Gå til innhold

Kamptråd: Haugesund-Stabæk


kkh94
 Del

Stabæks beste  

87 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste spiller?

    • Sandberg
    • Hanche
    • Demidov
      0
    • Vihmann
    • Hernandez
    • Askildsen
      0
    • Børkeeiet
    • Bohinen
      0
    • Brynhildsen
    • Vetlesen
    • Boli
      0
    • Strømnes
      0
    • Kirk
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Sted: Haugesund stadion
Dato: 22. april
Tid: 18:00

Dette kan fort bli et hardt møte med virkeligheten etter en nydelig prestasjon mot Rosenborg. Haugesund, nå igjen under Jostein Grindhaug, har prestert helt ålreit i serieåpningen, med knapt tap mot Strømsgodset, uavgjort mot Sarpsborg, og seier på Ranheim. Det som er viktigere: Haugesund stadion er en skrekkstadion for oss. Siden Haugesund kom opp til øverste divisjon igjen i 2010, har vi bare slått dem der én gang. I tillegg har vi karra oss til to uavgjorte. Vi har jo heller ikke prestert veldig godt mot Haugesund hjemme, så min forklaring er vel at de er et lag som ikke passer oss godt.

Samtidig har vi jo nå øvd oss på en spillestil som ligner en del - det er ingen hemmelighet at det Horneland prøver å implementere i Rosenborg er samme type ball som han dreiv med i Haugesund, det er bare at spillergruppa overhodet ikke er på lag, og samtlige motstandere har superhøy tenning...

Likevel vil poeng på Haugesund stadion være en bonus. Usikker på hvordan jeg vil løse problematikken med skade på Kassi, for jeg vet ikke om Emil Bohinen har nok defensive fibre til å passe i rollen. Resten av laget må for all del se ganske likt ut som før.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har virkelig troa på 3 poeng på mandag! Tror selvtilliten kampen igår medførte var helt avgjørende.

Laget vi kan forvente er vel noe sånt: 

Sandberg 

Ronald - Madis - Demidov - Hanche 

Børke - Bohinen (Kirk) 

Ola - Hugo - Mokhtar (Bohinen) 

Boli 

Her tar jeg forbehold om at Kassi er ute. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt kaldt vann i årene for denne kampen, statistikk for 2018:

Haugesund var laget med nest flest hjemmeseire - 10 av 15 - en foran RBK (Molde var best).

Stabæk var laget med færrest borteseire: 1 - en.

 

Det er like usannsynlig at vi vinner denne som at vi vinner hjemme mot RBK med mer enn ett mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev geirti:

Det er like usannsynlig at vi vinner denne som at vi vinner hjemme mot RBK med mer enn ett mål.

Norsk Tipping hadde 3,45 i odds på at vi skulle slå Rosenborg. De har 3,35 på at vi skal slå Haugesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


22 minutter siden skrev odd:

Norsk Tipping hadde 3,45 i odds på at vi skulle slå Rosenborg. De har 3,35 på at vi skal slå Haugesund.

 

Justert etter at vi slo RBK?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev geirti:

Justert etter at vi slo RBK?

I og med at det er odds i dag, så ja. Men det er vel også det eneste relevante når vi snakker om hva sannsynligheten _er_ for at vi skal slå Haugesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev odd:

I og med at det er odds i dag, så ja. Men det er vel også det eneste relevante når vi snakker om hva sannsynligheten _er_ for at vi skal slå Haugesund.

 

Men det betyr også at dersom kampene hadde kommet i motsatt rekkefølge, og vi hadde slått Haugesund borte, så ville det sannsynligvis vært langt lavere odds for å vinne hjemme mot RBK etterpå. Hvis du er med på det premisset, så er det objektivt sett, for like gode Stabæklag, vanskeligere å vinne i Haugesund enn hjemme mot RBK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig på siden av kamptråden, men...

Utfallet av kamper i fotball vil alltid ha en haug med ukjente. Og når noe er ukjent, så må vi bake inn i sannsynligheten at vi ikke vet, og bruke et best guess.

Hvis jeg får gitt to jevngode hester (alle resultater de siste årene har vært helt like) som skal løpe 2 løp, vil jeg si at sannsynligheten er 50% sjanse for at Hest 1 vinner løp 1, og 50% sjanse for at Hest 1 vinner løp 2. Underveis i løp 1 viser det seg at Hest 1 er mye raskere enn Hest 2. Jeg vil nå si at sannsynligheten for at Hest 1 skal vinne det neste løpet er 90%. Samme hestene som før, men jeg vet mer. Det var ikke feil å estimere sannsynligheten til 50/50 i det første løpet, for all informasjonen som fantes tilsa det.

Ja, vi har nå vist oss bedre enn det mange (du?) trodde. Vi har vist at Demidov og Vihmann er et ganske bra stopperpar, at Tobbe og Kassi kan eie sentral midt og at Ola er enda bedre enn vi trodde. Selvfølgelig legges det merke til, og oddsen spilles ned.

Men til din siste linje: Jeg vil være enig i at det er omtrent like vanskelig. (Fun fact: Haugesund tok 32 poeng hjemme i fjor, Rosenborg tok 32 poeng borte) Siden i fjor virker ironisk nok Horneland sin overgang å ha svekket begge lagene. Så jeg holder meg til at det er omtrent som i fjor: Like vanskelig borte mot Haugesund som hjemme mot Rosenborg. Og siden seier med to mål i vanskelige kamper er mindre enn halvparten av seierne, så vil jeg si at å vinne borte mot Haugesund er betydelig enklere enn å vinne med minst to hjemme mot Rosenborg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Horneland prøvde vel en slags Haugesundstil mot oss på Nadderud. Litt tillempet var riktignok stilen med Rosenborg. Nå møter vi originalen.. Fysisk fotball med lange baller er vi ikke vår sterke side - spesielt ikke på bortebane.  Har sett et par Haugesund kamper i år og de virker ikke så forsvarsterke i år som i fjor, så på en heldig dag kan vi ta poeng her.  Bergs kampplaner på bortebane har ikke vært særlig suksessrike, så sannsynlig at vi reiser hjem med poeng er det absolutt ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes vi har fått inn en del fysikk i laget og at vi har blitt mye bedre på litt fysisk fotball med lange baller. Vihmann stanger unna, Børkeeiet tar inne på midten, og Boli en kraftspiss uten sidestykke i norsk fotball. Det blir alltid farlig med en lang ball opp mot ham. Jeg tror ikke vi skal frykte fysisk fotball framover, heller spillende lag som Molde hvor ballen går kjapt mellom beina på Vihmann og Demidov

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot Molde spilte vi med svære avstander mellom lagdelene og ga Molde masse rom.  Håper HB legger en annen plan  for kampen i morgen, selv om Molde og Haugesund spiller veldig forskjellig fotball.  Mot Rosenborg hadde vi et godt press på ballfører og det bør vi ta meg til Haugesund.  Vi må ikke la Haugesund uforstyrret prikke innlegg mot boksen, slik de ofte får gjøre hjemme - og til slutt må vi prøve å gi så få cornere som mulig.  Synes vi av og til sleiver ballen til corner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev enda en jævla islending:

Enig! Cameron til å gå for samme plan med litt ulikt mannskap, eller justere for mangelen på Kassi?

4-2-3-1 means 4-2-3-1.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampen skal gå på Eurosport pluss 5, rimelig irriterende. For Canal digtial skal ha Eliteserien inkl i pakken jeg har, men der er kun Eurosport pluss 1,2,3 og 4. Så må se den på dplay eller canal digital go. Kunne vel sendt Brann-Enga eller Rbk-Godset på pluss 5. Faen ass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 minutter siden skrev TheDriver:

Kampen skal gå på Eurosport pluss 5, rimelig irriterende. For Canal digtial skal ha Eliteserien inkl i pakken jeg har, men der er kun Eurosport pluss 1,2,3 og 4. Så må se den på dplay eller canal digital go. Kunne vel sendt Brann-Enga eller Rbk-Godset på pluss 5. Faen ass.

Går på Eurosport player....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Haugesund-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...