Gå til innhold

Kamptråd: Lyn - Stabæk lørdag den 27. April, Kringsjå kunstgress, kl. 14:00


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


Neste kamp for Chixa denne sesongen er borte mot Lyn lørdag den 27. April, kampen spilles på Kringsjå kunstgress med avspark klokken 14:00

Etter en heller begredelig start med står laget med bare 1.poeng og en scoring, men forhåpentligvis var det starten på snuoperasjonen.

Så da satser vi på at Chixa spiller en bra kamp og sikrer seg første 3.poenger for sesongen. 

Lagene har kun møttes to ganger tidligere i Toppserien, med greie resultater

sett med Stabæk øyne (5-0 hjemme og 2-3 borte i fjor høst)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sakset fra toppfotballkvinner.no

Har Stabæk fått blod på tann?

De Blaa fra Bærum mistet flere av sine nøkkelspillere i forkant av årets sesong og står dermed igjen med en ung spillerstall. Ringrevene Ingrid Hjelmseth og Siri Nordeide Grønli drar opp snittalderen betraktelig og er sammen med Melissa Bjånesøy og Silje Blakstad de som står for rutine i laget. Et vanskelig kampprogram har gjort at Stabæk nå ligger nest sist på tabellen med det ene poenget som de tok mot Trondheims-Ørn i påsken. Bærumslaget er nødt til å fortsette med å hente poeng hvis de skal ha sjans til å overleve i Toppserien.

Til tross for nedslående resultater, virker det ikke som om de blåkledde har mistet troen på seg selv, og Melissa Bjånesøy er like blid og optimistisk som alltid. Neste anledning til å ta poeng er mot Lyn førstkommende lørdag, noe jeg ikke anser som noen umulig oppgave. Lyn tok årets første seier mot Røa i forrige serierunde, og ønsker nok på nytt å bevise at de er et lag å se opp for. Men et hardtarbeidende Stabæk kan yppe seg mot Lyn hvis de hindrer kontringer imot og unngår å bli lurt av tekniske finesser i egen sekstenmeter. Det gjenstår å se om Stabæk har fått blod på tann og kan stjele poeng fra et fremadstormende Lyn, eller om Kringsjå-jentene greier å ta sin andre seier på rad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


48 minutter siden skrev kkh94:

Utdyp.

Et krav om at det skal være toppfotball for begge kjønn uten at jeg helt vet hvordan det er formulert. Så man kan risikere at ØHIL blir redningen for nytt stadion!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 minutter siden skrev sexxes:

Et krav om at det skal være toppfotball for begge kjønn uten at jeg helt vet hvordan det er formulert. Så man kan risikere at ØHIL blir redningen for nytt stadion!

1. div damer defineres vel også som toppfotball i Norge?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev @ringo:

Rtkker jentene ned, Blir det dårlig med ny stadion… 

 

Saklig å melde. Foreslår at du tar opp dette også den dagen du tør å ta i mot ett av tilbudene om å møte opp på brakka for en prat.

Fyllerør og ralling. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 minutter siden skrev Nr14:

Klubben får legge litt ekstra i potten til damene i sommervinduet. Det kan være vel anvendte kroner. 

Vi får jo i det minst inn VM-penger for tre spillere. Men jeg er ikke sikker på at det er spillerne som er problemet, selv om det ser slik ut under kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 minutter siden skrev Mortimer:

 

Saklig å melde. Foreslår at du tar opp dette også den dagen du tør å ta i mot ett av tilbudene om å møte opp på brakka for en prat.

Fyllerør og ralling. 

Meget treffende beskrivelse av innlegget ditt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


57 minutter siden skrev @ringo:

Det er vel ordføreren som har meldt dette i en eller annen sammenheng etter hva jeg forstår.

Mulig @sexxes har noe mer å fylle på med? 

@Mortimer ?

Det er vel det samme jeg har hørt, men hva som faktisk er stilt som krav vet jeg ikke, og om man godkjenner spill i 1. divisjon. Det som er sikkert er at ØHIL ikke kan spille på anlegget sitt i Toppserien. Ørn slet jo også lenge med å få godkjent det nye anlegget sitt, og måtte spille annet sted.

Så fyllerør og ralling er det ikke, men om det faktisk stemmer vet jeg ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev kkh94:

1. div damer defineres vel også som toppfotball i Norge?

Det er jeg faktisk usikker på. Det er ihvertfall litt jalla med UDI som gjør utlenlandske spillere vrient :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kan da uansett ikke basere stadionløsning i et 30-årsåperspektiv (eller lengre), på hvilken divisjon et fotballag liger i en tilfeldig sesong. Det er jo ikke akkurat utenkelig at gutta rykker ned heller. Ganske sært hvis Stabæk er avhengig av å holde begge A-lagene på øverste nivå de kommende 5-6 årene for å få  ny stadion...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev geirti:

Man kan da uansett ikke basere stadionløsning i et 30-årsåperspektiv (eller lengre), på hvilken divisjon et fotballag liger i en tilfeldig sesong. Det er jo ikke akkurat utenkelig at gutta rykker ned heller. Ganske sært hvis Stabæk er avhengig av å holde begge A-lagene på øverste nivå de kommende 5-6 årene for å få  ny stadion...

Var min tanke også. Eneste må være hvis Bærum kommune mener klubben bevisst sulteforer Chixa, men den diskusjonen kan bli lang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt tilbake til kampen, og i VG presterer Vanja faktisk å bruke ungt lag selv i kamp mot Lyn. Utifra bildene virker straffen litt strengt dømt, men på den andre står Kristoffersen og ser en spiller som ikke rekker henne til skulderen heade ballen i mål. + til VG for at de faktisk gidder å bry seg om oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


15 timer siden skrev kkh94:

Hadde forresten Stabæk Håndball rykka ned da man begynte på Nadderud Arena? Eller skjedde det først noen år senere?

Arena var ferdig 2013/2014, damene rykket ned i fjor. 

Et annet poeng er at laget mistet stort sett alle spillerne etter nedrykket, og rykket direkte ned til 2. divisjon i år. Kanskje ikke direkte sammenlignbart med fotballen, men faren er vel at de beste går til lag som holder seg i toppserien, selv om det blir færre av de. Det så vi jo allerede i fjor. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel samme scenario man ser for seg med damelaget. Et nedrykk betyr fort kroken på døra.

Ordføreren har uttalt at å spille i Eliteserien er å drive en bedrift i underholdnings bransjen. Det er ingen kommunal oppgave å bruke penger på, eller tilrettelegge for kommersielle aktører som det et Eliteserielag er.

Å spille på øverste nivå i fotball for kvinner, er der i mot noe helt annet. Og det er det en kommunal oppgave å støtte opp under. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Lyn - Stabæk lørdag den 27. April, Kringsjå kunstgress, kl. 14:00
×
×
  • Opprett ny...