Gå til innhold

Norgesmesterskapet 2019


kkh94
 Del

Anbefalte innlegg


På 27.6.2019 den 0.23 skrev odd:

Absolutt. Men så vil det alltid være noen spillere som ikke får spilletiden de trenger. Dem kan vi enten, gitt at vi har nok penger, signere på lange kontrakter og la dem bli misfornøyd når de ikke får spilletid (som noen hintet om at Renå Olsen var). Eller vi kan si det rett ut at dessverre er "Hugo, Tobbe, Emil og Kristoffer foran deg slik vi ser det". Da vil noen takke for ærligheten og søke andre muligheter, mens andre vil bli forbanna over å ikke bli sett på som god nok. Fair enough. Det er jo få fotballspillere som mener de ikke fortjener spilletid.

Så kan man alltid diskutere om vi satset på riktig hest. Som det har blitt kan det se ut som Thorstvedt pr nå ligger et lite hakk foran Bohinen. Den avgjørelsen tror jeg uansett det er vanskelig å ta. Og kanskje kommer da en sånn marginale ting som at Thorstvedt oppfører seg som en drittunge i media inn i bildet. At man så bedre holdninger hos andre. 

 

På 27.6.2019 den 7.50 skrev sexxes:

Må innrømme at det jeg så Thorstvedt spille i Stabæk var ikke han av de yngre jeg så størst potensiale i. Så i dette tilfelle føler jeg ikke for å kritisere klubben. 

 

På 27.6.2019 den 0.25 skrev @ringo:

Ikke sikkert Thorstvedt hadde hatt samme utviklingen hos oss heller.

Det er jo naturligvis lett å være etterpåklok, men som ringo sier; Ikke sikkert utviklingen hadde vært den samme. Sannsynligvis var året i 1 div med dårligere motstand godt for hans utvikling sammenlignet med TL. 

Det som kanskje er mest bemerkelsesverdi er poenget til Superblaa; Thorstvedt er den eneste av de gutta som truer mål. Vetlese, Bohinen, Tobbe og Ola truer ikke mål i det hele tatt egentlig. Den delen av spillet bør vi absolutt utvikle. Geelmyuden er vel den nærmeste sånn sett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kan jo ha noe med måten spillerne trener på i Stabæk, kontra det han lærte seg i USA og Stavanger? Det virker som han er drilla i å legge  ballen til rette på første touch og se etter skuddmulighet med en gang han mottar ballen innenfor tjue meter. Den eneste som viser samme skuddhunger i samme sone hos oss, er Kassi. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev Flexi Knut:

Det kan jo ha noe med måten spillerne trener på i Stabæk, kontra det han lærte seg i USA og Stavanger? Det virker som han er drilla i å legge  ballen til rette på første touch og se etter skuddmulighet med en gang han mottar ballen innenfor tjue meter. Den eneste som viser samme skuddhunger i samme sone hos oss, er Kassi. 

ja! Savner (flere) skudd fra Bohinen spesielt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kommer selvsagt an på spillestil og posisjon også.

Frem til årets sesong hadde Thorstvedt 179 minutter per mål (9 totalt) i Obos. Ola hadde (i 2017 og 2018 totalt)  231 minutter per mål (6 totalt) i Eliteserien. I 2018 scoret Viking totalt sett nesten dobbelt så mye mål i Obos som vi gjorde i Eliteserien.

Ola hadde en veldig fin utvikling i 2017 og 2018, men har slitt i år. Det kommer til å snu. Tallene fra 2017/2018 vil jeg si, gitt divisjonsforskjellen, er bedre enn Thorstvedt. Og da har jeg ikke tatt med effekten av at vi spilte mer og mer på kælking til Boli utover høsten i fjor.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er jeg veldig spent på hvor du vil hen!

Ola er særdeles lite produktiv i cupen. I år har han faktisk ikke scoret i det hele tatt. For en offensiv spiller er det selvsagt under en hver kritikk.

Men på en annen side... I perioden han har vært på banen har Stabæk scoret i snitt hvert 5. minutt. Så helt ille har det ikke vært..

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev nichb:

Når vi først flyttet VAR fra denne topicen så kan vi jo fortsette med et annet off topic...

Hvor mange mål har Ola Og Thorstvetd i cupen?

Jeg gjetter på at dette er ment som en del av debatten "valgte vi rett da vi lot Thorstvedt gå og andre, f.eks. Ola, bli?"

I så fall er det meningsløst å se på hvordan det faktisk gikk, for det vil man ikke kunne bruke til å korrigere valget til neste gang. Man må se på hvordan de lå an før de skilte lag. Og da er vi vel tilbake til 2017? Hvis lærdommen er "vi bør velge den offensive spilleren som to år senere viser seg som mest målfarlig", så er det både å sparke inn åpne dører, og like idiotisk som å si "du bør ikke kjøre på en vei akkurat i det det skjer en ulykke der".

Ellers er jeg enig med det Odd skrev et par meldinger foran, det virker som Ola var en mer målfarlig spiller i fjor. Samtidig ser første del av sesongen ut til å peke på at Thorstvedt er mer målfarlig hittil i år. Når det er så vanskelig å konkluderer selv to år etter at man tok et valg, så bør det være ganske lett å tilgi et evt. feilvalg den gang da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

3 timer siden skrev FranckTheBank:

På tide å komme i gang med cupen for 2020? 

Tja, akkurat nå er det vel kun 16 klubber som kan delta. Om tre uker er det vel 57 klubber  som er i gang. Blir vel håpløst å vente på lagene fra nivå fire hvis de ikke kommer i gang før midten av september. Så alternativet er vel en cup med kun lag fra de to øverste divisjonene, evt. la de syv beste i Eliteserien (fra i fjor?) få wo i 1. runde, mens de 50 andre starter i 1. runde.

Vet at det sees som veldig viktig å få gjennomført cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Norgesmesterskapet 2019
×
×
  • Opprett ny...