Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Arna-Bjørnar 18.Mai kl.13:30


gwestlund
 Del

Anbefalte innlegg


En lagoppstilling: Hjelmseth - Bjørneboe, Bergsvand, Normann, Naumanen - Loennecken, Fladberg, Grønli - Asher, Bjånesøy, Cameron.

Mye hacket i oppstillingen.

Benken: Ervik - Kielland, Kristoffersen, G Lie, Ness, Omarsdottir, Thorkildsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel noe av det samme som for gutta - for mye ungt samtidig på midtbanen.

Slik jeg ser fotball er det enkelt - funker midtbanen funker som regel angrep og forsvar også. Svikter forsvaret eller angrepet så starter feilsøket på midtbanen.

Fikk en umiddelbar effekt av å flytte Siri frem mot ØHIL i cup-en.

Så ikke matchen i dag, men den effekten var kanskje ikke like åpenbar?

Jeg vet at Rich ikke nødvendigvis er helt enig med meg i det her - men jeg mener Synne Jensen bandt sammen midtbanen og angrepet i fjor og at hun er et merkbart tap for oss.

Så må vi stille spørsmål ved om vi har rett trener! Og svaret på det er et ganske åpenbart nei.

Jentene har vært en salderingspost i flere år - selv om kostnadene der bare er peanuts. Jeg ville ikke vært forundret om vi kan drifte hele stallen til Chixa + noen forsterkninger på mindre enn det vi betaler Mokthar...

I mens vasker Rich drakter på nadderud til langt på natt og kjører spillerne til match i minibuss + + vederlagsfritt for klubben, til sammenligning chartrer G19 busser.

Som pappa til jenter kjenner jeg at jeg blir provosert over forskjellen mellom kjønn i denne idretten... Men det skjer heldigvis ting ute i verden, synd norge og stabæk henger etter!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan kan klubben og supportere bidra i neste overgangsvindu så vi kan få til noen forsterkninger så det blir mulighet å ta nødvendige grep for at vi klarer oss. Ved et nedrykk tror jeg det vil ta mange år før vi er oppe igjen og det er ikke gunstig heller for herrelaget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


14 timer siden skrev @ringo:

Det er vel noe av det samme som for gutta - for mye ungt samtidig på midtbanen.

Slik jeg ser fotball er det enkelt - funker midtbanen funker som regel angrep og forsvar også. Svikter forsvaret eller angrepet så starter feilsøket på midtbanen.

Fikk en umiddelbar effekt av å flytte Siri frem mot ØHIL i cup-en.

Så ikke matchen i dag, men den effekten var kanskje ikke like åpenbar?

Jeg vet at Rich ikke nødvendigvis er helt enig med meg i det her - men jeg mener Synne Jensen bandt sammen midtbanen og angrepet i fjor og at hun er et merkbart tap for oss.

Så må vi stille spørsmål ved om vi har rett trener! Og svaret på det er et ganske åpenbart nei.

 

For å si det slik var Siri langt under pari mot Arna Bjørnar. Dermed ble det ingen synlig effekt av å flytte henne frem. 

Angående Synne er jeg litt delt. Syntes hun ofte driblet seg bort, og skjøt i hytt og gevær. Virker som hun er mer effektiv i Røa. Dog hadde hun 11 målpoeng. Det samme hadde Andrea. Kelly var neste på listen med fem. Alle de borte har sitt og si. Og ikke minst gjorde de spillerne det slik at vi hadde ballen i laget.

Det eneste positive i år er at vi får færre baklengsmål på hodeløse feil.

Ellers snakk om de nye spillerne. Blakstad skal være lynrask, men har til nå kun virket som gjennomsnittlig i hurtighet. Skadet igjen?

G Lie var veldig god i første treningskamp. Siden slitt med sykdom og falt ned på nivået til resten.

Tiffany har ikke fått tillit før nå, og virker som hun mangler selvtillit. Trodde også hun var raskere

Katarina er egentlig ikke så dårlig, men løper som i sakte film, og er derfor avhengig av å lese spillet godt.

Ina er stor og sterk, men hva hjelper det når hun er redd! for dueller. Burde spilt med hjelm?

Chinyelu ser derimot til å ha fått mer selvtillit, men lite hjelp gjør at det sjelden blir til noe. Hadde hun hatt hurtighet hadde hun vært en kanonsignering.

Nå har flere av våre nye spillere meritter som tilsier at de skal være mye bedre enn de nå er, og da lurer man jo på om vår trener gjør gull til gråstein.

Derfor er jeg redd vi må hente virkelige klassespillere. Spillere som ikke blir dårligere enn sølv når de kommer hit. 4 månedslønner må vi i såfall gå sammen om å dekke, men hvilke klassespillere vil til oss nå?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner å bli rimelig lei av å høre treneren bruke «unge spillere» som unnskyldning i hvert jævla intervju etter kamper. 

På tide en av spillerne bruker «umerittert trener på høyeste nivå» som årsak i et intervju etter neste kamp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev Offside:

Noe må uansett gjøres før det er for seint. Rykker vi ned kan det lang tid før vi kommer opp igjen.

Rykker vi ned kan det fort være snipp snapp snute...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Arna-Bjørnar 18.Mai kl.13:30
×
×
  • Opprett ny...