Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg


kkh94
 Del

Stabæks beste  

156 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste spiller?


Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Sted: Nadderud stadion
Dato: 14. april
Tid: 18:00
Lagoppstilling: Hvis Mokhtar er kampklar er det kanskje tid for ham å prøve seg? Ellers kan med fordel Strømnes byttes ut.

To lag som ikke har prestert som forventet her i serieåpningen, med mindre Rosenborg våkner ordentlig til liv mot Odd i kveld. Mot Molde var det defensive håpløst som ventet, men det som skremte meg var at vi ble totalt uskadeliggjort framover. Det må vi se til å få gjort noe med mot Rosenborg. De ble totalt nedsablet av Bodø/Glimt i 1. serierunde, og vi får anta at Henning Berg har sett mest mulig video av dette. Eirik Hornelands plan er å spille høyt, høyt press og gjøre angrepsspillet mer direkte enn det var under Kåre Ingebrigtsen. Det er en plan som kan fungere veldig bra hvis den lykkes, men spillerne ser ikke ut til å være helt komfortable med den ennå. Dermed er det mye risiko i bildet også. Vi har en offensiv kvartett som det i utgangspunktet lukter svidd av, men som ikke helt har kommet til rette enda. Kan den våkne til liv mot fjorårets seriemester?

De fleste kjenner til historikken mot Rosenborg. Vi har faktisk ganske god statistikk mot dem, både på Nadderud og på Lerkendal, men har ikke vunnet siden 2014 og ikke scoret mot dem på Nadderud siden 2015. Av uforståelige årsaker pleide dette å være en av kampene Kåre Ingebrigtsen frykta mest. Vi får sørge for at Horneland begynner å grue seg til Nadderud også.

Rosenborg kommer ikke til å overrumple oss på samme måte som Molde. Kan vi utnytte den arbeidsroen vi forhåpentligvis får, blir det fort poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe av problemet med angrepsspillet vårt er at vi spiller på veldig små marginer med ambisiøse valg som må gjennomføres helt perfekt for å lykkes. Når det sitter er det gull, men når det ikke gjør det blir det veldig veikt og angrepene blir avbrutt kjapt. De gangene vi finner åpninger er overlapp på kant av og til, men Hanche har ikke venstrebein eller en spesielt god pasnings/innleggsfot og Hernandez vegrer seg for å bli med helhjertet offensivt, og også han stopper gjerne opp når han få ballen i god posisjon.

klarer vi å utnytte backene bedre, samt å variere mer mellom å prøve å kombinere seg finurlig gjennom midten og bre mer ut på kant så er det mye potensiale. I tillegg er det flere enn Ola og Boli som må gå på skikkelige løp, det blir for stillestående med resten. 

Synes Strømnes gjør mye bra mot Molde egentlig, men han har en håpløs feilvurdering for 0-2 som åpner opp hele forsvaret. Men synes ikke stopperne er de som bør kritiseres mest i forrige kamp, det er sentral midt og kantene.

Tipper Berg fortsetter med Vihmann og Strømnes. Håper også på Hanche på høyre og Moe/Kirk på venstre. Mokhtar tror jeg vil være mest spennende i rollen til Vetlesen, men det er jo litt kjipt å presse Vetlesen ut på kanten igjen, men tror jeg ville gått for det. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tenker som så at jeg gjerne ser Demidov inn for Strømnes. Han blir liksom litt for treg og litt for veik for det nivået her. Også håper jeg at vi kan se Mokthar spille. Er han halvparten så god som i skrytevideoene er det antageligvis mer enn nok. Da tar jeg gjerne han på venstre og Brynhildsen på høyre. Også tror jeg nok vi lider veldig offensivt av at Hanche ikke klarer å legge inn med venstre. Så her håper jeg vi får se Renå Olsen eller Kirk. 

Det var som forventet at vi skulle tape mot Molde. Men det er måten vi taper på som gjør meg nervøs. Vi er liksom litt for treige, litt for veike og litt for upresise. Boli spiller som om han tror han er bedre enn det ferdighetene tilsier. Brynhildsen mangler flyten og gjør mange tekniske feil. Vetlesen mangler det lille ekstra som gjør at han er en glimrende 10er. Børkeeiet flytter bena for tregt og klarer ikke dekke rom bra nok. Det hjelper han svært lite og at Kassi har svært lite defensive fibre. 

Men for å slutte med noen positive tanker. Jeg tror ikke dette laget her trenger noe særlig mer enn at Mokthar kommer inn og er en glimrende spiller. Det holder at en spiller klarer å spre trygghet og selvtillit til resten av gruppa. Hadde gutta vært stinn av selvtillit og flyt hadde vi gitt Molde mye bedre kamp i går. Så vi har ikke sett det fulle potensialet. Det trengs å skru på en bryter. Og da tror jeg troppen innehar de ferdighetene som holder til at vi jevnt og trutt vil plukke poeng utover våren. Det vi så i går var nok ganske nærme bunnivået. Det vi så mot Lillestrøm tror jeg var sånn ca middels. Nå gjenstår det å se toppnivået. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi tar RBK hvis vi vinner midtbane-krigen. Vi må bevege oss mye mer uten ball og pasningspillet må sitte.
Intet press på deg Tobbe..... men slik er realiteten fra klubben.
Mye ansvar på unge skuldre. Får virkelig håpe det svinger opp igjen til denne kampen og du leverer top notch !

Strømnes må byttes ut, holder ikke ES.
Bohinene kan heller ikke starte, vill veldig mye for all del. Men vi trenger noe stabilt til denne kampen, det blir mye feil med for mange unge.

Jeg tror nok ikke ved at Mokthar kommer inn så går vi fra 3-0 i Molde til seiet mot RBK, her må ungdommen heve seg betraktelig også!

Har trua for all del, men med denne troppen så veier alt på om de unge levere eller ikke. 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 Braathen og Demidov bør spille RBK kampen. Spørsmålet er om vi gjør de endringene fra start eller i pausen siden begge de ikke klarer 90 minutter enda. Jeg tror vi vil slite enda mere mot RBK enn Molde med mangel på rutine og fysikk. Det kommer til å være et skadeskutt dyr som kommer til Nadderud og da trenger vi noen som kan ta krigen for oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke et RBK med identitets krise kommer til å være så gode som de pleier, men de har forsatt mange gode spillere, vi må få finne ut hva vi skal gjøre på midbanen, for det vi driver med nå er ikke bra nok mot de beste lagene. Synes ikke Kassi eller Børkeeiet har vært noe gode så langt, kan hende de bare ikke er en bra match sammen, jeg vil gjerne se Kassi, eller Bohinen bak Boli uansett. 

Kanskje det ville funket bedre med Børkeeiet og Bohinen på defensiv midtbane, også flyttes Kassi opp der Vetlesen ligger, eller ut på kant, hvor han har vært god tidligere? Kunne Renå Olsen fungert på midbanen? 

Jeg har bare lyst til å se endringer her, om vi endrer systemet eller posisjoner er ikke så viktig, men det som vi gjør nå må vell treneren se at ikke er bra nok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror problemet med Kassi først og fremst er at han ikke er helt i matchform ennå. Han fungerer godt på DM, det har han vist tidligere, men det er litt naivt å tro at han skal være i fullt slag på dette tidspunktet. Hvordan vi skal løse den problematikken er jeg mer usikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis RBK taper i dag så er det vel stor sjangse for at ketchupeffekten kommer mot oss er jeg redd. Kan bli stygt igjen, men jeg håper vi tar denne sånn at vi får litt mer selvtillit inn i gruppa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev Snæss:

Lag i motgang vinner alltid mot Stabæk.. vi er en slags forløser...

hehe - ja tenker litt det samme. Nesten så det føles mer betryggende at de får en "heldig" seier i dag, og føler at de kan cruise inn 3 poeng mot oss neste helg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle fotballsupportere er hellig overbevist om at akkurat deres lag er de hjelpesløses hjelper.

Men det er nok riktig at det er greit om Rosenborg får litt ro i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev atleten:

mange røde og gule kort

Tja. På Lerkendal vet vi at disse kun deles ut til gjestende lag. Så det har nok liten innvirkning på vår neste kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe av det verste jeg har sett av Rosenborg, spesielt offensivt, men også defensivt. Skapte null sjanser i hele andre omgang, og scoringen kom i tillegg etter en keepertabbe. Etterlot seg ofte enorme rom etter balltap, noe som vi bør utnytte bedre enn det Odd gjorde i dag. 

Hadde det ikke vært for pessimisten i meg så hadde jeg nok hatt stor tro på poeng på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


45 minutter siden skrev kallmyr:

Noe av det verste jeg har sett av Rosenborg, spesielt offensivt, men også defensivt. Skapte null sjanser i hele andre omgang, og scoringen kom i tillegg etter en keepertabbe.

Slapp av .... det løsner mot Stabæk ; )

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Offside:

Og i de norske fotball-lover ... Forøvrig herlig med en justisminister som elsker Stabæk ; )

Hehe, måtte komme den : ) Såvidt jeg vet er hjertet hans nærmere smurfene fra røkkeløkka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


                             Sandberg

 

Hanche       Demidov        Vihmann          Kirk

 

                         Braathen  Kassi

Hernandez                                         Brynhildsen

                              Mokthar

 

                                Boli

 

 

Hadde vært artig å sett hvordan dette hadde fungert.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Snittalder på RBK`s startellever nå sist mot Odd var på nesten 29 år (28,5)

Snittalder på STB`s startellever mot Molde var på like under 23 (22,9)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev nichb:

Snittalder på RBK`s startellever nå sist mot Odd var på nesten 29 år (28,5)

Snittalder på STB`s startellever mot Molde var på like under 23 (22,9)

Så får vi håpe det ikke blir menn mot gutter. Noen som vet om Vadim og Braathen og Mokhtar kjører ekstra trening for å komme i matchform. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev knutta:

Men viktigst av alt;

hvordan er matta etter snart to uker med hjelp? Fortsatt en sur sandkasse eller ser det OK ut?

Fortsatt ikke bra, men litt mindre hull og ujevnheter, ser det ut til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Rosenborg
×
×
  • Opprett ny...