeg lurer på, og som jeg har lurt på lenge, er hvordan kulturen i garderoben/på laget egentlig er. Er det en vennegjeng som koser seg sammen , duller og som ikke stiller kritiske spørsmål til hverandre? Jeg etterlyser virkelig noen tøffe jævler som pisker hverandre rundt. Aksepterer virkelig medspillere lunting rundt på banen? Hvor er de sinte trynene? Er så lei av å se smilende, snille Stabækgutter! Jeg vil ha energi, glede og sinne om hverandre!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Andresen eller Nannskog for å nevne de mest toneangivende spillerne fra våre beste årganger - du sluntret ikke unna uten å få høre det da!!! 

Vi har mangel på lederskap ute på banen og da hjelper det ikke så mye hva som skjer på benken... og i går solgte vi de to sterkeste innpriskerene våre...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev Petter:

 

@ringo argumenter godt for meningene sine, i innlegg etter innlegg og i flere tråder. Kan dere ikke heller prøve å argumentere imot, isteden for å komme med "bidrag" som det her?

Nå tok jeg bare et par eksempler her, det er flere som gjerne kan føle seg truffet.

Jeg er nok ikke enig i at Ringo argumenterer så godt for meningene sine, synes snarere han kommer med påstander om hvordan f eks midtbanen vår fungerer, og trekker nokså bombastiske (og negative) konklusjoner. Midtbanen vår har mye kvalitet, men har ikke fungert noe godt så langt i høstsesongen, det tror jeg alle kan være enige i. Men hvorfor det å selge Hugo (som har fått begrenset med spilletid) plutselig skal være krise, er vanskelig å forstå. Jeg er enig i at det var veldig skuffende at han ble solgt til B/G, men tror dette likevel var riktig, slik tingene utviklet seg. Hugo ønsket selv å dra, skulle vi da sagt nei til (jeg vet ikke, men) 4-5 millioner kr, pluss en brukbar videresalgsklausul? Vi ville da endt opp med en antagelig nokså frustrert og misfornøyd Hugo, som neppe ville forlenget med oss. Med andre ord en relativt stor fare for å få en ny OB-situasjon, og det regner jeg med at ingen er interessert i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Drosselmeyer:

Jeg er nok ikke enig i at Ringo argumenterer så godt for meningene sine, synes snarere han kommer med påstander om hvordan f eks midtbanen vår fungerer, og trekker nokså bombastiske (og negative) konklusjoner. Midtbanen vår har mye kvalitet, men har ikke fungert noe godt så langt i høstsesongen, det tror jeg alle kan være enige i. Men hvorfor det å selge Hugo (som har fått begrenset med spilletid) plutselig skal være krise, er vanskelig å forstå. Jeg er enig i at det var veldig skuffende at han ble solgt til B/G, men tror dette likevel var riktig, slik tingene utviklet seg. Hugo ønsket selv å dra, skulle vi da sagt nei til (jeg vet ikke, men) 4-5 millioner kr, pluss en brukbar videresalgsklausul? Vi ville da endt opp med en antagelig nokså frustrert og misfornøyd Hugo, som neppe ville forlenget med oss. Med andre ord en relativt stor fare for å få en ny OB-situasjon, og det regner jeg med at ingen er interessert i.

Det at Hugo drar til en norsk klubb for å utvikle seg (som han selv sier) stiller jo endel spørsmål da. Hvordan jobber vi med unggutta på a laget? Hvordan bruker vi styrkene deres i kamp feks? I år når vi har slitt kamp etter kamp på sentral midt, hvorfor fikk ikke Hugo sjansen? Vi fortsetter jo med samme greiene uansett hvordan det går. Hanche og Hugo har ihvertfall vist figthervilje og guts, nå er begge borte. Jeg vet ikke hva strategien med A laget er, men det ser ut som om  planen er å vente på en ny stadion en gang i fremtiden og at det skal løse alt. I mellomtiden fylles det på med lånespillere som forhåpentligvis er akkurat gode nok til at vi berger plassen. Dette er frustrerende som supporter, og neppe veldig bærekraftig vel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper B/G videreutvikler Hugo til en spiller som går for 20-30 mill neste år. Med en god videresalgsklausul så blir det det eneste riktige så lenge Hugo følte han stagnerte i Stabæk og ville vekk når tilbudet først kom. Hugo er vel en av Stabæks beste spillere så vel klysete av fansen å hevde at det vit ta et par måneder før  han å kommer på Glimt nivå. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


28 minutter siden skrev Offside:

. Hugo er vel en av Stabæks beste spillere så vel klysete av fansen å hevde at det vit ta et par måneder før  han å kommer på Glimt nivå. 

Javel? Når man ser vi spille en runde og man ser på Glimt spille, så ser man at Glimt er mye bedre trent. Holder en mye høyere intensitet. Glimt krever kanskje mye mer av spillerne for å spille første 11ern en hos oss? Så det tar nok 2 mnd å få Hugo matchfit på Glimt standard. Den kan jeg se. Synes ikke det er klysete i detheletatt. Helt itråd med tråden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel relativt allment kjent at Knutsen kjører et tøft treningsregime der oppe i nord. 

Det handler nok neppe om at spilleren kommer fra oss, det samme kunne nok ha vært sagt om de hadde hentet en spiller fra de fleste andre tippeligaklubbene også...

Så kan man jo spekulere på hva som kjennetegner spillere som ikke fikser det treningsregimet da.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som fotballklubb ville jeg tenkt at man skal lære fra de beste. Enten der er i Norge eller England etc. I dagens fotball er evnen til å holde intensiten oppe i hele kampen sentral. Man må kjøre trening og kosthold tilpasset 2020. Tviler sterkt på at det holder å kjøre på med samme regime som i 2008. Uten at jeg kan kalle meg ekspert på område. Hvor ofte drar personer fra Stabæk rundt og suger til seg kompetanse fra PL og La liga? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden skrev Petter:

 

@ringo argumenter godt for meningene sine, i innlegg etter innlegg og i flere tråder. Kan dere ikke heller prøve å argumentere imot, isteden for å komme med "bidrag" som det her?

Nå tok jeg bare et par eksempler her, det er flere som gjerne kan føle seg truffet.

Her må jeg ta selvkritikk angående mitt eget innlegg. Men for å legge argumenter bak teksten så er vel midtbanen der vi har desidert sterkest dekning både i antall og i kvalitet. Jeg mener personlig vi har skapt nok i mange kamper til at det er et spissproblem og ikke et midtbaneproblem. Det skal derimot sies at jeg er litt kritisk til hvordan midtbanen har blitt bygd opp. Det har vel vært Janne sitt største problem

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev nichb:

Javel? Når man ser vi spille en runde og man ser på Glimt spille, så ser man at Glimt er mye bedre trent. Holder en mye høyere intensitet. Glimt krever kanskje mye mer av spillerne for å spille første 11ern en hos oss? Så det tar nok 2 mnd å få Hugo matchfit på Glimt standard. Den kan jeg se. Synes ikke det er klysete i detheletatt. Helt itråd med tråden. 

Ingen tvil om at Glimt er bedre trent enn oss og at Knutsen har fått mer ut av Junker enn Jönsson, men at vår beste trente spille skal trenge to måneder for å komme i samme fysisk form og fettprosent som resten av Glimt gjengen tviler jeg på. Tror Hugo kommer til å skinne i Bodø relativt fort. Ren synsing naturligvis, men det virker bare som en veldig bra og riktig match for Hugo og Glimt. Har allerede begynt å frykte hvordan vi kommer til å se ut mot kvikke Zinkernagel, Berg og Vetlesen ben 13 desember.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev @ringo:

Hepp,

om man skal tro sjansestatistikken til NIFS

https://www.nifs.no/MatchStatistics.php?land=1&t=5&u=682936

Så skaper vi nest færrest avslutninger, mens kun 5 lag har bedre målprosent - da synes jeg det er vanskelig å argumentere for at vi først og fremst har problmer med avslutningene..

N

Jeg skrev: «skapt nok». Uansett så har ingen av spissene våre kunne skape ting på egenhånd. Konstilasjonen av midtbanen er også et punkt og i tillegg er kassi tilbake som er en våre beste til å skape sjanser. Han har ikke fått altfor mange kamper. Han var en del av den gjengen vi diskuterer. Kay er også fersk men et stort talent som også kan være fremoverlente noe vi har sett allerede særlig mot Odd. Og ikke glem skytte som også er ny og disse tre vil være med å skape enda mer enn det vi har ila sesongen vil jeg mene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


17 timer siden skrev @ringo:

Ja det må du gjerne få lov til å mene, men vi har en midtbane som er svak taktisk, mangler tempo med og uten ball - med relativt like spilletyper og svake relajonære ferdigheter. Vi mangler også ledertyper i lagdelen. Hugo hadde både lederegenskaper og komplimentære ferdigheter - nå mister vi to viktige dimensjoner i hjertet av laget. La gå han ble ikke brukt riktig av oss - men vi hadde i det minste muligheten til å gjøre noe.

Det vi sitter igjen med er en endimensjonal tempo og taktisk svak midtbane - muligens den svakeste i ligaen. I allefall bunn 5.

Beklager sent svar. Ikke fått muligheten til å svare før nå. 
Jeg er enig at flesteparten av de sentrale midtbanespillerne er ganske like på flere områder, eksempelvis (for) ofte mange touch med ballen istedenfor raske avleveringer fremover, spesielt i kontringsfasen. 
Men jeg synes JJ får altfor lite ut av de gode individuelle midtbanespillere. Når laget faktisk fungerte ganske greit de første 10-11 rundene, synes jeg vi i langt større grad (sammenlignet med nå) så en tydelig ansvarsfordeling på midtbanen. Bohinen lå dypt og tok det største defensive ansvaret, mens Lumanza skulle være den kreative. 
Nå er det veldig uforutsigbart hvilke roller de enkelte spillerne har fra kamp til kamp. Ene kampen er det Skytte, andre kampen er det Lumanza, Bohinen eller Kay. 
Dette er på JJ og resten av trenerteamet, siden vi har individuelt gode nok spillere til å gi de en mer tydelig ansvarsfordeling. 
Enig at Hugo har en verbal tilstedeværelse på banen med kjappe meldinger til både motspillere, medspillere og dommeren. De andre gutta mangler litt "grinta" og pondus. 
Det jeg reagerte mest på var at midtbanen vår er kanskje den aller dårligste, for det synes jeg blir upresist. Treneren har det største ansvaret med å gi de ulike roller og hvertfall holde dette forutsigbart fra kamp til kamp. Vanskelig for spillerne å skaffe et relasjonelt forhold seg i mellom når de ikke vet hva slags arbeidsoppgaver de har. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Realisme
×
×
  • Opprett ny...