Jump to content
Sign in to follow this  
Ace

Sammy Skytte

Recommended Posts

22 år gammel midtbanespiller på lån fra Midtjylland ut sesongen. Skal være en fysisk solid spiller.

Velkommen!

Edit: Budstikkas artikkel.

Dansk midtbanespiller klar for Stabæk

Sammy Skytte ble mandag klar for Stabæk. Han kommer på lån ut sesongen fra den danske klubben FC Midtjylland.Foto: Thomas Rud

Sammy Skytte (22) kommer på lån fra FC Midtjylland til Stabæk ut sesongen og bidrar med muskler og duellstyrke på Stabæks midtbane. 

Thomas Rud

08. juli 2019, kl 15:15

Forrige uke solgte Stabæk Tobias Børkeeiet til Brøndby. Mandag kom nyheten om at FC Midtjyllands sentrale midtbanespiller Sammy Skytte er klar for Stabæk på lån ut sesongen. Han er en robust spiller som sørger for mer muskler på Stabæks midtbane. 

Likevel vil ikke trener Jan Jönsson si at de Stabæk har savnet mer duellsterke spillere. 

– Med de få ukene jeg har vært her kan jeg ikke si det, men jeg kan si at de egenskapene han har er til nytte for laget. Det er mulig at det er på det viset, og vi har spillere med mange offensive fibre, men de musklene han har kommer også til nytte, sier treneren. 

Aldersbestemt landskamper

Skytte har tidligere spilt i den danske klubben Silkeborg og har den siste sesongen vært på lån hos AC Horsens. 22-åringen har også flere aldersbestemte landskamper for Danmark. Jönsson mener at Skytte også har god teknikk og et godt overblikk. 

– Vi mistet jo en for noen dager siden til Danmark, og da får vi hente en danske tilbake. Det er en spiller som jeg tror passer godt inn i vårt offensive spill. Så gjør det ingenting at han har litt muskler og at han er god når motstanderen har ballen også, forklarer Jönsson. 

Vil gjør en forskjell 

Skytte selv føler han hadde god dialog med Stabæk og sier at han tok valget fordi de blaa spiller en fotball han synes er attraktiv. Nå håper han å kunne bidra til at Stabæk kommer seg raskest mulig oppover på tabellen. 

Han var Stabæks store helt

– Målsettingen er selvsagt å overleve. Som du sier så hadde ikke Stabæk den beste starten på sesongen, men nå gjelder det bare å fortsette i det sporet vi er inne i nå. Det er en oppatgående formkurve. 

Dansk midtbanespiller klar for Stabæk

Sammy Skytte (22) kommer på lån fra FC Midtjylland til Stabæk ut sesongen og bidrar med muskler og duellstyrke på Stabæks midtbane. 

08. juli 2019, kl 15:15

Forrige uke solgte Stabæk Tobias Børkeeiet til Brøndby. Mandag kom nyheten om at FC Midtjyllands sentrale midtbanespiller Sammy Skytte er klar for Stabæk på lån ut sesongen. Han er en robust spiller som sørger for mer muskler på Stabæks midtbane. 

Likevel vil ikke trener Jan Jönsson si at de Stabæk har savnet mer duellsterke spillere. 

– Med de få ukene jeg har vært her kan jeg ikke si det, men jeg kan si at de egenskapene han har er til nytte for laget. Det er mulig at det er på det viset, og vi har spillere med mange offensive fibre, men de musklene han har kommer også til nytte, sier treneren. 

Aldersbestemt landskamper

Skytte har tidligere spilt i den danske klubben Silkeborg og har den siste sesongen vært på lån hos AC Horsens. 22-åringen har også flere aldersbestemte landskamper for Danmark. Jönsson mener at Skytte også har god teknikk og et godt overblikk. 

– Vi mistet jo en for noen dager siden til Danmark, og da får vi hente en danske tilbake. Det er en spiller som jeg tror passer godt inn i vårt offensive spill. Så gjør det ingenting at han har litt muskler og at han er god når motstanderen har ballen også, forklarer Jönsson. 

Vil gjør en forskjell 

Skytte selv føler han hadde god dialog med Stabæk og sier at han tok valget fordi de blaa spiller en fotball han synes er attraktiv. Nå håper han å kunne bidra til at Stabæk kommer seg raskest mulig oppover på tabellen. 

– Målsettingen er selvsagt å overleve. Som du sier så hadde ikke Stabæk den beste starten på sesongen, men nå gjelder det bare å fortsette i det sporet vi er inne i nå. Det er en oppatgående formkurve. 

https://www.budstikka.no/fotball/dansk-midtbanespiller-klar-for-stabaek/312114!/

Vinduet starter 1. august? Da får han en måned til å trene seg inn på laget.

Velkommen!

Det står på lån ut sesongen, men på Stabæks sider står det til 06/2020.  Det gjelder vel da den danske sesongen.

3 minutter siden skrev SAU:

Det står på lån ut sesongen, men på Stabæks sider står det til 06/2020.  Det gjelder vel da den danske sesongen.

Hvor leser du det? Første setning i artikkelen på stabak.no er "Sammy Skytte blir Stabæk-spiller ut året".

Får vel nesten stole på hva klubben sier, hvis Fotmob har rett over så fikk vi bare under 4 mill for Tobias også ;) 

48 minutter siden skrev Petter:

Hvor leser du det? Første setning i artikkelen på stabak.no er "Sammy Skytte blir Stabæk-spiller ut året".

Skriver selv på Instagram. « next 6 months it’s @stabæk_fotball»

1 time siden skrev nichb:

Får vel nesten stole på hva klubben sier, hvis Fotmob har rett over så fikk vi bare under 4 mill for Tobias også ;) 

Da satser jeg på at Footmob tar feil :)

Mhm - sååå forutsigbart, så pinlig og så villedende - 2 kasser på 77 seniormatcher i følge Wiki.

Sorry Sammy (men jeg antar at du verken leser her inne eller får referert det som står her) - men deg på fire måneders lån er ikke det vi trenger.

Dette kortsiktige lånet bekymrer meg, fordi det kan tyde på at vi ikke får inne den rutinerte signeringen (altså fast kontrakt) med en rutinert midtbanespiller som vi så sårt trenger. La oss si Sammy klarer å få en fast plass på laget de siste 15 kampene av sesongen, så skyver han kanskje Emil til fast plass på benken. Dermed står vi i vinter med en mindre midtbanespiller som har spilt fast i eliteserien det siste året, siden Emil (eller hvem det nå blir) har varmet benken, og Sammy har dratt sørover med trekkfuglene.

Dersom han ikke viser seg god nok til å spille seg til en fast plass, så håper jeg i det minste vi ikke betaler stort, har forpliktet oss til å la ham spille uansett (jfr. Cunningham), eller har problemer med at "utlendingskvota" blir overfylt (per nå teller jeg 7-9 på denne kvota - husker ikke helt hvordan det var med Boli og Kassi her).

Vi trenger rutine og langsiktighet, dette kan kanskje være litt av det første, men null av det siste.

Guest AC660
1 time siden skrev geirti:

Sorry Sammy (men jeg antar at du verken leser her inne eller får referert det som står her) - men deg på fire måneders lån er ikke det vi trenger.

Dette kortsiktige lånet bekymrer meg, fordi det kan tyde på at vi ikke får inne den rutinerte signeringen (altså fast kontrakt) med en rutinert midtbanespiller som vi så sårt trenger. La oss si Sammy klarer å få en fast plass på laget de siste 15 kampene av sesongen, så skyver han kanskje Emil til fast plass på benken. Dermed står vi i vinter med en mindre midtbanespiller som har spilt fast i eliteserien det siste året, siden Emil (eller hvem det nå blir) har varmet benken, og Sammy har dratt sørover med trekkfuglene.

Dersom han ikke viser seg god nok til å spille seg til en fast plass, så håper jeg i det minste vi ikke betaler stort, har forpliktet oss til å la ham spille uansett (jfr. Cunningham), eller har problemer med at "utlendingskvota" blir overfylt (per nå teller jeg 7-9 på denne kvota - husker ikke helt hvordan det var med Boli og Kassi her).

Vi trenger rutine og langsiktighet, dette kan kanskje være litt av det første, men null av det siste.

Er dette er tilliten du har til JJ og IA som åpenbart har hatt mye å si for denne handelen?

Jeg er enig i at et kortsiktig lån ikke er optimalt på noen som helst måte. Men nå har Tobias forlatt redet og vi trenger en erstatter. Det øker også konkurransen i troppen som bare bør heve nivået til de andre som kjemper om sentral-midt plassen. 

Det er vel unødvendig å påpeke faktumet at vi ikke kan plukke på dette nivået når vi skal ha inn et fast inventar. 

Det ropes om eliteseriespill frem til ny arena står klar og vel så det. Da er dette alfa omega frem til ståa er en annen. 

Slår han til så kan vi jo alltids juble over en god tabellposisjon og evt en permanent løsning. Flopper han så har vi ihvertfall gjort en innsats.. 

6 minutter siden skrev AC660:

Er dette er tilliten du har til JJ og IA som åpenbart har hatt mye å si for denne handelen?

Oh please, George Bush, ikke kjør den voldsomme - "enten er du med eller så er du mot"-greia. Jeg har mye tillit til JJ, og når det gjelder IAs ønske om å få til ogde dealer for Stabæk så har også full tiltro. Men troen ved gjennomføringsevnen til IA har det blitt rokket litt ved de siste årene. Det har vært en del kråkesølv som har blitt solgt inn som gull. Det at jeg mener man gjør feil, betyr ikke at jeg har null tillit til dem. Jeg kjenner heller ikke til de interne mekanismene rundt spillerkjøp i Stabæk. Hvor mye har Tunold å si? Hvor mye har Moe å si? Hvem snakker mest sammen? Hvem har siste ord? Er det mest formelle eller uformelle strukturer som tar disse avgjørelsene?

Kanskje tenker IA og JJ at dette er en "kjekt å ha" mer enn "dette er en hovedsigneringene denne sommeren". Kanskje tenker de hver sitt om denne avtalen?

Jeg er hvertfall ikke fornøyd, og håper jeg har de som bestemmer her med meg på at dette ikke dekker behovet for midtbanespillere inn i sommer. Det er det fullt mulig jeg har.

Hvis du mener dette gjør meg til IA- og JJ-hater. Vel, så får du bare mene det.

Jeg er enig i at et kortsiktig lån ikke er optimalt på noen som helst måte.

OK, da er vi hvertfall soleklart enige om dette, som egentlig er hvoedpoenget mitt.

Det ropes om eliteseriespill frem til ny arena står klar og vel så det. Da er dette alfa omega frem til ståa er en annen.

Yess, det er akkurat det. Nå er vi i 2019, og vi må nok minst 4-5 år fram i tid før vi kan ha håp om å flytte inn på en moderne arena med eliteseriestadnard på fasiliteter og inntjening. Da må vi ikke bare ta ett år av gangen. Dette overgangsvinduet skal ikke bare øke sannsynligheten for at vi klarer topp 13 i år, men også styrke fundamentet for 2020. Da er kortsiktige løsnigner som å pisse i buksa for å holde seg varm en kald vinterdag. Først gjør det deg varmere, men ganske fort er du faktisk kaldere enn du ellers ville vært. Overgangsvinduene må bidra til bærekraften i klubbens satsing.

Vi sier vel ikke at Sammy ikke kan ha kvaliteter vi kan nyte godt av - men basert litt research og det FCM selv sier på sine hjemmesider så er dette en uferdig spiller som er sendt til Norge i et håp om at dette utlånet skal gå bedre enn det gjorde i Horsens.

I Horsens mistet han etterhvert plassen på laget.

Så er det min mening at spillere i det sjiktet har vi allerede - det er ikke det vi trenger mer av - selv om vi kortsiktig opprettholder stallbredden og erstatter Tobbe.

Men det holder ikke å erstatte, det må forsterkes. Derfor forventer jeg også at det kommer flere signeringer på sentral midtbane fremover som har det vi trenger i form av rutine, lederegenskaper og evne til å sette tempo eliteseriekamper.

JJ må få hente spillere som passer hans måte å spille fotball på. Hvis Skytte passer inn i denne profilen er det bra. 

Alternativt må vi hente en småskadet Fellah som passer betegnelsen «rutinert defensiv midtbanespiller». Jeg vet ihvertfall hva jeg vil ha.

Det eneste vi vel har hørt JJ etterspørre er en rutinert midtbanespiller, det har han fremdeles ikke fått.

Men misforstå meg rett, jeg er fornøyd med at vi har erstattet Tobbe såpass kjapt - selv om jeg som kjent får fnatt av slike 6 måneders lån.

7 timer siden skrev ingo:

Det forundrer meg hvor skråsikre enkelte Forumbrukere er både i denne saken og andre. Jeg kjenner ikke detaljene verken i kontrakt eller Skyttes kvaliteter, men det trengs åpenbart ikke for å felle en dom i løpet av fem minutter. Han har ikke scoret mange mål fra sin rolle som defensiv midtbane, men i forhold til Anthony Annan er han rene målmaskinen. Noen skal score, andre skal sørge for at motstanderne ikke gjør det. Sammy er åpenbart en spiller i sistnevnte kategori - en rolle der man måles på alt annet enn scoringer. Han har 50 kamper i Superligaen for FC Midtjylland og Horsens - betydelig mer enn åtte-ti kamper som Tobias Børkeeiet hadde for et år siden. Samme har åpenbart en helt annen rutine enn både Tobias, Emil, Hugo og Ola. Janne Jönsson og Inge André mener at spilleren har kvaliteter vi i dag trenger, og til sammen burde dette i hvert fall nok til å ikke konkludere med at Sammy er alt Stabæk IKKE trenger. Skulle han lykkes og trives med oss, og vi med ham, er det neppe hugget i stein at dette må være et lån. Et lån gir oss mulighet til å bli kjent med ham, se hans kvaliteter og mangler, og agere deretter. Og jeg vil tro at han ikke er sistemann inn i stallen før sommervinduet stenger. 

Det er den kortsiktige låneavtalen som er hovedproblemet sammen med manglende kommunikasjon rundt om dette var den rutinerte midtbanespilleren vi alle ønsket inn. Med litt mere klokskap i denne kommunikasjonen ville nok dette blitt tatt i mot på en annen måte. Vi har vel de siste 8 mnd solgt spillere for rundt 30 mnok og da kan vel snart klubben kommunisere om nesetippen er over vannflata eller at vi fortsatt argumenterer som om vi er ES sin fattigste klubb. Det er ihvertfall det etterlatte inntrykket her inne på forumet. Så hvis du har mulighet å påvirke en større åpenhet fra klubben  Ingo så vil det vært som balsam for sjelen for mange supportere. Vi har alle her inne det samme ønske om alt det beste for klubben vår og positiviteten som JJ har bragt med seg må vi opprettholde.

42 minutter siden skrev @ringo:

Det eneste vi vel har hørt JJ etterspørre er en rutinert midtbanespiller, det har han fremdeles ikke fått.

Men misforstå meg rett, jeg er fornøyd med at vi har erstattet Tobbe såpass kjapt - selv om jeg som kjent får fnatt av slike 6 måneders lån.

Kan det hende at vi rett og slett ikke er attraktive nok for en (god) rutinert midtbanespiller mtp lønn og fasiliteter? Mao at vi enten har valget mellom «vrakgods» (Fellah) eller up and coming spillere? 

Er Fellah vrakgods? Er Skytte up and comming - usikker på begge deler gitt.

Fellah var god i fjor, Skytte falt etterhvert igjennom i Horsens.

Men jeg hadde gjerne sett at vi hadde tatt begge to. De kan fint spille samtidig.

8 minutter siden skrev yiddo:

Kan det hende at vi rett og slett ikke er attraktive nok for en (god) rutinert midtbanespiller mtp lønn og fasiliteter? Mao at vi enten har valget mellom «vrakgods» (Fellah) eller up and coming spillere? 

Helt riktig! Klubben innser også at det beste er rutinerte klassespillere på lange kontrakter, men i valget mellom langsiktighet og kvalitet velges kvalitet. Fornuftig nok imo.

Jeg forstår heller ikke denne skepsisen til Skytte, en spiller ingen her har sett. Hva skulle tilsi at han er dårligere enn Lumanza - en spiller som var like gammel og ikke fikk kontrakt med Enga?

Det er lov å være usikker på om Skytte er up and coming. Men en 22 åring som har landskamper for Danmark U21 har hvertfall noe talent.