Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Bodø/Glimt


Peter
 Del

Stabæks beste  

142 stemmer

  1. 1. Hvem var Stabæks beste?


Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Demidov var helt sjef mot Rosenborg. Det samme vi manglet mot LSK. (Molde forbigår vi i stillhet) Akkurat samme trend så vi i fjor, da han etter hvert kom inn. Et mye, mye bedre alternativ enn Strømnes. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hittil i sesongen har vi vært skremmende dårlige borte, så det er tydeligvis hjemme poengene skal tas. Da kan vi ikke tape mot middelhavsfarere som Glimt. Greit nok at de rir en skikkelig medgangsbølge nå, men så jævla gode er de ikke. I utgangspunktet forventet jeg null poeng fra både Molde, RBK og Haugesund-kampen, men dette kan ikke være en slik kamp hvor vi sier: "jaja, vi tapte med to, men annet var det vel ikke å vente". I dag må vi går for seier, og vi må være på fra første spark.

Jeg tror nøkkelen til å ta Glimt er å spille på vår styrke: angrepsrekka vår. Vi veit begrensningene til vårt forsvar og midtbane når det gjelder å skulle parkere bussen, så da får vi glemme å prøve på det. Vi må heller gå ut og score flere enn dem. Glimt er et veldig godt kontringslag, så vi får ikke la oss lokke til å angripe med alle mann, samtidig er de da et lag som veldig gjerne rir på en ledelse. Den luksusen får vi rett og slett nekte dem. Dette trenger definitivt ikke bli en første-målet-vinner-kamp. Til det er begge lag for offensivt anlagt. Men jeg tror vi takler dårligere enn Glimt å komme under, på grunn av det unge laget og et par tøffe opplevelser i Molde og Haugesund. Derfor får vi sørge for at det er vi som setter den tidlige scoringen. Og fortsette å skape sjanser derfra.

 

Jeg frykter at Henning skal prøve å legge oss bakpå og "spille kynisk", noe vi kommer til å mislykkes spektakulært med, bli straffet hardt og tape 3-0 uten å ha skapt stort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter Arsenal-ydmykelsen har jeg troen på Stabæk-seier i kveld. Det er sjeldent begge lag vinner, og sjeldent begge lag taper samme helg...

Er vel på tide at B/G snart frå en reality check etter en drømmestart

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

Hittil i sesongen har vi vært skremmende dårlige borte, så det er tydeligvis hjemme poengene skal tas. Da kan vi ikke tape mot middelhavsfarere som Glimt. Greit nok at de rir en skikkelig medgangsbølge nå, men så jævla gode er de ikke. I utgangspunktet forventet jeg null poeng fra både Molde, RBK og Haugesund-kampen, men dette kan ikke være en slik kamp hvor vi sier: "jaja, vi tapte med to, men annet var det vel ikke å vente". I dag må vi går for seier, og vi må være på fra første spark.

Jeg tror nøkkelen til å ta Glimt er å spille på vår styrke: angrepsrekka vår. Vi veit begrensningene til vårt forsvar og midtbane når det gjelder å skulle parkere bussen, så da får vi glemme å prøve på det. Vi må heller gå ut og score flere enn dem. Glimt er et veldig godt kontringslag, så vi får ikke la oss lokke til å angripe med alle mann, samtidig er de da et lag som veldig gjerne rir på en ledelse. Den luksusen får vi rett og slett nekte dem. Dette trenger definitivt ikke bli en første-målet-vinner-kamp. Til det er begge lag for offensivt anlagt. Men jeg tror vi takler dårligere enn Glimt å komme under, på grunn av det unge laget og et par tøffe opplevelser i Molde og Haugesund. Derfor får vi sørge for at det er vi som setter den tidlige scoringen. Og fortsette å skape sjanser derfra.

 

Jeg frykter at Henning skal prøve å legge oss bakpå og "spille kynisk", noe vi kommer til å mislykkes spektakulært med, bli straffet hardt og tape 3-0 uten å ha skapt stort.

Har sett denne kampen for meg på denne måten: Glimt legger seg bakpå og vi stanger og stanger. Glimt får 2 kontringsmål.  Jeg har sett Glimt i opptak i år og er ikke enig i din påstand at de spiller offensivt. De har raske spisser til kontringsspill og i norsk fotball holder det til en god plasering på tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Never change a .... team? Litt bekymret for bredden i stallen når vi starter uforandret etter en miserabel kamp i Haugesund, men mulig de skal få en ny sjanse hjemme etter RBK-kampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


8 minutter siden skrev Håvard:

Litt bekymret for bredden i stallen

Jepp. Vi har fire mann fra en førsteellever ute (Moe, Demidov, Kassi og Rusike). I tillegg er ikke de nye Mokhtar og Gyasi matchfit. Med tynn stall i utgangspunktet og mange fravær er det dårlig med alternativer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Bodø/Glimt
×
×
  • Opprett ny...