Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk vs Sarpsborg08 15/7 19:00


nichb
 Del

Stabæks beste  

113 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Stabæk vs Sarpsborg08
Nadderud
Mandag 15/7 kl. 19:00

 

Da er det ny kamp, kampen i Skien er glemt og vi går for 3 poeng mot Sarpsborg. Det virker som vi har alle spillere tilgjengelig, bortsett fra Askildsen og et spørsmålstegn ved Rusike. Særpingene har flere spillere ute på langtidsskade pluss Zachariassen ute med karantene og Jørgen Strand Larsen, deres toppscorer spiller U19VM. Lite spørsmålstegn ved Næss som måtte gå av mot Tromsø sist litt over halvspilt.

Sarpsborg står så langt uten en eneste borteseier i es 2019, og kommer garantert til å gå for seier. Men det gjør selvfølgelig vi også! Jeg tror det blir viktig å stoppe Halvorsen og dødballene til Næss.

Har troa på et den gode trenden under JJ fortsetter, at vi slipper til lite bakover og har vel et spillemål mot oss på 5 kamper nå. MEN vi må løfte oss i det offensive!

 

Tidligere kamper
05.08.2018 Stabæk 1-3 Sarpsborg 08 (Eliteserien)
17.04.2017 Stabæk 3-0 Sarpsborg 08 (Eliteserien)
22.10.2016 Stabæk 1-2 Sarpsborg 08 (Tippeligaen)
12.07.2015 Stabæk 0-0 Sarpsborg 08 (Tippeligaen)
11.05.2014 Stabæk 3-2 Sarpsborg 08 (Tippeligaen)
02.10.2011 Stabæk 2-0 Sarpsborg 08 (Tippeligaen)

https://www.stabak.no/nyheter/for-kampen-stabaek-s08-19

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde 4 strake tap, med 0-6 i målforskjell, før skiftet kom, og vi har nå 7 poeng og 4-2 på de siste 4 kampene.

Vi scorer ikke fett med mål (ett mål per kamp er lite), men vi har blitt langt bedre på å mure igjen bak, og vi får nå resultater også på bortebane.

Det eneste som mangler nå, er at Janne leder oss til tre poeng hjemme, og gjerne uten at vi får straffe imot...

 

Jeg er overbevist om at vi kommer til å score på mandag, men er ikke like sikker på at Sarp kommer til å få noe mål.

Jeg er heller ikke sikker på at Sarp går for seier. Med den svake våren og forsommeren de har hatt, så er de nok fornøyd bare de unngår nok et bortetap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begge lag går for seier før avspark. Alt annet er galskap i en kamp mellom nummer 13 og 15 i Eliteserien. Deretter får kampbildet utover i kampen eventuelt endre på målsetningen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


32 minutter siden skrev d*u*b:

Begge lag går for seier før avspark. Alt annet er galskap i en kamp mellom nummer 13 og 15 i Eliteserien. Deretter får kampbildet utover i kampen eventuelt endre på målsetningen. 

 

I prinsippet er jeg enig med deg, emn her teller det ubevisste også inn i veldig stor grad. Tenk deg at det en jevn første omgang og uavgjort til pause. Hvem tror du er mest fornøyd, og hvem tror du er mest interessert i å kjøre på for seier. Da snakker jeg ikke om hva Janne og Bakke sier til gutta og til kamera, men hva som foregår i bakhue til gutta som skal ut på banen igjen.

 

Men det viktigste er selvfølgelig hva vi gjør, og det må være å gå all-in for seier her. Janne trenger sin første trepoenger hjemme siden den velkjente 6-2. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror, helt ærlig, at begge lag er fylt opp med konkurransehuer som hater å tape, og som alle mener de er bedre enn det tabellen viser. I jevne oppgjør er jeg sikker på at begge lag vil gå for seier til det ikke lenger er mulig å vinne. Spesielt så tidlig i sesongen. Taktisk "parkere bussen" fotball kan så klart forekomme der ett poeng vil sikre videre ES-spill osv. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev geirti:

 

I prinsippet er jeg enig med deg, emn her teller det ubevisste også inn i veldig stor grad. Tenk deg at det en jevn første omgang og uavgjort til pause. Hvem tror du er mest fornøyd, og hvem tror du er mest interessert i å kjøre på for seier. Da snakker jeg ikke om hva Janne og Bakke sier til gutta og til kamera, men hva som foregår i bakhue til gutta som skal ut på banen igjen.

 

Men det viktigste er selvfølgelig hva vi gjør, og det må være å gå all-in for seier her. Janne trenger sin første trepoenger hjemme siden den velkjente 6-2. 

 

Janne har hatt en del hjemmeseire med Stabæk etter 6-2. Dog ikke på Nadderud.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


23 minutter siden skrev mbh:

Det står vel at det eventuelt skjer etter kampen mot oss, så da må det være fordi han er ukonsentrert.

Har han hodet et annet sted den kampen klager jeg ei. Har vært bud på han en stund nå.

Hvis Næss i tillegg fortsatt er skada har jeg trua. Alltid, uansett.

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forventer snart en ketchup-effekt-kamp med mange mål (ikke bare i cupen) og den kan godt komme mandag, forutsatt en tidlig ledelse som gjør at S08 må spille med høyere risiko.

Jeg er på ferie og ikke på stadion, så etter å ha fått med meg LSK, TIL og Ranheim så langt i år, anser jeg sjansen for seier å være formidabel...

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som vet om det er fanzone i morgen (er det kanskje alltid det?)? Har besøk fra Harstad av en liten gutt som er Stabæk-supporter og gjerne vil tilbringe noen timer på Nadderud før match. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 timer siden skrev fyR:

Blir artig i morgen når speaker leser opp tilskuerantallet. Bikker vi 1000 i morgen? Latterlig å arrangere kamper midt i juli. 

Runde 15 tilskuere (snittet i år i parentes) og avviket tilslutt:

Rosenborg - 12659 (12933) = -274
Glimt - 3322 (3253) = +69
Haugesund - 3421 (4254) = -833
Mjøndalen - 2358 (2216) = +142
Lillestrøm - 4337 (5538) = -1201

I denne runden så langt så ser det ike så ille ut for hjemmelagene for å være  midten av juli...
 

 


 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tipper de tallene lyver en del. Supportere på reise er på stadioner de vanligvis ikke er, mens faste sesongkortholdere blir telt selv om de ikke er der (med mindre tellingen nå går på faktiske personer på stadion)

Uansett viser det at klubbene i hvert fall ikke taper økonomisk på det. Ikke ønsker i tidligere sesongstart, senere sesongslutt eller flere midtuke kamper. Jeg tenker heller at dette kan være en god anledning til å få med seg familien på lange bortekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 timer siden skrev fyR:

Blir artig i morgen når speaker leser opp tilskuerantallet. Bikker vi 1000 i morgen? Latterlig å arrangere kamper midt i juli. 

Ja.  Heller kamper i februar og/eller desember :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


39 minutter siden skrev Bjornh:

Tipper de tallene lyver en del. Supportere på reise er på stadioner de vanligvis ikke er, mens faste sesongkortholdere blir telt selv om de ikke er der (med mindre tellingen nå går på faktiske personer på stadion)

Joda, det finnes kreative måter å telle tilskuertall på, ser den. Men hvis klubbene ikke gjør noe ekstra for å prøve og få folk inn til slike matcher, så kommer det ikke heller noe ekstra folk... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 14.7.2019 den 15.14 skrev Hr. Smith:

Er det noen som vet om det er fanzone i morgen (er det kanskje alltid det?)? Har besøk fra Harstad av en liten gutt som er Stabæk-supporter og gjerne vil tilbringe noen timer på Nadderud før match. 

Det er ikke fanzone i dag

Lenke til innlegg
Del på andre sider



16 minutter siden skrev Øistein:

Noen som vet hvorfor Steinar og Jeppe ikke er på benken? Fett at Rusike er med!

Mm - men det der er en tynn benk, ass!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


16 minutter siden skrev boie:

Mm - men det der er en tynn benk, ass!

Er vel ikke lenge til Skytte og Amankwah ++++ fyller opp de plassene og dytter ut et par. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk vs Sarpsborg08 15/7 19:00
×
×
  • Opprett ny...