Gå til innhold

16. mai: Viking - Stabæk


Ace
 Del

Stabæks beste  

63 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Brann-kampen må vi legge bak oss snarest. 16. mai møter vi Viking borte, et oppgjør vi forrige gang vant i år 2000. Viking har i tillegg prestert godt innledningsvis så her er alt annet enn 0 poeng bonus.

Mest spennende er det om Kassi er klar for start. Håper på følgende elleve:

Boli
Ola - Hugo - Emil
Kassi - Tobbe
Hanche - Vihmann - Strømnes - Hernandez
Sandberg

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har hele to uavgjorte på Viking stadion, den ganske heldige i 2009 og den ganske viktige i 2016. Siste seier i Stavanger må vi tilbake til 2000 for å finne.

Viking har spilt ganske naivt i perioder, men foreløpig spiller Iven Austbø sitt livs sesong i mål. Kanskje "gamle lagkamerater" (det er vel ingen på laget som faktisk spilte sammen med ham lenger) kan overliste ham? Men da trenger vi i alle fall noe annet enn Bergs våte drømmer om catenaccio a la Stabæk. Se 2. omgangen mot Brann igjen, Henning. Se hva planen var der og se hva vi gjorde bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Byttene av Vetlesen i de to siste kampene fremstår som mysterium. En skulle tro at en ung, veltrent mann som Vetlesen holder i 90 minutter. Av kroppsspråket å dømme så virker han ikke utpreget fornøyd over å bli tatt av heller. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boli

Braaten - Hugo - Emil

Kassi - Tobbe

Hanche - Strømnes/Madis - Vadim - Ronald

Sandberg

 

-Vadim må inn, synes ikke Strømnes eller Madis tar sjefsjobben tilfredstillende nok. Vi mangler tydelig en sjef bak.

-Kassi starter for Askildsen, Askildsen blir alt for lett. Mye ball og duelltap og feilpasninger. Kommer garantert til å bli en drit god spiller, men pdd har han ikke nivået inne.

-Ola kommer til noen halvsjangser og sjangser, men synes han bllir for lett til tider i dueller. Henger bra med på løpsdueller, men blir for lett skuffet tilside. Hvorfor ikke prøve noe nytt å starte med Braaten og heller bytte Ola inn senere når flere er slitne og han løper med friske ben i bakrommet til Viking.

-Hugo og Emil er selvskrevne. Hugo og Braaten kan bytte posisjoner underveis.

-Boli er jo også selvskreven

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Askildsen kommer til å bli helt krem. Kvikk i vendinger, tempo og et bra steg. Pt. så spiller han litt for mye, men det er ikke hans feil. 

Jeg ville prøvd å få Luc ut på kant, eller opp for å støtte Boli. Mini-Bo ved siden av Hugo og Tobias, i en treer på midten. Ola, Kassi og Boli i 4-3-3, eller 4-3-1-2. 

Det blir mye vanskeligere å forholde seg til angrepet med Luc opp i banen, han kan tre, eller true mål. 

Angrep er det beste forsvar :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


25 minutter siden skrev SAU:

Ser nå at Villsvik fikk gult i det 88. min så my mistake.

Var visst Tripic som ble felt

Er jo lov å håpe :D

Ja, vi må gripe de små halmstråene vi kan finne ?

Angående kampen så kan vi vel hvertfall tro på en mye mer åpen kamp enn mot Brann og Mjøndalen. Det vil nok svinge mer frem og tilbake og det blir viktig å være nøyaktige i det viktige øyeblikkene fremover - det har vi vært alt for dårlige på.  

I periodene vi var gode i fjor hadde vi et fast mønster med Ohi i mellomrom gjennom til Moussa på kant som visste at Boli kom på bakre stolpe. Noe lignende har vi ikke vært i nærheten av i år. Alt for lite samhandling og for mye én og én. Vi må jo utnytte bakromstrusselen til Boli til å skaffe oss rom i mellomrommet foran Forsvaret som passer på Boli. Det er nøkkelen når vi har en type som Boli med den oppmerksomheten han får. 

Mokhtar så helt tragisk ut i går, men av det lille jeg har sett av han så tror jeg han vil passe langt bedre sentralt bak Boli enn på høyrekant. Men først må han komme i form...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking virker som et lag som virker å være interessert i å spille fotball, så å møte dem borte 16. mai kan passe HenningBerg-fotballen vår ganske bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev odd:

Viking virker som et lag som virker å være interessert i å spille fotball

De er også intense i presspillet, noe som ikke passer oss like bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking valgte forøvrig å hvile Bytyqi, Høiland og Tripic fra start i dag (selv om Bytyqi måtte inn allerede etter 21 minutter), så det virker som om Berntsen er veldig innstilt på å imponere foran hjemmepublikumet 16. mai.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Viking tapte 5-2 for Ranheim, spilte 1-1 hjemme for VIF og 0-0 på Marienlyst. Med tanke på deres flott sesongstart er det et gunstig tidspunkt å møte siddisene på.

Men på fotballens festaften får vi nok stryk. Spørsmålet er om det blir en komfortabel 3-0 tap som i Molde og Haugesund, eller et knepent tap som mot Mjøndalen og Brann. Uavgjort vil føles som en seier. Men overrask meg gjerne. 

Når hadde vi forresten hjemmekamp 16.mai forrige gang?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


50 minutter siden skrev FranckTheBank:

Viking tapte 5-2 for Ranheim, spilte 1-1 hjemme for VIF og 0-0 på Marienlyst. Med tanke på deres flott sesongstart er det et gunstig tidspunkt å møte siddisene på.

Men på fotballens festaften får vi nok stryk. Spørsmålet er om det blir en komfortabel 3-0 tap som i Molde og Haugesund, eller et knepent tap som mot Mjøndalen og Brann. Uavgjort vil føles som en seier. Men overrask meg gjerne. 

Når hadde vi forresten hjemmekamp 16.mai forrige gang?

 

Ifølge STB.guru så ser det ut som sist var 2011 i TA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt stats før avspark:

 

Siden '95 har spilt borte mot Viking 21 ganger, det har gitt oss følgene resultater:

Seire: 4

Uavgjort: 4

Tap: 13

Målforskjell: -18

Vi har ikke vunnet der siden 2000, da vant vi 4-1 etter mål av Kjølø, Holter, 2 x Chippen.

 

Så ikke sett lommepengene på annet en sikker H, det er svake 19% sjanse for at vi stikker av med alle 3 poenga!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev jensemann:

Er det bare meg eller er så og si hele bortefeltet utsolgt på torsdag?

Øverste delen er nok holdt av til hjemmesupportere. Over 12 000 solgte billetter nå. Må si at Viking har fått et imponerende oppsving når det gjelder publikumsinteresse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


19 minutter siden skrev Ace:

Basert på trening eller kun et ønske? Hvor er Hugo?

Basert på trening (selv om jeg ikke har vært der, men har fått høre at dette blir laget). Hugo er på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


21 minutter siden skrev Peter:

Hugo er på benken.

Sliter med skade? At Hugo skal benkes av sportslige grunner til fordel for Askildsen er utenfor min fatteevne. Tobbe og Kassi sentralt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6 minutter siden skrev Ace:

Sliter med skade? At Hugo skal benkes av sportslige grunner til fordel for Askildsen er utenfor min fatteevne. Tobbe og Kassi sentralt!

Noen grep må jo tas og at Vetlesen ofres til denne kampen er helt ok tenker jeg, det har blitt litt for mye nesten for han og enkle ballmiss. Med Kassi høyere oppe i banen får vi holdt mer på ballen høyt i banen og får flyttet opp mer av laget. 

Så kan Vetlesen komme inn full av energi i 2. Omgang ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vetlesen er veldig varierende og man vet ikke helt hva man for med han.  I de tre første hjemmekampene i år, var han ekstremt god. Men ganske usynlig i de andre, Askildsen kan ikke måles med Hugo på ferdigheter, men jeg syntes at han er mer stabil. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vel, som jeg skrev over: Hvis Berg uansett ikke vil bruke Hugo hele kampen, så er det nesten bedre å ha han på benken til 2. omgang enn motsatt. Men selvfølgelig: Utrolig rart å ikke skulle bruke han fra start!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

16. mai: Viking - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...