Jump to content
Sign in to follow this  
Ace

Sammy Skytte

Recommended Posts

Jeg ser at kommentarene mine er i overkant negative på en spiller vi ikke har sett spille ennå og det tar jeg selvkritikk på.

Det er heller ikke ment som kritikk av Sammy, men IA. Han har fremdeles en jobb igjen å gjøre på midtbanen i dette vinduet. Men det passer nok bedre i en annen tråd.

8 timer siden skrev @ringo:

selv om vi kortsiktig opprettholder stallbredden og erstatter Tobbe.

Men det holder ikke å erstatte, det må forsterkes. Derfor forventer jeg også at det kommer flere signeringer på sentral midtbane fremover

Det første som slo meg var at dette er en kortsiktig Tobbe-erstatter. Forhåpentligvis altså i tillegg til, og ikke i stedet for, den sårt etterspurte midtbanekrigeren. Om Skytte viser seg å fylle sistnevnte rolle er det fint det og. Tiden vil vise. 

Håper Sammy gjør en god figur slik at denne tråden blir litt mer «on topic» i fremtiden..

Velkommen Sammy Skytte, skytt oss til himmels, håper du får en fremraggende fremtid i Stabæk :)

Fra VG Live: 

"Sam Skytte er rolig med ballen hver gang han får den, men går kanskje i overkant mye på kryss og tvers."

Jeg er helt enig!

Akkurat nå skrev mbh:

Fra VG Live: 

"Sam Skytte er rolig med ballen hver gang han får den, men går kanskje i overkant mye på kryss og tvers."

Jeg er helt enig!

Jeg synes dette er mye av problemet når vi har ballen, enten har vi folk som gjør som Skytte, det er de fleste av de offensive spillerne, eller så skal man være kjapp og spiller istedet vekk ballen. Kanskje to ganger hele kampen vi har fått pasningspillet til å sitte offensivt.

Herlig å ha på plass Skytte. Gjør en bra jobb og kommer til å bli mye bedre med tiden. 

Skytte spilte bra og han fikk inn mer rutine og muskler på midtbanen, JJ viste nok godt hva han ville ha. Syns de nye gjorde en bra kamp i dag, midtbane leddet syns jeg var mye mer tilstede nå enn før. Bohinen syns jeg også gjorde det bra i dag.

Jeg synes det er lett å bli litt blind på alle finessene til Skytte. Han har flere komplett unødvendige driblinger og balltap i dag. Får litt Alan-2005 følelse av ham. Fantastisk med ball, men har et stykke å gå før han effektivt utnytter sin teknikk til lagets beste.

Slurver også veldig med returløpene. Det må han få bort

Gøy med en skikkelig «showspiller» i laget!

Teknisk og fysisk er han jo helt overlegen, men kan bli mer effektiv i spillet og spiller mer gjennom ledd og levere pasningene til rett tid. En del å gå på der. Og litt slapp defensivt som nevnt. Uansett er han en utrolig spennende spiller jeg kunne ønske vi hadde på fast kontrakt. Jeg tror dessverre dette er en spiller Midtjylland ønsker å satse på på sikt og at ambisjonene til Skytte er større enn å binde seg til Stabæk😏 i motsetning til Junker som kan hente👍

Tipper selvtilliten han viser ute på banen er gull verdt for unggutta våre. «kan han - kan jeg». Synes jeg allerede så det på Brynhildsen, Bohinen og Vetlesen. Gutta happet de og! 

35 minutter siden skrev @ringo:

Skytte er vel strengt tatt en ungutt selv :)

Det er fordi vi begynner å bli gamle....

Konge spill av Skytte, han og Bohinen var konger i dag og Hugo og Ola var meget meget gode i dag, håper laget i dag viser hvor utviklingen tar veien, noe jeg har hatt troen på etter JJ kom inn, han viste meget godt hvilke kvaliteter som Skytte innehar. Blir en artig høst og en meget spennende og artig sesong neste år, jeg holder på det jeg sagt, midt på tabell til 10 plass og neste år tror og håper jeg på kamp innen topp fem :) Er positiv og har troa ;) Fin dag å kjøpe ett nytt skjerf og bilskiltholdere på, skjerfet er kommet på plass på toppen av seksjonen i stua og det markerer en ny  tid ;)

8 timer siden skrev greatone:

Det er fordi vi begynner å bli gamle....

😂😂😂😂😂

Sant så sant

Men det du tenker tilbake på er sikkert Alans 2007- og 2008-sesong. Da var det et eventyr med fantastiske scoringer. I 2005 var han stort sett bare jævlig frustrende. Elegant, men gud så ineffektivt.

Vi skal ikke rykke ned med stil, vi skal kjøre over de andre bunnlagene på Nadderud, og hanke hjem 35 poeng (eller mer).

Det er svært vanskelig for en spiller å skape noe effektivt midt på egen banehalvdel. For meg så det ut som om Skytte stort sett brukte teknikken til å komme seg ut av trøbbel på egen halvdel. Skjønner ikke at det skal holdes mot han at det ikke blir mål av det. Det han oppnår er jo:

1) Medspillerne har en å spille til, selv om han er veldig presset

2) Vi unngår å måtte kælke langt så snart vi møter press

3) Vi unngår balltap i farlig posisjon, evt å måtte gi bort ballen til innkast for å unngå det

OK, de tre går litt inn i hverandre. Hovedpoenget er uansett at det er forsøk på å drible seg fri fra press på egen halvdel og å skulle drible halve forsvaret på egen hånd.