Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm


kkh94
 Del

Stabæks beste  

153 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste?


Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


1 minutt siden skrev blaamann:

Brynhildsen fikk ikke til mye i dag, men han er vel fort en av de som lider mest under slike baneforhold. Han kommer til å løfte seg!

Fikk lite rom å jobbe i, og som du sier så slet han nok med underlaget. Men innsatsen var god.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev blaamann:

Brynhildsen fikk ikke til mye i dag, men han er vel fort en av de som lider mest under slike baneforhold. Han kommer til å løfte seg!

Nja, men han ligger nå der og vaker så de må ta hensyn og det gir rom til Hugo.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Forza Stabæk:

Er det noe i kontrakten til trenerne våre som sier at vi ikke skal benytte samtlige bytter?

Det var Hugo som evt. skulle ut, men Berg sa etter match at han synes Hugo var såpass bra og frisk at han lot Hugo fullføre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 minutter siden skrev Mihawk:

Dere som så kampen på TV, offsiden på Ola i førsteomgang - riktig? Så veldig feil ut fra tribunen med blaa øyne. ?

Dessverre riktig. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev @ringo:

Det var Hugo som evt. skulle ut, men Berg sa etter match at han synes Hugo var såpass bra og frisk at han lot Hugo fullføre.

Klokt valg 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver meg på en børs:

Sandberg - 5 - kan vanskelig trekke for annet enn målet. Og bonus for strafferedning!
Hanche - 4
Vihmann - 2 - virker utrolig lite trygg med ball
Strømnes - 4
Hernandez - 4 - gode offensive bidrag i 2. omg
Børkeeiet - 4
Kassi - 3 - rusten
Brynhildsen - 3 - vil men får ikke til mye, lider vel av baneforholdene slik flere sier
Vetlesen - 4 - mye positivt her
Rusike - 3 - fikk jo dessverre ikke vist fram mye, men var brukbar den halvtimen han var utpå
Bohinen - 5 - mye positivt
Boli - 4 - klassegåll, ellers er han godt pakka inn hele kampen gjennom og lider av det

Øvrige kommentarer:
- Formasjon og roller funker bra her
- Kunne godt tenkt meg at Ola blir tatt ut til fordel for en mer muskuløs og uforutsigbar Daniel Braaten mot slutten av kampen.
- Vi var klart best i 2. omg og burde vunnet, men sluttproduktet mangler, vi sliter når Boli er markert
- Av alle ting på terminlista bør det være verdens enkleste ting å ikke sette opp to kamper på en naturgressbane i samme helg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


+ Arbeidskapasiteten til Vetlesen.
+ Headingene til Vismann.
+ Kassi spiller 90 minutter.
+ Innhoppet til Bohinen.
+ Selv med dødballmål imot, følte jeg at vi hadde blitt litt bedre på defensive dødballer. Ikke hjertet i halsen hver gang. 
+ Boli sitt kunstverk.
+ Strømnes bedre enn jeg trodde.

- Skaden til Rusike.
- Mye pasningsfeil fra Børkeeiet.
- Brynhildsen skusler bort store kontringssjanser med elendige touch.
- Farten og pasningene til Vihmann var svakt.
- Hvorfor i alle dager bruker man ikke tre bytter!?
- Hanche-Olsen er ingen venstreback. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke Vihmann var så halvgæren, jeg. Nå slapp vi jo inn et mål direkte fra cornerflagget (samt at Strømnes laget et noe klønete straffespark etter en corner), men jeg synes vi så mye tryggere ut på defensiv dødball enn vi har gjort på lang, lang tid. Vi ryddet unna det meste - uten at det ble noe særlig farligheter for LSK. Det offensive så også brukbart ut, banen tatt i betraktning. Vi fikk til en del småspill, og hadde banen vært litt bedre, ville vi garantert skapt enda flere sjanser. Det var flere ganger vi var én pasning unna det helt store, og det må nok banen ta mye av skylden for.

Ser absolutt lovende ut, dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


To dårlige lag? Kanskje, men banen og ikke minst været hjalp lite. Litt skuffende allikevel.

Synes Kassi var bedre enn jeg hadde forventet utifra treningskampene, Brynhildsen og Børkeeiet litt under. Ellers som forventet. Strømnes... Det er vel typisk for en stopper som ikke er god nok at han gjør en målbortgivende feil hver kamp, selv om den idag heldigvis ikke ble tellende.

En god offensiv spiller inn de neste timene kan bli forskjellen mellom suksess og katastrofe i år. Men spådom: fortsetter vi med dagens mannskap blir det hvertfall ingen festsesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev elvis:

Lillestrøm, makan til drittlag. Bruker hele kampen på å lage frispark og sleive ballen utover sidelinjen. Hva har de drevet med i vinter??

Sånn de spilte skulle man tro at Arne fortsatt var trener der borte...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev Mihawk:

Dere som så kampen på TV, offsiden på Ola i førsteomgang - riktig? Så veldig feil ut fra tribunen med blaa øyne. ?

I det hele tatt var det mye riktig dømt etter min ringe vurdering...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev kkh94:

Prøver meg på en børs:

Sandberg - 5 - kan vanskelig trekke for annet enn målet. Og bonus for strafferedning!
Hanche - 4
Vihmann - 2 - virker utrolig lite trygg med ball
Strømnes - 4
Hernandez - 4 - gode offensive bidrag i 2. omg
Børkeeiet - 4
Kassi - 3 - rusten
Brynhildsen - 3 - vil men får ikke til mye, lider vel av baneforholdene slik flere sier
Vetlesen - 4 - mye positivt her
Rusike - 3 - fikk jo dessverre ikke vist fram mye, men var brukbar den halvtimen han var utpå
Bohinen - 5 - mye positivt
Boli - 4 - klassegåll, ellers er han godt pakka inn hele kampen gjennom og lider av det

Øvrige kommentarer:
- Formasjon og roller funker bra her
- Kunne godt tenkt meg at Ola blir tatt ut til fordel for en mer muskuløs og uforutsigbar Daniel Braaten mot slutten av kampen.
- Vi var klart best i 2. omg og burde vunnet, men sluttproduktet mangler, vi sliter når Boli er markert
- Av alle ting på terminlista bør det være verdens enkleste ting å ikke sette opp to kamper på en naturgressbane i samme helg

2 til Vihman? Litt usikker i første men rydder bra opp i andre omgang. Absolutt ikke vår dårligste i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Ola var bra i dag. Skaper masse kaos for forsvaret. Veldig, veldig stor sjanse i 1. omgang, og var også rett bak Boli om Boli ikke hadde gått for brassen. (Men var kanskje marginalti  offside)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror flesteparten av de som så kampen ønsket Daniel inn for en totalt utkjørt Ola siste 10 minuttene.

 

Hugo viktigste spiller i dag, og voldsom innsats av hele laget. Hvis kvalitet på skudd og de enkle pasningene kommer, så blir dette bra. Tipper Sun inn i neste kamp, og at vi ellers starter som vi sluttet i dag. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev kkh94:

Prøver meg på en børs:

Sandberg - 5 - kan vanskelig trekke for annet enn målet. Og bonus for strafferedning!
Hanche - 4
Vihmann - 2 - virker utrolig lite trygg med ball
Strømnes - 4
Hernandez - 4 - gode offensive bidrag i 2. omg
Børkeeiet - 4
Kassi - 3 - rusten
Brynhildsen - 3 - vil men får ikke til mye, lider vel av baneforholdene slik flere sier
Vetlesen - 4 - mye positivt her
Rusike - 3 - fikk jo dessverre ikke vist fram mye, men var brukbar den halvtimen han var utpå
Bohinen - 5 - mye positivt
Boli - 4 - klassegåll, ellers er han godt pakka inn hele kampen gjennom og lider av det

Øvrige kommentarer:
- Formasjon og roller funker bra her
- Kunne godt tenkt meg at Ola blir tatt ut til fordel for en mer muskuløs og uforutsigbar Daniel Braaten mot slutten av kampen.
- Vi var klart best i 2. omg og burde vunnet, men sluttproduktet mangler, vi sliter når Boli er markert
- Av alle ting på terminlista bør det være verdens enkleste ting å ikke sette opp to kamper på en naturgressbane i samme helg

3 til Rusike synes han var god jeg en av de bedre i første omgang. Hvert fall 4er. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev fexter:

3 til Rusike synes han var god jeg en av de bedre i første omgang. Hvert fall 4er. 

Mulig jeg kunne knocka ham opp til en firer, men jeg synes som sagt han fikk vist for lite før han ble skada. Det er vrient å vurdere spillere som får bare en halvtime, med mindre de gjør matchavgjørende ting.

Nå håper jeg bare han kan være klar til høsten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


18 minutter siden skrev yiddo:

2 til Vihman? Litt usikker i første men rydder bra opp i andre omgang. Absolutt ikke vår dårligste i dag.

Vihman virker fryktelig temposvak i første omgang. Mye gode hode dueller i 2. Omg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes dommeren hever lista fra første til andre omgang for hva han godtok, litt småampert pga dette, men våre gutter biter godt fra seg og gir litt juling de også. 

På straffen ser det ut som om Strømsnes får en dytt i ryggen, men uansett klønete å ha armen oppe der

Med Karadas sin tilstedeværelse som supersub ventet jeg også på satt Braathen skulle komme inn

Ellers var det en primitiv heiagjeng som heiet på et primitivt fotballag. Tromme og sinna mann med ropert stod for en tredel av lyden. Et par apekatter som klatret i rekkverket mot Stabæk-tribunen på begge mål og drøyt 30 min ut i 1. Omg dro de i gang med glansnummeret "alle i STB suger kuk"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


HB skal ha all mulig kred i dag for taktikken og lagoppsettet i dag. Jeg støtter at han ikke endrer laget på slutten . Viktig med det ene poenget. Det er så utrolig mye mer enn 0 for et så ungt lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Over forventning for mitt vedkommende.

Men dødballene våre da, enda dårligere enn de pleier å være. DET trodde jeg ikke var mulig. Her kan med fordel Vetlesen og Hanche byttes mot noen andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stikkabørsen:

Marcus Sandberg  7

Ble ikke satt på mange store prøver i 1. omgang, og kunne ikke gjøre noe med Lillestrøms ledermål. Reddet mesterlig straffesparket fra Lehne Olsen i åpningen av 2. omgang.

Ronald Hernandez  6

Det er mulig han har blitt mer disiplinert under Henning Berg, for Hernandez kaster seg ikke lenger ukritisk i angrep og etterlater rom bak seg. Har stor fart. Og gjorde en solid kamp.

Steinar Strømnes  6

Ser ut til å ha vokst i vinter etter at han fikk fem eliteseriekamper i fjor. Laget straffe da han handset på en corner. Ble hektisk med mye dueller og kjemping.

Maddis Vihmann  7

Store, sterke Vihmann fikk egentlig en drømmemotstander i serieåpningen. Lillestrøm slo masse langt og Vihmann vant det som var i luftrommet.

Andreas Hanche-Olsen  6

Ble utfordret på fart av Gustafsson, men klarte seg godt. Var også angrepsvillig når sjansen bød seg. Holdt på å score mot slutten.

Tobias Børkeeiet  6

Kommer til å bli stor for Stabæk denne sesongen. Har ro og overblikk på midten, og er flink til å strø om seg med gode pasninger. Var viktig mot Lillestrøm med sin luftstyrke i Stabæks midtbaneledd.

Luc Kassi  6

Spilte ikke en eliteserie-kamp forrige sesong, men det var det ingen som kunne se. Flink til å plassere seg og var solid på Stabæks midtbane.

Matthew Rusike  5

Var løpsvillig og aktiv i åpningen av kampen. Ble skadet, det kan være snakk om beinbrudd.

Hugo Vetlesen 7

Spilte offensiv midtbane og kledde den rollen godt. Fant til tider mellomrommet mellom Lillestrøms forsvar og midtbane. For svak jobb på corneren da Lillestrøm gikk opp til 1–0.

Ola Brynhildsen  6

Hurtigtoget ble faktisk matchet på farten av Lillestrøms høyreback Simen Rafn. Prøvde å være skapende, men slet med underlaget.

Franck Boli  8

Var lite synlig i 1. omgang, inntil han på overtid kanskje scoret det som blir årets mål i eliteserien. Brassesparket var strålende og ga Stabæk 1–1. Knalltøff i kroppen og et konstant uromoment på topp.

Innbyttere:

Emil Bohinen inn i 36. min for Rusike  6

Kom innpå på høyrekanten da Rusike ble skadet. Et kvarter senere slo han en flott målgivende pasning med venstrebeinet til Boli. Var god til å drive med ballen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Lillestrøm
×
×
  • Opprett ny...