Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2019


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


7 minutter siden skrev Blaakjempe:

Jeg savner litt faenskap i laget, en Persson, Andresen, Nannskog type som ikke tolererer så mye som vi gjør. Vi blir veldig snille skolegutter i dag og forrige gang i Stavanger. Det handler om å bruke kjeften, og klinke til skikkelig en gang på spillere som Tripic, Høiland etc. Sette skapet litt på plass. Da snakker jeg ikke om slag eller spark, men klinke til i en takling og feie mann og ball utover linjen og evt ta et gult kort på det om nødvendig. 

Godt sagt! Får håpe det skjer på hjemmebane til høsten 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har vi:

Backene i dag var ikke mye å satse på, er jeg redd. Jeppe spiller med for stor risiko og Strømnes virker veldig ukomfortabel i den rollen.

Hanche er helt klart bedre på back enn i midtforsvar, delvis fordi han ikke klarer å kompensere for Vihmanns åpenbare mangler sentralt - tempo og pasningsspill. Vihmann kan kanskje funke ved siden av en spiller som kan ta den jobben, men det spørs om ikke tiden for slike midtstoppere er ute. Stå bak og stange unna holder ikke lenger.

Det er vel ikke på backene vi har de mest skrikende behovene? Hanche og Ronald kan nok funke bra, Kirk så ikke helt hjelpesløs ut da han ble flytttet ned på backen mot Tromsø og Jeppe kan funke som back-up. Midtstopperplassen er Vadim sammen med Yaw (etterhvert) eller Madis. Dersom Yaw er så god som jeg håper kan dette fungere greit ut sesongen. Dersom han ikke er i stand til å skyve Madis ned til tredjevalg har vi et betydelig problem her. Strømnes er heller ikke like Bambi på isen der inne som han er ute på kanten.

Men det verste mener jeg er hvordan vi rydder opp foran egen boks i etablert forsvar. Når man er i flertall hjemover må da noen støtet, i stedet for at alle løper ved siden av og ser på? Vi trenger en skikkelig ballvinner eller to, som faktisk er flink UTEN ballen også.

Framover virker det vel som vi har målfarlige nok folk inntil videre, så får vi se hva overgangsvinduet forsvinner med...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Blaakjempe:

Jeg savner litt faenskap i laget, en Persson, Andresen, Nannskog type som ikke tolererer så mye som vi gjør. Vi blir veldig snille skolegutter i dag og forrige gang i Stavanger. Det handler om å bruke kjeften, og klinke til skikkelig en gang på spillere som Tripic, Høiland etc. Sette skapet litt på plass. Da snakker jeg ikke om slag eller spark, men klinke til i en takling og feie mann og ball utover linjen og evt ta et gult kort på det om nødvendig. 

Enig ... hadde Demidov spilt denne kampen så hadde vi vunnet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


31 minutter siden skrev jensemann:

Tar med meg 3 positive ting fra denne kampen:

- Daniel Braaten

- Selv med 10 mann må dette være blant de beste bortekampene vi har levert (minus to enkle dødballmål). At det røyner på mot slutten må regnes med... Mye bra angrepsspill mot etablert!

- viking-supporteren foran meg ble truffet av måkebæsj

Hvordan oppfattet du som var tilstedet Boli hendelsen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sakset fra VGD: 

Var på stadion og så delvis hendelsen som gav det røde til Boli.Stabæk spiller ballen ut på kant, og setter fart fremover. Boli løper sentralt i banen, men stopper plutselig opp løpet og setter inn en heidundrendes saksetakling i livhøyde på Tripic. Tydelig at han ble provosert av noe, men jeg fikk ikke med meg hva det var. Uansett var det helt klart rødt kort med tanke på taklingen. Boli taklet med begge beina langt over bakken, og ballen var, som dere sikkert så, milevis unna. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev nichb:

Hvordan oppfattet du som var tilstedet Boli hendelsen? 

Slik jeg husker å ha oppfattet det hele:

Tripic river ned Boli. Dommer gir fordel. Så smeller det mellom Boli og Tripic mens begge ligger halvveis nede (umulig å si hva som faktisk skjer). Boli blir utvist for smellen etterpå, mens Tripic får gult for den første forseelsen, altså å stoppe kontringen/være for sent inne på Boli. 

Så ikke hva Boli faktisk gjorde, men er stygt redd for at han ga en liten ettersleng der - primært basert på reaksjonene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Samme hvordan vi snur og vender på det så lenge det ikke ble sagt noen spesielt bør Boli klare å holde seg i skinnet. Konsekvensen for oss er meget stor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Budstikka retter JJ hard kritikk mot Boli. Han mener at Boli setter resten av spillerne i en umulig situasjon ved en idiotisk handling. Boli har også stått skolerett i garderoben og beklaget til resten av laget.

Tror vi kan gå ut fra at det røde var riktig. 

Uansett hva Tripic gjorde må gutta være mentalt forberedt på hva som kommer. At Tripic er en kødd bør ikke være noen nyhet. Da gjelder det å holde hodet kaldt når han slenger dritt / spiller gris eller whatever.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev Ace:

I Budstikka retter JJ hard kritikk mot Boli. Han mener at Boli setter resten av spillerne i en umulig situasjon ved en idiotisk handling. Boli har også stått skolerett i garderoben og beklaget til resten av laget.

Tror vi kan gå ut fra at det røde var riktig. 

Uansett hva Tripic gjorde må gutta være mentalt forberedt på hva som kommer. At Tripic er en kødd bør ikke være noen nyhet. Da gjelder det å holde hodet kaldt når han slenger dritt / spiller gris eller whatever.

Kan du copypaste artikkelen her?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 minutter siden skrev jensemann:

Kan du copypaste artikkelen her?

Jönsson kritisk til Bolis oppførsel

b7bnxlca6omynnb6w6270lmcv9wgeva
 

 

Franck Boli fikk høre fra egen trener etter at han fikk rødt kort mot Viking. 

26. juni 2019, kl 21:01
 

VIKING - STABÆK 5-2

Stabæks fotballherrer røk ut av cupens fjerde runde etter 2-5 borte mot Viking onsdag kveld. Fem mål på 23 minutter i 1. omgang og to like før slutt fra Viking var beholdningen i en underholdende kamp. 

Kampen ble ekstra kort for Stabæk-spiss Franck Boli. Han erstattet Herman Geelmuyden etter 1- omgang, og etter åtte minutter på banen ble han lagt i bakken av Vikings Zlatko Tripic i en duell på midtbanen. Boli svarte med å sparke ned Tripic, til trene Jan Jönssons store fortvilelse. 

– Det er mulig Tripic også skal ha det røde, men det er ikke greit å reagere på den måten Franck gjorde. Sånn kan han ikke oppføre seg når han blir lagt i bakken. Det må han lære seg til neste gang, og det bli vanskelig å gå videre i cupen når man spiller med ti mann, sier Jönsson

Sa unnskyld

Han forteller at Boli sto skolerett i garderoben og unnskyldte seg til sine lagkamerater. 

– Jeg kommer også til å prate mer med han i morgen. Det er ikke greit å sette sine lagkamerater i den posisjonen, fortsetter Jönsson. 

Herman Geelmuyden fikk sin første kamp fra start og skulle egentlig spiller lenger enn han gjorde. Han fikk en kjenning på en skade i lysken, og dermed ble det ut etter 1. omgang. Jönsson sier at Boli uansett skulle kommet inn på et tidspunkt. 

– Når han da kommer inn skal han være skarp i beina og skarp i hodet. Sånn var det dessverre ikke, sier Jönsson. 

Ranheim neste

Utover det var trener Jönsson periodevis fornøyd med spillet til Stabæk, selv om det raknet mot slutten av kampen. 

– Men vi ble litt for passive i spillet. Likevel gjorde vi to fine mål, selv om vi taper litt rytme når de scorer to mål på dødball. Så er det nesten umulig å spille med ti mann, men jeg synes vi gjorde et godt forsøk i 82 minutter, sier Jönsson. 

Innen søndag må Stabæk ha ristet av seg skuffelsen. Da venter Ranheim hjemme på Nadderud. De slo for øvrig Brann hele 4-0 i cupen og er klare for kvartfinale. 

Fakta

Stabæk 2 (2)

Viking 5 (3)

4. runde NM, herrer. 

Mål: 1-0 Johnny Furdal (8), 1-1 Raymond Gyasi (10), 1-2 Daniel Braaten (18), 2-2 Rolf Daniel Vikstøl (21), 3-2 Even Østensen (23), 4-2 Kristian Thorstvedt (84), 5-2 Tommy Høiland (86). 

Gult kort: Zlatko Tripic , Viking. 

Rødt kort: Franck Boli, Stabæk. 

Stabæk 4-4-2: Marcus Sandberg - Steinar Strømnes, Andreas Hanche-Olsen, Madis Vihmann, Jeppe Moe - Emil Bohinen, Tobias Børkeeiet (Hugo Vetlesen fra 59. min.), Luc Kassi, Raymond Gyasi (Oscar Aga fra 79. min.) - Daniel Braaten, Herman Geelmuyden (Franck Boli fra 45. min.)
Dommer: Rohit Saggi (Drafn, SBK). 
Tilskuere: 3.469 på SR-Bank Arena. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvem har sagt at det skal brukes i 4. runde i cupen generelt? Jeg antar at hvis det først er installert på en stadion koster det ikke mye å bruke det. Og som for alt annet bruker man i cupen det hjemmelaget måtte ha å tilby. Er det storskjerm brukes den. Er det pølsebod i skogholtet bak kortlinja så brukes den.

VAR trenger jo ikke heller snu avgjørelser for å være nyttig. Det ville jo også fjernet all mulig tvil før det blir problematisert. Ta Kassi sin straffe mot Tromsø. Hadde hawkeye vært på plass og sagt at ballen ikke var inne, ville det ikke endret noe. Men det ville gjort at man slipper å spekulere i avgjørende dommerfeil i ettertid.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg trodde ikke VAR fungerte med at man installerte kameraer på hver stadion det skulle brukes, antok at man bare brukte tv-bildene. Det er vel sånn? Eller vet du at det er annerledes?

Det andre poenget ditt har vel ikke så mye med VAR å gjøre, i og med at vi vanligvis vil få svar på ting vi vil vite via tv-bilder bortsett fra i helt spesielle situasjoner, og i de situasjonene kan ikke VAR hjelpe noe særlig uansett. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 minutt siden skrev WilliamStabæk4eva:

Ikke hvis kameraet hadde vært rettet et annet sted enn hendelsen!

Er a ofte flere kameraer som filmer en kamp fra forskjellige vinkler, og så er det noen som bestemmer hvilket Kamera som tv seere får se. Men opptakene finnes fra alle kameraene... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2019
×
×
  • Opprett ny...